Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zindelijk... Of toch niet?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Zindelijk... Of toch niet? Empty Zindelijk... Of toch niet?

Bericht  Gast wo 29 aug 2012 - 7:13

H. is nu al een tijdje overdag droog en heeft ze geen enkel ongelukje gehad.
Ook haar luiers in de nachten zijn droog dus we wilde deze week gaan proberen om ook `s nachts zonder luier te slapen.
Maar ineens is ze omgeslagen.
Gisteren zijn we een dagje weg geweest. Aan het begin heeft ze daar nog goed geplast maar de twee keer daarna maar een heel klein beetje en werd ze op een gegeven moment enorm boos. Toen we A bij mijn ouders op gingen halen heeft ze daar weer gewoon op de wc geplast.

Maar vandaag... Ze weigert nog om op het potje of de wc te gaan en heeft ze ook al een keer of 5 in haar onderbroek geplast.
Ze voelt het aankomen want ze zegt dat ze moet plassen, zodar we met haar naar het potje of de wc gaan zegt ze dat ze niet meer hoeft om vervolgens in haar onderbroek te plassen.

Ze is behoorlijk vies van andere toiletten (thuis, opa's/oma's gaat wel goed).
Maar gisteren leek ze er (in het begin) geen problemen mee te hebben. Wel heeft ze vanmorgen een beetje over de rand geplast.
Ik ben daar niet boos over geweest ofzo. Heb gezegd dat dat kan gebeuren en dat ik het op zou ruimen. Ze liep naar mijn man en zei ook: Beetje over de rand geplast. Maar is niet erg hoor! Mama poetst wel. Zindelijk... Of toch niet? 394967
Poepen doet ze sowieso in haar luier.

Maar hoe nu verder? Ze wil nu ook weer een luier om met plassen.
Aan de ene kant denk ik: Als jij dat wil, prima. Maar aan de andere kant, ze kan het wel! En ze was al zover.
Vind het zo zonde en sneu voor haar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijk... Of toch niet? Empty Re: Zindelijk... Of toch niet?

Bericht  Nijntje wo 29 aug 2012 - 7:28

als je nou tegen haar zou zeggen; oke vandaag mag je weer een luier aan en op het potje plassen, maar morgen ben je weer de grote meid en kan je weer op de wc plassen? zou zoiets niet helpen?
Nijntje
Nijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 512
Punten : 519
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijk... Of toch niet? Empty Re: Zindelijk... Of toch niet?

Bericht  Susan wo 29 aug 2012 - 7:28

Het is ook sneu, maar ik zou denk ik toch weer even die luier geven, ik denk dat dat haar voor nu een veilig gevoel geeft waardoor ze straks weer makkelijker de omschakeling maakt naar de wc. Ik denk dat als je nu gaat pushen, er teveel druk op komt en het misschien wel averechts werkt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijk... Of toch niet? Empty Re: Zindelijk... Of toch niet?

Bericht  RiLiJu wo 29 aug 2012 - 8:38

Ik zou haar ook weer een dag een luier omdoen. En het er de dag daarna helemaal niet meer over hebben en gewoon een onderbroek aantrekken, misschien maakt ze dan wel zonder problemen weer die omschakeling. Ze is het al wel een aantal weken gewend toch, om op de wc te gaan?
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijk... Of toch niet? Empty Re: Zindelijk... Of toch niet?

Bericht  Wennes wo 29 aug 2012 - 9:21

De meeste kinderen hebben even wen terugslag, dat hoort erbij.

Ik zou ook de luier aangeven als ze er echt om vraagt. Waarschijnlijk heeft ze weer even de veiligheid nodig. Morgen zou ik hem zonder iets van te zeggen niet omdoen. Je kunt dan kijken waar ze zelf mee komt.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijk... Of toch niet? Empty Re: Zindelijk... Of toch niet?

Bericht  Gast wo 29 aug 2012 - 20:29

Wennes schreef:De meeste kinderen hebben even wen terugslag, dat hoort erbij.

Ik zou ook de luier aangeven als ze er echt om vraagt. Waarschijnlijk heeft ze weer even de veiligheid nodig. Morgen zou ik hem zonder iets van te zeggen niet omdoen. Je kunt dan kijken waar ze zelf mee komt.

+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijk... Of toch niet? Empty Re: Zindelijk... Of toch niet?

Bericht  Gast do 30 aug 2012 - 5:02

Ze heeft vandaag gewoon haar luier omgehad.
Morgen gaan we weer proberen zonder luier. Ik ben benieuwd.
Ze gaf wel steeds aan dat ze moest plassen en dan zei ze meteen dat in de luier wilde plassen.
Nou prima. We zien het morgen wel weer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijk... Of toch niet? Empty Re: Zindelijk... Of toch niet?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum