Partner buiten de EU
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Partner buiten de EU
Wie heeft er ook een partner die buiten de EU vandaan komt? Ik ben benieuwd hoe jullie omgaan met de IND en de wetten die daarbij komen kijken.
Mag ook via PM!
Mag ook via PM!
Bacio- Prater
- Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11
Re: Partner buiten de EU
Ik en die achterlijke kut IND kan ik wel schieten. Maar mijn vriend (en ik) wil(den) hier niet blijven dus ga ik naar hem. Ook niet makkelijk daar te blijven (Australia) maar in elk geval makkelijker dan andersom
Marsy28- Prater
- Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Waarom lukte het niet Marsy? Vanaf 1 oktober worden de regels aangescherpt en wordt het nog moeilijker. Mijn vriend woont hier al een aantal jaren en dat ging vrij soepel. We lopen nu pas tegen problemen aan. (overgang bepaalde verblijfsvergunning naar onbepaalde verblijfsvergunning)
Bacio- Prater
We hebben het niet eens geprobeerd want hij was al 9!!! maanden bezig alleen een werkvergunning te krijgen naast zijn studie. Toen hij ophield met studeren was het probleem NOG groter. Niet dat hij daarom is weggegaan maar ik weet zeker dat we het ook niet verder geprobeerd hadden. Ik kan wel makkelijker een visum krijgen in Australia als partner. Daar hoeven we alleen maar te bewijzen dat we min. 2 jaar bij elkaar zijn, jaar hebben samengewoond en hetzelfde verhaal en toekomstverhaal hebben.
Maar in hoeverre gaat dat jullie relatie beinvloeden dan?
Maar in hoeverre gaat dat jullie relatie beinvloeden dan?
Marsy28- Prater
Kunnen jullie hier geen spouse visum aanvragen dan? Is in principe ook niet moeilijk als je een contract voor minstens 1 jaar hebt.
Bacio- Prater
Mijn man komt van buiten de Eu. Hij heeft nu zijn documenten op orde, maar inderdaad het is niet makkelijk.
marsy, Australië is nog een van de landen waarvoor soepeler regels gelden, ben daarom eigenlijk wel benieuwd wat het probleem was. Een werkvergunning krijgen naast een studievergunning kan lastig zijn omdat je maar 1 soort vergunning kan,misschien dat het daarom lang duurt.
Bacio waar loopt jouw vriend tegenaan dan? Heeft hij nu asielvergunning of regulier?
marsy, Australië is nog een van de landen waarvoor soepeler regels gelden, ben daarom eigenlijk wel benieuwd wat het probleem was. Een werkvergunning krijgen naast een studievergunning kan lastig zijn omdat je maar 1 soort vergunning kan,misschien dat het daarom lang duurt.
Bacio waar loopt jouw vriend tegenaan dan? Heeft hij nu asielvergunning of regulier?
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
.
Laatst aangepast door Bacio op do 27 sep 2012 - 5:41; in totaal 1 keer bewerkt
Bacio- Prater
Oh ja en vanag 1 oktober moet je getrouwd zijn om een spouse visum aan te vragen. Ik wil nooit trouwen, dus dan zou ik tegen m'n zin in getrouwd moeten zijn voor een vergunning die we nu al hebben.
Bacio- Prater
Bacio ik snap het.
Het gaat erom dat je vriend zijn hoofdverblijf dan niet verplaats, dus dat hij op papier nog altijd in Nederland woont.
Is het niet mogelijk dat jullie/je vriend ingeschreven blijven in NL als jullie naar het buitenland gaan of zal dat problemen geven met vestiging in het buitenland? als jullie willen reizen is dat natuurlijkk geen probleem, maar met werken misschien wel.
Het gaat erom dat je vriend zijn hoofdverblijf dan niet verplaats, dus dat hij op papier nog altijd in Nederland woont.
Is het niet mogelijk dat jullie/je vriend ingeschreven blijven in NL als jullie naar het buitenland gaan of zal dat problemen geven met vestiging in het buitenland? als jullie willen reizen is dat natuurlijkk geen probleem, maar met werken misschien wel.
luisa- Prater
Bacio, wat ontzettend leuk, waar komt jouw vriend vandaan?
Ik ga dus over 2 maanden daarheen, heb er superveel zin in!
Laatst aangepast door Marsy28 op wo 26 sep 2012 - 8:30; in totaal 1 keer bewerkt
Marsy28- Prater
Bacio schreef:Oh ja en vanag 1 oktober moet je getrouwd zijn om een spouse visum aan te vragen. Ik wil nooit trouwen, dus dan zou ik tegen m'n zin in getrouwd moeten zijn voor een vergunning die we nu al hebben.
geregistreed partnerschap is ook mogelijk
Weet je al naar welk land jullie willen. Indien je binnen de EU blijft is er geen enkel probleem.
luisa- Prater
.luisa schreef:Bacio ik snap het.
Laatst aangepast door Bacio op do 27 sep 2012 - 5:41; in totaal 1 keer bewerkt
Bacio- Prater
.luisa schreef:Bacio schreef:Oh ja en vanag 1 oktober moet je getrouwd zijn om een spouse visum aan te vragen. Ik wil nooit trouwen, dus dan zou ik tegen m'n zin in getrouwd moeten zijn voor een vergunning die we nu al hebben.
geregistreed partnerschap is ook mogelijk
Weet je al naar welk land jullie willen. Indien je binnen de EU blijft is er geen enkel probleem.
Laatst aangepast door Bacio op do 27 sep 2012 - 5:40; in totaal 1 keer bewerkt
Bacio- Prater
.Marsy28 schreef:Bacio, wat ontzettend leuk, waar komt jouw vriend vandaan?
Wat voor visum heb je daar?
Laatst aangepast door Bacio op do 27 sep 2012 - 5:40; in totaal 1 keer bewerkt
Bacio- Prater
Waar komt jouw man vandaan en waar woont hij/jullie nu?luisa schreef:Mijn man komt van buiten de Eu. Hij heeft nu zijn documenten op orde, maar inderdaad het is niet makkelijk.
Bacio- Prater
Ik heb nu nog mijn tweede working holiday visum maar we voldoen in principe al aan het partnervisum. Maar omdat wij even een speedbump in onze relatie hebben gehad leek het mij verstandiger eerst dit visum te verbruiken, het is sowieso het laatste jaar dat ik dit mag. Dan kunnen we in dat jaar nog meer bewijs verzamelen in Australie zelf. Mijn vriend komt uit Sydney maar het zou kunnen dat we per februari ook in Melbourne gaan wonen.
We hebben het 1,5 jaar hier uitgehouden, hij is dolblij weer thuis te zijn (hij is er al), dus wat dat betreft ben ik ook wel blij dat de IND zo lang nodig heeft gehad met zijn werkvisum en ik ben vooral blij dat ik niet meer in Nederland hoef te wonen (heb me hier nooit echt thuisgevoeld).
Voldoen jullie aan het partnervisum in Australie of ga je dan daar een working holiday visum aanvragen?
We hebben het 1,5 jaar hier uitgehouden, hij is dolblij weer thuis te zijn (hij is er al), dus wat dat betreft ben ik ook wel blij dat de IND zo lang nodig heeft gehad met zijn werkvisum en ik ben vooral blij dat ik niet meer in Nederland hoef te wonen (heb me hier nooit echt thuisgevoeld).
Voldoen jullie aan het partnervisum in Australie of ga je dan daar een working holiday visum aanvragen?
Marsy28- Prater
Maar trouwens als hij volgend jaar onbepaalde tijd kan krijgen dat hoeven jullie toch helemaal niet te trouwen. Dat gaat alleen op bij gezinshereniging of vorming. ( of misschien bedoel je als jullie dan weer terug komen uit het buitenland).
Eerlijk gezegd denk ik dat een nieuwe wet niet in jullie voordeel zal komen. Er valt toch ook wel wat voor te zeggen dat iemand die de NL nationaliteit aanvraagt zijn andere moet opgeven? Hoewel ik daar persoonlijk ook moeite mee zou hebben hoor. Punt is dat denk ik bij alle verblijfsvergunningen die 12 maanden max in buitenland geldt. Volgens mij bij een bepaalde tijd is het 6 mnd. Naturalisatie dus de enige oplossing.
Wel erg vervelend.
Eerlijk gezegd denk ik dat een nieuwe wet niet in jullie voordeel zal komen. Er valt toch ook wel wat voor te zeggen dat iemand die de NL nationaliteit aanvraagt zijn andere moet opgeven? Hoewel ik daar persoonlijk ook moeite mee zou hebben hoor. Punt is dat denk ik bij alle verblijfsvergunningen die 12 maanden max in buitenland geldt. Volgens mij bij een bepaalde tijd is het 6 mnd. Naturalisatie dus de enige oplossing.
Wel erg vervelend.
luisa- Prater
Luisa, hoe komt het dat jij er zoveel vanaf weet? Ik heb me er wel in verdiept maar het meeste deed mijn vriend zelf en dus weet ik eigenlijk te weinig en toen het er echt toe ging doen besloten we om weg te gaan.
Marsy28- Prater
Nadat ik mijn man heb ontmoet heb ik me er in verdiept, scriptie over vreemdelinge recht geschreven en inmiddels beroep van gemaakt. Ik doe wel veel meer asiel overigens, maar ook wel regulier. Het is een wirwar van regelgeving, kan me voorstellen dat je je er niet teveel mee bezig hebt gehouden.
Werk overigens niet bij de Ind
Werk overigens niet bij de Ind
luisa- Prater
We moeten wel trouwen, want we gaan voor 2 jaar in het buitenland wonen. Als we terug komen moeten we het proces geheel opnieuw opstarten en moeten we dus getrouwd zijn.luisa schreef:Maar trouwens als hij volgend jaar onbepaalde tijd kan krijgen dat hoeven jullie toch helemaal niet te trouwen. Dat gaat alleen op bij gezinshereniging of vorming. ( of misschien bedoel je als jullie dan weer terug komen uit het buitenland).
Wel erg vervelend.
NL is een van de weinige landen waar er een maximum aantal paspoorten staat.
Bacio- Prater
Nee hoor, ik kom gewoon in aanmerking als partner. We wonen immers al jaren samen, hebben al jaren een gezamenlijke bankrekening, hebben alle brieven bewaard van officiele instanties, hebben honderden foto's samen met onze families etc. Ik spreek en schrijf vloeiend Engels en heb de test al een keer 'proef" gemaakt. Ik weet genoeg over de geschiedenis en politiek van Australie om die te halen.Marsy28 schreef:Ik heb nu nog mijn tweede working holiday visum maar we voldoen in principe al aan het partnervisum. Maar omdat wij even een speedbump in onze relatie hebben gehad leek het mij verstandiger eerst dit visum te verbruiken, het is sowieso het laatste jaar dat ik dit mag. Dan kunnen we in dat jaar nog meer bewijs verzamelen in Australie zelf. Mijn vriend komt uit Sydney maar het zou kunnen dat we per februari ook in Melbourne gaan wonen.
Bacio- Prater
Ik vind het overigens vrij logisch als je partners bent, dat je enkele jaren in het ene land gaat wonen (bij familie en vrienden) en enkele jaren in het andere land (bij familie en vrienden). Dat kan dus helaas niet met dit systeem.
We gaan er nu waarschijnlijk voor om niet meer terug te komen. Ik zou nooit definitief ergens naar toe willen vertrekken. Ik wil altijd de optie open houden om terug te kunnen, helaas werkt dat nu lastiger dan we hadden gedacht.
We gaan er nu waarschijnlijk voor om niet meer terug te komen. Ik zou nooit definitief ergens naar toe willen vertrekken. Ik wil altijd de optie open houden om terug te kunnen, helaas werkt dat nu lastiger dan we hadden gedacht.
Bacio- Prater
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: