Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor het eerst naar de basisschool

+13
Tiara
Printje
M@niek
Dolphinne
Knillis
Caroow
LindaK
-Ieniemienie-
Filoria
Liadan
Mamsie
Thunder
Niene
17 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Voor het eerst naar de basisschool - Pagina 2 Empty Re: Voor het eerst naar de basisschool

Bericht  Star007 wo 7 aug 2013 - 3:19

Tiara schreef:
Caroow schreef:Staat er over eten/drinken niks in de schoolgids? Bij R op school (zijn kdv hoort bij een school) zijn er strikte regels en dat staat gewoon daar in. (Bijvoorbeeld, alleen op vrijdag mag er 1 voorverpakt koekje mee en op brood mag absoluut geen pindakaas)

 Wat is er mis met pindakaas?

Inderdaad, heel raar...

Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst naar de basisschool - Pagina 2 Empty Re: Voor het eerst naar de basisschool

Bericht  Twellie wo 7 aug 2013 - 3:28

Star007 schreef:
Tiara schreef:
Caroow schreef:Staat er over eten/drinken niks in de schoolgids? Bij R op school (zijn kdv hoort bij een school) zijn er strikte regels en dat staat gewoon daar in. (Bijvoorbeeld, alleen op vrijdag mag er 1 voorverpakt koekje mee en op brood mag absoluut geen pindakaas)

 Wat is er mis met pindakaas?

Inderdaad, heel raar...


 Misschien zodat niet per ongeluk een allergisch kindje er mee in aanraking komt?
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst naar de basisschool - Pagina 2 Empty Re: Voor het eerst naar de basisschool

Bericht  Printje wo 7 aug 2013 - 3:29

Twellie schreef:
Star007 schreef:
Tiara schreef:
Caroow schreef:Staat er over eten/drinken niks in de schoolgids? Bij R op school (zijn kdv hoort bij een school) zijn er strikte regels en dat staat gewoon daar in. (Bijvoorbeeld, alleen op vrijdag mag er 1 voorverpakt koekje mee en op brood mag absoluut geen pindakaas)

 Wat is er mis met pindakaas?

Inderdaad, heel raar...


 Misschien zodat niet per ongeluk een allergisch kindje er mee in aanraking komt?

Ja zoiets bedacht ik me net ook. Maar ja das ook weer een rare reden eigenlijk. Je houdt de kinderen, als juf, dan gewoon uit elkaar en het kind dat het niet mag hebben weet het vaak ook erg goed.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst naar de basisschool - Pagina 2 Empty Re: Voor het eerst naar de basisschool

Bericht  Caroow wo 7 aug 2013 - 3:32

Twellie schreef:
Star007 schreef:
Tiara schreef:
Caroow schreef:Staat er over eten/drinken niks in de schoolgids? Bij R op school (zijn kdv hoort bij een school) zijn er strikte regels en dat staat gewoon daar in. (Bijvoorbeeld, alleen op vrijdag mag er 1 voorverpakt koekje mee en op brood mag absoluut geen pindakaas)

 Wat is er mis met pindakaas?

Inderdaad, heel raar...


 Misschien zodat niet per ongeluk een allergisch kindje er mee in aanraking komt?

Ja, daarom. Ik weet eigenlijk niet of het bij de hele stichting zo is of dat het alleen bij ons schooltje zo is.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst naar de basisschool - Pagina 2 Empty Re: Voor het eerst naar de basisschool

Bericht  Twellie wo 7 aug 2013 - 3:42

He, ik had nog een reactie geplaatst maar die is gone.

Maar voor mijn oudste is het over een paar maanden ook zover. Vandaag hebben we naar een andere BSO gekeken en daarna had ik zin om heel hard te huilen laughcry . Ben er geloof ik zelf nog niet helemaal aan toe. Vandaag zei mijn dochter ineens dat ze toch veel liever naar de Vrije School zou willen dan de Christelijke School waar ze nu ingeschreven staat.

Ik voel me best schuldig omdat er dan ineens zoveel op haar afkomt: school, nieuwe zus, drie middagen BSO... En ze is al zo snel overprikkeld. Beetje een klaagzang, maar van mij had het nog niet gehoeven.

Spullen ga ik denk ik wel labelen, het is een grote school. Fruit ziet de school als een goed tussendoortje, dus dat ga ik meegeven.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst naar de basisschool - Pagina 2 Empty Re: Voor het eerst naar de basisschool

Bericht  Printje wo 7 aug 2013 - 3:43

Twellie; ik zou dan toch nog eens met haar bij beiden scholen gaan kijken. En wat geeft ze als reden?

R gaat in februari ook naar school, hij komt natuurlijk bij mij op school ( niet in mijn klas) en ik ben ook erg benieuwd hoe dat zal gaan en ik heb dan gewoon een schoolgaand kind:shock: :shock:  waar blijft de tijd???????/ Mijn moppie al bijna 4...
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst naar de basisschool - Pagina 2 Empty Re: Voor het eerst naar de basisschool

Bericht  Susan wo 7 aug 2013 - 3:45

Twellie schreef:
Star007 schreef:
Tiara schreef:
Caroow schreef:Staat er over eten/drinken niks in de schoolgids? Bij R op school (zijn kdv hoort bij een school) zijn er strikte regels en dat staat gewoon daar in. (Bijvoorbeeld, alleen op vrijdag mag er 1 voorverpakt koekje mee en op brood mag absoluut geen pindakaas)

 Wat is er mis met pindakaas?

Inderdaad, heel raar...


 Misschien zodat niet per ongeluk een allergisch kindje er mee in aanraking komt?

Ik denk dat er inderdaad een kind allergisch is en dan vind ik het helemaal niet raar, eerder logisch dat daar rekening mee moet worden gehouden.

Al vind ik het in het geval van Caroow wel apart dat ze dat blijkbaar nu al weten. Of misschien hebben ze er ervaring mee en doen ze het uit voorzorg?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst naar de basisschool - Pagina 2 Empty Re: Voor het eerst naar de basisschool

Bericht  Caroow wo 7 aug 2013 - 3:56

Bedoel je dat het raar is dat ik het weet Susan? Ik lees gewoon graag en heb een keer de schoolgids gelezen nerd 
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst naar de basisschool - Pagina 2 Empty Re: Voor het eerst naar de basisschool

Bericht  Susan wo 7 aug 2013 - 4:08

Caroow schreef:Bedoel je dat het raar is dat ik het weet Susan? Ik lees gewoon graag en heb een keer de schoolgids gelezen nerd 

Nee, dat zij dat al weten, ze kunnen toch niet nu al weten dat er straks een allergisch kind bij jouw zoon in de klas zit?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst naar de basisschool - Pagina 2 Empty Re: Voor het eerst naar de basisschool

Bericht  Beessie do 8 aug 2013 - 22:00

Ik weet dat er bij mijn werk (zeer grote organisatie voor mensen met een verstandelijke beperking) ook een protocol is over pindakaas (en ontbijtkoek) dat wij deze niet aan onze cliënten mogen aanbieden ivm stikkingsgevaar. Vooral als iemand gaat proppen heb je bij beide kans dat het in het keelgat gaat plakken met alle gevolgen van dien.

Wellicht is dat bij Caroow haar school ook het geval?
Beessie
Beessie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 191
Punten : 212
Registratiedatum : 24-03-12
Woonplaats : Almere

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst naar de basisschool - Pagina 2 Empty Re: Voor het eerst naar de basisschool

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum