Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Marrakech

+3
studiebol
Twellie
Zininzon
7 plaatsers

Ga naar beneden

Marrakech Empty Marrakech

Bericht  Gast do 20 sep 2012 - 0:56

Hallo!

Wie is hier wel eens in Marrakech geweest? Wat moet je echt gezien/gedaan hebben?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Marrakech Empty Re: Marrakech

Bericht  Gast do 20 sep 2012 - 1:09

Ik weet van 3opreis/RTLTravel/YourinTravel (haha) dat ze daar ontzettende leuke slofjes hebben op de markt nerd

Ik kan me die aflevering ook nog precies voor de geest halen. Alleen daarom wil ik al naar Marrakesh Wink

Misschien is die aflevering nog wel ergens te vinden. Het ging natuurlijk ook nog over cultuur haha.

Gast
Gast

Bericht  Zininzon do 20 sep 2012 - 7:06

Ik ben er 2 jaar geleden geweest. Wat me nog bij staat:

- De Ben Youssef Medersa, oude koranschool met prachtige mozaïeken en (hout?)snijwerk
- Het Jemaa el Fna plein, overdag is hier markt met veel kruiden, vruchten en sappen (verse sap voor omgerekend 0,30 euro ofzo). 's avonds verandert het plein in een ware heksenketel. Tientallen eetkraampjes met bankjes en tafels er voor, waar je verschillende kleine dingen kunt bestellen. Er zijn verhalenvertellers, slangenbezweerders, vrouwen die henna tatoeages zetten.
- dwalen (let op: niet VERdwalen!) door de souks, smalle straatjes met allemaal kleine winkeltjes. Slagers die hun vlees buiten hangen, kruidenwinkels, souvenirs etc. Leuk om eens naar een apotheek te gaan, weinig pillen, allemaal (gekleurde) kruiden en zalfjes.
- Gardin Majorelle, botanische tuin met monument voor Yves St Laurent (die was geloof ik eigenaar)
- De Koutoubia Moskee (ben er niet in geweest), en het parkje er naast, prachtig om alle lokale mensen daar te zien, mooie traditionele kleding aan in alle kleuren en met kraaltjes versierd, etc.

Verder ben ik naar een hamam geweest. Didi heette die, echt traditioneel (ze doen er ook ontharen met touwtjes etc), zit dichtbij het Jemaa el Fna plein.

Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 20 sep 2012 - 9:47

Top! Dat klinkt allemaal zo leuk Very Happy heb er echt zoveel zin in!

Gast
Gast

Bericht  Twellie vr 21 sep 2012 - 10:46

Ik wil er ook zo graag heen, zeker als ik jouw verhaal lees, Zininzon.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  studiebol vr 21 sep 2012 - 21:45

Ik heb hier ook plannen voor met een vriendin.. maar nu vertelde een andere vriendin die al geweest is, dat ze heeeel druk vond, niet prettig druk al die mensen die wat van je willen enzo.

Is dat ook jullie ervaring?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Travelgurly vr 21 sep 2012 - 23:44

Ik ben er ook geweest.

Mijn collega's waren ook helemaal lyrisch erover. Ik ben met mijn vriend geweest. Denk dat wij 2 x 15min op dat plein zijn geweest en toen gek werden. Ik ben helemaal niet zo, ben gek van tunesie etc. maar daar vond ik eht echt niet prettig. oude vrouwen pakken je beet voor henna, bij de verhalenvertellers goed uitkijken, wordt er geld opgehaald...blijkt die persoon er helemaal niet bij de horen. En savonds terwijl k emt mijn vriend hand in hand loop gewoon 2x in mijn kont geknepen:O overdag de medina ingegaan, was opzich wel leuk, maar erg vermoeiend. Zijn daar wel naar een hamman gegaan, heerlijk die rust daar, auto gehuurd en rondgereden (erg leuk als ze keken dat er een vrouw achter het stuur zat in die bergdorpjes), watervallen geweest etc. Nee de stad zelf....vond ik iets tegenvallen. Maar dat is puur mijn ervaring. Ben wel blij dat ik het gezien. Mijn collega's hebben eht anders ervaren dus thja, is per persoon verschillend. het land is mooi, de bergen prachtig en de watervallen ook.
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Gast zo 23 sep 2012 - 22:35

Oke, thanks TG! Ik hoorde al dat het heel druk is en vervelend kan zijn als mensen je aanklampen. Daar heb ik niet zo'n last van gelukkig. Ik ben heel benieuwd!

Gast
Gast

Bericht  Niekske ma 24 sep 2012 - 0:33

Zininzon schreef:Ik ben er 2 jaar geleden geweest. Wat me nog bij staat:

- De Ben Youssef Medersa, oude koranschool met prachtige mozaïeken en (hout?)snijwerk
- Het Jemaa el Fna plein, overdag is hier markt met veel kruiden, vruchten en sappen (verse sap voor omgerekend 0,30 euro ofzo). 's avonds verandert het plein in een ware heksenketel. Tientallen eetkraampjes met bankjes en tafels er voor, waar je verschillende kleine dingen kunt bestellen. Er zijn verhalenvertellers, slangenbezweerders, vrouwen die henna tatoeages zetten.
- dwalen (let op: niet VERdwalen!) door de souks, smalle straatjes met allemaal kleine winkeltjes. Slagers die hun vlees buiten hangen, kruidenwinkels, souvenirs etc. Leuk om eens naar een apotheek te gaan, weinig pillen, allemaal (gekleurde) kruiden en zalfjes.
- Gardin Majorelle, botanische tuin met monument voor Yves St Laurent (die was geloof ik eigenaar)
- De Koutoubia Moskee (ben er niet in geweest), en het parkje er naast, prachtig om alle lokale mensen daar te zien, mooie traditionele kleding aan in alle kleuren en met kraaltjes versierd, etc.

Verder ben ik naar een hamam geweest. Didi heette die, echt traditioneel (ze doen er ook ontharen met touwtjes etc), zit dichtbij het Jemaa el Fna plein.

Haha op dat laatste na, heb ik dit ook allemaal gezien Very Happy ik ben er vorig jaar geweest. Dat plein vond ik maar niks, er hangt een grimmige sfeer en je krijgt echt het gevoel dat je constant op je hoede moet zijn. Overdag met alle mensen die je aanklampen en 's avonds omdat je om je heen gewoon ziet dat mensen beroofd worden. Voor de rest vond ik het super!

Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605

Bericht  Feline ma 24 sep 2012 - 3:55

Ik ben er afgelopen januari geweest. Ik heb best wel een cultuurshock gehad (terwijl ik een half jaar door Afrika heb gereisd dus ben niet totaal wereldvreemd).

Wat ik erg vervelend vond waren inderdaad de mensen die je constant aanspreken, de uitlaatgassen van alle brommers, nergens normaal iets kunnen kopen want je moet onderhandelen, etc..

Ik vond het wel heel bijzonder om eens te zijn. En ik raad je zeker aan om een brommer te huren en lekker een beetje de stad uit te rijden. Dan heb je een fantastisch uitzicht op de bergen (wij gingen achterop bij 2 lokale jongens, die hebben ons een hele tour gegeven).

Maar 2 dagen Marrakech is echt meer dan genoeg. Toen werd ik al gillend gek haha.
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Bericht  Coco do 4 okt 2012 - 22:50

Ik ben nog niet in Marrakech geweest dus kan je geen bezichtigingen aanraden. Maar je moet wel erg goed opletten met waar je eten en drinken koopt (vooral kraampjes vermijden waarbij ze niks kunnen afwassen), ze gaan er niet zo hygienisch te werk en daar kun je echt goed ziek van worden ondanks inentingen. Eet fruit en groente alleen als je het zelf gewassen hebt met mineraalwater.

Prijzen verdubbelen ze zo'n beetje bij toeristen en daar kun je zeker nog wel 1/3 vanaf praten. Zo wilden ze ons opblaasbootjes verkopen met een stickertje erop van 35 dirham, voor 60 dirham Marrakech 394967

Bij de lokale bevolking zomaar achterop een brommer gaan, de bergen in, is niet zo'n slim idee. Huur ze zelf of vraag iemand van het hotel waardoor ze ook weten met wie je weg bent. Er zijn de afgelopen tijd veel meiden spoorloos geraakt. Maar de stad uitgaan is wel een heel goed idee, het is buiten de stad zoveel mooier dan in de steden.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud