Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat voor matras in ledikantje?

+2
Filoria
Rumble
6 plaatsers

Ga naar beneden

Wat voor matras in ledikantje? Empty Wat voor matras in ledikantje?

Bericht  Rumble za 29 jan 2011 - 4:01

Ik zit even op de site van Babydump te kijken en daar heb je Ademende Matrassen, Polyether/Schuimmatrassen en Vering / Latex matrassen. Welke hebben jullie? En hebben jullie ook een Aerosleep daarbij?

Oja, en ook even checken:
Doen jullie dan eerst het matrasje, dan de aerosleep, dan de molton onderlegger, dan de matrashoes en dan lakentje + dekentje? Of ben ik echt zo'n leeghoofd en snap ik de volgorde niet?

Thanx alvast!
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor matras in ledikantje? Empty Re: Wat voor matras in ledikantje?

Bericht  Filoria za 29 jan 2011 - 4:12

Ik heb een tijdje bij Prénatal gewerkt, waar we zo'n Aerosleep verkochten. Ik kreeg daar echt het idee dat die dingen één grote marketingtruuc zijn.

Als het gaat om het voorkomen van wiegendood: als je zorgt dat je op alle tips let (zoals: geen dekbed gebruiken bij baby's, het bed kort opmaken, geen hoofdkussen gebruiken etc.) is de kans op wiegendood al ontzettend mega mega klein. De kans dat je kindje stikt door met zijn neus naar beneden te liggen en te stikken is nihil, dat gebeurt haast nooit. Zou ik persoonlijk niet speciaal een Aerosleep voor kopen.
En wat ze je wijsmaken over dat het fijner slaapt voor een kindje lijkt me ook onzin, want de meeste kinderen slapen niet met hun hoofdje in hun matras gedrukt.

Maar misschien ben ik te nuchter hoor.
Als je toch een Aerosleep wil kopen (of al gekocht hebt), dan moet je ook van die Aerosleep hoezen erbij kopen. Als je er een gewone hoes overheen zou doen, ben je het effect van de Aerosleep meteen weer kwijt. Is helemaal zonde van het geld.

Het soort matras kun je wel wat kieskeuriger in zijn. De luxere matrassen liggen fijner en gaan langer mee. Dus daar heb je echt wat aan.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor matras in ledikantje? Empty Re: Wat voor matras in ledikantje?

Bericht  Filoria za 29 jan 2011 - 4:14

Oja en bij een Aerosleep heb je geen molton onderlegger meer nodig. De Aerosleep doet hetzelfde werk namelijk en kun je ook wassen. Je hebt dan wel een probleem als je maar 1 Aerosleep hebt natuurlijk.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor matras in ledikantje? Empty Re: Wat voor matras in ledikantje?

Bericht  Gast za 29 jan 2011 - 5:58

Ik weet eigenlijk helemaal niet precies meer wat wij hebben, in ieder geval geen aerosleep. Wij hebben eerst zo'n molton-achtig iets over de bedbodem, het matrasje, molton hoeslaken, flanellen luier, hoeslaken en dan de dekentjes.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor matras in ledikantje? Empty Re: Wat voor matras in ledikantje?

Bericht  xxjojootjexx za 29 jan 2011 - 8:36

Dat Aerosleep alleen wiegendood tegen gaat is niet zo.. ook heeft een kindje het in het algemeen minder warm.
Wij hebben wel een aerosleep over het gewone schuimmatras heen. Tristan zweet dan niet, als hij eens ergens anders slaapt, dan is hij wel altijd helemaal nat van het zweet.

Onze volgorde: matras, molton, aerosleep, hoeslakentje, baby, lakentje, dekentje;)
De molton hebben wij tussen het matras en de aerosleep, omdat de aerosleep open is van onder, en als hij dus spuugd, of een ongeluk langs de luier heeft, komt het via de aerosleep op de molton en niet in het matras.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor matras in ledikantje? Empty Re: Wat voor matras in ledikantje?

Bericht  Fiwen za 29 jan 2011 - 9:46

@Jojootje, onze airosleep is niet open van onder... En lekt ook absoluut niet door (weet ik omdat we een keer per ongeluk onze kat hadden opgesloten en die had toen op het bedje geplast... niks in het matras gelukkig en 1x wassen en alles was weer schoon).

Wij hebben een matras, airosleep, hoeslaken, (kind :P), lakentje, dekentje.

Ik weet niet precies wat voor matrasje we hebben, wel een 'goed' matras in ieder geval. Vond de kwaliteit erg belangrijk, ze liggen er die eerste jaren zo veel op.
De airosleep is trouwens ook niet (alleen) tegen wiegendood, maar vooral om allergiën en zo tegen te gaan. Omdat er veel allergiën in onze familie voorkomen hebben wij ervoor gekozen om deze aan te schaffen en ik ben er tot op heden erg tevreden over. J. zweet inderdaad niet (en bijvoorbeeld in het bedje van mijn ouders wel) en ik heb ook het idee dat ze er echt lekker op ligt. Als ze een keer zonder moet slapen omdat het in de was zit, slaapt ze minder goed.

tip: deze week is er een stickeractie bij de prenatal voor 15% korting... Matrasjes zijn duur (ons matrasje was tegen de 100 euro) en dan is 15% best veel.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor matras in ledikantje? Empty Re: Wat voor matras in ledikantje?

Bericht  Filoria za 29 jan 2011 - 9:49

Dan is het maar goed dat ik niet meer bij Prénatal werk, want dat wist ik allemaal niet Wink
Nu is mijn zoontje ook niet allergisch en hij heeft het niet snel te warm of te koud, dus heb me nooit druk hoeven te maken om die dingen.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor matras in ledikantje? Empty Re: Wat voor matras in ledikantje?

Bericht  Nana za 29 jan 2011 - 9:57

En hoe doen jullie dat met een peuterbedje? Hoe zorg je dat het matras schoon en droog blijft? Een bedzeiltje lijkt me verschrikkelijk plakkerig en warm. Een waterafstotende molton?
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor matras in ledikantje? Empty Re: Wat voor matras in ledikantje?

Bericht  Gast za 29 jan 2011 - 22:56

Het kindje van mensen waar ik werk slaapt dus daadwerkelijk met dr neus in het matras gedrukt... En hun hebben zo'n speciaal matrasje voor eroverheen zal wel een aerosleep? zijn. Geeft volgens mij wel rust als je weet je dat kind op dr buik slaapt, en ze zo dus echt niet kan stikken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor matras in ledikantje? Empty Re: Wat voor matras in ledikantje?

Bericht  Gast za 29 jan 2011 - 23:04

Wij hebben een Ikea matrasje, bevalt super goed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor matras in ledikantje? Empty Re: Wat voor matras in ledikantje?

Bericht  Gast za 29 jan 2011 - 23:08

Nana schreef:En hoe doen jullie dat met een peuterbedje? Hoe zorg je dat het matras schoon en droog blijft? Een bedzeiltje lijkt me verschrikkelijk plakkerig en warm. Een waterafstotende molton?
Een gewone molton eronder leggen. Dat heb ik op beide bedjes. Als er een keer gespuugd wordt dan moet het wel megaveel zijn wil het door de hoeslaken, door de molton in het matras terecht komen. Daarnaast is een molton ook goed om het matras te beschermen tegen slijtage en dergelijke.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor matras in ledikantje? Empty Re: Wat voor matras in ledikantje?

Bericht  Annemie zo 30 jan 2011 - 3:44

wij hebben een matras van de kwantum, maar echt superfijn is hij niet, ik moet hem vaak omleggen, want anders voel je helemaal een doorligplek.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor matras in ledikantje? Empty Re: Wat voor matras in ledikantje?

Bericht  Gast zo 30 jan 2011 - 3:53

Nana schreef:En hoe doen jullie dat met een peuterbedje? Hoe zorg je dat het matras schoon en droog blijft? Een bedzeiltje lijkt me verschrikkelijk plakkerig en warm. Een waterafstotende molton?

Wij hebben voor Ciske een dekmatrasje van Ikea over zijn matras heen. Deze kan gewoon in de wasmachine en hij is redelijk dik dus voordat er iets doorheen komt...

In Ciske zijn ledikant hadden we een gewoon prenatal matrasje met afneembare tijk.
Ik ga nu weer een nieuwe kopen, waarschijnlijk van ikea of prenatal. Daar doe ik geen aerosleep oid in.
In de wieg ligt wel een aerosleep en een gewoon matrasje.
Tegen de tijd dat onze baby in het ledikant gaat, kan het zijn of haar hoofdje ws al goed optillen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor matras in ledikantje? Empty Re: Wat voor matras in ledikantje?

Bericht  Rumble zo 30 jan 2011 - 23:39

Pff vind het nog steeds lastig, maar iig bedankt voor jullie antwoorden!
Ik zal nog even advies inwinnen bij één van de verkopers van de Baby Dump en dan maar hopen op een juiste keuze. smile
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor matras in ledikantje? Empty Re: Wat voor matras in ledikantje?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum