Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Roadtrip USA

+7
Rizzo
Caro
Zonnetje
ChocoChip
Roodkapje
Lynn_
Minx
11 plaatsers

Ga naar beneden

Roadtrip USA Empty Roadtrip USA

Bericht  Gast vr 31 aug 2012 - 8:47

Deze zomer wilde mijn vriend en ik heel graag een roadtrip maken door de USA. Maar door een financiele tegenvaller en mijn afstuderen is dat niet doorgegaan.

Nu willen we het volgende zomer wel waar gaan maken Wink en daar zijn we ons nu al een beetje op aan het orienteren. (Qua budget, waar, hoe lang etc.)

Het eerste waar we tegenaan lopen is waar eigenlijk.

Ik kan door de bomen het bos niet meer zien. Omdat ik heel graag een keer naar NYC wil blijft dat heel erg in mijn hoofd hangen. Maar een roadtrip lijkt me echt heel stoer aan de westkust. (ruiger landschap etc.). Voor een roadtrip trekt de westkust mijn vriend ook meer.

Maar toch knaagt er iets.. Ik kwam zelfs al met het leipe idee om van NYC naar Los angeles te gaan haha laughcry (je merkt wel.. er zit geen stop op en dat kan ik niet gebruiken).


Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik ook niet echt bekent ben met bezienswaardigheden buiten het landschap aan de westkant. (Yosemite Park, Death valley etc.). Wat is er zoal in het oosten te doen? (of het zuiden.. oh help daar ga ik weer haha). Het land is gewoon zo groot en divers dat ik het gewoon echt niet weet. Hoe begin ik met zoeken. (Wat ik wel heel erg leuk vind).

Even wat korte belangrijke punten:

2 Personen
3/4 weken
Budget €1500 p.p (ex. eten, bezienswaardigheden en extra's)
1 week strand is echt een must
En we zouden wel graag 2 grote steden bezoeken


Wie helpt mij bij de eerste stap.. De echte USA kenners. Very Happy

Dank!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Roadtrip USA Empty Re: Roadtrip USA

Bericht  Minx vr 31 aug 2012 - 8:55

Ik heb afgelopen jaar een roadtrip gedaan, verkijk je vooral niet op de afstanden.
Wij zijn in drie weken van Seattle naar san francisco gegaan. Hebben niet de snelste route gedaan maar wel ontzettend mooie dingen gezien.

Gemiddeld waren wij voor 3 personen 80 dollar per nacht kwijt. Waar je ook op moet
Letten is dat als je een richting op gaat je een one-way fee moet betalen. Bij ons geloof ik 350 dollar. En ik weet niet hou oud jullie dan zijn. Want vaak moet je ook bijbetalen als je onder de 25 bent.

Denk dat 1500 best krap is. Wij waren in ieder geval behoorlijk wat meer kwijt.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Roadtrip USA Empty Re: Roadtrip USA

Bericht  Lynn_ vr 31 aug 2012 - 9:43

Ik lees mee. Zie momenteel ook door de bomen het bos niet meer zo. Wij gaan in april/mei. Maximaal 3 weken (meer kan niet). Zuid Amerika en Zuid Afrika schieten ook wel eens door mijn hoofd maar ik denk wel dat het west Amerika gaat worden!
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Roadtrip USA Empty Re: Roadtrip USA

Bericht  Roodkapje vr 31 aug 2012 - 10:07

Ik heb zelf een mini-roadtrip door Florida gedaan. Aansluitend aan de roadtrip een cruise gemaakt door de caribbean. Wij waren 2 weken onderweg en incl vlucht, autohuur en cruise kostte het ons 750 pp. ( excl benzine, eten, drinken, disney etc)
Ik vond het de moeite waard maar zoals al gezegd, verkijk je niet op de afstanden. Van NY naar LA kan je misschien wel rijden in die tijd, maar heb je dan ook nog tijd om iets te bekijken?

Kan je niet beter vliegen op NY zodat je daar een overstap hebt, je daar 3 dagen blijft oid en dan doorvliegt naar LA en daar aan je roadtrip begint en terugvliegt via Miami ofzo voor het stranddeel?
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Roadtrip USA Empty Re: Roadtrip USA

Bericht  ChocoChip vr 31 aug 2012 - 14:46

Ik wil je niet ontmoedigen maar zoals minx ook al aangaf je budget is echt heel krap. Wij zijn nu voor vlucht en auto al 2000€ kwijt voor 4 weken, (en op tijd geboekt) daar komen dan nog je overnachtingen bij. Variërend van 50 tot 100€ per nacht. Ligt er aan wat je wilt. Motel hotel cabin tent. Tent ben je wel goedkoper uit.

Mijn tip is allesamerika forum veel reisverslagen lezen en dan opschrijven wat je leuk lijkt aan de hand daarvan een route maken. Of stap een reisburo in en vraag daar wat boeken puur als richtlijn.

Als je westkust en strand wil zou je kunnen vliegen op LA daar 3 weken rondreizen en 1 week Hawaï. Vanuit La kan je grofweg grand canyon Bryce canyon zion las Vegas monument valley san Francisco kustlijn LA doen. Dit is niet de precieze volgorde maar ff de highlights. Maar dan komt het, wat zijn JULLIE intresse, zet mij maar een week in Vegas en ik ben nog niet uitgekeken, een ander loopt er gillend weg. LA vond ik geen zak aan, een ander dus wel.

Ik denk dat je voor jezelf moet uitvinden of oost of west en dan je in dat gebied gaan oriënteren.

Succes het voorbereiden is al zo leuk.


Laatst aangepast door ChocoChip op vr 31 aug 2012 - 14:53; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Nog wat toegevoegd)
ChocoChip
ChocoChip
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 150
Punten : 158
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Roadtrip USA Empty Re: Roadtrip USA

Bericht  Zonnetje vr 31 aug 2012 - 20:02

Mijn vriend en ik hadden een beetje hetzelfde dilemma. We willen heel graag een keer naar NY en heel graag een keer naar de westkust van de VS. We zouden eerst ook afgelopen zomer naar de westkust van de VS gaan, maar toen we ons appartement onverwacht snel hadden verkocht en in januari een nieuw huis hebben gekocht, hebben we besloten om niet zo'n dure reis te gaan maken in de zomer. Toch bleef het kriebelen en nu gaan we in oktober naar NY en kijken we nog wanneer we naar de westkust gaan.

Qua prijzen is het best duur allemaal. Onze vliegtickets zijn 450 euro pp en het hotel in NY is voor vijf nachten ook 400 euro pp. Ik denk dus dat jullie budget voor de westkust (en evt NY) vrij laag is.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Roadtrip USA Empty Re: Roadtrip USA

Bericht  Gast vr 31 aug 2012 - 21:23

Bedankt voor de tips Very Happy

Qua budget is de vliegreis gewoon het belangrijkst om zo goedkoop mogelijk te vinden. Dat kan al zo een paar €100 euro schelen.

We willen natuurlijk ook niet 3/4 weken rondreizen omdat we ook een week aan het strand willen liggen. Verder willen we ook wel stukken met de greyhound afleggen (mochten hier mogelijkheden voor zijn). Ik had zelf inderdaad al gezien dat 4 weken autohuur (in de goedkoopste klasse) al snel rond de €1000 zit. Dan tikt het inderdaad behoorlijk aan.

Volgend jaar zomer ben ik wel 25 dus dan scheelt het weer in extra kosten (qua huurauto).

Ik ga ook eens op het allesamerika forum kijken voor tips smile


Maar nieuwe tips hier zijn natuurlijk ook welkom.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Roadtrip USA Empty Re: Roadtrip USA

Bericht  Caro za 1 sep 2012 - 0:16

Je zou wellicht op NYC kunnen vliegen, dan daar een paar dagen doorbrengen en een los ticket kopen naar LA. Dat zu je nog kunnen overwegen, maar door je week strand dat je wil hebben is dt wellicht geen optie.

Even heel erg out of the box: waarom doe je niet de westkust en vlieg je daarna voor een paar dagen naar Hawaii? Kosten zullen niet mals zijn maar wie weet vind je het een briljant plan smile)
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Roadtrip USA Empty Re: Roadtrip USA

Bericht  Rizzo za 1 sep 2012 - 1:00

Wij zijn in juni naar de westkust geweest. Drie weken, waarvan we 3 volle dagen in Las Vegas zijn geweest om nog even te chillen. Rest van de tijd hadden we echt nodig om te reizen en alles te zien wat we wilden zien (SF, Yosemite, LA, San Diego (Sea World), Disney, Death Valley, Bryce, Zion, Grand Canyon). Als jullie dit ook allemaal willen, plus een week strand, dan zou ik daar echt 4 weken voor uittrekken. Ik vond het nu al veel in de auto zitten. Maar het is wel supergaaf! Wij zijn met een huurauto geweest. Waren zo'n €1000,- p.p. kwijt aan ticket en autohuur.
Rizzo
Rizzo
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 209
Punten : 241
Registratiedatum : 17-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Roadtrip USA Empty Re: Roadtrip USA

Bericht  Gast za 1 sep 2012 - 2:31

Rizzo schreef:Wij zijn in juni naar de westkust geweest. Drie weken, waarvan we 3 volle dagen in Las Vegas zijn geweest om nog even te chillen. Rest van de tijd hadden we echt nodig om te reizen en alles te zien wat we wilden zien (SF, Yosemite, LA, San Diego (Sea World), Disney, Death Valley, Bryce, Zion, Grand Canyon). Als jullie dit ook allemaal willen, plus een week strand, dan zou ik daar echt 4 weken voor uittrekken. Ik vond het nu al veel in de auto zitten. Maar het is wel supergaaf! Wij zijn met een huurauto geweest. Waren zo'n €1000,- p.p. kwijt aan ticket en autohuur.

Klinkt heel gaaf!

Ben nu wel benieuwd waar jullie je ticket en autohuur geboekt hebben. smile

Hawaii lijkt mij ook heel erg gaaf, maar ik ben bang dat dat veel te duur wordt. Maar wie weet. Ik ga het er gewoon bijgeschrijven en als het te duur wordt streep ik het weer makkelijk weg haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Roadtrip USA Empty Re: Roadtrip USA

Bericht  Floor za 1 sep 2012 - 2:39

wij hadden onze auto gehuurd via een duitse site, dat scheelde veel geld met een NL site voor dezelfde auto (zelfde qua grootte). Wij hadden 9 dagen een midsize suv voor +/- 200 euro.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Roadtrip USA Empty Re: Roadtrip USA

Bericht  Atelier Madame za 1 sep 2012 - 3:54

1500 euro is krap voor zoveel weken, dan moet je erg veel geluk hebben en een goedkoop ticket boeken. 500 euro voor ticket, daar 3/4 weken auto geen idee hoe duur, maar een hotel is toch snel 30 euro pppn. En verkijk je niet op ny! Sowieso zou ik eerder van ny nr la vliegen en dan de westkust rondrijden. Of toeren in de oostkust? Bijv naar Chicago en stukje canada? 

Overigens hoef je natuurlijk geen volle 4 weken een auto te huren, ny valt al af en die week strand wss ook.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Roadtrip USA Empty Re: Roadtrip USA

Bericht  Rizzo za 1 sep 2012 - 4:59

Punk'd schreef:
Rizzo schreef:Wij zijn in juni naar de westkust geweest. Drie weken, waarvan we 3 volle dagen in Las Vegas zijn geweest om nog even te chillen. Rest van de tijd hadden we echt nodig om te reizen en alles te zien wat we wilden zien (SF, Yosemite, LA, San Diego (Sea World), Disney, Death Valley, Bryce, Zion, Grand Canyon). Als jullie dit ook allemaal willen, plus een week strand, dan zou ik daar echt 4 weken voor uittrekken. Ik vond het nu al veel in de auto zitten. Maar het is wel supergaaf! Wij zijn met een huurauto geweest. Waren zo'n €1000,- p.p. kwijt aan ticket en autohuur.

Klinkt heel gaaf!

Ben nu wel benieuwd waar jullie je ticket en autohuur geboekt hebben. Roadtrip USA 561177

Hawaii lijkt mij ook heel erg gaaf, maar ik ben bang dat dat veel te duur wordt. Maar wie weet. Ik ga het er gewoon bijgeschrijven en als het te duur wordt streep ik het weer makkelijk weg haha.

Bij Goamerika.nl. Wij hebben bij meerdere organisaties offertes opgevraagd en deze was het goedkoopst.
Rizzo
Rizzo
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 209
Punten : 241
Registratiedatum : 17-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Roadtrip USA Empty Re: Roadtrip USA

Bericht  iloverocknroll1984 za 1 sep 2012 - 5:59

Voor inspiratie voor routes of als je al een bepaalde route in gedachte hebt kan je ook kijken op www.wereldwijzer.nl (reisforums). Daar ben ik altijd goed geholpen voor allerlei vragen (niet alleen VS)!

iloverocknroll1984
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 333
Punten : 400
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Roadtrip USA Empty Re: Roadtrip USA

Bericht  GeKKiE za 1 sep 2012 - 11:36

Wij hadden 2 auto's gehuurd op een duitse site:
http://www.drive-usa.de/
Echt goeie prijzen!!!

Ik moet zeggen voor 4 weken hoogseizoen (afgelopen zomervakantie), slapen in hotels/motels en reizen van Seattle naar Los Angeles waren wij 4500 pp kwijt voor alles (hotels, auto, bezine, eten, enz).

GeKKiE
GeKKiE
Prater
Prater

Aantal berichten : 801
Punten : 840
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Haarlem

Terug naar boven Ga naar beneden

Roadtrip USA Empty Re: Roadtrip USA

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum