Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe doen jullie dit?

+7
Caroow
Chocoholic
Toet
Arwyn
silly-one
Linnie1985
MarySun
11 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? Empty Hoe doen jullie dit?

Bericht  MarySun ma 24 sep 2012 - 8:34

Hoi meiden,

Even een vraagje. Ik zit met iets lastigs en vraag me af hoe jullie dit doen. Ik heb lang haar (niet superlang) en was het zo eens in de drie dagen. Als ik tussen de momenten dat ik mijn haar was, een douche neem, doe ik een douchemuts op, zodat mijn haar niet nat wordt. Maar: hierdoor wordt mijn haar nogal snel vet. Komt misschien door hitte in de douche enzo... Stel dat ik gisteren mijn haar gewassen heb en vandaag ga douchen zonder mijn haar te wassen. Morgen is mijn haar dan alweer vettig.

Hoe doen jullie dit? Ik vind het nogal lastig zo en wil tussendoor ook gewoon kunnen douchen. Elke dag mijn haar wassen is geen optie. Teveel gedoe en ik weet zeker dat mijn haar dit ook niet leuk vindt. Hoe doen jullie dit? 1371890812

Ben benieuwd naar jullie reacties. Alvast bedankt!

MarySun
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 85
Punten : 132
Registratiedatum : 10-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? Empty Re: Hoe doen jullie dit?

Bericht  Linnie1985 ma 24 sep 2012 - 8:38

Ik ga iedere avond na mijn werk als ik thuis kom douchen, en was ook iedere avond mn haar, en vind dat ook lekker fris. Daardoor wordt het ook niet vet. Als ik het 1 dag niet gewassen heb, is het de volgende dag juist vet Bij mij.
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Goeree Overflakkee

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? Empty Re: Hoe doen jullie dit?

Bericht  silly-one ma 24 sep 2012 - 8:38

Mijn haarlengte is net over mijn schouders en ik was ze om de dag. De dagen dat ik ze niet was steek ik ze gewoon op. Ze worden dan wel een klein beetje nat, maar daar heb ik eigenlijk geen last van.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? Empty Re: Hoe doen jullie dit?

Bericht  Arwyn ma 24 sep 2012 - 8:38

Komt het echt door die muts?
Als ik ga douchen en mijn haar niet nat wil hebben, zet ik de douchekop laag (dan komt hij op mijn schouders) en maak ik een hoge knot bovenop mijn hoofd. Zo worden er hooguit wat plukjes in mijn nek of rond m'n gezicht nat, verder niet.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? Empty Re: Hoe doen jullie dit?

Bericht  Gast ma 24 sep 2012 - 8:38

Ik ken het ook en heb serieus alles geprobeerd (andere shampo's, mijn haar heel strak inbinden, het juist los houden en voorzichtig douchen, droogshampoo..) maar niets hielp.

Nu draag ik het gewoon los en op het moment dat ik de eerste vettigheid voel komen toupeer ik mijn haar bovenop en maak een grote knot. Doordat ik het toupeer is het vettige 'verstopt' onder die droge toupeerlaag :P .

(Ik toupeer het niet heel hard hoor.. maar gewoon een beetje met een borstel met zwijnhaar zodat alleen het bovenste laag weer mooi droog wordt).


Een badmuts heb ik nog nooit geprobeerd. Het lijkt mij juist dat dat heel erg gaat condenceren en nog vetter wordt.

Ik was het trouwens om de dag.. behalve in het weekend dat wil ik nog wel eens een dagje extra pakken maar dan ga ik de deur toch niet uit :P


Laatst aangepast door Punk'd op ma 24 sep 2012 - 8:40; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? Empty Re: Hoe doen jullie dit?

Bericht  Toet ma 24 sep 2012 - 8:39

Ik denk dat het bestwel normaal is dat je haar na 3 dagen vet is. Lijkt me ook niet dat dit door die badmuts komt, gewoon van de dag. Als je je haar los draagt en af en toe met je handen door je haar gaat wordt het al sneller vet volgens mij.
Ik was het zelf trouwens om de dag dus heb dit probleem niet.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? Empty Re: Hoe doen jullie dit?

Bericht  Chocoholic ma 24 sep 2012 - 8:48

Ik was mijn haar elke dag, omdat mijn haar redelijk snel vet wordt. Maar ik denk ook wel dat 't normaal is dat jouw haar wat vetter aanvoelt, ondanks jouw badmuts, aangezien het gewoonweg steeds vetter wordt door de dagen heen.
Chocoholic
Chocoholic
Prater
Prater

Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? Empty Re: Hoe doen jullie dit?

Bericht  Caroow ma 24 sep 2012 - 10:51

Ik knoop tijdens het douchen een handdoek over mijn haar. Het is dan niet vetter na het douchen. En soms was ik het niet maar spoel ik het alleen uit.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? Empty Re: Hoe doen jullie dit?

Bericht  Gast ma 24 sep 2012 - 19:58

Ik was mijn haar om de 4 dagen en alleen de laatste dag is het een beetje vettig. Ik doe daar niks voor haha, gewoon geen troep in mijn haar. Ik borstel het trouwens alleen voor en na het wassen dat kan er ook mee te maken hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? Empty Re: Hoe doen jullie dit?

Bericht  Kaboutertje ma 24 sep 2012 - 20:10

Heb oplossing wat je met je haar in de douche kan doen, maar misschien is droogshampoo een uitkomst? Voor mij werkt het goed! Ik was mijn haar ook niet elke dag, dus als het ietsjes vet wordt doe ik er wat droogshampoo in. Ideaal.
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Woonplaats : V-town

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? Empty Re: Hoe doen jullie dit?

Bericht  Lady4 ma 24 sep 2012 - 20:55

Arwyn schreef:Komt het echt door die muts?
Als ik ga douchen en mijn haar niet nat wil hebben, zet ik de douchekop laag (dan komt hij op mijn schouders) en maak ik een hoge knot bovenop mijn hoofd. Zo worden er hooguit wat plukjes in mijn nek of rond m'n gezicht nat, verder niet.

Zo doe ik dat ook.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? Empty Re: Hoe doen jullie dit?

Bericht  Gast ma 24 sep 2012 - 21:21

Lady4 schreef:
Arwyn schreef:Komt het echt door die muts?
Als ik ga douchen en mijn haar niet nat wil hebben, zet ik de douchekop laag (dan komt hij op mijn schouders) en maak ik een hoge knot bovenop mijn hoofd. Zo worden er hooguit wat plukjes in mijn nek of rond m'n gezicht nat, verder niet.

Zo doe ik dat ook.

Dit doe ik trouwens ook als ik ga douchen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? Empty Re: Hoe doen jullie dit?

Bericht  Gast ma 24 sep 2012 - 23:11

Powerbabe schreef:Ik was mijn haar om de 4 dagen en alleen de laatste dag is het een beetje vettig. Ik doe daar niks voor haha, gewoon geen troep in mijn haar. Ik borstel het trouwens alleen voor en na het wassen dat kan er ook mee te maken hebben.

Ik kon dat voor dat ik mijn spiraaltje had ook altijd Cry .. Ik had toen echt nooit vet haar.. eerder droog.

Maar nu zit ik sinds plaatsing van dat ding (ruim 3 jaar geleden) al te kloten met mijn haar haha. Heb alles al geprobeerd. Nu heb ik gelukkig niet gelijk de dag erop al vet haar.. maar wel die daarop.. Dus tja.. dan maar om de dag wassen.


Droogshampoo vind ik trouwens echt heel vies.. dan heb ik het idee dat het alleen nog maar plakkeriger bahh wordt haha. Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? Empty Re: Hoe doen jullie dit?

Bericht  marjoleinnn di 25 sep 2012 - 1:38

Ik was mijn haar tegenwoordig ook om de dag. De tweede dag gebruik ik een droogshampoo, al is dit bij mij volgens mij niet echt meer nodig. Deze vond ik eerder echt niet werken omdat er een witte laag achterbleef op mijn haar maar nu heb ik er een speciaal voor bruin haar en deze vind ik echt heel fijn!
Verder doe ik mijn haar gewoon vast als ik ga douchen en mijn haren niet wil wassen. Dan worden ze niet nat en ook niet vet.
marjoleinnn
marjoleinnn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? Empty Re: Hoe doen jullie dit?

Bericht  Star007 di 25 sep 2012 - 7:32

Powerbabe schreef:Ik was mijn haar om de 4 dagen en alleen de laatste dag is het een beetje vettig. Ik doe daar niks voor haha, gewoon geen troep in mijn haar. Ik borstel het trouwens alleen voor en na het wassen dat kan er ook mee te maken hebben.

Dus jij kamt je haren eens in de 4 dagen? Dat zou mij veel tijd schelen, als mij dat ook zou lukken Hoe doen jullie dit? 394967 Maar krijgt je dan geen klitten ofzo?
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? Empty Re: Hoe doen jullie dit?

Bericht  Gast di 25 sep 2012 - 7:37

Arwyn schreef:Komt het echt door die muts?
Als ik ga douchen en mijn haar niet nat wil hebben, zet ik de douchekop laag (dan komt hij op mijn schouders) en maak ik een hoge knot bovenop mijn hoofd. Zo worden er hooguit wat plukjes in mijn nek of rond m'n gezicht nat, verder niet.

Precies zo doe ik het ook smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? Empty Re: Hoe doen jullie dit?

Bericht  Gast di 25 sep 2012 - 7:39

Star007 schreef:
Powerbabe schreef:Ik was mijn haar om de 4 dagen en alleen de laatste dag is het een beetje vettig. Ik doe daar niks voor haha, gewoon geen troep in mijn haar. Ik borstel het trouwens alleen voor en na het wassen dat kan er ook mee te maken hebben.

Dus jij kamt je haren eens in de 4 dagen? Dat zou mij veel tijd schelen, als mij dat ook zou lukken Hoe doen jullie dit? 394967 Maar krijgt je dan geen klitten ofzo?

Same here, ik kam het alleen als ik het was (heb krullen) en met krullen krijg ik zeker klitten, vooral onderin mijn nek. Maar dan borstel ik het gewoon rustig uit als het nat is, met een haarmasker erin. Krullend haar kun je het beste nat kammen, steil haar dan weer niet. (Kan het sneller breken)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? Empty Re: Hoe doen jullie dit?

Bericht  Gast di 25 sep 2012 - 7:40

Ik was mijn haren om de dag. Heel soms elke dag als ik net op mijn niet-haar-was-dag een feestje heb ofzo. De eerste dag heb ik mijn haren vaak los en de tweede dag iets van een vlecht. Soms gebruik ik de tweede dag een beetje droogshampoo voor de haren boven m'n voorhoofd.

Als ik mijn haren was, dan doe ik ze altijd gewoon in een knot.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? Empty Re: Hoe doen jullie dit?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum