Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Menstruatie uitstellen

+7
Rush
Yare
Caro
Blond
Marin
Sneeuwvlok
Ster
11 plaatsers

Ga naar beneden

Menstruatie uitstellen Empty Menstruatie uitstellen

Bericht  Ster di 6 nov 2012 - 23:20

Over twee maanden gaan we met de schoonfamillie een weekend naar Centerparcks, maar nou wordt ik net dan ongesteld, als mijn cyclus normaal blijft. Ik zie het echt niet zitten om de eerste twee dagen van mijn menstruatie gezellig de hele dag in/bij het zwembad te zitten terwijl ik ongesteld ben. Ik slik de pil niet meer en nou vraag ik me af of het mogelijk is om de menstruatie uit te stellen. Ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat er een pil is die je een paar dagen voordat je ongesteld wordt kunt slikken en het zo kunt uistellen. Wie kan mij hier iets over vertellen? Ervaringen zijn ook welkom.

Kun je deze krijgen via de huisart of doen ze hier moeilijk over?

Ster
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 186
Punten : 240
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Menstruatie uitstellen Empty Re: Menstruatie uitstellen

Bericht  Sneeuwvlok di 6 nov 2012 - 23:28

Er zijn inderdaad pilletjes die je kan slikken om je menstruatie uit te stellen, je moet die wel 3x per dag slikken dus daar moet je wel zin in hebben. Volgens mij doet de huisarts niet zo moeilijk over een recept uitschrijven hiervoor!
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Menstruatie uitstellen Empty Re: Menstruatie uitstellen

Bericht  Gast di 6 nov 2012 - 23:30

Die pil, waar je het over hebt, heb ik weleens gehad van de huisarts. Ik ging op vakantie en ongesteld worden leek me niet handig. De huisarts deed er absoluut niet moeilijk over. Maar het hielp niets. Ik was net een dag op vakantie of de ellende begon al.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Menstruatie uitstellen Empty Re: Menstruatie uitstellen

Bericht  Gast di 6 nov 2012 - 23:35

Hebben jullie dan Primolut N geslikt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Menstruatie uitstellen Empty Re: Menstruatie uitstellen

Bericht  Marin di 6 nov 2012 - 23:44

Die had ik als tiener wel eens voor op vakantie. Heb 'm geloof ik zo'n drie of vier keer gehaald. Ging prima, gewoon even aangeven bij de huisarts dat je je menstruatie wilt uitstellen. Zou goed kunnen dat het die Primolut was, die naam klinkt ergens bekend.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Menstruatie uitstellen Empty Re: Menstruatie uitstellen

Bericht  Ster wo 7 nov 2012 - 0:26

Maura schreef:Die pil, waar je het over hebt, heb ik weleens gehad van de huisarts. Ik ging op vakantie en ongesteld worden leek me niet handig. De huisarts deed er absoluut niet moeilijk over. Maar het hielp niets. Ik was net een dag op vakantie of de ellende begon al.
Menstruatie uitstellen 394967 Dat hoop ik dus niet.

Ik zal morgen de huisarts even bellen. Het lijkt me helemaal niks om de hele schoonfamilie te moeten vertellen waarom ik geen zin heb om te zwemmen.Rolling Eyes

Ster
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 186
Punten : 240
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Menstruatie uitstellen Empty Re: Menstruatie uitstellen

Bericht  Blond wo 7 nov 2012 - 2:09

Primolut, heb ik ook geslikt toen ik op buitenlandse reis ging in Havo 4 en niet ongesteld wilde worden.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Menstruatie uitstellen Empty Re: Menstruatie uitstellen

Bericht  Caro wo 7 nov 2012 - 2:14

Primolut idd. Bij mij hielp het echt wel. Je moet het drie dagen voordat je ongesteld worden slikken en dan net zolang totdat je het wel kan worden. Het was overigens bij mij maar 1 pilletje per dag.. je kon het tot max tien dagen slikken en ik kreeg nog de waarschuwing mee dat de ongesteldheid dan wel eens heftiger zou kunnen dan normaal, maar daar had ik geen last van eigenlijk..
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Menstruatie uitstellen Empty Re: Menstruatie uitstellen

Bericht  Yare wo 7 nov 2012 - 5:51

De dokter raadde mij primolut sterk af ivm de hoeveelheid hormonen, ik heb toen een maandje de pil geslikt om het uit te stellen....
Yare
Yare
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 220
Registratiedatum : 17-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Menstruatie uitstellen Empty Re: Menstruatie uitstellen

Bericht  Rush wo 7 nov 2012 - 5:59

Ster schreef:
Maura schreef:Die pil, waar je het over hebt, heb ik weleens gehad van de huisarts. Ik ging op vakantie en ongesteld worden leek me niet handig. De huisarts deed er absoluut niet moeilijk over. Maar het hielp niets. Ik was net een dag op vakantie of de ellende begon al.
Menstruatie uitstellen 394967 Dat hoop ik dus niet.

Ik zal morgen de huisarts even bellen. Het lijkt me helemaal niks om de hele schoonfamilie te moeten vertellen waarom ik geen zin heb om te zwemmen.Rolling Eyes
Serieus? Je bent toch geen 14 meer?

Anders verzin je een ontsteking aan je grote teen ofzo.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Menstruatie uitstellen Empty Re: Menstruatie uitstellen

Bericht  silly-one wo 7 nov 2012 - 6:01

Ik snap aan de ene kant dat je, je menstruatie wil uitstellen voor een keer. Maar wil je dan wel voor die keer ineens een bom hormonen in je lichaam?

Ik ben zelf iemand die gewoon alles doet terwijl ik ongesteld ben. Zwemmen, sporten etc. Ik gebruik wel tampons, maar eigenlijk vind ik het raar om dan niet te gaan zwemmen. Als je krom ligt van de buikpijn kan ik het wel begrijpen, maar anders eerlijk gezegd niet.

Het is geen aanval en ik zeg ook niet dat je het niet moet doen, maar ik vraag me soms af waarom mensen zichzelf beperken in dingen als ze ongesteld zijn.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Menstruatie uitstellen Empty Re: Menstruatie uitstellen

Bericht  Parisienne wo 7 nov 2012 - 6:23

Ik doe ook alles als ik ongesteld ben. Ben een deel van mijn vakantie ongesteld geweest. Ik gebruik altijd tampons, dus toen ook, wekt gewoon prima!

Edit: pijn heb ik overigens wel altijd, maar ik leef dan een paar dagen op paracetamol Laughing
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Menstruatie uitstellen Empty Re: Menstruatie uitstellen

Bericht  Gast wo 7 nov 2012 - 22:10

silly-one schreef:Ik snap aan de ene kant dat je, je menstruatie wil uitstellen voor een keer. Maar wil je dan wel voor die keer ineens een bom hormonen in je lichaam?

Ik ben zelf iemand die gewoon alles doet terwijl ik ongesteld ben. Zwemmen, sporten etc. Ik gebruik wel tampons, maar eigenlijk vind ik het raar om dan niet te gaan zwemmen. Als je krom ligt van de buikpijn kan ik het wel begrijpen, maar anders eerlijk gezegd niet.

Het is geen aanval en ik zeg ook niet dat je het niet moet doen, maar ik vraag me soms af waarom mensen zichzelf beperken in dingen als ze ongesteld zijn.

Als ik ongesteld wordt/ben, ben ik daar altijd behoorlijk ziek van. Van mijn rug tot aan mijn tenen doet het erg zeer (slik ik pijnstillers voor), waardoor alleen al lopen een opgave is. Daarnaast ben ik continue misselijk en aan de diarree. Dus in de week dat ik ongesteld ben ga ik (met moeite) naar school/werk en dat was het ook.
Ik ben overigens echt geen aansteller en heb een behoorlijk hoge pijngrens, maar hier kan ik echt niet tegen. Vroeger moest ik mij echt ziek melden voor school als ik ongesteld was, nu ben ik aan de pil en wat ouder en dan kan ik het wel uitzingen.
Ik vind het jammer als andere dames zeggen dat het niks voorstelt en/of je jezelf niet moet beperken. Ik denk dat je dan gewoon erg veel geluk hebt dat je er niet zo veel last van hebt.

Over die Primolut, ik heb daar heel veel verschillende ervaringen over gehoord. Bij de een werkt het wel, de ander niet. De een wordt er ziek van en de ander niet. Ik vind het maar rotspul eerlijk gezegd. Het is de afweging die je maakt: Hoe belangrijk is het dat je het niet aan je schoonfamilie wilt vertellen en hoe belangrijk vind je het zwemmen? Misschien zijn er wel meer mensen die niet gaan zwemmen en kun je daar leuke dingen mee gaan doen. Dan hoef je het niet eens te vertellen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Menstruatie uitstellen Empty Re: Menstruatie uitstellen

Bericht  Ster wo 7 nov 2012 - 22:12

Ik zou het ook liever niet doen, ben juist met de pil gestopt omdat ik die hormonen niet in mijn lichaam wil. Maar ik ben altijd 2 dagen behoorlijk hard ongesteld en vind het dan echt niet prettig om te gaan zwemmen. Niet gaan zwemmen is ook niet echt een optie.

Voor een keer 3 dagen hormonen slikken vind ik geen probleem.

Ster
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 186
Punten : 240
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Menstruatie uitstellen Empty Re: Menstruatie uitstellen

Bericht  Gast wo 7 nov 2012 - 22:38

Zonder pil kan ik de eerste 2 dagen ook echt niet fatsoenlijk iets ondernemen. Dan moet ik om het uur naar het toilet. (Ik hoop ook dat ik in de toekomst snel zwanger mag zijn en niet jaren lang zonder pil/spiraal moet leven laughcry )

Ik heb ook 2x primolut gebruikt.. De eerste keer kon ik het een dag of 3 verschuiven en toen begon mijn menstruatie alsnog.. en de keer erop kreeg ik spottingen. Ik kon de uitstapjes die ik toen maakte wel gewoon doorkomen zonder elke keer een toilet te moeten zoeken.

Het is wel een hele tijd geleden. Ik was 13 jaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Menstruatie uitstellen Empty Re: Menstruatie uitstellen

Bericht  TukTuk wo 7 nov 2012 - 22:43

Yare schreef:De dokter raadde mij primolut sterk af ivm de hoeveelheid hormonen, ik heb toen een maandje de pil geslikt om het uit te stellen....

Dat raadde mijn huisarts toen ook aan inderdaad, die was ook geen fan van primolut en volgens heb kon je beter een maandje, of 2 de pil slikken. Er zitten schijnbaar enorm veel hormomen in die primolut.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Menstruatie uitstellen Empty Re: Menstruatie uitstellen

Bericht  Mizz_S do 8 nov 2012 - 10:15

Ik heb vorig jaar ook primolut geslikt, omdat ik niet ongesteld wilde zijn toen ik ging trouwen (ik slik de pil niet dus dat was geen optie). Het werkte wel, maar ik vond het verder niet fijn, en zou het niet snel nog een keer slikken. Ik reageerde heel erg op de hormonen, en werd er niet gezelliger op zal ik maar zeggen.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Menstruatie uitstellen Empty Re: Menstruatie uitstellen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum