Doe je ook een gecorrigeerde leeftijd als....
+11
Linda
Bacio
Susan
*Troela*
Lejow
Jasmine
strawberry
M@niek
Printje
studiebol
Discordia
15 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Doe je ook een gecorrigeerde leeftijd als....
baby's weken later geboren worden dan de uitgerekende datum?
Discordia- Prater
- Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12
Re: Doe je ook een gecorrigeerde leeftijd als....
Nee volgens mij niet..
Gecorrigeerde leeftijd heeft meer te maken met de ontwikkelingsachterstand die ze kunnen hebben. En als je dan van de gecorrigeerde leeftijd uit gaat kan het mee vallen met de ontwikkelingsachterstand, dan kan die zeg maar wel gelijk lopen met de gecorrigeerde leeftijd.
Nou ja verder heb ik er niet heel veel verstand van ik doe niet aan gecorrigeerde leeftijden.
Oh en als het kindje dus later wordt geboren gaan ze er niet meteen van uit dat het een ontwikkelingsachterstand heeft Maar goed zo'n achterstand kan je ook achterkomen als het kind al 4 is bij wijze van dus of het nou heel veel zegt.
Gecorrigeerde leeftijd heeft meer te maken met de ontwikkelingsachterstand die ze kunnen hebben. En als je dan van de gecorrigeerde leeftijd uit gaat kan het mee vallen met de ontwikkelingsachterstand, dan kan die zeg maar wel gelijk lopen met de gecorrigeerde leeftijd.
Nou ja verder heb ik er niet heel veel verstand van ik doe niet aan gecorrigeerde leeftijden.
Oh en als het kindje dus later wordt geboren gaan ze er niet meteen van uit dat het een ontwikkelingsachterstand heeft Maar goed zo'n achterstand kan je ook achterkomen als het kind al 4 is bij wijze van dus of het nou heel veel zegt.
Laatst aangepast door studiebol op di 25 sep 2012 - 22:33; in totaal 1 keer bewerkt
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10
Nee volgens mij ook niet, het is idd zoals Studiebol het beschrijft, het heeft te maken met een eventuele ontwikkelingsachterstand die ze kunnen hebben wanneer ze eerder geboren worden.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Nee heb ik nooit gedaan iig, ze kwam 2 weken later.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Ja, die mogen dan eerder beginnen met lessen voor hun rijbewijs.
Gast- Gast
Charlie schreef:Ja, die mogen dan eerder beginnen met lessen voor hun rijbewijs.
Hahahahaha
strawberry- Prater
- Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12
De meeste kinderen worden geboren na een zwangerschapsduur tussen 37 en 42 weken (de à terme periode). Zij worden voldragen pasgeborenen genoemd. Dus in die periode kun je niet spreken van gecorrigeerde leeftijd lijkt mij. Voor zover ik weet is een gecorrigeerde leeftijd alleen als baby's veel te vroeg geboren worden.
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Jasmine schreef:De meeste kinderen worden geboren na een zwangerschapsduur tussen 37 en 42 weken (de à terme periode). Zij worden voldragen pasgeborenen genoemd. Dus in die periode kun je niet spreken van gecorrigeerde leeftijd lijkt mij. Voor zover ik weet is een gecorrigeerde leeftijd alleen als baby's veel te vroeg geboren worden.
Klopt!
Kan er nog wel een heel verhaal bij typen, maar dan zou ik compleet hetzelfde vertellen
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Inderdaad. Zoals ze bij a terme geboren kindjes op het consultatie bureau richtlijnen aanhouden over lengte/gewicht/ontwikkeling/voeding etc doen ze dat met prematuren ook alleen dan via de gecorrigeerde leeftijd. Dit omdat ze de tijd in de couveuse niet gebruiken om zich te ontwikkelen maar om de groei af te maken.
*Troela*- Prater
- Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11
Mama1985 schreef:Inderdaad. Zoals ze bij a terme geboren kindjes op het consultatie bureau richtlijnen aanhouden over lengte/gewicht/ontwikkeling/voeding etc doen ze dat met prematuren ook alleen dan via de gecorrigeerde leeftijd. Dit omdat ze de tijd in de couveuse niet gebruiken om zich te ontwikkelen maar om de groei af te maken.
Ja inderdaad, ze ontwikkelen wel, maar naar de 40 weken toe.
(had er laatst ook weer een discussie over met mijn schoonvader )
Lejow- Lady Post-a-lot
Nee, maar je doet ook geen gecorrigeerde leeftijd als je kind met twee of drie weken 'te vroeg' geboren wordt, dus dat is sowieso een rare vergelijking. Een kind wordt nooit tien weken te laat geboren.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Susan schreef:Nee, maar je doet ook geen gecorrigeerde leeftijd als je kind met twee of drie weken 'te vroeg' geboren wordt, dus dat is sowieso een rare vergelijking. Een kind wordt nooit tien weken te laat geboren.
Dat zou wat zijn
Lejow- Lady Post-a-lot
Vanaf 37 weken zwangerschap corrigeer je niet. Alles wat daaronder zit wel en dan corrigeer je vanaf (of tot?) de 40e week zwangerschap. Dus geboren met 36 weken, dan mag je tot de leeftijd van twee jaar 4 weken corrigeren.
Geboren met 26 weken, dan mag je tot de leeftijd van twee jaar 14 weken corrigeren.
Geboren met 26 weken, dan mag je tot de leeftijd van twee jaar 14 weken corrigeren.
Gast- Gast
Lejow schreef:Susan schreef:Nee, maar je doet ook geen gecorrigeerde leeftijd als je kind met twee of drie weken 'te vroeg' geboren wordt, dus dat is sowieso een rare vergelijking. Een kind wordt nooit tien weken te laat geboren.
Dat zou wat zijn
Mijn moeder is een maand te laat geboren, dat was in het pre-echotijdperk, toen ze het tijdens de zwangerschap nog niet hadden als de placenta voor de uitgang lag. Dat is natuurlijk al heel ver overtijd.
Susan- Lady Post-a-lot
Oh wow.. inderdaad!
Lejow- Lady Post-a-lot
Welke leeftijd houd je dan voor de rest van het leven aan? Je echte geboortedag of je gecorrigeerde? Anders blijf je toch achterlopen of haal je dat op gegeven moment in? (baby leek hier)
Bacio- Prater
- Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11
Volgens mij houden de artsten tot anderhalf/2 jaar de gecorrigeerde leeftijd aan. Omdat die tijd de "achterstand" meestal ingehaald wordt. Als er natuurlijk een achterstand is.
studiebol- Ratel
Ik dacht dat er tot ongeveer 1,5 jaar gecorrigeerd wordt.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Sowieso noem je op een gegeven moment toch geen maanden meer erbij?
Susan- Lady Post-a-lot
Maar je moet dat gecorigeerde denk ik ook niet zo letterlijk nemen. Het is niet zo dat wij de verjaardag van de meiden hier op 18 december vieren ipv 18 oktober zeg maar.
Het is echt puur op de ontwikkeling gericht en verder niet.
Het is echt puur op de ontwikkeling gericht en verder niet.
studiebol- Ratel
Ahh ok dat vroeg ik me even af! Ze halen de achterstand dus vanzelf weer in?
Bacio- Prater
- Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11
Bacio schreef:Ahh ok dat vroeg ik me even af! Ze halen de achterstand dus vanzelf weer in?
Nou nee dat hoeft niet. Niet alle kinderen hebben een achterstand, ze houden dat gecorrigeerde aan meer in het geval dat er wel een achterstand is. Ik noem een voorbeeld, met 6 maanden is het normaal dat een kindje kruipt, als jou kindje dat met 8 maanden pas doet, dat is hij dus gecorrigeerd 6 maanden en klopt het weer zeg maar. Maar ja soms is er wel een achterstand ik denk niet dat het dan perse met anderhalf jaar is ingehaald.
Maar ja ik vind een achterstand in de ontwikkeling best een groot woord. Sommige kinderen zijn sneller dan andere dat is gewoon zo. En een premature kindje hoeft niet altijd achter stand te hebben een kindje die met een normaal leeftijd is geboren kan het ook hebben.
Het is gewoon zodat het kindje het eerste anderhalf/2 jaar niet constant " te laat" is met bepaalde ontwikkelingen.
studiebol- Ratel
Precies zoals Studiebol zegt.
Ontwikkeling is heel breed. Loopt een kindje met 8 maanden is het goed, maar met 18 maanden is het ook goed. Das een verdubbeling in leeftijd.
B kwam 2,5 maand te vroeg, dus pas als ze bij 20,5 maand nog niet loopt, zouden we er eens serieus naar moeten gaan kijken.
En ze corrigeren hier in het ZH tot 2 jaar, er zijn ziekenhuizen die het volgens mij tot 4 jaar doen.
Maar de weken dat ze te vroeg geboren zijn, worden natuurlijk een steeds kleiner deel van hun leeftijd.
Op 5 maanden is 2,5 maand de helft. Op 4 jaar is het maar ongeveer 5 %
Ontwikkeling is heel breed. Loopt een kindje met 8 maanden is het goed, maar met 18 maanden is het ook goed. Das een verdubbeling in leeftijd.
B kwam 2,5 maand te vroeg, dus pas als ze bij 20,5 maand nog niet loopt, zouden we er eens serieus naar moeten gaan kijken.
En ze corrigeren hier in het ZH tot 2 jaar, er zijn ziekenhuizen die het volgens mij tot 4 jaar doen.
Maar de weken dat ze te vroeg geboren zijn, worden natuurlijk een steeds kleiner deel van hun leeftijd.
Op 5 maanden is 2,5 maand de helft. Op 4 jaar is het maar ongeveer 5 %
Lejow- Lady Post-a-lot
Zoals ik al schreef wordt er tot twee jaar gecorrigeerd. Tot die tijd wordt er met motorische testen ook rekening gehouden met de gecorrigeerde (ontwikkelings-)leeftijd.
Daarbuiten kan ik aanvullen dat er een heeeeeele grote spreiding is van wat binnen de norm valt in de ontwikkeling. Het ene kind kruipt met 5 maanden, het andere kind met 9 en dat valt beiden nog binnen normaal. Je spreekt pas van achterlopen als het kind dus op de motorische testen uitvalt.
Daarbuiten kan ik aanvullen dat er een heeeeeele grote spreiding is van wat binnen de norm valt in de ontwikkeling. Het ene kind kruipt met 5 maanden, het andere kind met 9 en dat valt beiden nog binnen normaal. Je spreekt pas van achterlopen als het kind dus op de motorische testen uitvalt.
Gast- Gast
Jip83 schreef:Zoals ik al schreef wordt er tot twee jaar gecorrigeerd. Tot die tijd wordt er met motorische testen ook rekening gehouden met de gecorrigeerde (ontwikkelings-)leeftijd.
Maar dit is niet overal zo hoor, dat verschilt ook per wel ziekenhuis of cb je hebt.
studiebol- Ratel
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» nav wat is dan jong/ normale leeftijd /oud volgens jullie?
» 1 - 100 leeftijd
» Leeftijd
» Tot welke leeftijd
» Op welke leeftijd...
» 1 - 100 leeftijd
» Leeftijd
» Tot welke leeftijd
» Op welke leeftijd...
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: