Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Shampoo van de kapper beter?

+7
loura
Caramba
Dora
Twellie
Blond
TukTuk
Mermaid
11 plaatsers

Ga naar beneden

Shampoo van de kapper beter? Empty Shampoo van de kapper beter?

Bericht  Mermaid zo 2 sep 2012 - 5:48

Ik ben gisteren eindelijk weer eens naar de kapper geweest, natuurlijk probeerden ze me er ook shampoo te verkopen. Ik vraag me nu alleen af of shampoo etc van de kapper echt zoveel beter is? En wat is het verschil dan?
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Shampoo van de kapper beter? Empty Re: Shampoo van de kapper beter?

Bericht  Gast zo 2 sep 2012 - 5:59

Ik vind van wel. Sinds ik kappersshampoo gebruik is mijn haar veel zachter en minder klitten. Is ook niet zoveel duurder hoor, ik betaal 11 euro voor een fles en doe er al 3/4 maanden mee, je hebt minder nodig

Gast
Gast

Bericht  TukTuk zo 2 sep 2012 - 6:21

Het is beter dan de meeste drogisterij shampoos omdat daar vaak silliconen en parabenen inzitten (wat niet goed is voor je haar), wat in de kappershampoos als het goed is, niet zit. Maar er zijn tegenwoordig ook genoeg shampoos te koop bij de drogist waar die parabenen en silliconen ook niet in zitten. Dus dat is een kwestie van goed het etiket lezen (Op internet kan je wel vinden op welke benamingen je moet letten, bij het lezen van de ingrediëntenlijst, ze kunnen voor silliconen en parabenen namelijk meerdere benamingen gebruiken)

Ik koop bijvoorbeeld deze shampoo altijd als ik in België ben (Helaas niet te koop in NL)
Shampoo van de kapper beter? Ap-shampooing-garnier
Of
Shampoo van de kapper beter? Tumblr_kwij3jCYXJ1qajkufo1_500

Daar betaal je 2,50 tot 3 euro voor per fles en werkt voor mij net zo goed als de dure kappershampoo die ik wel eens geprobeerd heb, a 20 euro per fles. Ik deed met die dure flessen misschien wel langer (rond de 4 maanden), maar nu moet ik zeggen dat ik met deze ook minder goed oplet of ik ook echt wel zo weinig shampoo gebruik, plus dat ik dan altijd nog goedkoper uit ben, want nu doe ik 1 tot 2 maanden met een fles, dus ben dan in 4 maanden tijd tussen de 5 en 12 euro kwijt, en gebruik ook cremespoeling, dus was het anders 45 euro per 4 maanden (betaalde bij de kaper 25 voor de cremespoeling) en nu dus hooguit 24 euro per 4 maanden.

Je haar moet er wel enkele weken aan wennen, omdat het door de siliconen afgesloten wordt bij de andere shampoos, en die laag moet er dus eerst helemaal af.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Blond zo 2 sep 2012 - 6:39

Ja, doorgaans is shampoo van de kapper ook veel geconcentreerder en heb je er minder van nodig. Mijn zusje koopt haar kappersshampoo trouwens altijd bij Pak in N.ijmegen, daar verkopen ze deze producten voor de inkoopprijs.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Twellie zo 2 sep 2012 - 6:40

Vind ik wel, mijn haar voelt heel anders als het bij de kapper gewassen is dan als ik het zelf was.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Mermaid zo 2 sep 2012 - 8:52

hmm, maar is dan bv zo'n sillicone free shampoo van syoss ook goed?
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast zo 2 sep 2012 - 8:57

Het is inderdaad beter. Mijn haar voelt veel zachter aan. Het is wel duur, maar ik doe ook wel een tijdje met de shampoo. Ook heb ik de conditioner.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 2 sep 2012 - 9:53

AngelNyn schreef:Het is beter dan de meeste drogisterij shampoos omdat daar vaak silliconen en parabenen inzitten (wat niet goed is voor je haar), wat in de kappershampoos als het goed is, niet zit. Maar er zijn tegenwoordig ook genoeg shampoos te koop bij de drogist waar die parabenen en silliconen ook niet in zitten. Dus dat is een kwestie van goed het etiket lezen (Op internet kan je wel vinden op welke benamingen je moet letten, bij het lezen van de ingrediëntenlijst, ze kunnen voor silliconen en parabenen namelijk meerdere benamingen gebruiken)

Daar betaal je 2,50 tot 3 euro voor per fles en werkt voor mij net zo goed als de dure kappershampoo die ik wel eens geprobeerd heb, a 20 euro per fles. Ik deed met die dure flessen misschien wel langer (rond de 4 maanden), maar nu moet ik zeggen dat ik met deze ook minder goed oplet of ik ook echt wel zo weinig shampoo gebruik, plus dat ik dan altijd nog goedkoper uit ben, want nu doe ik 1 tot 2 maanden met een fles, dus ben dan in 4 maanden tijd tussen de 5 en 12 euro kwijt, en gebruik ook cremespoeling, dus was het anders 45 euro per 4 maanden (betaalde bij de kaper 25 voor de cremespoeling) en nu dus hooguit 24 euro per 4 maanden.

Je haar moet er wel enkele weken aan wennen, omdat het door de siliconen afgesloten wordt bij de andere shampoos, en die laag moet er dus eerst helemaal af.

Jawel joh daar zit het ook standaard in. Wil je dat niet, moet je er echt naar op zoek gaan. Ik ben vind zelf de kappersshampoo's ook beter en fijner voor mijn haar. Ik doe ook langer met 1 fles omdat het geconcentreerder is en ik er dus minder van nodig heb.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 2 sep 2012 - 9:54

Mermaid schreef:hmm, maar is dan bv zo'n sillicone free shampoo van syoss ook goed?

Syoss doet hele goede marketing, maar het is natuurlijk helemaal geen kappersshampoo smile

Gast
Gast

Bericht  Dora zo 2 sep 2012 - 9:56

Dat weet ik zonet nog niet,

Als ik de shampoo van de C.osmo, s.warzkopf gebruiken ze daar geloof ik, gebruik voelt en ziet het altijd heel droog en klitterig aan. Wanneer ik het zelf thuis was met A.ndrelon (de krullenlijn), voelt het zacht, ziet er glanzend en verzorgd uit.

En bij de C.osmo betaal je ook penning 16... Hier in huis staan nog een paar andere kappersvarianten en ook daar heb ik dat gemakkelijk bij.

Mijn vrouw heeft altijd gemakkelijk last van roos bij vele shampoo's en bij de glanslijn van A.ndrelon heeft ze dat niet.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121

Bericht  Caramba zo 2 sep 2012 - 10:06

Ik vind dat de shampoo van de kapper wel helpt. Ik heb altijd last van een erg gevoelige en droge hoofdhuid, lijkt dan op roos. Bij de kapper navraag gedaan en het blijkt geen roos te zijn. Antiroos-shampoo gebruikte ik al niet.

Nu ik shampoo van de kapper heb, 20 euro voor een fles, waar ik lang mee doe, heb ik geen last meer van witte schilfers op mijn kleren. Zou ik nu weer andere shampoo gebruiken, is het meteen weer mis en is mijn hoofdhuid weer pijnlijk.

De kapper vertelde mij, dat deze shampoo minder waterig is dan de shampoo van een drogist.

Gebruik trouwens het merk Kérastase.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  TukTuk zo 2 sep 2012 - 10:16

Carrie schreef:
AngelNyn schreef:Het is beter dan de meeste drogisterij shampoos omdat daar vaak silliconen en parabenen inzitten (wat niet goed is voor je haar), wat in de kappershampoos als het goed is, niet zit. Maar er zijn tegenwoordig ook genoeg shampoos te koop bij de drogist waar die parabenen en silliconen ook niet in zitten. Dus dat is een kwestie van goed het etiket lezen (Op internet kan je wel vinden op welke benamingen je moet letten, bij het lezen van de ingrediëntenlijst, ze kunnen voor silliconen en parabenen namelijk meerdere benamingen gebruiken)

Jawel joh daar zit het ook standaard in. Wil je dat niet, moet je er echt naar op zoek gaan. Ik ben vind zelf de kappersshampoo's ook beter en fijner voor mijn haar. Ik doe ook langer met 1 fles omdat het geconcentreerder is en ik er dus minder van nodig heb.

Dan heeft mijn kapper bullshit verteld Laughing Zei vertelde namelijk dat de silliconen en parabenen het probleem waren en dat die niet in de shampoo zat wat zij gebruikten.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  loura zo 2 sep 2012 - 20:11

Het is beter idd.. Ik gebruik zelf producten op natuurbasis die ze in bepaalde salons ook gebruiken en je merkt meteen het verschil met bijvoorbeeld een shampoo van de drogist. Het kost wat meer maar het is beter voor je haar en je hebt minder nodig.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  loura zo 2 sep 2012 - 20:12

AngelNyn schreef:
Carrie schreef:

Dan heeft mijn kapper bullshit verteld Laughing Zei vertelde namelijk dat de silliconen en parabenen het probleem waren en dat die niet in de shampoo zat wat zij gebruikten.

Dan had zij het over de producten die zij in de salon gebruiken. Elke salon gebruikt weer andere producten natuurlijk.
loura
loura
Ratel
Ratel

Bericht  Monte zo 2 sep 2012 - 21:32

En hoe zit het dan met loreal professional, is dat een echt kappersmerk(want alleen bij kapper te koop) of toch niet? Mijn kapper had me die aangeraden, maar vind het nog iets te duur om zomaar uit te proberen.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  loura zo 2 sep 2012 - 21:35

Monte schreef:En hoe zit het dan met loreal professional, is dat een echt kappersmerk(want alleen bij kapper te koop) of toch niet? Mijn kapper had me die aangeraden, maar vind het nog iets te duur om zomaar uit te proberen.

Ja dat is een echt kappersmerk, ik heb daar ook mee gewerkt.
loura
loura
Ratel
Ratel

Bericht  Mermaid zo 2 sep 2012 - 22:01

loura schreef:
Monte schreef:En hoe zit het dan met loreal professional, is dat een echt kappersmerk(want alleen bij kapper te koop) of toch niet? Mijn kapper had me die aangeraden, maar vind het nog iets te duur om zomaar uit te proberen.

Ja dat is een echt kappersmerk, ik heb daar ook mee gewerkt.

Die werd mij ook aangeraden.
welke merken kun jij aanraden?
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Bericht  Blond zo 2 sep 2012 - 22:20

L'oreal Professional heeft mijn zusje ook altijd, dat kan je dus bij Pak (ook in Arnhem) tegen de inkoopprijs kopen. En in Utrecht zitten vast ook wel dat soort winkeltjes.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  loura zo 2 sep 2012 - 22:50

Je hebt van Loreal hele goede kleur shampoos. Die heten Expert gloss color en daar zit al een kleur tint in. Er zijn verschillende kleuren van voor verschillende kleuren haar. Ik gebruikte deze shampoo altijd toen ik nog rood haar had. De kleur blijft langer zitten!

Voor de rest hebben ze voor elk haartype een ander soort product dus dat zou je zelf moeten uitproberen.

Ik heb ook met Kerastase gewerkt en dat vond ik echt super spul! Ik gebruikte 1 keer per week een masker ervan en je haar word heerlijk zacht.

Nu ben ik fan van Aveda, dat vind ik echt een fijn merk. Het ruikt niet alleen lekker maar mijn haar zit er echt beter door. Geen goedkoop spul helaas.
loura
loura
Ratel
Ratel

Bericht  Paper Crown zo 2 sep 2012 - 23:02

Ik vind kappersshampoo beter inderdaad maar het is wel even zoeken naar welke.
Ik gebruik nu Shu Uemura, echt heel fijn! Maar helaas nog wel weer iets duurder dan Kerastase etc!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Gast ma 3 sep 2012 - 6:28

Ik heb in juni (bij een andere kapper) shampoo van Keune gekocht, mijn haar droogt er gigantisch van uit en hij stinkt.

Mijn eigen kapper werkt met Goldwell en ik ben echt fan van deze producten I love you.

Over het algemeen ben ik tevredener over producten van de kapper(swinkel) dan die van de drogist.

Gast
Gast

Bericht  Chocolate Cookie ma 3 sep 2012 - 7:42

Bij mijn kapper (Brainwash) verkopen de Wella Professional. Maar ik vind die eerlijk gezegd helemaal niet zo fijn... Geen idee of dat aan het merk zou kunnen liggen?
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809

Bericht  luenca wo 5 sep 2012 - 9:22

chocolate cookie, wella is niet zo bijzonder goed, evenmin als brainwash zelf.

ik heb kerastase gekocht, de shampoo voor 20 euro en het masker voor 36 euro ofzoiets.
echt geldklopperij, want mijn haar werd er niet beter van dan andere shampoos zoals garnier of andrelon.
sterker nog, na de highlights die er in gezet zijn(had zwart haar) is me deze dan wel aangeraden vanwege dat mn haar een flinke klap daardoor zou krijgen. nu paar maanden later is mijn haar er niet beter van geworden. na het gebruik was het hooguit een paar uur zacht en glad. met shampoo en cremespoeling van mezelf was het zelfs nog glansender en zachter etc en dat aantal dagen lang. ook zeggen ze dat het geconcentreerd is, nou nee hoor, heb net zoveel nodig als gewone shampoos! kortom, voor mij geen kappersshampoo meer!
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: