Continurooster of traditionele schooltijden?
+25
bolus26
*Troela*
RYW
Roodkapje
Coccinelle
Linda
PapillonRose
loesje
LindaK
Bliss
Dolphinne
Bruintje Beer
_Jet
Bolleke
Happydobby
-Ieniemienie-
Jade
VeryCherry
Lejow
Vanilla Queen
Twellie
Muus
Thunder
Mamsie
Printje
29 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Continurooster of traditionele schooltijden?
Als moeder zeg ik continurooster. Het is hier een voorgenomen besluit om over te gaan naar het continurooster. De kinderen zijn dan op school van 8.30 tot 13.45, daarbinnen hebben ze een speelkwartier en een middagpauze van een half uur. Hun eigen leerkracht begeleidt het middageten en het buitenspelen na het eten.
(Als leerkracht vind ik het moeilijk...voor de kinderen zeg ik direct ja! Maar aangezien je zelf je groep begeleidt tijdens het eten, heb je zelf pas pauze als de kinderen naar huis gaan. Dat is best laat, voor mijn gevoel.)
(Als leerkracht vind ik het moeilijk...voor de kinderen zeg ik direct ja! Maar aangezien je zelf je groep begeleidt tijdens het eten, heb je zelf pas pauze als de kinderen naar huis gaan. Dat is best laat, voor mijn gevoel.)
LindaK- Prater
- Aantal berichten : 853
Punten : 937
Registratiedatum : 18-11-10
LindaK schreef:Als moeder zeg ik continurooster. Het is hier een voorgenomen besluit om over te gaan naar het continurooster. De kinderen zijn dan op school van 8.30 tot 13.45, daarbinnen hebben ze een speelkwartier en een middagpauze van een half uur. Hun eigen leerkracht begeleidt het middageten en het buitenspelen na het eten.
Dat als leerkracht hoeft dus niet zo te zijn. Bij ons is het perfect geregeld door ouders.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Printje schreef:LindaK schreef:Als moeder zeg ik continurooster. Het is hier een voorgenomen besluit om over te gaan naar het continurooster. De kinderen zijn dan op school van 8.30 tot 13.45, daarbinnen hebben ze een speelkwartier en een middagpauze van een half uur. Hun eigen leerkracht begeleidt het middageten en het buitenspelen na het eten.
Dat als leerkracht hoeft dus niet zo te zijn. Bij ons is het perfect geregeld door ouders.
Dat lijkt me super! Maar dat is hier niet het geval helaas...
LindaK- Prater
- Aantal berichten : 853
Punten : 937
Op mijn school willen ze er waarschijnlijk volgend schooljaar mee starten. Maar dus ook dat de leerkrachten bij het buitenspelen en eten aanwezig moeten zijn. Veel van mijn collega's zijn hier geen voorstander van, dus ik ben benieuwd hoe het verder gaat. We hebben er binnenkort weer voorlichting over.
Gast- Gast
Als moeder hoef ik absoluut geen continurooster! als klein meisje sliep ik nog eventjes in de middag toen ik op de kleuterschool zat. Dit had ik echt nodig anders was ik opgebrand. Met zo'n continurooster heb je die keuze niet meer!
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Wij gaan waarschijnlijk voor een school met continurooster. Zelf had ik dat vroeger niet, en ook geen enkel probleem mee gehad. Maar als ik er zo over nadenk lijkt een continurooster me voor alle partijen handiger. Geen onderbreking van school, geen problemen met weer naar school terug moeten na de middagpauze, zelf niet tussen de middag weg hoeven.. Vooral met werk zou het voor mij ook heel handig uitkomen, dan kan ik hopelijk onder schooltijd werken en heb ik daarna geen opvang nodig. En de school waar ik A. waarschijnlijk naar toe wil doen heeft ook een hele gedachten achter het samen eten op school. Onder andere het samenzijn, voor elkaar zorgen, een band opbouwen en weet ik wat nog meer. Of het echt daartoe bijdraagt weet ik niet, maar het lijkt me praktisch zo'n rooster en de gedachte erachter op deze school vind ik ook wel mooi.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Continurooster. Ik heb daar de school oa op uitgezocht. Ik vind het veel praktischer. De school is hier dan van 8.30 tot 15.30. Maar ze zal toch ook naar voor en naschoolse opvang moeten. Dus een lange dag heeft ze sowieso.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
huh, zo lang school Linda???
Dat is langer dan bij ons, en wij hebben geen continurooster...
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Printje schreef:Bliss schreef:Als juf hoef ik absoluut geen continurooster! Hier hebben wij het nu over en de meesten zijn geen voorstander i.v.m. werkdrukverhoging (en die is al zo hoog!). Daarnaast vind ik het gezellig om mijn collega's ook nog eens te zien en moet ik 's middags ff op adem komen.
Het is trouwens continu en niet continue
Bij ons wordt het overblijven helemaal met en door ouders geregeld, ik heb als juf gewoon pauze.
+1
_Jet- Prater
- Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10
Lejow schreef:huh, zo lang school Linda???
Oh nee toch niet. Heb even gekeken. 08.30 - 14.45
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Printje schreef:Twellie schreef:Traditionele tijden, dat was een van de criteria waarop ik de basisschool heb uitgezocht.
Zoals ik begrepen heb moeten alle scholen binnen nu en een x aantal jaar over op een continuerooster, maar weet niet helemaal meer het principe erachter maar dat kan ik nazoeken mocht je willen.
Oh, echt? Ik hoop het. Hier is maar 1 school met een traditioneel rooster terwijl een continurooster me toch wel fijner lijkt.
Coccinelle- Prater
- Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Linda schreef:Lejow schreef:huh, zo lang school Linda???
Oh nee toch niet. Heb even gekeken. 08.30 - 14.45
Ik dacht al, anders is het wel een hele hoop school
Dat zijn ook onze schooltijden trouwens, omdat er altijd sowieso heel veel kinderen overbleven bij ons op school (geregeld door ouders enzo) hebben ze uiteindelijk besloten om de pauze wat in te korten, zodat de kids 's middags vroeger vrij zijn.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
We zijn dit jaar overgestapt van de Vrije school naar een montessori school met continurooster.
Ze zitten van 8.30 tot 15.00 uur op school en woensdag om 11.45 uit. Er zit hier in de buurt geen school met continurooster, alleen tradionele schooltijden dus we moeten wel met de auto naar school toe maar ik werk 's nachts tot 8 uur in de ochtend en op de vrije school moest ik altijd al om 13 uur de kinderen halen dus had ik zelf bijna geen slaap. Nu kan ik dalijk als ik weer aan het werk ga toch wat langer slapen ( nou ja, dat is te hopen want ik heb dan O en J. ook natuurlijk )
Ze zitten van 8.30 tot 15.00 uur op school en woensdag om 11.45 uit. Er zit hier in de buurt geen school met continurooster, alleen tradionele schooltijden dus we moeten wel met de auto naar school toe maar ik werk 's nachts tot 8 uur in de ochtend en op de vrije school moest ik altijd al om 13 uur de kinderen halen dus had ik zelf bijna geen slaap. Nu kan ik dalijk als ik weer aan het werk ga toch wat langer slapen ( nou ja, dat is te hopen want ik heb dan O en J. ook natuurlijk )
Roodkapje- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11
Wij hebben traditionele tijden, en we hadden weinig keuze, want er zijn in dit dorp maar 2 scholen met beide een traditioneel rooster. Daar heeft het dus niet vanaf gehangen.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Ik wil voor de juffen, en moeders, wel uitleggen hoe het bij ons gaat. Het is al heel erg lang zo geregeld dus misschien nu moeilijker te realiseren maar wanneer een kind wordt ingeschreven wordt ook verteld dat we ervanuit gaan dat de ouder ook komt helpen bij het overblijven (Jenaplanschool)
De ouders betalen voor een heel schooljaar slechts 10.- en komen 1x per ongeveer 4 weken aan de beurt om te komen overblijven in de klas van een van hun kinderen, meerdere kinderen betekent dus wel vaker overblijven...
Er is een overblijfvereniging die bestaat uit enkel ouders die het schema maken en iedere dag zorgen dat er een ouder in de klas is. Ouders kunnen namelijk voorkeursdagen ed opgegeven.
Wanneer je als ouder moet overblijven moet je om ongeveer 11.55 uur op school zijn en je melden bij de overblijf. Je hoort dan of je in de klas mag blijven, of dat je om 12.15 uur buiten moet surveilleren. Er zijn op zoveel kinderen dus een x aantal ouders die n aar buiten moeten.
Ik begin om 12.00 uur (meestal iets eerder) met eten emt de kinderen in de klas en heb dan zelf, als juf dus, van 12.15 uur tot 12.45 uur pauze. De overblijfouder poetst de tafeltjes en houdt een oogje in het zeil en zorgt dus dat de kinderen op tijd weer in de kring zitten, dat vraag ik dus altijd vooraf.
Het werkt bij ons enorm goed, er komen regelmatig andere scholen kijke hoe wij het geregeld hebben.
De ouders betalen voor een heel schooljaar slechts 10.- en komen 1x per ongeveer 4 weken aan de beurt om te komen overblijven in de klas van een van hun kinderen, meerdere kinderen betekent dus wel vaker overblijven...
Er is een overblijfvereniging die bestaat uit enkel ouders die het schema maken en iedere dag zorgen dat er een ouder in de klas is. Ouders kunnen namelijk voorkeursdagen ed opgegeven.
Wanneer je als ouder moet overblijven moet je om ongeveer 11.55 uur op school zijn en je melden bij de overblijf. Je hoort dan of je in de klas mag blijven, of dat je om 12.15 uur buiten moet surveilleren. Er zijn op zoveel kinderen dus een x aantal ouders die n aar buiten moeten.
Ik begin om 12.00 uur (meestal iets eerder) met eten emt de kinderen in de klas en heb dan zelf, als juf dus, van 12.15 uur tot 12.45 uur pauze. De overblijfouder poetst de tafeltjes en houdt een oogje in het zeil en zorgt dus dat de kinderen op tijd weer in de kring zitten, dat vraag ik dus altijd vooraf.
Het werkt bij ons enorm goed, er komen regelmatig andere scholen kijke hoe wij het geregeld hebben.
Printje- Lady Post-a-lot
hier eten de kinderen met de juf van 12 tot half 1 en van half 1 tot 1 uur. Ik vind om 3 uur uit zijn voor een continurooster nog best wel laat eigenlijk...
Vanilla Queen- Prater
- Aantal berichten : 502
Punten : 543
Hier hebben ze sinds kort het continurooster. Ik vind het echt super fijn, de kinderen hadden eerst pauze van 12 tot half 2 en waren om half 4 uit. Nu hebben ze pauze van 12 tot 12:45 en zijn ze om 14:45 uit, op de woensdag en vrijdag om half 1. Ik vind het fijn dat ik nu niet steeds op de klok aan het kijken ben, maar ik merk vooral dat het dagritme voor mijn zoon veel makkelijker gaat. Vaak had hij tussen de middag zoiets van moet ik nu weeeeeeer naar school terwijl hij met dit rooster in het ritme blijft. Ook de extra tijd na school is erg fijn om nog wat te ondernemen.
*Troela*- Prater
- Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11
Printje schreef:Continuerooster! absoluut (al spreek ik nu als juf)
Ik vind het rustiger voor de kinderen, gezelliger omdat je samen eet etc etc.
ik ook (als juf dan) maar als ouder lijkt het me wel prettig tijdens mijn werkdagen. op andere dagen maakt het me niet zoveel uit. Het echte overblijven,bij overblijfmoeders vond ik vroeger zelf niet zo fijn maar gewoon bij je eigen juf of meester in je eigen klas is een heel ander verhaal! Kinderen bij ons op school spelen 20 min buiten en eten 30 min.Ze zijn gewoon om 3 uur uit.
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Sinds dit schooljaar een continuerooster en ik vind het ideaal. Ten eerste had ik een hekel aan het overblijven met de overblijfmoeders. Die modderden maar wat aan, het was een toestand met de betalingen elke keer en ik kreeg de broodtrommels halfvol weer terug omdat ze mochten buitenspelen als ze klaar waren. Dus aten ze nauwelijks om te kunnen buitenspelen.
Nu gaan ze buitenspelen vóór het eten, eten ze met de juf in de klas, gaan ze daarna iets rustigs doen en hebben ze alle tijd om te eten. Werkt veel beter.
En ze hebben 's ochtends een blok van 8.30 tot 11.30 om continue te werken, fruitpauze is flexibel (ook bij de kleuters al) dus ze worden niet uit hun concentratie gehaald (overigens montessori, dus vandaar dat zelfstandige, ze hebben geen of nauwelijks klassikale dingen). Ik vind het ideaal. Vrijwel elk kind bleef al over, na de middag moesten ze weer helemaal opnieuw in hun concentratie komen.
Enige nadeel vind ik dat de jongsten van 4 nog 3 middagen vrij waren, en nu dus ook gewoon elke dag de hele dag gaan, dat is zwaarder merk ik. Maar ik merk ook dat ze het zelf heel erg leuk vinden.
Nu gaan ze buitenspelen vóór het eten, eten ze met de juf in de klas, gaan ze daarna iets rustigs doen en hebben ze alle tijd om te eten. Werkt veel beter.
En ze hebben 's ochtends een blok van 8.30 tot 11.30 om continue te werken, fruitpauze is flexibel (ook bij de kleuters al) dus ze worden niet uit hun concentratie gehaald (overigens montessori, dus vandaar dat zelfstandige, ze hebben geen of nauwelijks klassikale dingen). Ik vind het ideaal. Vrijwel elk kind bleef al over, na de middag moesten ze weer helemaal opnieuw in hun concentratie komen.
Enige nadeel vind ik dat de jongsten van 4 nog 3 middagen vrij waren, en nu dus ook gewoon elke dag de hele dag gaan, dat is zwaarder merk ik. Maar ik merk ook dat ze het zelf heel erg leuk vinden.
Gast- Gast
Wat een vreselijke regeling. En wat als je werkt? Niet kunt?Printje schreef:Ik wil voor de juffen, en moeders, wel uitleggen hoe het bij ons gaat. Het is al heel erg lang zo geregeld dus misschien nu moeilijker te realiseren maar wanneer een kind wordt ingeschreven wordt ook verteld dat we ervanuit gaan dat de ouder ook komt helpen bij het overblijven (Jenaplanschool)
Gast- Gast
Bij ons is het weer op een andere manier geregeld.
In elke klas is 1 overblijfouder. Deze ouders geven hier zichzelf voor op en krijgen hier ook voor betaald, zij zijn dus niks verplicht en kunnen zelf aangeven hoe vaak per week of maand en op welke dag(en) zij over willen blijven. Bij de kleuters komen er ook nog 2 leerlingen van groep 8 helpen.
Bij ons eten groep 1 t/m 4 en groep 8 van 11:55 tot 12:20. De andere groepen zijn dan naar buiten. Om 12:20 gaat er een bel, dan gaan de groepen die buiten waren weer naar binnen om te eten en kunnen de kinderen die aan het eten waren naar buiten. Het komt weleens voor dat er bij de kleuters kinderen zijn die nog niet klaar zijn met eten (om 12:20). Aangezien wij 3 kleuterklassen hebben verzamelen de kinderen die nog niet klaar zijn in 1 lokaal, zodat er toch ouders buiten zijn om toezicht te houden.
Wij doen dit in samenwerking met de kinderopvang/bso. Om 11:50 komen er 2 medewerkers van deze stichting. Mocht er (onverwachts) toch een ouder afwezig zijn dan heeft toch nog elke klas iemand die komt helpen. Verder moeten de ouders zich melden bij een vast persoon van de kinderopvang/bso. Heel veel kinderen kennen hem ook van de bso. Wanneer ouders een probleem hebben dan melden ze zich bij hem.
Om 12:45 gaat er weer een bel. Iedereen gaat naar binnen, alleen de kleuters blijven nog wat langer buiten spelen (nu onder toezicht van de juffen). Ik spreek de overblijfouder altijd even aan en ik vraag of er nog bijzonderheden waren.
Ook hebben we altijd een ouder voor de 'crèche' (in het speellokaal). Er zijn nl regelmatig ouders die wel willen helpen met overblijven, maar dan thuis nog met een broertje of zusje zitten. Deze kunnen dan tijdens het overblijven in het speellokaal gebracht worden. Dit zijn er nooit veel, meestal 1 of 2. Ik heb bijvoorbeeld ook een jongetje in de klas en wanneer zijn vader komt overblijven eet zijn zusje gewoon mee in de klas (zij komt volgend jaar bij ons op school). Vader heeft zoiets van dan kan ze alvast wennen, ook goed! Maar de hele kleintjes worden dus opgevangen.
Eens in de zoveel tijd krijgen de ouders weer een brief mee om voor de volgende periode te inventariseren wie er wanneer wil overblijven.
Volgens mij is er ook een regeling wanneer een ouder komt overblijven zij op deze dag niet hoeven te betalen voor de overblijf van hun kind(eren) of zoiets.
De ouders blijven trouwens over in de klas van hun eigen kind. Vooral de ouders van de kleuters zijn hier heel blij mee, zodat zij ook de andere kinderen uit de klas van hun eigen kind leren kennen.
In elke klas is 1 overblijfouder. Deze ouders geven hier zichzelf voor op en krijgen hier ook voor betaald, zij zijn dus niks verplicht en kunnen zelf aangeven hoe vaak per week of maand en op welke dag(en) zij over willen blijven. Bij de kleuters komen er ook nog 2 leerlingen van groep 8 helpen.
Bij ons eten groep 1 t/m 4 en groep 8 van 11:55 tot 12:20. De andere groepen zijn dan naar buiten. Om 12:20 gaat er een bel, dan gaan de groepen die buiten waren weer naar binnen om te eten en kunnen de kinderen die aan het eten waren naar buiten. Het komt weleens voor dat er bij de kleuters kinderen zijn die nog niet klaar zijn met eten (om 12:20). Aangezien wij 3 kleuterklassen hebben verzamelen de kinderen die nog niet klaar zijn in 1 lokaal, zodat er toch ouders buiten zijn om toezicht te houden.
Wij doen dit in samenwerking met de kinderopvang/bso. Om 11:50 komen er 2 medewerkers van deze stichting. Mocht er (onverwachts) toch een ouder afwezig zijn dan heeft toch nog elke klas iemand die komt helpen. Verder moeten de ouders zich melden bij een vast persoon van de kinderopvang/bso. Heel veel kinderen kennen hem ook van de bso. Wanneer ouders een probleem hebben dan melden ze zich bij hem.
Om 12:45 gaat er weer een bel. Iedereen gaat naar binnen, alleen de kleuters blijven nog wat langer buiten spelen (nu onder toezicht van de juffen). Ik spreek de overblijfouder altijd even aan en ik vraag of er nog bijzonderheden waren.
Ook hebben we altijd een ouder voor de 'crèche' (in het speellokaal). Er zijn nl regelmatig ouders die wel willen helpen met overblijven, maar dan thuis nog met een broertje of zusje zitten. Deze kunnen dan tijdens het overblijven in het speellokaal gebracht worden. Dit zijn er nooit veel, meestal 1 of 2. Ik heb bijvoorbeeld ook een jongetje in de klas en wanneer zijn vader komt overblijven eet zijn zusje gewoon mee in de klas (zij komt volgend jaar bij ons op school). Vader heeft zoiets van dan kan ze alvast wennen, ook goed! Maar de hele kleintjes worden dus opgevangen.
Eens in de zoveel tijd krijgen de ouders weer een brief mee om voor de volgende periode te inventariseren wie er wanneer wil overblijven.
Volgens mij is er ook een regeling wanneer een ouder komt overblijven zij op deze dag niet hoeven te betalen voor de overblijf van hun kind(eren) of zoiets.
De ouders blijven trouwens over in de klas van hun eigen kind. Vooral de ouders van de kleuters zijn hier heel blij mee, zodat zij ook de andere kinderen uit de klas van hun eigen kind leren kennen.
_Jet- Prater
- Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10
Eucalypta schreef:Wat een vreselijke regeling. En wat als je werkt? Niet kunt?Printje schreef:Even ingekort..
Ouders vinden het allemaal erg fijn. Je kunt dus opgegeven wanneer je werkt, werk je alle dagen moet je zelf een oplossing regelen in de zin van een andere ouder/ de vader/oma etc etc.
Ik werk op een Jenaplanschool en hier is het meer dan normaal dat ouders hun steentje bijdragen. Ouders kiezen dan ook bewust voor onze school EN de bijbehorende overblijfregels.
En je bent ook slechts 1x per ongeveer 4 weken aan de beurt. De meeste werkende ouders regelen gewoon iets op hun werk omdat ze het zo leuk vnden om op deze manier een kijkje in de klas te kunnen nemen.
Printje- Lady Post-a-lot
Printje schreef:Eucalypta schreef:Wat een vreselijke regeling. En wat als je werkt? Niet kunt?Printje schreef:Even ingekort..
Ouders vinden het allemaal erg fijn. Je kunt dus opgegeven wanneer je werkt, werk je alle dagen moet je zelf een oplossing regelen in de zin van een andere ouder/ de vader/oma etc etc.
Ik werk op een Jenaplanschool en hier is het meer dan normaal dat ouders hun steentje bijdragen. Ouders kiezen dan ook bewust voor onze school EN de bijbehorende overblijfregels.
En je bent ook slechts 1x per ongeveer 4 weken aan de beurt. De meeste werkende ouders regelen gewoon iets op hun werk omdat ze het zo leuk vnden om op deze manier een kijkje in de klas te kunnen nemen.
Tja, een steentje bijdragen vind ik prima. Maar dit vind ik wel ver gaan. Ik werk onregelmatig, dus ik weet nooit wanneer ik vrij ben. Ik heb ook bewust voor een montessorischool gekozen, maar als ik verplicht wordt om dingen te doen pas ik ervoor. Mijn kind blijft over omdat ik moet werken, dan kan ik dus niet helpen: omdat ik moet werken.
Ik wil best voorleesmoeder zijn, maar kan niet structureel, ik help mee met sinterklaas of met kerst of met wat er nodig is, maar dit soort dingen vind ik wel ver gaan.
Gast- Gast
Eucalypta schreef:Printje schreef:Eucalypta schreef:Wat een vreselijke regeling. En wat als je werkt? Niet kunt?Printje schreef:Even ingekort..
Tja, een steentje bijdragen vind ik prima. Maar dit vind ik wel ver gaan. Ik werk onregelmatig, dus ik weet nooit wanneer ik vrij ben. Ik heb ook bewust voor een montessorischool gekozen, maar als ik verplicht wordt om dingen te doen pas ik ervoor. Mijn kind blijft over omdat ik moet werken, dan kan ik dus niet helpen: omdat ik moet werken.
Ik wil best voorleesmoeder zijn, maar kan niet structureel, ik help mee met sinterklaas of met kerst of met wat er nodig is, maar dit soort dingen vind ik wel ver gaan.
Dan past een Jenaplanschool idd niet bij jou, bij ons weten ouders dat helpen erbij hoort. Niet iedere ouder kan maandelijks helpen in de klas maar overblijven is dus wel een verplichting, wanneer je niet kan moet je dus zelf iemand anders regelen. Iedere ouder weet dit bij inschrijving al, en kinderen worden bij ons ingeschreven met ongeveer 6 mnd omdat het anders te laat is, we hebben lange wachtlijsten)
Printje- Lady Post-a-lot
Snoepy87 schreef:Bruintje Beer schreef:Welke school gaat S. heen straks?Snoepy87 schreef:Continu, alleen hebben ze dat hier nog niet zoveel helaas.
Ik vindt continu wel het aantrekkelijkst maar wij zij nog aan het dubben over de scholen.
Hier zitten 2 scholen waar we willen kijken de h.orst en de k.osmos. Eigenlijk willen we daar uit kiezen, als we er niet uitkomen kunnen we nog ergens anders kijken.
Waar wil jij kijken?
Wij gaan voor een PCBO school. En onze voorkeur gaat uit naar de fakkel. Maar willen nog kijken bij de Sj.ofar en de Ko.ningin wilhemina school
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: