Voor het eerst naar school en de zomervakantie
+6
-Ieniemienie-
Punk'd
Jezzie
Coco
Liadan
Tania
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Voor het eerst naar school en de zomervakantie
Mijn zoontje wordt volgend jaar in mei vier. Eigenlijk wil ik dan tussen zijn verjaardag en de zomervakantie nog op vakantie. Maar dan zou hij dus drie weken naar school gaan, negen weken niet en dan begint het nieuwe schooljaar. Mag je er dan voor kiezen om je kind pas na de zomervakantie naar school te doen?
En hoe zit dat met de opvang. Zouden die hem dan nog op willen vangen, als hij al vier is, tot na de zomervakantie?
En hoe zit dat met de opvang. Zouden die hem dan nog op willen vangen, als hij al vier is, tot na de zomervakantie?
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Voor het eerst naar school en de zomervakantie
Ja hoor, een kind is dan nog niet leerplichtig. Ik zou ff overleggen met het kdv, geen idee hoe ze dat doen.
Gast- Gast
Ja, je mag je kind gewoon thuishouden van school. Het zoontje van een kennis van mij begint deze week met oefenen op de basisschool en is in oktober 4 jaar geworden, dat is geen probleem.
Ik zou met het kdv bespreken of hij daar gewoon mag blijven totdat hij naar school gaat, op het kdv waar ik werk is dat meestal geen probleem.
Ik zou met het kdv bespreken of hij daar gewoon mag blijven totdat hij naar school gaat, op het kdv waar ik werk is dat meestal geen probleem.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Ja, na de zomervakantie kan ook. Doen wij ook, al zijn ze iets later jarig dan J. Wij gaan na hun verjaardag ook nog op vakantie. Ze zijn ook pas vanaf 5 jaar leerplichtig.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Ja drie weken lijkt me zo weinig om te wennen. Dan gaan we het gewoon zo doen. Lijkt me voor hem veel rustiger.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Ja dat vind ik ook, daar is de zomervakantie gewoon echt te lang voor. Kunnen ze daarna opnieuw beginnen met wennen.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Je zou alleen even moeten kijken of je dat geld nog vergoed krijgt van de belasting als je kindje al vier is.
Wij hebben hetzelfde (hij wordt begin juni 4), maar wij doen hem wel naar school. Bij ons begint de vakantie dit jaar laat en hij zou dan ongeveer 6 weken naar school kunnen. Wij gaan aansluitend aan de schoolvakantie op vakantie dus hij zal er ook een hele tijd uit zijn als hij net begonnen is.
Wij hebben hetzelfde (hij wordt begin juni 4), maar wij doen hem wel naar school. Bij ons begint de vakantie dit jaar laat en hij zou dan ongeveer 6 weken naar school kunnen. Wij gaan aansluitend aan de schoolvakantie op vakantie dus hij zal er ook een hele tijd uit zijn als hij net begonnen is.
Gast- Gast
Op het kdv waar ik werk, zijn wel vaker kinderen verlenging hebben op het kdv als ze 4 worden, omdat ze bijvoorbeeld pas na de zomervakantie voor het eerst naar school gaan i.p.v. een paar weken ervoor en dan de hele zomervakantie naar de bso. Dus ik zou het eens vragen op het kdv hoe zij daar over denken.
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Hier in N.ijmegen mogen kinderen die in mei/juni 4 jaar worden niet naar de basisschool. Die zijn allemaal pas vanaf augustus welkom.
Punk'd- Kletskop
- Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13
M is van half juni. Wij kiezen ervoor om pas na de zomervakantie te starten.
Ze blijft dan langer op het kdv. Anders is het wel heel verwarrend. Eerst school, dan weer heel lang niet en dan wel.
De school adviseerde dat ook aan ons.
Ze blijft dan langer op het kdv. Anders is het wel heel verwarrend. Eerst school, dan weer heel lang niet en dan wel.
De school adviseerde dat ook aan ons.
-Ieniemienie-- Kletskop
- Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Ik ben ook in mei geboren en moest zelfs na de vakantie beginnen. Voor de zomervakantie was er geen ruimte in de kleuterklas. Maar dat is wel 18 jaar terug..
Summerlovin- Kletskop
- Aantal berichten : 1700
Punten : 1803
Mijn oudste is van 25 juni en is na de zomervakantie gewoon gestart. Anders kon hij een weekje wennen en dan gelijk 6 weken vakantie.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Ik zou de school vragen of je kindje wel mag komen. onze oudste is van juni en mocht pas in september komen.
De jongste is van begin april dus die zal wel gaan denk ik.
De jongste is van begin april dus die zal wel gaan denk ik.
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Wij zijn na de 4e verjaardag van de oudste ook nog 3 weken op vakantie geweest, was geen probleem.
strawberry- Prater
- Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12
Soortgelijke onderwerpen
» Voor het eerst naar school-cadeautjes
» Voor het eerst naar de kapper
» Voor het eerst naar de basisschool
» Als je kind naar de psz/school is..
» Kat voor het eerst naar buiten laten...
» Voor het eerst naar de kapper
» Voor het eerst naar de basisschool
» Als je kind naar de psz/school is..
» Kat voor het eerst naar buiten laten...
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: