Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips?

+5
Krullebol
Ibbeltje
Rush
Burn
Rose
9 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips? - Pagina 2 Empty Re: Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips?

Bericht  Toet wo 29 aug 2012 - 21:34

Oké komt ie.. Je zal in het begin bestwel een drempel over moeten om hier serieus mee aan de slag te gaan. Althans, ik voelde me echt een kleuter maar het is het proberen zeker waard!
De opzet is heel eenvoudig, die kun je gewoon maken in word of excel.

Je maakt een tabel voor 7 dagen van de week en deelt de dagen in blokken van bijvoorbeeld 1 uur. In deze blokken schrijf je op wat je moet doen, het is dus een soort agenda. Daarna ga je alles wat moet/hoge prioriteit heeft rood markeren. Alles wat belangrijk is maar ook op een ander tijdstip zou kunnen markeer je oranje, alles wat minder belangrijk is markeer je groen. Zo zie je in één keer overzichtelijk per dag wat hoge prioriteit heeft en wat eigenlijk niet zo belangrijk is. Het kan zijn dat je in een blok een deel hebt staat wat rood is en een deel wat groen is, het spreekt dan voor zich dat je het rode eerst doet.
Verder werd mij altijd aangeraden pauzes in te plannen. Eén uur schoolwerk, dan een kwartier pauze. Deze pauzes moest ik ook rood markeren.

Als je merkt dat dit goed voor je werkt, kun je ook zo’n tabel maken die niet voor een hele dag/week is maar bijvoorbeeld voor een middag, een tentamen of iets anders.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips? - Pagina 2 Empty Re: Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips?

Bericht  Krullebol wo 29 aug 2012 - 21:42

Rose schreef:
Krullebol schreef:Zo te lezen ben je al goed bezig! Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips? - Pagina 2 561177

Ja het gaat voor vandaag al de goede kant op Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips? - Pagina 2 3079029344
( Heb al 2/4 van de laatste opdracht af Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips? - Pagina 2 281626781)

Goed bezig he! En als je denk dat je ff niet meer kan, ook de tijd nemen voor pauze. Je zelf dan een tijd geven ' tot 12.00 pauze' en daarna weer aan de slag. En hierboven dat van Toet lijkt mij ook erg handig!
Krullebol
Krullebol
Prater
Prater

Aantal berichten : 822
Punten : 922
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Rose wo 29 aug 2012 - 21:58

@Toet, Het is misschien een beetje kinderachtig maar ik ga het zeker wel proberen! Vanaf maandag heb ik nog 2 weken stage en wil het dan al een beetje gaan proberen en na de 2 weken volledig gaan toepassen.

@Krullebol, dank je wel voor je positieve berichten!

Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips? - Pagina 2 281626781 ben nu bij het laatste stukje aangekomen, snel dat afmaken en alles door mailen!
(Ondertussen word mijn vriend ook al wat ongeduldig Laughing laat hem maar niet weten dat ik tussendoor hier ook zit/zat)
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Bericht  Rose wo 29 aug 2012 - 22:26

Jeej, alles af en verzonden Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips? - Pagina 2 281626781
Alleen bedacht mijn vriend net dat hij liever morgenvroeg gaat winkelen i.p.v. vanmiddag Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips? - Pagina 2 1270000679
Daar gaat mijn ´beloning´ heb nu maar bedacht dat ik mijzelf even ga verwennen met een maskertje etc. Laughing
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Bericht  Filoria do 30 aug 2012 - 3:53

Rose schreef:Jeej, alles af en verzonden Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips? - Pagina 2 281626781
Alleen bedacht mijn vriend net dat hij liever morgenvroeg gaat winkelen i.p.v. vanmiddag Uitstellen, uitstellen, uitstellen. Iemand tips? - Pagina 2 1270000679
Daar gaat mijn ´beloning´ heb nu maar bedacht dat ik mijzelf even ga verwennen met een maskertje etc. Laughing
Wat goed!!!

En Toet: wat een leuk idee. Die ga ik onthouden. Kleurtjes werken bij mij altijd erg goed.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Gast do 30 aug 2012 - 4:11

Ik heb dat ook heel erg maar probeer me de laatste tijd wat meer te weerhouden van enorm uitstellen. Ik bedenk me dan: johh als ik het nu doe heb ik het vast gehad! En als het iets is waar iemand anders op zit te wachten of ook blij van wordt dan hou ik me helemaal voor dat diegene dan ook blij is. (Zoals mijn vriend die blij wordt van de (af)was die gedaan is ofzo!)

Gast
Gast

Bericht  _Cyn_ do 30 aug 2012 - 4:20

Beloningen werkten bij mij ook altijd, en sociale controle. De sociale controle werkte het beste.. Maar dan wel van iemand die het positief bedoelt, zeuren dat ik iets niet doe werkt dan weer niet Wink
_Cyn_
_Cyn_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 475
Punten : 524
Registratiedatum : 28-02-12

Bericht  Gast do 30 aug 2012 - 4:28

Toet, dat lijkt mij een fijne tip. Dat ga ik ook eens proberen smile

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: