Huiluurtje
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Huiluurtje
Ha meiden!
Ik ben net nieuw op het forum, las wel geregeld mee, maar nog nooit echt wat geplaatst of gereageerd. Ik ben een moeder van 2 zoontjes, de oudste is 2 jaar en 8 maanden en de jongste is nu net 2 maanden.
Over hem heb ik dan ook een vraagje, want hij is normaal eigenlijk heel rustig en huilt alleen maar als hij honger heeft of een schone luier. Alleen de laatste paar dagen is het vanaf zijn fles van 16.00 uur huilen tot z'n fles van 20.00 uur. Erg vervelend, heel af en toe valt hij in slaap om vervolgens weer te gaan huilen. We weten niet wat het is, en herkennen het ook niet van de oudste. Normaal vind ik het niet erg als hij huilt, maar nu precies rond etenstijd...Hebben jullie misschien tips om te proberen zodat hij gewoon rustig in z'n box ligt of gewoon lekker gaat slapen...?
Groetjes
Ik ben net nieuw op het forum, las wel geregeld mee, maar nog nooit echt wat geplaatst of gereageerd. Ik ben een moeder van 2 zoontjes, de oudste is 2 jaar en 8 maanden en de jongste is nu net 2 maanden.
Over hem heb ik dan ook een vraagje, want hij is normaal eigenlijk heel rustig en huilt alleen maar als hij honger heeft of een schone luier. Alleen de laatste paar dagen is het vanaf zijn fles van 16.00 uur huilen tot z'n fles van 20.00 uur. Erg vervelend, heel af en toe valt hij in slaap om vervolgens weer te gaan huilen. We weten niet wat het is, en herkennen het ook niet van de oudste. Normaal vind ik het niet erg als hij huilt, maar nu precies rond etenstijd...Hebben jullie misschien tips om te proberen zodat hij gewoon rustig in z'n box ligt of gewoon lekker gaat slapen...?
Groetjes
Lientje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 47
Punten : 277
Registratiedatum : 04-01-11
Re: Huiluurtje
Dat is wel heel erg lang achter elkaar huilen. Het is naar het einde van de dag toe, dus het zou veroorzaakt kunnen worden door teveel prikkels. Je zou uit kunnen proberen om rust en regelmaat te introduceren (als je dat nog niet doet), dus handelingen in dezelfde volgorde doen en bij het eerste gaapje weer naar bed. Dat hielp mijn dochter erg goed.
Gast- Gast
Ik herken het wel van onze jongste. Nu heeft zij ook weleens periodes dat ze overdag ook zo slecht slaapt, maar het is al vrijwel normaal geworden dat ze 's avonds tussen de 2 voedingen (dus zeg maar tussen 19:00 en 23:00) slecht slaapt, meer huilt.. Ze is dan vaak binnen een uur alweer wakker en huilt vervolgens iedere 10 minuten wel even. Dat duurt dan weer meestal een uur en daarna slaapt ze weer een klein uurtje enzovoorts..
Wij laten haar altijd wel even huilen omdat we weten dat ze dan hooguit 3 minuten huilt en dan weer in slaap valt. Maar ze heeft ook momenten dat dat niet helpt en dat zijn we dus de hele avond met haar bezig.
Ik houd het ook maar op een 'huiluurtje', kan er verder weinig aan doen.. We doen haar nu in elk geval iedere avond in bad of mee onder de douche, zodat we dat als een soort 'tijdverdrijf' te doen hebben.
Wij laten haar altijd wel even huilen omdat we weten dat ze dan hooguit 3 minuten huilt en dan weer in slaap valt. Maar ze heeft ook momenten dat dat niet helpt en dat zijn we dus de hele avond met haar bezig.
Ik houd het ook maar op een 'huiluurtje', kan er verder weinig aan doen.. We doen haar nu in elk geval iedere avond in bad of mee onder de douche, zodat we dat als een soort 'tijdverdrijf' te doen hebben.
Flemy- Prater
- Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10
Ons zoontje had dit ook heel erg. Hier hielp het uiteindelijk om hem van 12.30 tot 14.30-15.00 in z´n eigen bedje te laten slapen daarna gaat hij om 19.00 weer naar z´n bedje en in de tussentijd doet hij wat hazenslaapjes. Hij was tussen 16.00 en 18.00 echt aan het vechten tegen zijn slaap en door het slaapje tussen 12.30 en 14.30 is hij niet zo moe dat hij helemaal overstuur is.
ekjir@M- Prater
- Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10
Twellie schreef:Dat is wel heel erg lang achter elkaar huilen. Het is naar het einde van de dag toe, dus het zou veroorzaakt kunnen worden door teveel prikkels. Je zou uit kunnen proberen om rust en regelmaat te introduceren (als je dat nog niet doet), dus handelingen in dezelfde volgorde doen en bij het eerste gaapje weer naar bed. Dat hielp mijn dochter erg goed.
Dat hielp bij onze oudste ook perfect, die sliep iedere dag op vaste tijden en altijd even lang..
Ik adviseerde dit dus ook altijd aan anderen. Maar nu we onze 2e hebben merken we aan haar dat dit dus helemaal niet persé hoeft te werken. Wij doen altijd hetzelfde; verschonen, voeden, spelen, bij eerste gaapje weer wakker in bed. Nu werkt dat allemaal prima, maar vaak genoeg is ze (sinds 1,5 week dan, daarvoor ging het wel perfect) met een uur weer wakker.
Flemy- Prater
- Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10
Onze dochter kon in de eerste 3 maanden 's avonds ook wel eens 3 uur non-stop huilen. Het schijnt 'normaal' te zijn dat sommige kindjes van voeding tot voeding huilen. Om het huil-moment te verzetten zou je 'm misschien rond die tijd in bad kunnen doen. Voor die kleintjes is dat heel intensief en misschien gaat hij daarna wel even weer slapen.
Gast- Gast
Ik vind het zelf niet normaal dat een baby drie uur lang non-stop huilt. Baby's zijn verdrietig om een reden en ik zou er eerder naar gaan zoeken wat het veroorzaakt dan het te accepteren als zijnde normaal. Daarmee wil ik helemaal niet zeggen dat de reden altijd te achterhalen is, want dat is het vaak niet bij huilbaby's, maar ik bedoel dat het wel belangrijk is om het te proberen en niet het verdriet / pijn / wat dan ook te accepteren als 'hoort erbij'.
Gast- Gast
3 uur lang non-stop huilen is wel extreem, maar het is wel normaal dat baby's 3 uur lang onrustig kunnen zijn.
Gast- Gast
Bedankt voor jullie reacties!
We hebben een ritme, maar het huilen is eigenlijk sinds een paar dagen, normaal ging hij gewoon lekker na z'n fles even in de box en als hij moe werd ging hij naar bed. Maar ik zag ergens voorbij komen om te proberen hem in badje te doen en ik ga dat vandaag maar eens proberen. En we hebben gisteren van een vriendin van ons een draagdoek gekregen, dat zou ik ook nog kunnen proberen, want dan wordt hij wel rustig (als we hem dicht tegen ons aan houden).
We hebben een ritme, maar het huilen is eigenlijk sinds een paar dagen, normaal ging hij gewoon lekker na z'n fles even in de box en als hij moe werd ging hij naar bed. Maar ik zag ergens voorbij komen om te proberen hem in badje te doen en ik ga dat vandaag maar eens proberen. En we hebben gisteren van een vriendin van ons een draagdoek gekregen, dat zou ik ook nog kunnen proberen, want dan wordt hij wel rustig (als we hem dicht tegen ons aan houden).
Lientje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 47
Punten : 277
Registratiedatum : 04-01-11
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: