Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Spruw en nystatine

+4
Dille
Le Chat Noir
Darius
Sylvana
8 plaatsers

Ga naar beneden

Spruw en nystatine Empty Spruw en nystatine

Bericht  Sylvana za 22 sep 2012 - 7:00

Ons meisje heeft spruw en daar hebben wij nu nystatine voor gekregen. Op het etiket staat alleen dat ze 4 keer daags 1 ml moet hebben, en dat de kuur afgemaakt moet worden. Alleen nu vraag ik me af, heel stom, hoelang duurt die kuur dan? Er staat verder alleen dat het spul na openen 1 week houdbaar is, dus ik ga er dan vanuit dat het een kuur van een week is?

En, ik heb verder niks gekregen voor mijzelf. Dus niks om de tepels mee in te smeren oid. Kan dat kloppen (dus dat niet altijd de moeder ook behandeld hoeft te worden), of is de arts een beetje vergeetachtig geweest?

Iemand hier ervaring mee?

Sylvana
Prater
Prater

Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spruw en nystatine Empty Re: Spruw en nystatine

Bericht  Gast za 22 sep 2012 - 7:03

Simpel rekensommetje toch? Hoeveel ml zit erin? Dat delen door 4 en dan weet je hoeveel dagen de kuur duurt.

Gast
Gast

Bericht  Sylvana za 22 sep 2012 - 7:06

Ja dat dacht ik eerst ook, maar dat zou dan een kuur van een maand worden, met een fles die na openen maar een week houdbaar is? Spruw en nystatine 878948377

Maar een maand lijkt me wel erg lang en een weekje wel erg kort. Rolling Eyes

Sylvana
Prater
Prater

Bericht  Gast za 22 sep 2012 - 7:08

Hmm.. dan zou ik even bellen. Staat er niks in de bijsluiter die je van de apotheek zelf gekregen hebt? Niet die in de verpakking zat dus, maar het geprinte papier bedoel ik.

Gast
Gast

Bericht  Darius za 22 sep 2012 - 7:18

Als je borstvoeding geeft, dan had je ook iets moeten krijgen voor je tepels.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Le Chat Noir za 22 sep 2012 - 7:23

Je kunt hetzelfde spul gewoon ook op je tepels smeren. Kuur duurt 7 tot 10 dg.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Gast za 22 sep 2012 - 7:23

ik moest mijn tepels ook insmeren met de nystatine. Verder doorgaan tot alle symptomen van de spruw voorbij zj, plus een extra kuur.

Gast
Gast

Bericht  Sylvana za 22 sep 2012 - 7:26

Oke, dus in principe een week lang gebruiken, tepels ook insmeren en als het dan na die week nog niet weg is een nieuw recept vragen? (omdat dat spul dan dus niet meer goed is)

Sylvana
Prater
Prater

Bericht  Gast za 22 sep 2012 - 7:28

dan is je kuurtje ook wel op hoor. En dan idd even bellen voor een nieuwe kuur

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 24 sep 2012 - 0:31

Maple schreef:Simpel rekensommetje toch? Hoeveel ml zit erin? Dat delen door 4 en dan weet je hoeveel dagen de kuur duurt.

Dat klopt niet, er zijn verschillende maten flesjes.

Ik moest het 6 dagen geven toen. Ik heb een andere zalf gekregen voor mijzelf (ik had het niet, maar puur voor kruisbesmetting te voorkomen.

Gast
Gast

Bericht  Dille ma 24 sep 2012 - 4:36

Er wordt ook aangeraden om niet 4x daags die hoeveelheid te geven, maar elke keer na een voeding een hoeveelheid zo groot als een 'erwtje' op je vinger te doen (of op een gaasje of weetikhet) en dat te verdelen in de mond van je kindje (en inderdaad ook op je eigen tepels elke keer na een voeding). Schimmel houdt nogal van warm en zoet, en dat is nou precies de status van de mond van je kind (en je tepels) elke keer na een voeding. Dus 4x daags iets in dat mondje doen helpt dan niet genoeg (en omdat je elke keer na een voeding maar een 'erwtjeshoeveelheid' pakt kom je aan het eind van de dag wel ongeveer op hetzelfde aantal ml wat je moet geven).
Dille
Dille
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12

Bericht  Happydobby ma 24 sep 2012 - 4:48

Na opening van medicatie word er een houdbaarheid aangeven. Na een week zou de werking eraf kunnen gaan en je krijgt bacteriegroei. Dus als het op is en niet over gewoon nieuwe bestellen.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast ma 24 sep 2012 - 5:56

F heeft ook spruw gehad (na 3 kuren eindelijk er vanaf) eerst ook nystatine gekregen, dit moesten we dan een kwartier na zijn fles (of in jou geval borstvoeding) 1ml in een bakje doen en dit in zijn mondje smeren. Hier deden we precies een week met het flesje, maar als deze na een week nog niet op is zou je beter een herhaalrecept kunnen vragen.

Hier trouwens na 2 kuren nystatine een andere kuur gekregen omdat het steeds terugkwam na 1 dag niks gesmeerd te hebben.

Gast
Gast

Bericht  Linda ma 24 sep 2012 - 6:03

Op dit infoblad staat alles wat je moet weten over spruw en medicatie, echt heel handig!!

http://www.borstvoedingnatuurlijk.nl/Upload/Bestanden/427606_deel_2_IB_1.pdf

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  iloverose ma 24 sep 2012 - 7:14

A heeft ook spruw gehad heb er 4x een kuur gehad maar was nog niet over ze zeiden bij het cb BESSENSAP zwartebes van Betuwe staat bij de pudding en custart pudding en zo (bij de c.oop) 2 a3 x met een leppeltje over haar tong i eventuweel over je tepels PAS OP MET KLEDING wil er haast niet meer uit .Het was hier na 3 dagen helemaal weg en niet weer gekregen .Met die kuren was het als het op was haast over en na paar dagen zat ze er weer onder .
iloverose
iloverose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 470
Registratiedatum : 10-08-12

Bericht  *Lookie* ma 24 sep 2012 - 7:34

H heeft ook spruw gehad, en ook nystatine gekregen. Bij ons was het wel een kuur (en ook hoeveelheid) voor 1 week. Ik kreeg zelf iets anders voor op de tepels, dit leek me ook niet echt spul om op de tepels te smeren maar misschien ligt het aan mij. Maar goedm het heeft bij ons niet geholpen. Uiteindelijk kreeg ik Fluconasol (voor de moeder). Dit is gewoon 1 tabelt maar wel heel sterk en het heeft super geholpen!
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud