Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Productiedip? Borstvoedingsvraag!

+2
Linda
Aimee
6 plaatsers

Ga naar beneden

Productiedip? Borstvoedingsvraag! Empty Productiedip? Borstvoedingsvraag!

Bericht  Aimee vr 21 sep 2012 - 21:59

Alhoewel ik al een tijdje twijfel of ik wil doorgaan of stoppen met borstvoeding, krijgt Luuk nog steeds borstvoeding op verzoek. Ik merk alleen de afgelopen dagen dat ik echt amper melk heb! Ik leg Luuk zoveel mogelijk aan, maar hij word boos als er niets uitkomt en gaat dan bijten Sad ik probeer dan te kolven, maar ik krijg ook opeens heel moeilijk een tsr (en ik kolf maar zo'n 40 cc??). Ik heb nog maar 300cc in de vriezer liggen, dat zijn net 2 voedingen, en dan? Soms geef ik Luuk nu wat sap na, als hij neit tevreden is nadat hij uit de borst heeft gedronken, maar dat bevat natuurlijk niet de voedingsstoffen die melk bevat.
Hoe kan het dat ik ineens zo'n dip heb? Is dit normaal rond deze leeftijd? Gister avond heeft hij rond 19.00 een fles vriezermelk gehad, ik heb gekolfd (30cc terwijl hij 170cc heeft gedronken). Om 5 uur vannacht kwam hij weer voor een voeding, en mijn borsten voelden niet eens een klein beetje gespannen? Vind het zo gek!
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Productiedip? Borstvoedingsvraag! Empty Re: Productiedip? Borstvoedingsvraag!

Bericht  Linda vr 21 sep 2012 - 22:12

Ik zou geen sap na geven, dat voedt best erg en dan zal hij minder snel om bv vragen.

En je gaf toch eerst flink wat van die pyjamapap? Of heb ik de verkeerde voor me? Dat verzadigd ook erg, wat een negatieve productie tot gevolg kan hebben.

Hoeveel keer drinkt hij nu nog op een dag bv?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Aimee vr 21 sep 2012 - 22:16

Linda schreef:Ik zou geen sap na geven, dat voedt best erg en dan zal hij minder snel om bv vragen.

En je gaf toch eerst flink wat van die pyjamapap? Of heb ik de verkeerde voor me? Dat verzadigd ook erg, wat een negatieve productie tot gevolg kan hebben.

Maar wat moet ik dan doen als hij gewoon nog dorst heeft? Hij wordt echt boos, bijt hard in mijn tepels, niet fijn Sad

Ik geef niet flink wat pyjamapap hoor. Hij wilde een paar dagen helemaal níets drinken. Toen heb ik uit ellende een fles afgekolfde melk met wat van die pyjamapap-poeder erdoor gegeven(lag er uit zo'n blije doos) en dat wilde hij toen wel. DUs hij heeft toen een aantal dagen 's ochtends en 's avonds zo'n fles gehad als hij verder niets wilde drinken, maar dat is nu niet meer.

Hij drinkt nog zo'n 5 keer (3x overdag, 2x 's nachts)
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Bericht  missy. vr 21 sep 2012 - 22:19

Als je denkt geen goed tsr te hebben kun je ook neusspray gebruiken (syntocinon), kun je via de huisarts krijgen.
missy.
missy.
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 292
Registratiedatum : 13-12-10

Bericht  Gast vr 21 sep 2012 - 22:21

Of het bij deze leeftijd hoort weet ik niet, maar hier hebben we ook zo nu een dan een dipje. Met veel aanleggen is er dan na een aantal dagen weer voldoende melk. Mijn gedachte is dat vijf keer per dag aanleggen misschien weinig is, maar misschien drinkt T.irza ook gewoon wel erg vaak (zeker nog wel 8-10x per etmaal). Kan het zijn dat je menstruatie er aan komt? En hoe doe je het met bijvoeding, leg je aan vóór je de bijvoeding aanbiedt?

Gast
Gast

Bericht  Mute_ vr 21 sep 2012 - 22:24

Onze kinderen schelen volgens mij 2 weekjes, maar ik heb afgelopen week precies hetzelfde gehad. Dochter komt ineens weer veel 's nachts, maar mijn borsten lijken zo goed als leeg. Ze maakt ook wel ineens de overgang naar veel bijvoeding. Waar het eerder wat sabbelen, happen, smeren was éét ze nu daadwerkelijk. Heb het idee dat het daardoor komt. Ik leg haar maar gewoon wat vaker aan. Mocht dit dipje resulteren in droogstand, dan heb ik erook wel vrede mee (zit ook een beetje tussen stoppen/doorgaan in). Geen tips dus verder, eigenlijk Productiedip? Borstvoedingsvraag! 561177
Mute_
Mute_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 291
Punten : 313
Registratiedatum : 20-09-12

Bericht  Gast vr 21 sep 2012 - 22:26

Venkelthee halen en drinken, dat hielp hier goed!

Gast
Gast

Bericht  *Lookie* vr 21 sep 2012 - 22:26

H is 10 maanden maar bij mij begon rond 8 maanden ook een productiedip (en is niet meer goedgekomen, tenminste niet vanzelf of na een tijd lang vaker aanleggen etc..). Wat ik nu doe (op advies van lactatiedeskundige) is Domperidon slikken. Het kan geen kwaad en helpt heel goed. Je kunt beginnen met enkele tabletjes op een dag, bij mij helpt dat al heel goed en zo geef ik nu nog steeds bv. Ik probeer H nu ook aan thee tussendoor te wennen. Ik leg hem nu 4x per dag aan en hij krijgt dan 1x thee tussendoor. Volgens het cb is dit ook prima en H is gewoon gemiddeld gegroeid en lijkt tevreden dus dan vind ik het ook prima.

Laatst aangepast door *Lookie* op vr 21 sep 2012 - 22:29; in totaal 2 keer bewerkt
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Mute_ vr 21 sep 2012 - 22:27

Snoepy87 schreef:Venkelthee halen en drinken, dat hielp hier goed!

Zelf drinken?

Ik dacht dat venkelthee juist voor de kindjes was. Geef het dochter wel ipv sap. Schijnt toch dorstlessend te werken? Geen idee dat het ook hielp voor je productie! Weer wat geleerd Productiedip? Borstvoedingsvraag! 561177
Mute_
Mute_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 291
Punten : 313
Registratiedatum : 20-09-12

Bericht  Aimee vr 21 sep 2012 - 22:31

missy. schreef:Als je denkt geen goed tsr te hebben kun je ook neusspray gebruiken (syntocinon), kun je via de huisarts krijgen.
Als Luuk hem zelf opwekt wel, als ik kolf duurt het vrij lang (soms wel een kwartier). Dus weet niet of een neusspray echt nodig is...

Tiramisu schreef:Of het bij deze leeftijd hoort weet ik niet, maar hier hebben we ook zo nu een dan een dipje. Met veel aanleggen is er dan na een aantal dagen weer voldoende melk. Mijn gedachte is dat vijf keer per dag aanleggen misschien weinig is, maar misschien drinkt T.irza ook gewoon wel erg vaak (zeker nog wel 8-10x per etmaal). Kan het zijn dat je menstruatie er aan komt? En hoe doe je het met bijvoeding, leg je aan vóór je de bijvoeding aanbiedt?
Ik leg hem steeds aan als hij even geslapen heeft, en daarna krijgt hij sowieso vaak zijn eten. Alleen 's avonds krijgt hij melk na zijn avondeten. Ongesteld worden zou kunnen, ik ben het na de bevalling nog niet geweest...
Luuk kreeg rond de zes maanden ook nog zo'n 8 voedingen, en nu sinds een paar weken ineens nog een stuk minder. Maar hij is ook wel ineens meer van zijn bijvoeding gaan eten. Helaas gaat het aanleggen ook niet meer zo makkelijk als voorheen, omdat hij nu echt bijt met die scherpe tandjes van hem als hij niet wil (voorheen nam hij altijd wel een paar slokken). Als hij eenmaal drinkt is hij ook supersnel afgeleid. Ik voed al in een halfdonkere kamer, maar zodra hij maar iets hoort (van buiten, of vriend die een duer open doet) is hij klaar met drinken.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Bericht  *Lookie* vr 21 sep 2012 - 22:32

Dat van afgeleid zijn en bijten is hier ook wel herkenbaar, vooral de afleiding. Er mag niemand binnenkomen/binnenzijn want dan is het vaak al gauw klaar.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast vr 21 sep 2012 - 22:32

Ja zelf drinken. Dat is productie verhogend.

Gast
Gast

Bericht  Aimee vr 21 sep 2012 - 22:34

Mute_ schreef:Onze kinderen schelen volgens mij 2 weekjes, maar ik heb afgelopen week precies hetzelfde gehad. Dochter komt ineens weer veel 's nachts, maar mijn borsten lijken zo goed als leeg. Ze maakt ook wel ineens de overgang naar veel bijvoeding. Waar het eerder wat sabbelen, happen, smeren was éét ze nu daadwerkelijk. Heb het idee dat het daardoor komt. Ik leg haar maar gewoon wat vaker aan. Mocht dit dipje resulteren in droogstand, dan heb ik erook wel vrede mee (zit ook een beetje tussen stoppen/doorgaan in). Geen tips dus verder, eigenlijk Productiedip? Borstvoedingsvraag! 561177

Dat is hier echt precies hetzelfde! Maar is jouw dochter wel gewoon tevreden verder? Want ik moet wel echt wat drinken aanbieden als hij aan de borst heeft gelegen, anders blijft hij mopperig
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Bericht  Aimee vr 21 sep 2012 - 22:35

*Lookie* schreef:H is 10 maanden maar bij mij begon rond 8 maanden ook een productiedip (en is niet meer goedgekomen, tenminste niet vanzelf of na een tijd lang vaker aanleggen etc..). Wat ik nu doe (op advies van lactatiedeskundige) is Domperidon slikken. Het kan geen kwaad en helpt heel goed. Je kunt beginnen met enkele tabletjes op een dag, bij mij helpt dat al heel goed en zo geef ik nu nog steeds bv. Ik probeer H nu ook aan thee tussendoor te wennen. Ik leg hem nu 4x per dag aan en hij krijgt dan 1x thee tussendoor. Volgens het cb is dit ook prima en H is gewoon gemiddeld gegroeid en lijkt tevreden dus dan vind ik het ook prima.

Luuk was vorige keer op het CB ook niet goed gegroeit, misschien dat ik me daardoor nog wat meer zorgen maak. Domperidon kan ik nog wel vragen, maar hoe kom ik nu het weekend door met nog maar 300cc achter de hand? Sad
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Bericht  Aimee vr 21 sep 2012 - 22:36

Snoepy87 schreef:Venkelthee halen en drinken, dat hielp hier goed!

Oh ik heb nog bv thee, zit daar ook venkel in? Of heb ik echte venkelthee nodig?
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 21 sep 2012 - 22:50

Aimee schreef:Ongesteld worden zou kunnen, ik ben het na de bevalling nog niet geweest...

Het (aankomende) menstruatie kan ook voor een productie dip zorgen

Aimee schreef:Als hij eenmaal drinkt is hij ook supersnel afgeleid. Ik voed al in een halfdonkere kamer, maar zodra hij maar iets hoort (van buiten, of vriend die een duer open doet) is hij klaar met drinken.

Wat hier goed werkt is voeden in de doek. T. in de draagdoek, rust rondjes lopen en ondertussen over haar hoofdje kriebelen, dan maakt het niet uit hoe druk het is om ons heen of hoe licht het is, dan drinkt ze goed. Wanneer we thuis zijn voed ik vaak liggend op bed met de gordijnen dicht, maar dan moet het inderdaad wel stil zijn in huis.

Aimee schreef:Luuk was vorige keer op het CB ook niet goed gegroeit, misschien dat ik me daardoor nog wat meer zorgen maak. Domperidon kan ik nog wel vragen, maar hoe kom ik nu het weekend door met nog maar 300cc achter de hand? Productiedip? Borstvoedingsvraag! 1371890812

Was hij de te weinig gegroeid volgens de curve op het CB of ook volgens de bv curve? Die is namelijk anders dan de curve van het CB omdat die meer op kv gericht is. Hier kun je kijken of hij volgens de bv curve goed gegroeid is. En, hm.. hoe je het weekend nu doorkomt.. ik weet niet of je er wat voelt voor donormelk en of er dan misschien iemand met een voorraad bij je in de buurt woont (via het D&V forum zou je dat nog kunnen proberen), maar ik kan me ook goed voorstellen dat je daar niets voor voelt. Zelf zou ik vooral vaak, vaak, vaak aanleggen. L.uuk veel bij je houden, veel huid op huid contact (voor zover dat kan met een nieuwsgierige rondkruipende baby Wink ).

Gast
Gast

Bericht  *Lookie* vr 21 sep 2012 - 22:50

Is bij jullie de apotheek niet open? Domperidon kun je zonder recept halen! Kan echter wel een paar dagen duren voor je effect merkt, bij mij ging het wel vrij snel.

Wat ik denk ik zou doen als het echt zo erg weinig is: toch echt regelmatig even kolven, al is het maar 10 minuutjes. Dan even kwartiertje rust, en weer even kolven. Zo krijg ik soms toch nog wel 20 cc per keer extra. Het neemt wel even tijd, maar omdat hetdan weer opnieuw toeschiet helpt het wel. Ik denk dat je dan misschien niet genoeg hebt voor het hele weekend, m=dan misschien toch maar aanvullen met thee/water? En dan wachten op het effect van de Domperidon, als je dat tenminste wilt gaan gebruiken, ik wil het je ook niet opdringen...

In het uiterste geval kun je wat opvolgvoeding halen maar dat zou ik niet zo gauw doen.

Edit: of inderdaad vaker aanleggen zoals tiramisu zegt, alleen blijf je dan misschien onzeker of hij voldoende krijgt. Ik denk wel dat je kindje de productie meer stimuleert dan kolven.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Bericht  Linda vr 21 sep 2012 - 23:10

Aimee schreef:
Linda schreef:Ik zou geen sap na geven, dat voedt best erg en dan zal hij minder snel om bv vragen.

Maar wat moet ik dan doen als hij gewoon nog dorst heeft? Hij wordt echt boos, bijt hard in mijn tepels, niet fijn Sad

Ik geef niet flink wat pyjamapap hoor. Hij wilde een paar dagen helemaal níets drinken. Toen heb ik uit ellende een fles afgekolfde melk met wat van die pyjamapap-poeder erdoor gegeven(lag er uit zo'n blije doos) en dat wilde hij toen wel. DUs hij heeft toen een aantal dagen 's ochtends en 's avonds zo'n fles gehad als hij verder niets wilde drinken, maar dat is nu niet meer.

Hij drinkt nog zo'n 5 keer (3x overdag, 2x 's nachts)

Mooi dat je geen pyjamapap meer geeft, want dat voedt echt heel erg.

Opzich is 5 keer drinken met 8 maanden niet weinig. Weet je zeker dat hij echt nog meer zou willen? Mijn dochter werd ook altijd boos als ik bleef aanbieden terwijl ze eigenlijk vol zat.
Bij de meeste vrouwen stabiliseert de bv rond 8 à 9 maanden, dus dat je geen stuwing voelt kan ook daardoor komen.

Venkel zit inderdaad in bv thee, dus dat kan je sowieso drinken. En extra kolven kan ook nooit kwaad. Je zal gauw genoeg verschil merken dan.

Wat ook nog kan werken, eerst bv aanbieden en dan pas z'n eten (ik weet niet of je dat al doet).

Nachtvoedingen zijn goed voor de productie, dus dat is ook perfect.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Aimee za 22 sep 2012 - 1:49

Bedankt voor de tips, ik ga er mee aan de slag!
Voeden in de doek gaat niet meer lukken, ik heb alleen een ByKay en daar zit hij niet meer goed in :(Maar ik heb vandaag een lange kralenketting om, en dat blijkt een goede te zijn om Luuk lang en rustig te laten drinken. Ondertussen speelt hij dan met die ketting, die veel interessanter is dan de rest! Dus dat is al wel een begin...

Domperidom ga ik nog maar niet halen. Ik kolf elke voeding na, en een keertje tussendoor, hopelijk kan ik het zo opschroeven! Als dat niet lukt, kan ik dat nog als uiterste redmiddel gebruiken. Nu vul ik de voeding nog wel een beetje aan met wat extra fruit en eventueel een sapje.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 22 sep 2012 - 3:49

Veel succes. Hopelijk heb je snel weer genoeg melk smile

Gast
Gast

Bericht  Teddyaapje za 22 sep 2012 - 5:58

Ik had rond die periode ook een dip. Ben er weer uit kunnen krabbelen al werd t niet meer zoveel als eerst, maar dat was ook niet nodig omdat T ook minder was gaan drinken.

Misschien zou je kunnen wisselvoeden, als Luuk dat niks vindt kun je dit ook met kolven toepassen. Succes!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: