borstvoedingsvraag
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
borstvoedingsvraag
Is er rond de 4 maanden een dip?
Mijn zoon heeft rond 17.00 bij mij gedronken, daarna heeft hij rond 19.00 een fles kv (180cc) gehad. Hij was ontroostbaar en ik had een afspraak, kon hem niet zelf voeden. En had ook helaas niks in de ijskast staan of uit de vriezer gehaald. Daarna is hij naar bed gegaan. Ik verwacht niet dat hij nog voor een voeding komt. Ik besloot dus net, rond 22.00, om te kolven, maar nu heb ik er pas 50 cc uitgehaald... Das bijzonder weinig lijkt mij.
Ik kolf niet vaak, moet dat wel weer wat meer gaan doen, want ik ga binnenkort weer werken en zal dan ook melk mee moeten geven. Toen ik een maand of 1,5 maand geleden had gekolfd, i.p.v. een voeding had ik er na 20 minuten 150 cc uit, en nu dus na 3 kwartier pas 50 cc...
Ik heb overigens vandaag bv-thee gehaald, morgen maar eens mee beginnen
Mijn zoon heeft rond 17.00 bij mij gedronken, daarna heeft hij rond 19.00 een fles kv (180cc) gehad. Hij was ontroostbaar en ik had een afspraak, kon hem niet zelf voeden. En had ook helaas niks in de ijskast staan of uit de vriezer gehaald. Daarna is hij naar bed gegaan. Ik verwacht niet dat hij nog voor een voeding komt. Ik besloot dus net, rond 22.00, om te kolven, maar nu heb ik er pas 50 cc uitgehaald... Das bijzonder weinig lijkt mij.
Ik kolf niet vaak, moet dat wel weer wat meer gaan doen, want ik ga binnenkort weer werken en zal dan ook melk mee moeten geven. Toen ik een maand of 1,5 maand geleden had gekolfd, i.p.v. een voeding had ik er na 20 minuten 150 cc uit, en nu dus na 3 kwartier pas 50 cc...
Ik heb overigens vandaag bv-thee gehaald, morgen maar eens mee beginnen
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10
Re: borstvoedingsvraag
Volgens mij is er een bekende dip rond de drie maanden. Die heb ik zelf niet gehad, maar ik merk sowieso wel dat er soms grote verschillen per dag in productie zitten. Ik heb normaalgesproken last van hyperlactatie, maar soms heb ik ineens een dagje met weinig voeding. Zonder extra aan te leggen kan dat zo de volgende dag weer over zijn. 50cc is inderdaad niet veel, misschien is het morgen alweer anders?
Ik heb zelf trouwens 's ochtends ook altijd veel meer voeding dan 's avonds.
Ik heb zelf trouwens 's ochtends ook altijd veel meer voeding dan 's avonds.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Ik heb inderdaad 's ochtends meer als 's avonds, maar dit vond ik echt heeeeeeel weinig. Zat 5 uur tussen, had toch wel gedacht dat er dan meer melk zou zijn...
mickey- Kletskop
Krijgt hij normaal nog wel een voeding dan later op de avond?
RiLiJu- Prater
- Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11
Jeps...ik zat er met 4 of 4,5 maand echt even doorheen met kolven, maar ik moest en zou de 6mnd halen en ben er flink tegenaan gegaan. Na iets van 1,5 tot 2 weken ging t weer de goede kant op en toen we bij de 6mnd waren ging t weer zo makkelijk dat we nog 'ff' door zijn gegaan.
Een vriendin van me (die ook ft kolfde) is er laatst mee gestopt omdat ze geen productie maar had, ook met 4 maand, ze had geen zin om vaker dan 5x te kolven.
Als je door wilt gaan met de bv is het dus belangrijk gewoon veel te blijven aanleggen en geen kv of voeding uit de vriezer te geven (tenzij t niet anders kan, maar dan moet je zelf wel echt gaan kolven om de productie weer op peil te krijgen). Het is misschien even 'bikkelen' maar t komtvanzelf weer goed!
Een vriendin van me (die ook ft kolfde) is er laatst mee gestopt omdat ze geen productie maar had, ook met 4 maand, ze had geen zin om vaker dan 5x te kolven.
Als je door wilt gaan met de bv is het dus belangrijk gewoon veel te blijven aanleggen en geen kv of voeding uit de vriezer te geven (tenzij t niet anders kan, maar dan moet je zelf wel echt gaan kolven om de productie weer op peil te krijgen). Het is misschien even 'bikkelen' maar t komt
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
@RiLiJu: nou... hij had rond 17.00 bij mij gedronken, en daarna een fles KV gehad (rond 19.00), i.p.v. bij mij te kunnen drinken. Dus ja, normaal gesproken had hij wel nog een voeding gehad ja.
Al is hij er wel een beetje een rommeltje van aan't maken. Hij drinkt op verzoek, dus het wisselt wel, maar over het algemeen zaten we de laatste tijd op 4 voedingen per dag. Begin deze week was het ineens weer 5x. Nou maakt mij dat niet uit, maar dat feit, samen met het weinige kolven, zorgde ervoor dat ik bedacht dat ik momenteel gewoon misschien wat minder voeding heb.
@Teddy: ok, dan wordt het dus voeden-kolven-voeden-kolven-voeden-kolven, enz, hahahaha. Ik wil ook in ieder geval de 6 maanden halen, dus ff bikkelen dan maar.
F werd vannacht ineens wakker voor een voeding... Dat was echt alweer een hele tijd geleden.. Rond 3.30 had hij gedronken en om 7.30 was hij alweer wakker. Heb net na het voeden weer gekolfd, maar kreeg maar 10/20 cc eruit... Balen dus.
Al is hij er wel een beetje een rommeltje van aan't maken. Hij drinkt op verzoek, dus het wisselt wel, maar over het algemeen zaten we de laatste tijd op 4 voedingen per dag. Begin deze week was het ineens weer 5x. Nou maakt mij dat niet uit, maar dat feit, samen met het weinige kolven, zorgde ervoor dat ik bedacht dat ik momenteel gewoon misschien wat minder voeding heb.
@Teddy: ok, dan wordt het dus voeden-kolven-voeden-kolven-voeden-kolven, enz, hahahaha. Ik wil ook in ieder geval de 6 maanden halen, dus ff bikkelen dan maar.
F werd vannacht ineens wakker voor een voeding... Dat was echt alweer een hele tijd geleden.. Rond 3.30 had hij gedronken en om 7.30 was hij alweer wakker. Heb net na het voeden weer gekolfd, maar kreeg maar 10/20 cc eruit... Balen dus.
mickey- Kletskop
mickey schreef:
Haha rond 20 weken (4 en halve maand ongeveer) is er een sprong, dan wil je kindje ineens weer in de nacht drinken
Maar met 4 maanden is er vaak een dip, vaker aanleggen, blijf kalm, neem de tijd.
Ik heb trouwens geen verschil gemerkt in die periode.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Oh, das balen... dat sprongetje Was er zo aan gewend dat hij goed doorsliep...
Nou ja... dat wordt ff flink aanpoten dus om de boel op gang te houden. Maar ik wil het graag, dus dan komt het wel goed met ons denk ik
Nou ja... dat wordt ff flink aanpoten dus om de boel op gang te houden. Maar ik wil het graag, dus dan komt het wel goed met ons denk ik
mickey- Kletskop
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: