Welke koffiezetter?
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Welke koffiezetter?
Voor mijn verjaardag mag ik nog een kadootje uitzoeken en ik zat te denken aan iets om koffie mee te zetten, aangezien ik die nu nog niet heb. Eerst zat ik te denken aan het allergoedkoopste senseootje, maar als ik (een deel) kado krijg wil ik kijken of er nog iets leukers is waar ik meer plezier van kan hebben. Wel wil ik iets waar je 1 of 2 kopjes tegelijk uit kunt trekken, zal zelden een hele pot zetten.
Een collega zei meteen dat ik voor de Nescafe moest gaan, omdat ik wel houd van bijzondere koffietjes. Met smaakjes of een sloot melk bijvoorbeeld. Maar ik ben nogal geschrokken van de prijzen voor die cupjes, als ik het zo zie ben je 35-65 cent kwijt per kopje, dat vind ik best aan de prijs voor een thuiskoffietje.
Wat voor apparaten zijn er nog meer? Wat kun je eigenlijk maken met (een andere dan de standaard) senseo? Welke hebben jullie, wat maak je ermee en bevalt die?
Een collega zei meteen dat ik voor de Nescafe moest gaan, omdat ik wel houd van bijzondere koffietjes. Met smaakjes of een sloot melk bijvoorbeeld. Maar ik ben nogal geschrokken van de prijzen voor die cupjes, als ik het zo zie ben je 35-65 cent kwijt per kopje, dat vind ik best aan de prijs voor een thuiskoffietje.
Wat voor apparaten zijn er nog meer? Wat kun je eigenlijk maken met (een andere dan de standaard) senseo? Welke hebben jullie, wat maak je ermee en bevalt die?
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Re: Welke koffiezetter?
Wij hebben een Nespresso apparaat. Is leuk, maar nadeel vind ik de prijs inderdaad. Je betaalt 3 euro voor 10 cupjes, en met bv. visite gaat het helemaal hard en kost het je een hoop geld. Je hebt ook goedkopere 'Lor' tegenwoordig, maar ook die zijn nog zeker 20-25 cent per stuk.
Verder hebben we een Senseo en kun je met smaakjes enorm variëren natuurlijk.
Verder hebben we een Senseo en kun je met smaakjes enorm variëren natuurlijk.
Gast- Gast
Ik heb zelf een dolce gusto apparaat. De koffie cups zijn inderdaad duur. Voor 16 gewone kopjes koffie 4,80 euro. En voor dingen als cappuccino/latte machiato 4.80 euro voor 8 kopjes.
Maar ik ben wel blij met mijn apparaat. Zelf drink ik niet zo vaak koffie (misschien 2 of 3 keer id week). Hiervoor had ik een senseo, maar die koffie vond ik zelf niet heel lekker en gebruikte ik eigenlijk alleen voor bezoek. Zelf dronk ik vaak thee of zakje oploskoffie (wiener melange/cappuccino etc).
De zak pads stond dan zo een half jaar geopend in de kast en daar worden ze niet echt lekkerder van.
Met die cups heb je daar geen last van omdat ze per stuk dicht zitten. En ik vind de koffie van de dolce gusto ook een stuk lekkerder. Nu drink ik het dus ook weer wat vaker .
Maar ik ben wel blij met mijn apparaat. Zelf drink ik niet zo vaak koffie (misschien 2 of 3 keer id week). Hiervoor had ik een senseo, maar die koffie vond ik zelf niet heel lekker en gebruikte ik eigenlijk alleen voor bezoek. Zelf dronk ik vaak thee of zakje oploskoffie (wiener melange/cappuccino etc).
De zak pads stond dan zo een half jaar geopend in de kast en daar worden ze niet echt lekkerder van.
Met die cups heb je daar geen last van omdat ze per stuk dicht zitten. En ik vind de koffie van de dolce gusto ook een stuk lekkerder. Nu drink ik het dus ook weer wat vaker .
Dolphinne- Prater
- Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ben ook groot fan van Dolce Gusto. Met name de Mocha drink ik graag.
Gast- Gast
Ik heb een Senseo latte select (ook voor mijn verjaardag gekregen, een jaar of drie geleden). Daarmee kun je gewone senseo zetten, maar ook latte macchiato, cappuccino en nog een soort, dacht gewoon latte. Je voegt volle melk toe in het melkreservoir en doet een gewone senseo pad, in de smaak die jij wilt, in het apparaat en je hebt lekkere koffie. Ik ben erg blij met dit apparaat, omdat je variatie hebt, maar er niet ontzettend veel voor hoeft te betalen. Dolce gusto en nespresso vind ik heerlijk, maar beide te duur voor dagelijks gebruik.
Phileine- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Ik vind dat nieuwe Senseo apparaat helemaal leuk! Drink zelf nauwelijks koffie op speciaal koffies na, maar gewoon voor de mooiigheid wil ik hem wel hebben
Gast- Gast
Wij hebben een Nespresso. Ik drink eigenlijk helemaal geen koffie, alleen soms een ijskoffie. Mijn vriend drink de ene avond koffie en de andere keer weer thee, dus echt veel koffie gaat er hier niet door heen. Hij had eerst een senseo, maar die heeft hij aan zijn zusje gegeven omdat hij het gewoon echt geen lekkere koffie vind.
We hebben ook nog een oud koffiezetapparaat wat we van mijn ouders hebben gekregen, die pakken we als we visite hebben en daar gooien we gewoon het rode pak van DE in. Dat vind ik voornamelijk makkelijk omdat ik dan in 1 keer een hele pot kan zetten, per kopje schiet dan vaak niet op en het is dan inderdaad ook wel een dure grap, al had ik er zo eigenlijk nog niet overna gedacht. Wij hebben ook nog een los melkschuimertje, soort van waterkoker voor melk, daar kunnen we cappucino schuim mee maken of de melk voor een latte of koffie verkeerd bijvoorbeeld, ook maken we er melk mee warm voor chocomelk.
We hebben ook nog een oud koffiezetapparaat wat we van mijn ouders hebben gekregen, die pakken we als we visite hebben en daar gooien we gewoon het rode pak van DE in. Dat vind ik voornamelijk makkelijk omdat ik dan in 1 keer een hele pot kan zetten, per kopje schiet dan vaak niet op en het is dan inderdaad ook wel een dure grap, al had ik er zo eigenlijk nog niet overna gedacht. Wij hebben ook nog een los melkschuimertje, soort van waterkoker voor melk, daar kunnen we cappucino schuim mee maken of de melk voor een latte of koffie verkeerd bijvoorbeeld, ook maken we er melk mee warm voor chocomelk.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Vanaf welke leeftijd rimpelcrème? En welke gebruiken jullie?
» goedkope tablet, welke? en welke android versie minimaal?
» Welke papieren bewaren jullie wel en welke niet?
» Van welke winkel hebben jullie een bank? en welke kleur bank
» Welke van de 2?
» goedkope tablet, welke? en welke android versie minimaal?
» Welke papieren bewaren jullie wel en welke niet?
» Van welke winkel hebben jullie een bank? en welke kleur bank
» Welke van de 2?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: