Taarten Topique
+72
cin-87
silly-one
dolfijntje24
PiP
Minx
snapple
Elsje
bbguv
Luthien
Muffin
Juul
Sjaantje
Nathalie
Aimee
Rovine
bluppie
Try
smooch
Monte
Caesar
Sweety
*Lookie*
Maaike
Mida4you
Mamasapje
Roza
Sarah1985
Zora
Qiara
Arwyn
Eris
patjuhhh
InweCulnamo
Rosa
Dennenappel
tralala
_Lana_
Laquisia
Summerlovin
Schaapke
Rebecca
Gigi_
Rev3rie
GeKKiE
TukTuk
Zwoesj
sonly
Highway
kuikje83
Chloe
Angela_1986
lieke89
Japje
Inge
love
duckie
Ella
poppetje
SarahKey
norah
_Femme
Prosecco
loura
Zwerver
Jeanette
Serena
Snoes
SparklingEyes
xxDila
CCC
Lejow
_Sneeuwwitje_
76 plaatsers
Pagina 7 van 40
Pagina 7 van 40 • 1 ... 6, 7, 8 ... 23 ... 40
Re: Taarten Topique
Dankje. Mijn roosjes zijn niet geweldig gelukt. Zal even een foto zoeken ervan en plaatsen
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10
Vind ze anders aardig goed gelukt hoor!
Misschien de volgende keer de bovenkant van de blaadjes wat platter drukken voor je ze er omheen wikkeld? (sorry als dat eigenwijs klinkt, heb 2-jarige bakkersopleiding gedaan (en er vervolgens nooit wat mee gedaan ))
Misschien de volgende keer de bovenkant van de blaadjes wat platter drukken voor je ze er omheen wikkeld? (sorry als dat eigenwijs klinkt, heb 2-jarige bakkersopleiding gedaan (en er vervolgens nooit wat mee gedaan ))
sonly- Prater
- Aantal berichten : 823
Punten : 887
Ik vind dit allemaal zoooo knap!
Echt onwijs mooie taarten allemaal..
hoeveel tijd zit er wel niet in zo'n taart?
Echt onwijs mooie taarten allemaal..
hoeveel tijd zit er wel niet in zo'n taart?
Gigi_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 447
Punten : 505
Registratiedatum : 07-12-10
Hij is leuk Yvette!
Welke kant van de taart heb je als bovenkant gebruikt?
Ik draai de taart nadat hij uit de oven komt altijd om, zo wordt de onderkant dus de bovenkant. Dan leg ik er een bakplaat op zodat de onderkant (wat de bovenkant was) ook goed plat wordt. Dan voorkom je die bolling!
Ik draai de taart nadat hij uit de oven komt altijd om, zo wordt de onderkant dus de bovenkant. Dan leg ik er een bakplaat op zodat de onderkant (wat de bovenkant was) ook goed plat wordt. Dan voorkom je die bolling!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Lejow schreef:Hij is leuk Yvette!
Draai je de taart dan om nog in de vorm, en dan zo afkoelen? En hoe lang?
Wat kost het ongeveer om 1 zo'n taart te maken? Aan ingredienten / marsepein?
Gast- Gast
Rebecca schreef:Lejow schreef:Hij is leuk Yvette!
Draai je de taart dan om nog in de vorm, en dan zo afkoelen? En hoe lang?
Als ik een vaste vorm heb wel, dan draai ik m in de vorm om, en druk ik hem een beetje aan, zodat de taart gelijk komt met de rand van de bakvorm.
als ik een springvorm heb (hier doe ik altijd een rand bakpapier in zodat de taart hoger kan rijzen). Haal ik de taart uit de bakvorm draai ik hem met de bodem er nog op om, en dan de bodem er af en dan bakpapiertje er op en de bakplaat/snijplank erop. Een minuut is vaak genoeg. Soms korter, als je het zelf wat aandrukt..
Lejow- Lady Post-a-lot
Ik snij eigenlijk altijd met m'n taartzaag de bovenkant er af zodat hij recht wordt. En dan natuurlijk nog een keer doormidden.
Prosecco- Kletskop
- Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10
Minella schreef:Wat kost het ongeveer om 1 zo'n taart te maken? Aan ingredienten / marsepein?
Pf.. das wel lastig... Een kilo biscuitmix kost 4 euro geloof ik. Dus zeg 1 euro, wanneer je 250 gram nodig hebt (is wel een grote taart dan), daar zullen wel 5 eieren bij horen ongeveer , dat is zo'n 75 cent. Beetje water. Vullingen kun je zo duur maken als je wilt. Als je er mona kwark tussen stopt is het 1,75 ofzo, maar je kunt er ook een goedkoop potje jam tussen doen, of chocopasta.
En een kilo marsepein is ongeveer 7 euro. En voor een grote taart kom je al wel snel richting de 700 / 800 gram.
Lejow- Lady Post-a-lot
Sonly: ik hoor graag op of aanmerkingen hoor. Ik denk dat je die groene blaadjes bedoeld toch? ik heb ze nu op de taart geplakt en de roosjes erop. Dus niets opheen gewikkeld. Ik had ook echt geen idee hoe of wat ik het moest doen en of ik wel de juiste soort blaadjes had.
Lejow: Ik gebruik hem precies zoals hij is de vorm zit. Heb hem weleens geprobeer om te draaien maar dan wiebelt hij 4 kanten op zal eens proberen om er een bakplaat op te leggen. (is dat niet te zwaar? gaat ie dan niet stuk?
Lejow: Ik gebruik hem precies zoals hij is de vorm zit. Heb hem weleens geprobeer om te draaien maar dan wiebelt hij 4 kanten op zal eens proberen om er een bakplaat op te leggen. (is dat niet te zwaar? gaat ie dan niet stuk?
Ella- Ratel
Ik wil wel een lesje van Lejow =D
Zwerver- Ratel
- Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10
Ja ik ook. Al lust ik geen taart... haha maar dat geeft niets!Smikkell schreef:Ik wil ook, ik wil ook. Ow, ik vind het er zo leuk uitzien!
Zwerver- Ratel
- Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
haha nou als jullie het echt leuk vinden kunnen we wel eens een taartenmeeting doen! Denk dat we met zat zijn die elkaar dan kunnen helpen! En je kan altijd veel leren van elkaar vind ik.
Ik sij nooit af, vind de 'gebakken' kantjes altijd veel te lekker hehe. Bakplaat is wel zwaar, daarom moet je goed opletten dat de taart niet scheurt aan de zijkantjes. Hij is warm, zacht en flexibel, dus zal niet snel gebeuren omdat het mee veert.
Met opeten heb ik geen enkel probleem haha
Ik sij nooit af, vind de 'gebakken' kantjes altijd veel te lekker hehe. Bakplaat is wel zwaar, daarom moet je goed opletten dat de taart niet scheurt aan de zijkantjes. Hij is warm, zacht en flexibel, dus zal niet snel gebeuren omdat het mee veert.
Met opeten heb ik geen enkel probleem haha
Lejow- Lady Post-a-lot
Gezellig!!!
Lejow- Lady Post-a-lot
Lijkt me een heel leuk idee. Maar is qua ovens denk niet te regelen? Of wordt alle cake vooraf al gebakken dan?
Gast- Gast
Oh ik ben nog nooit bij een meeting geweest maar dat lijkt me wel gaaf
_Femme- Prater
- Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10
Ik heb in november een taart gemaakt voor een jarige vriendin
Was alleen te laat begonnen met de strik dus hij was nog niet genoeg gehard waardoor hij weer instortte
En ik heb hem opgetild om hem ergens anders op te zetten en toen kwamen er bultjes in het marsepein
Maar al met al vind ik het nog redelijk goed gelukt
Was alleen te laat begonnen met de strik dus hij was nog niet genoeg gehard waardoor hij weer instortte
En ik heb hem opgetild om hem ergens anders op te zetten en toen kwamen er bultjes in het marsepein
Maar al met al vind ik het nog redelijk goed gelukt
_Femme- Prater
- Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10
Femme: ik vind het leuk gelukt!
All: ik ben ook wel in voor een meeting als het niet te ver is....
Binnekort ga ik een 4 daagjes workshop volgen en hoop dan nog een hoop te leren
All: ik ben ook wel in voor een meeting als het niet te ver is....
Binnekort ga ik een 4 daagjes workshop volgen en hoop dan nog een hoop te leren
Ella- Ratel
Femme: Vind de taart goed gelukt hoor! Laat jij de strik altijd wat uitdrogen zodat ie omhoog blijft staan? Ik wilde er 1 maken op mijn O&N taartje, maar bleef dus ook niet staan.. dus er maar wat anders van gemaakt!
Ik weet niet zo goed hoe ik foto's moet uploaden hier, dus kan het uiteindelijke resultaat niet laten zien helaas...
Ik weet niet zo goed hoe ik foto's moet uploaden hier, dus kan het uiteindelijke resultaat niet laten zien helaas...
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Smikkell schreef:Lijkt me een heel leuk idee. Maar is qua ovens denk niet te regelen? Of wordt alle cake vooraf al gebakken dan?
Dan zou iedereen thuis een biscuit moeten bakken. Voor wie het niet lukt wil ik het eventueel ook wel regelen.
Moet wel een plek zijn met een grote, stevige tafel hehe
Lejow- Lady Post-a-lot
Pagina 7 van 40 • 1 ... 6, 7, 8 ... 23 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Taarten Topique
» Taarten Topique
» Koekjes Topique
» Taarten decoreren (nieuw tijdschrift!)
» Wie idee voor taarten of iets anders op mijn verjaardag??
» Taarten Topique
» Koekjes Topique
» Taarten decoreren (nieuw tijdschrift!)
» Wie idee voor taarten of iets anders op mijn verjaardag??
Pagina 7 van 40
Permissies van dit forum: