Petitie voor meisje onterecht in de gevangenis
+4
Alex
Raindrop
Curious
Gympie
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Petitie voor meisje onterecht in de gevangenis
Geestelijk gehandicapt meisje onterecht in de gevangenis in Pakistan met kans op doodstraf als gevolg. Lees het verhaal even en teken als je dit ook wilt voorkomen.
http://www.avaaz.org/nl/pakistan_save_my_daughter/?cfkNvdb
Vorige week nog probeerde een woedende menigte mijn dochter levend te verbranden, en nu oordeelt een rechter binnen 24 uur of zij vrij gelaten, in het gevang gegooid of zelfs ter dood veroordeelt wordt. Rimsha, mijn dochter, is nog minderjarig en verliest door haar geestelijke handicap soms de controle over zichzelf. De lokale politie heeft haar nu aangeklaagd voor het ontheiligen van de Koran en wij vrezen voor haar leven.
Zij wordt in een ‘maximum security’ gevangenis bewaard totdat zij binnen enkele uren voorgeleid wordt en volgens het Pakistaanse antiblasfemie recht tot de doodstraf veroordeelt kan worden. Wij zijn een simpele Christelijke familie die nu wordt geconfronteerd met een volkswoede die ons voor het duivelse dilemma stelt te vluchten of in angst voor ons leven verder te leven in Pakistan. Maar de internationale aandacht voor Rimsha’s zaak heeft verschillende moslim leiders hier in Pakistan ertoe aangespoord om zich tegen dit onrecht uit te spreken en om President Zardari’s aandacht te trekken voor deze zaak.
Help nu de internationale druk op de ketel te houden om mijn dochter vrij te krijgen. Teken nu de petitie gericht aan president Zardari om Rimsha te sparen en bescherming te eisen voor onze en andere families met een minderheidsgeloof in Pakistan. Avaaz zorgt er dan voor dat deze campagne de lokale en internationale media haalt en de politici hier in actie komen
http://www.avaaz.org/nl/pakistan_save_my_daughter/?cfkNvdb
Vorige week nog probeerde een woedende menigte mijn dochter levend te verbranden, en nu oordeelt een rechter binnen 24 uur of zij vrij gelaten, in het gevang gegooid of zelfs ter dood veroordeelt wordt. Rimsha, mijn dochter, is nog minderjarig en verliest door haar geestelijke handicap soms de controle over zichzelf. De lokale politie heeft haar nu aangeklaagd voor het ontheiligen van de Koran en wij vrezen voor haar leven.
Zij wordt in een ‘maximum security’ gevangenis bewaard totdat zij binnen enkele uren voorgeleid wordt en volgens het Pakistaanse antiblasfemie recht tot de doodstraf veroordeelt kan worden. Wij zijn een simpele Christelijke familie die nu wordt geconfronteerd met een volkswoede die ons voor het duivelse dilemma stelt te vluchten of in angst voor ons leven verder te leven in Pakistan. Maar de internationale aandacht voor Rimsha’s zaak heeft verschillende moslim leiders hier in Pakistan ertoe aangespoord om zich tegen dit onrecht uit te spreken en om President Zardari’s aandacht te trekken voor deze zaak.
Help nu de internationale druk op de ketel te houden om mijn dochter vrij te krijgen. Teken nu de petitie gericht aan president Zardari om Rimsha te sparen en bescherming te eisen voor onze en andere families met een minderheidsgeloof in Pakistan. Avaaz zorgt er dan voor dat deze campagne de lokale en internationale media haalt en de politici hier in actie komen
Gympie- Kletskop
- Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12
Re: Petitie voor meisje onterecht in de gevangenis
Wat heeft het meisje in kwestie nu precies gedaan dan? Want dat mis ik in het artikel. Het ontheiligen van de Koran is een breed begrip.
Gast- Gast
Dat weet ik ook niet. Kan ik er ook niet uithalen.
Maar eigenlijk maakt mij dat niet zo uit, ik vind het sowieso van de zotte.
Maar eigenlijk maakt mij dat niet zo uit, ik vind het sowieso van de zotte.
Gympie- Kletskop
- Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12
Volgens mij, wat ik vorige week begreep toen ik hier van hoorde, heeft ze bladzijdes uit de koran gescheurd. Ze wist niet eens dat het de koran was, daar is haar niveau te laag voor.
Curious- Kletskop
- Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11
Wat erg Ik heb de petitie getekend.
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb de petitie ook getekend.
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Het was net o het nieuws, ze zou pagina's uit de Koran verbrand hebben.
De Imam die haar hiervan beschuldigde is nu ook opgepakt omdat hij haar (ze is christelijk) gebruikt heeft en de situatie opgezet.
Het meisje schijnt nu vooral nog vast te zitten voor haar eigen veiligheid, er zijn rellen ontstaan over de situatie tussen christenen en moslims.
De Imam die haar hiervan beschuldigde is nu ook opgepakt omdat hij haar (ze is christelijk) gebruikt heeft en de situatie opgezet.
Het meisje schijnt nu vooral nog vast te zitten voor haar eigen veiligheid, er zijn rellen ontstaan over de situatie tussen christenen en moslims.
Guus- Kletskop
- Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Wat triest! Ik heb de petitie getekend.
Penélope- Prater
- Aantal berichten : 1022
Punten : 1877
Registratiedatum : 22-11-10
Van de zotte zeg! Ik heb de petitie ondertekend!
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Ach jeetje, wat triest zeg
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Soortgelijke onderwerpen
» wat is leuk voor een meisje van 1