Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor het eerst naar school en de zomervakantie

+6
-Ieniemienie-
Punk'd
Jezzie
Coco
Liadan
Tania
10 plaatsers

Ga naar beneden

Voor het eerst naar school en de zomervakantie Empty Voor het eerst naar school en de zomervakantie

Bericht  Tania vr 25 jan 2013 - 3:19

Mijn zoontje wordt volgend jaar in mei vier. Eigenlijk wil ik dan tussen zijn verjaardag en de zomervakantie nog op vakantie. Maar dan zou hij dus drie weken naar school gaan, negen weken niet en dan begint het nieuwe schooljaar. Mag je er dan voor kiezen om je kind pas na de zomervakantie naar school te doen?

En hoe zit dat met de opvang. Zouden die hem dan nog op willen vangen, als hij al vier is, tot na de zomervakantie?

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst naar school en de zomervakantie Empty Re: Voor het eerst naar school en de zomervakantie

Bericht  Gast vr 25 jan 2013 - 3:24

Ja hoor, een kind is dan nog niet leerplichtig. Ik zou ff overleggen met het kdv, geen idee hoe ze dat doen.

Gast
Gast

Voor het eerst naar school en de zomervakantie Empty Re: Voor het eerst naar school en de zomervakantie

Bericht  Liadan vr 25 jan 2013 - 3:27

Ja, je mag je kind gewoon thuishouden van school. Het zoontje van een kennis van mij begint deze week met oefenen op de basisschool en is in oktober 4 jaar geworden, dat is geen probleem.
Ik zou met het kdv bespreken of hij daar gewoon mag blijven totdat hij naar school gaat, op het kdv waar ik werk is dat meestal geen probleem.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Coco vr 25 jan 2013 - 3:28

Ja, na de zomervakantie kan ook. Doen wij ook, al zijn ze iets later jarig dan J. Wij gaan na hun verjaardag ook nog op vakantie. Ze zijn ook pas vanaf 5 jaar leerplichtig.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Tania vr 25 jan 2013 - 3:33

Ja drie weken lijkt me zo weinig om te wennen. Dan gaan we het gewoon zo doen. Lijkt me voor hem veel rustiger.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Coco vr 25 jan 2013 - 3:38

Ja dat vind ik ook, daar is de zomervakantie gewoon echt te lang voor. Kunnen ze daarna opnieuw beginnen met wennen.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Gast vr 25 jan 2013 - 3:46

Je zou alleen even moeten kijken of je dat geld nog vergoed krijgt van de belasting als je kindje al vier is.

Wij hebben hetzelfde (hij wordt begin juni 4), maar wij doen hem wel naar school. Bij ons begint de vakantie dit jaar laat en hij zou dan ongeveer 6 weken naar school kunnen. Wij gaan aansluitend aan de schoolvakantie op vakantie dus hij zal er ook een hele tijd uit zijn als hij net begonnen is.

Gast
Gast

Bericht  Jezzie vr 25 jan 2013 - 3:50

Op het kdv waar ik werk, zijn wel vaker kinderen verlenging hebben op het kdv als ze 4 worden, omdat ze bijvoorbeeld pas na de zomervakantie voor het eerst naar school gaan i.p.v. een paar weken ervoor en dan de hele zomervakantie naar de bso. Dus ik zou het eens vragen op het kdv hoe zij daar over denken.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Punk'd vr 25 jan 2013 - 7:01

Hier in N.ijmegen mogen kinderen die in mei/juni 4 jaar worden niet naar de basisschool. Die zijn allemaal pas vanaf augustus welkom.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Bericht  -Ieniemienie- vr 25 jan 2013 - 7:42

M is van half juni. Wij kiezen ervoor om pas na de zomervakantie te starten.
Ze blijft dan langer op het kdv. Anders is het wel heel verwarrend. Eerst school, dan weer heel lang niet en dan wel.
De school adviseerde dat ook aan ons.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113

Bericht  Summerlovin vr 25 jan 2013 - 8:07

Ik ben ook in mei geboren en moest zelfs na de vakantie beginnen. Voor de zomervakantie was er geen ruimte in de kleuterklas. Maar dat is wel 18 jaar terug..
Summerlovin
Summerlovin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1700
Punten : 1803

Bericht  Thunder vr 25 jan 2013 - 8:23

Mijn oudste is van 25 juni en is na de zomervakantie gewoon gestart. Anders kon hij een weekje wennen en dan gelijk 6 weken vakantie.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  meisjesmama vr 25 jan 2013 - 9:04

Ik zou de school vragen of je kindje wel mag komen. onze oudste is van juni en mocht pas in september komen.
De jongste is van begin april dus die zal wel gaan denk ik.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861

Bericht  strawberry vr 25 jan 2013 - 21:03

Wij zijn na de 4e verjaardag van de oudste ook nog 3 weken op vakantie geweest, was geen probleem.
strawberry
strawberry
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: