Tot wanneer last van huiluurtje(s)
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Tot wanneer last van huiluurtje(s)
Zoals de titel al zegt, tot welke leeftijd had je kind last van de zogenaamde huiluurtjes? Ging het bij jullie vanzelf over of heb je iets gedaan waardoor het over ging?
Ik neem T nu lekker bij me als hij zijn huiluurtjes heeft, maar het is wel eens lastig omdat het precies samenvalt met de bedtijd van de oudste. Voel ik me weer schuldig, omdat ik dan met twee dingen tegelijk bezig ben en niet even alle aandacht aan hem besteedt.
Ik neem T nu lekker bij me als hij zijn huiluurtjes heeft, maar het is wel eens lastig omdat het precies samenvalt met de bedtijd van de oudste. Voel ik me weer schuldig, omdat ik dan met twee dingen tegelijk bezig ben en niet even alle aandacht aan hem besteedt.
Kat1980- Kletskop
- Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Re: Tot wanneer last van huiluurtje(s)
Oja herkenbaar! Mijn man was vaak nog aan het werken tijdens bedtijd dus ik heb heel wat ge-heen-en-weert tussen de 2 kamertjes!
J heeft er niet zo heel lang last van gehad, misschien tot een maand of 2. Nu valt ze nog het liefst lekker aan de borst in slaap dus soms kom ik nog wel eens handen tekort. N had vroeger langer last van z'n huil uurtjes, sowieso elke avond van 19 tot 12 en hij bleef wel een maand of 4 onrustig tegen de avond.
J heeft er niet zo heel lang last van gehad, misschien tot een maand of 2. Nu valt ze nog het liefst lekker aan de borst in slaap dus soms kom ik nog wel eens handen tekort. N had vroeger langer last van z'n huil uurtjes, sowieso elke avond van 19 tot 12 en hij bleef wel een maand of 4 onrustig tegen de avond.
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Maia: maar jij legde J wel gewoon in haar bedje en ging dan gewoon regelmatig naar haar toe of zo? Ja, J had toen hij klein was ook lang last van huiluurtjes. Toen ook veel moeite moeten doen om hem uiteindelijk in bed te laten slapen. Daar zit ik nu ook weer niet op te wachten.
Kat1980- Kletskop
En was het toen gewoon over of heb je iets gedaan om het te doorbreken?Razz_ schreef:Hier ook een maand of 4 geloof ik
Kat1980- Kletskop
Dochter is nu 5 maanden en is 's avonds nog steeds erg onrustig. Niet zo zeer huilen maar vooral niet willen slapen en heel de tijd op schoot willen zitten. Meestal is het van 8 tot 10 en daarna gaat ze na haar laatste fles goed naar bed.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10
Q.uinten had tot een maand of 4 huiluurtjes van 19.00 uur tot 23.00 uur.
F.lynn is 's avonds ook erg onrustig maar hij moppert meer dan dat hij huilt. Hij wil het liefst bij eens van ons liggen en dat doen we dan ook. Het gaat vanzelf weer over.
Ik zie het ook niet zitten om hem op bed te leggen, dan houdt hij de oudste wakker met huilen.
F.lynn is 's avonds ook erg onrustig maar hij moppert meer dan dat hij huilt. Hij wil het liefst bij eens van ons liggen en dat doen we dan ook. Het gaat vanzelf weer over.
Ik zie het ook niet zitten om hem op bed te leggen, dan houdt hij de oudste wakker met huilen.
Gast- Gast
Hier tot een maand of 3 ongeveer.
Van 19.00 tot 21.00
Dat is vanzelf over gegaan.
Die uurtjes lag ze lekker bij ons op schoot en dan viel ze soms wel in slaap.
Maar in bed deed ze dat niet.
Wij hebben er daarna nooit problemen mee gehad om haar in bed te laten slapen.
Van 19.00 tot 21.00
Dat is vanzelf over gegaan.
Die uurtjes lag ze lekker bij ons op schoot en dan viel ze soms wel in slaap.
Maar in bed deed ze dat niet.
Wij hebben er daarna nooit problemen mee gehad om haar in bed te laten slapen.
Gast- Gast
Hier ook tot een maand of vier. Vanaf dat moment liet ze zich ineens wel weg leggen en bleef ze wel slapen. Het was dus ineens over. Tot die tijd hebben we haar ook lekker bij ons gehouden en we hebben af en toe geprobeerd of ze in haar bedje wilde liggen.
Gast- Gast
Hier zijn we er net zo ongeveer vanaf (even afkloppen!), maar er zat hier geen regelmaat in de huiluurtjes. De ene keer 's avonds onrustig, dan 's middags...
Meestal wilde ze dan lekker bij me liggen of in de draagdoek. Dan viel ze bij mij in slaap en probeerde ik haar wel regelmatig in bedje te leggen. Met wisselend succes, de ene keer liet ze zich wel wegleggen en de andere keer was het meteen weer brullen en terug eruit.
Nu laat ze zich bijna altijd goed wegleggen en slaapt vrij vlot. Tuurlijk hier ook nog weleens een onrustig moment, maar niet zo vaak meer. Daarnaast is ze nu veel meer wakker, dus ik moet wel opletten dat ik haar niet te gauw in bedje leg zodat ze wat energie kwijt kan raken met drinken, spelen en kroelen
Meestal wilde ze dan lekker bij me liggen of in de draagdoek. Dan viel ze bij mij in slaap en probeerde ik haar wel regelmatig in bedje te leggen. Met wisselend succes, de ene keer liet ze zich wel wegleggen en de andere keer was het meteen weer brullen en terug eruit.
Nu laat ze zich bijna altijd goed wegleggen en slaapt vrij vlot. Tuurlijk hier ook nog weleens een onrustig moment, maar niet zo vaak meer. Daarnaast is ze nu veel meer wakker, dus ik moet wel opletten dat ik haar niet te gauw in bedje leg zodat ze wat energie kwijt kan raken met drinken, spelen en kroelen
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Het heeft hier niet zolang geduurt. J. is nu 4 maanden en is er al even vanaf. Eigenlijk vanaf het moment dat we vaste tijden aan zijn gaan houden.
Dus om 7 uur een fles en direct weer naar bed
Om 10 uur wakker worden en even spelen
Om 11 uur weer een fles en even spelen tot 12 uur
Om 12/12.30 (zodra hij begint te gapen) naar z'n bedje meestal tot 14.30/15.00
Om 15.00 weer een fles
Daarna doet hij hazenslaapjes tot 18.00/18.30 en dan een fles
Toen hij de leeftijd had van jou zoontje kreeg hij dan om 23.00 nog een fles
Het heeft wel een week geduurt voordat het hielp maar doordat zijn hele dag eigenlijk voorspelbaar was had hij een stuk minder last van huiluurtjes
Dus om 7 uur een fles en direct weer naar bed
Om 10 uur wakker worden en even spelen
Om 11 uur weer een fles en even spelen tot 12 uur
Om 12/12.30 (zodra hij begint te gapen) naar z'n bedje meestal tot 14.30/15.00
Om 15.00 weer een fles
Daarna doet hij hazenslaapjes tot 18.00/18.30 en dan een fles
Toen hij de leeftijd had van jou zoontje kreeg hij dan om 23.00 nog een fles
Het heeft wel een week geduurt voordat het hielp maar doordat zijn hele dag eigenlijk voorspelbaar was had hij een stuk minder last van huiluurtjes
ekjir@M- Prater
- Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10
Ja, ik wil ook niet dat de oudste wakker wordt gehouden van de huiluurtjes van T dus daarom houden we hem ook bij ons en valt hij vaak wel bij ons op de borst in slaap. Soms kan ik hem dan beleggen, maar vaak ook niet.
Misschien is zo'n vast ritme wel een idee, zullen we eens gaan proberen.
Misschien is zo'n vast ritme wel een idee, zullen we eens gaan proberen.
Kat1980- Kletskop
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: