Continurooster of traditionele schooltijden?
+25
bolus26
*Troela*
RYW
Roodkapje
Coccinelle
Linda
PapillonRose
loesje
LindaK
Bliss
Dolphinne
Bruintje Beer
_Jet
Bolleke
Happydobby
-Ieniemienie-
Jade
VeryCherry
Lejow
Vanilla Queen
Twellie
Muus
Thunder
Mamsie
Printje
29 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Re: Continurooster of traditionele schooltijden?
Continuerooster! absoluut (al spreek ik nu als juf)
Ik vind het rustiger voor de kinderen, gezelliger omdat je samen eet etc etc.
Ik vind het rustiger voor de kinderen, gezelliger omdat je samen eet etc etc.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Continuerooster.
Dat hadden wij vroeger ook en ik vond dat geweldig. Samen eten, samen spelen daarna en wat ik ook belangrijk vind is dat ze dan vroeger uit zijn waardoor er ook nog echt tijd over blijft om na school af te spreken.
Wij waren om 14.30 uit en hadden nog zowat de hele middag.
Dat hadden wij vroeger ook en ik vond dat geweldig. Samen eten, samen spelen daarna en wat ik ook belangrijk vind is dat ze dan vroeger uit zijn waardoor er ook nog echt tijd over blijft om na school af te spreken.
Gast- Gast
Ik zie in alle 2 wel voordelen. Ik vind het fijn voor de kinderen dat ze thuis kunnen luchen.
Aan de andere kant als de klas met zn eigen juf/meester zou luchen en dan buiten kan spelen op het schoolplein zou ik dat ook prettig vinden.
Zelf heb ik de vrije school gedaan en daar ging dat zo. De school waar mijn kinderen zitten is te groot om dit te kunnen realiseren.
Aan de andere kant als de klas met zn eigen juf/meester zou luchen en dan buiten kan spelen op het schoolplein zou ik dat ook prettig vinden.
Zelf heb ik de vrije school gedaan en daar ging dat zo. De school waar mijn kinderen zitten is te groot om dit te kunnen realiseren.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Wij hebben nog een traditioneel rooster en mijn oudste blijft altijd over. We gaan volgend jaar als het goed is over naar een continu rooster wat mij veel fijner lijkt.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Op de vorige school waar mijn zoon zat was hij elke woensdag en vrijdag middag vrij, op de andere dagen om 15 uur. Ik was zelf op woensdag middag ook vrij, zodat we één keer doordeweeks samen konden lunchen. Dat vond ik erg fijn. De rest van de dagen aten alle kinderen gewoon op school.
Nu zit hij op een school waar het continurooster gehanteerd wordt. Hier ben ik op zich minder tevreden over. De kinderen blijven wel gelukkig dus allemaal over maar ze hebben geen één middag vrij (ja alleen nu in groep 2 voor het laatste jaar de hele vrijdag vrij). Ik vind het vanaf groep 3 dus een hele lange schoolweek. Het is nogal wat voor een kind, 5 dagen pw van 8.30 tot 14.30.
Het voordeel voor een continurooster vind ik dus nadelig voor mijn kind. Op een gegeven moment is zijn concentratie namelijk gewoon weg en is hij moe.
Maar voor mezelf heeft het één groot voordeel; ik werk nu 4 dagen onder schooltijd, zonder daarbij bso nodig te hebben.
Nu zit hij op een school waar het continurooster gehanteerd wordt. Hier ben ik op zich minder tevreden over. De kinderen blijven wel gelukkig dus allemaal over maar ze hebben geen één middag vrij (ja alleen nu in groep 2 voor het laatste jaar de hele vrijdag vrij). Ik vind het vanaf groep 3 dus een hele lange schoolweek. Het is nogal wat voor een kind, 5 dagen pw van 8.30 tot 14.30.
Het voordeel voor een continurooster vind ik dus nadelig voor mijn kind. Op een gegeven moment is zijn concentratie namelijk gewoon weg en is hij moe.
Maar voor mezelf heeft het één groot voordeel; ik werk nu 4 dagen onder schooltijd, zonder daarbij bso nodig te hebben.
Gast- Gast
Continurooster. Als mijn dochter thuis zou eten tussen de middag dan blijft er weinig tijd over omdat ze thuis niet vooruit te branden is. Daarbij lijkt het me een onderbreking (Al wist ik vroeger niet beter) en op school is het toch gezelliger voor haar.
Muus- Prater
- Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10
Traditionele tijden, dat was een van de criteria waarop ik de basisschool heb uitgezocht.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
tot hoe laat is het continu rooster bij "jullie" scholen eigenlijk?
Ik werk dan op een BSO en hier zijn de scholen iedere dag om 14.00 uur uit.
Als ik kijk naar vroeger, van 12 tot 13 uur thuis lunchen, zie ik toch liever het continurooster
Ik zou willen dat ze dat vroeger hadden: je kan maar beter in 1 keer van een schooldag af zijn haha.
Ik werk dan op een BSO en hier zijn de scholen iedere dag om 14.00 uur uit.
Als ik kijk naar vroeger, van 12 tot 13 uur thuis lunchen, zie ik toch liever het continurooster
Ik zou willen dat ze dat vroeger hadden: je kan maar beter in 1 keer van een schooldag af zijn haha.
Vanilla Queen- Prater
- Aantal berichten : 502
Punten : 543
Ik heb niet echt een voorkeur.
Wij hebben geen continurooster, maar maar 3 kwartier pauze, waardoor we alsnog om 14.45 uit zijn (en op woe om 11.45, in de onderbouw).
De meeste kinderen blijven over bij ons op school, maar dit is dus niet verplicht.
Wij hebben geen continurooster, maar maar 3 kwartier pauze, waardoor we alsnog om 14.45 uit zijn (en op woe om 11.45, in de onderbouw).
De meeste kinderen blijven over bij ons op school, maar dit is dus niet verplicht.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Traditioneel rooster. Hebben wij bewust voor gekozen, omdat wij hem om half 4 zelf van school kunnen halen. Als ik een continue rooster zou kiezen redden we het niet om hem op te halen en moet ik naschoolse opvang regelen. Wat veel duurder is dan 2 keer overblijven.
Gast- Gast
Mijn zoontje heeft sinds dit schooljaar een continuerooster en hij vind het heerlijk. Overblijven deed hij toch al, omdat hij dat zo leuk vind. En hij is de woensdagmiddag nog gewoon vrij. Ik moest er zelf wel aan wennen dat ik hem nu al om 14.30 uit school moet halen in plaats van 15.15 en ik vind de middagpauze vrij kort. Van 5 kwartier naar een half uurtje.
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Ik heb nog geen kinderen, maar ik denk dat wij straks voor een school met een continue rooster gaan. Ik denk dat dat meer rust/structuur geeft.
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Ik ook. Ik vind een traditioneel rooster vooral zoveel gezeul voor die kindjes die overblijven op een tso.Jade schreef:Ik heb nog geen kinderen, maar ik denk dat wij straks voor een school met een continue rooster gaan. Ik denk dat dat meer rust/structuur geeft.
Gast- Gast
+1Watermeloen schreef:Continuerooster.
-Ieniemienie-- Kletskop
- Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Jade schreef: maar ik denk dat wij straks voor een school met een continue rooster gaan. Ik denk dat dat meer rust/structuur geeft.
+1
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Absoluut continu, veel fijner voor hem, en voor mij.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Continu, alleen hebben ze dat hier nog niet zoveel helaas.
Gast- Gast
Als moeder en juf zeg ik een continurooster.
Bij de school waar ik werk is het van 11:55 tot 12:45 pauze en de kinderen zijn vervolgens om 14:45 uit.
Als moeder zijnde lijkt het me ideaal dat je niet op de tijd hoeft te letten om je kind tussen de middag uit school te halen. Wanneer je ergens heen moet kun je dit de gehele ochtend en begin van de middag plannen en hoef je verder niks te regelen.
Als juf vindt ik het voor kinderen (en ouders) die moeite hebben met afscheid nemen ook een voordeel. Tussen de middag hebben zij niet wederom een 'strijd'.
Bij de school waar ik werk is het van 11:55 tot 12:45 pauze en de kinderen zijn vervolgens om 14:45 uit.
Als moeder zijnde lijkt het me ideaal dat je niet op de tijd hoeft te letten om je kind tussen de middag uit school te halen. Wanneer je ergens heen moet kun je dit de gehele ochtend en begin van de middag plannen en hoef je verder niks te regelen.
Als juf vindt ik het voor kinderen (en ouders) die moeite hebben met afscheid nemen ook een voordeel. Tussen de middag hebben zij niet wederom een 'strijd'.
_Jet- Prater
- Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10
Welke school gaat S. heen straks?Snoepy87 schreef:Continu, alleen hebben ze dat hier nog niet zoveel helaas.
Ik vindt continu wel het aantrekkelijkst maar wij zij nog aan het dubben over de scholen.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Bruintje Beer schreef:Welke school gaat S. heen straks?Snoepy87 schreef:Continu, alleen hebben ze dat hier nog niet zoveel helaas.
Ik vindt continu wel het aantrekkelijkst maar wij zij nog aan het dubben over de scholen.
Hier zitten 2 scholen waar we willen kijken de h.orst en de k.osmos. Eigenlijk willen we daar uit kiezen, als we er niet uitkomen kunnen we nog ergens anders kijken.
Waar wil jij kijken?
Gast- Gast
Volgende week gaat mijn zoontje voor het eerst wennen op zijn nieuwe basisschool.
Hij gaat naar een school met een continu rooster.
Hij gaat dan 4 dagen in de week naaar school van 8.30 tot 14.30. De woensdagmiddag is hij dan vrij en in de onderbouw zijn ze gemiddeld een keer in de maand de hele vrijdag vrij (wordt meestal aan vakanties of andere vrije dagen geplakt).
De bso zit ook in hetzelfde gebouw (mochten we daar gebruik van willen gaan maken). De eerste tijd is dat in elk geval nog niet nodig.
Ik vind het wel erg fijn dat hij niet extra heen en weer hoeft op een dag of over hoeft te blijven. Alle kinderen blijven gewoon op school. In alle lokalen staat ook een koelkastje waar de lunch in koud kan blijven.
Hij gaat naar een school met een continu rooster.
Hij gaat dan 4 dagen in de week naaar school van 8.30 tot 14.30. De woensdagmiddag is hij dan vrij en in de onderbouw zijn ze gemiddeld een keer in de maand de hele vrijdag vrij (wordt meestal aan vakanties of andere vrije dagen geplakt).
De bso zit ook in hetzelfde gebouw (mochten we daar gebruik van willen gaan maken). De eerste tijd is dat in elk geval nog niet nodig.
Ik vind het wel erg fijn dat hij niet extra heen en weer hoeft op een dag of over hoeft te blijven. Alle kinderen blijven gewoon op school. In alle lokalen staat ook een koelkastje waar de lunch in koud kan blijven.
Dolphinne- Prater
- Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Als juf hoef ik absoluut geen continurooster! Hier hebben wij het nu over en de meesten zijn geen voorstander i.v.m. werkdrukverhoging (en die is al zo hoog!). Daarnaast vind ik het gezellig om mijn collega's ook nog eens te zien en moet ik 's middags ff op adem komen.
Het is trouwens continu en niet continue
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Twellie schreef:Traditionele tijden, dat was een van de criteria waarop ik de basisschool heb uitgezocht.
Zoals ik begrepen heb moeten alle scholen binnen nu en een x aantal jaar over op een continuerooster, maar weet niet helemaal meer het principe erachter maar dat kan ik nazoeken mocht je willen.
Printje- Lady Post-a-lot
Bliss schreef:Als juf hoef ik absoluut geen continurooster! Hier hebben wij het nu over en de meesten zijn geen voorstander i.v.m. werkdrukverhoging (en die is al zo hoog!). Daarnaast vind ik het gezellig om mijn collega's ook nog eens te zien en moet ik 's middags ff op adem komen.
Bij ons wordt het overblijven helemaal met en door ouders geregeld, ik heb als juf gewoon pauze.
Printje- Lady Post-a-lot
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: