Continurooster of traditionele schooltijden?
+25
bolus26
*Troela*
RYW
Roodkapje
Coccinelle
Linda
PapillonRose
loesje
LindaK
Bliss
Dolphinne
Bruintje Beer
_Jet
Bolleke
Happydobby
-Ieniemienie-
Jade
VeryCherry
Lejow
Vanilla Queen
Twellie
Muus
Thunder
Mamsie
Printje
29 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: Continurooster of traditionele schooltijden?
Printje schreef:Eucalypta schreef:Printje schreef:Eucalypta schreef:Wat een vreselijke regeling. En wat als je werkt? Niet kunt?Printje schreef:Even ingekort..
Ouders vinden het allemaal erg fijn. Je kunt dus opgegeven wanneer je werkt, werk je alle dagen moet je zelf een oplossing regelen in de zin van een andere ouder/ de vader/oma etc etc.
Ik werk op een Jenaplanschool en hier is het meer dan normaal dat ouders hun steentje bijdragen. Ouders kiezen dan ook bewust voor onze school EN de bijbehorende overblijfregels.
En je bent ook slechts 1x per ongeveer 4 weken aan de beurt. De meeste werkende ouders regelen gewoon iets op hun werk omdat ze het zo leuk vnden om op deze manier een kijkje in de klas te kunnen nemen.
Tja, een steentje bijdragen vind ik prima. Maar dit vind ik wel ver gaan. Ik werk onregelmatig, dus ik weet nooit wanneer ik vrij ben. Ik heb ook bewust voor een montessorischool gekozen, maar als ik verplicht wordt om dingen te doen pas ik ervoor. Mijn kind blijft over omdat ik moet werken, dan kan ik dus niet helpen: omdat ik moet werken.
Ik wil best voorleesmoeder zijn, maar kan niet structureel, ik help mee met sinterklaas of met kerst of met wat er nodig is, maar dit soort dingen vind ik wel ver gaan.
Dan past een Jenaplanschool idd niet bij jou, bij ons weten ouders dat helpen erbij hoort. Niet iedere ouder kan maandelijks helpen in de klas maar overblijven is dus wel een verplichting, wanneer je niet kan moet je dus zelf iemand anders regelen. Iedere ouder weet dit bij inschrijving al, en kinderen worden bij ons ingeschreven met ongeveer 6 mnd omdat het anders te laat is, we hebben lange wachtlijsten)
Bij ons in het dorp is ook een Jenaplanschool waarbij het overblijven zo geregeld is. Alleen moeten ouders van kinderen dan een week alle dagen achter elkaar draaien. Ik geloof dat ze dan ongeveer 1 á 2 weken per jaar kwijt zijn aan overblijven.
Sophiee- Prater
- Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11
Sophiee schreef:Printje schreef:Eucalypta schreef:Printje schreef:Eucalypta schreef:Wat een vreselijke regeling. En wat als je werkt? Niet kunt?Printje schreef:Even ingekort..
Ouders vinden het allemaal erg fijn. Je kunt dus opgegeven wanneer je werkt, werk je alle dagen moet je zelf een oplossing regelen in de zin van een andere ouder/ de vader/oma etc etc.
Ik werk op een Jenaplanschool en hier is het meer dan normaal dat ouders hun steentje bijdragen. Ouders kiezen dan ook bewust voor onze school EN de bijbehorende overblijfregels.
En je bent ook slechts 1x per ongeveer 4 weken aan de beurt. De meeste werkende ouders regelen gewoon iets op hun werk omdat ze het zo leuk vnden om op deze manier een kijkje in de klas te kunnen nemen.
Tja, een steentje bijdragen vind ik prima. Maar dit vind ik wel ver gaan. Ik werk onregelmatig, dus ik weet nooit wanneer ik vrij ben. Ik heb ook bewust voor een montessorischool gekozen, maar als ik verplicht wordt om dingen te doen pas ik ervoor. Mijn kind blijft over omdat ik moet werken, dan kan ik dus niet helpen: omdat ik moet werken.
Ik wil best voorleesmoeder zijn, maar kan niet structureel, ik help mee met sinterklaas of met kerst of met wat er nodig is, maar dit soort dingen vind ik wel ver gaan.
Dan past een Jenaplanschool idd niet bij jou, bij ons weten ouders dat helpen erbij hoort. Niet iedere ouder kan maandelijks helpen in de klas maar overblijven is dus wel een verplichting, wanneer je niet kan moet je dus zelf iemand anders regelen. Iedere ouder weet dit bij inschrijving al, en kinderen worden bij ons ingeschreven met ongeveer 6 mnd omdat het anders te laat is, we hebben lange wachtlijsten)
Bij ons in het dorp is ook een Jenaplanschool waarbij het overblijven zo geregeld is. Alleen moeten ouders van kinderen dan een week alle dagen achter elkaar draaien. Ik geloof dat ze dan ongeveer 1 á 2 weken per jaar kwijt zijn aan overblijven.
1x per 4 weken krijg ik het vast nog wel voor elkaar om te helpen.. maar een week lang elke dag.. nou dat gaat niet lukken denk ik en dat terwijl ik echt een flexibele baas heb.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10
Bruintje Beer schreef:Snoepy87 schreef:Bruintje Beer schreef:Welke school gaat S. heen straks?Snoepy87 schreef:Continu, alleen hebben ze dat hier nog niet zoveel helaas.
Ik vindt continu wel het aantrekkelijkst maar wij zij nog aan het dubben over de scholen.
Hier zitten 2 scholen waar we willen kijken de h.orst en de k.osmos. Eigenlijk willen we daar uit kiezen, als we er niet uitkomen kunnen we nog ergens anders kijken.
Waar wil jij kijken?
Wij gaan voor een PCBO school. En onze voorkeur gaat uit naar de fakkel. Maar willen nog kijken bij de Sj.ofar en de Ko.ningin wilhemina school
Oh de S.jofar is hier naast de H.orst.. kunnen ze misschien samen spelen op t schoolplein straks haha..
K.WS heb ik ook opgezeten, vond het toen erg leuk!
Wij kiezen trouwens voor openbaar omdat we willen dat S. van alles wat mee gaat krijgen. Maar in jullie geval begrijp ik dat je voor PCBO kiest.
Gast- Gast
Wat is het verschil?
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Slakje schreef:Wat is het verschil?
Bij traditioneel heb je meestal een vrij lange pauze en gaan de kinderen naar huis om te lunchen, overblijven mag dan.
Bij continurooster is de pauze een stuk korter en blijven alle kinderen op school, en zijn ze dus eerder uit 's middags.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Bij de jenaplan school waar wij dochter in willen schrijven zijn ouders verplicht om 7 keer per jaar per kind te helpen met overblijven. Er zitten verder geen kosten verbonden aan het overblijven.
Je kan voorafgaand aan het jaar intekenen op welke dagen/data je het liefste wilt. Ik vind het goed geregeld. En net wat printje zegt, ouders weten ruim van te voren waar ze aan toe zijn en dat dit erbij hoort.
Je kan voorafgaand aan het jaar intekenen op welke dagen/data je het liefste wilt. Ik vind het goed geregeld. En net wat printje zegt, ouders weten ruim van te voren waar ze aan toe zijn en dat dit erbij hoort.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Bolleke schreef:Absoluut continu, veel fijner voor de kids, en voor mij.
Ik heb hier de school niet op uitgezocht maar vond het wel een heel groot pluspunt.
Tazz- Prater
- Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 3 van 3
Permissies van dit forum: