Wie helpt mee zoeken?
+12
Zonnetje
Mermaid
TukTuk
rapa nui
Caribbeanlover
Mizz_S
Siem
Marin
Zininzon
Lenthe
June
Caro
16 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Wie helpt mee zoeken?
Hee dames
Na deze rotperiode, waarin mijn vader net is overleden, willen mijn moeder en ik samen een weekje weg. Vanwege haar school kan dit alleen in de herfstvakantie (week 42, 12 oktober t/m 21 oktober).
Alleen de vraag is waarnaartoe? Normaal ben ik hartstikke goed in het uitzoeken van vakanties maar dit is een lastige... ik wil graag iets origineels.. mijn ouders zijn best bereisd, maar focussen zich altijd meer op landen als Spanje, Frankrijk (en in mindere mate Italie). Portugal valt af...
Van de ene kant wil ik mijn moeder meenemen naar iets a la New York: puur omdat ze daar met mijn vader niet zou komen. Maar ik dénk dat ze dat te druk vindt.
Maar wat dan? Over prijs.. daar komen we vast wel uit. Maar ze wil niet ál te lang vliegen, wel genoeg te doen en toch ook wel gewoon mogelijkheid tot relaxen. We zijn beiden niet zo van landen als Turkije en Egypte dus ik ben even blanco. Wie heeft er nog een briljant idee?
Na deze rotperiode, waarin mijn vader net is overleden, willen mijn moeder en ik samen een weekje weg. Vanwege haar school kan dit alleen in de herfstvakantie (week 42, 12 oktober t/m 21 oktober).
Alleen de vraag is waarnaartoe? Normaal ben ik hartstikke goed in het uitzoeken van vakanties maar dit is een lastige... ik wil graag iets origineels.. mijn ouders zijn best bereisd, maar focussen zich altijd meer op landen als Spanje, Frankrijk (en in mindere mate Italie). Portugal valt af...
Van de ene kant wil ik mijn moeder meenemen naar iets a la New York: puur omdat ze daar met mijn vader niet zou komen. Maar ik dénk dat ze dat te druk vindt.
Maar wat dan? Over prijs.. daar komen we vast wel uit. Maar ze wil niet ál te lang vliegen, wel genoeg te doen en toch ook wel gewoon mogelijkheid tot relaxen. We zijn beiden niet zo van landen als Turkije en Egypte dus ik ben even blanco. Wie heeft er nog een briljant idee?
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Wie helpt mee zoeken?
Griekenland misschien? Ik ben zelf ooit op het eiland Chios geweest. Erg klein en lekker rustig, maar ontzettend mooie natuur en schattige stadjes.
Mijn ex is eens met zijn familie op Sardinië geweest en dat was blijkbaar ook mooi en niet te druk.
Fijn dat jullie samen een week weg kunnen. Ik kan me voorstellen dat jullie dat kunnen gebruiken.
Mijn ex is eens met zijn familie op Sardinië geweest en dat was blijkbaar ook mooi en niet te druk.
Fijn dat jullie samen een week weg kunnen. Ik kan me voorstellen dat jullie dat kunnen gebruiken.
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
Een combi van Washington en New York? Het ligt op 2 uur reisafstand van elkaar, maar Washington is zo anders dan NY. De combinatie is erg leuk.
Peru of Mexico lijken mij ook fantastisch (zou ik wel met een groep meegaan, ivm de veiligheid) (edit: 10 dagen is misschien wel te kort daarvoor)
Anders misschien een bijzondere stad, zoals Moskou? Schijnt ook mooi te zijn!
En nog gecondoleerd met je vader
Peru of Mexico lijken mij ook fantastisch (zou ik wel met een groep meegaan, ivm de veiligheid) (edit: 10 dagen is misschien wel te kort daarvoor)
Anders misschien een bijzondere stad, zoals Moskou? Schijnt ook mooi te zijn!
En nog gecondoleerd met je vader
Lenthe- Prater
- Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Ik zat desnoods ook al te denken aan Chicago ofzo..maar goed, dat moet mam wel willen :-). Ja, we vinden het wel fijn er even tussenuit te zijn..zeker omdat ik geen vakantie meer heb gehad sinds maart. En er sinds die tijd echt een hoop gebeurd is (scheiding, overlijden papa etc).
Maar goed: ik ben nu op Elizawashere.nl aan het kijken maar ze hebben leuke dingen maar het zoekt voor geen meter zeg!
Maar goed: ik ben nu op Elizawashere.nl aan het kijken maar ze hebben leuke dingen maar het zoekt voor geen meter zeg!
Caro- Ratel
je hebt een pm
Lenthe- Prater
Rome? Canarische eilanden? Griekse eilanden?
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Rome is inderdaad heel erg mooi!Zininzon schreef:Rome? Canarische eilanden? Griekse eilanden?
Lenthe- Prater
Wat leuk dat jullie dat gaan doen! En is Londen dan niet iets voor jullie? Is niet lang vliegen. Barcelona? New York is natuurlijk wel super super gaaf.
Gast- Gast
Rome.. daar ben ik zelf nog niet geweest maar mams wel. Barcelona kennen we allebei door en door, én daar zit ik een week eerder al met een vriendin.. Zweden is wellicht nog wel een optie alleen willen we wel 'zon'..
ARGHH het is lastig. Ik heb nu iets gevonden op de Gran Canaria via Elizawashere.nl..maar nu zei mam weer gisteren "doe maar wat jij wil lieverd, het draait om jou".. Waarop ik natuuuurlijk zei dat dat onzin was :-). Maar ze zei: "ach lieverd: als ik jou blij maak met NYC dan doen we dat toch?"... Lieve mama heb ik he :-)
ARGHH het is lastig. Ik heb nu iets gevonden op de Gran Canaria via Elizawashere.nl..maar nu zei mam weer gisteren "doe maar wat jij wil lieverd, het draait om jou".. Waarop ik natuuuurlijk zei dat dat onzin was :-). Maar ze zei: "ach lieverd: als ik jou blij maak met NYC dan doen we dat toch?"... Lieve mama heb ik he :-)
Caro- Ratel
Zou een Spaanse stad niet iets voor jullie zijn? Granada bijvoorbeeld, of Sevilla? In oktober is het daar nog heerlijk weer volgens mij en het zijn prachtige steden met veel te zien. En het is niet al te lang vliegen.
Gast- Gast
Ohh we zijn echt lastig want Sevilla zijn we al 3x geweest met het gezin en Granada vroeger veel bezocht. Zucht.. ik zei het je: het wordt een lastige. Plus dat ik altijd wel bij die landen heb, dat ze daar ook met papa naartoe had kunnen gaan en ik zou graag willen dat ze nu ergens heen gaat waar ze dat gevoel niet zo sterk zal hebben. Maar wellicht is dat een utopie?
Caro- Ratel
Pff wat moeilijk!
Jij bent toch al eens in Istanbul geweest en vond je geweldig? Is dat niet iets om met je moeder te doen? New York is natuurlijk ook wel echt te gek, je zou zelfs drie dagen New York City en twee dagen Montauk ofzo kunnen doen. Daar kan je makkelijk met de trein komen, en dan gewoon twee daagjes tot rust komen en uitwaaien. Of juist de Adirondacks kant op ofzo. Dan wissel je het een beetje af. Ik kan me wel voorstellen dat je niet echt naar de landen wilt waar ze met je vader ook heen ging/had gekund. Een echte change of scenery en andere sfeer proeven is misschien wel goed. Dus zo slecht vind ik dat New York idee nog niet.
Jij bent toch al eens in Istanbul geweest en vond je geweldig? Is dat niet iets om met je moeder te doen? New York is natuurlijk ook wel echt te gek, je zou zelfs drie dagen New York City en twee dagen Montauk ofzo kunnen doen. Daar kan je makkelijk met de trein komen, en dan gewoon twee daagjes tot rust komen en uitwaaien. Of juist de Adirondacks kant op ofzo. Dan wissel je het een beetje af. Ik kan me wel voorstellen dat je niet echt naar de landen wilt waar ze met je vader ook heen ging/had gekund. Een echte change of scenery en andere sfeer proeven is misschien wel goed. Dus zo slecht vind ik dat New York idee nog niet.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik zou naar de canarische eilanden gaan, gegarandeerd zon
Siem- Prater
- Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11
Ik denk trouwens ook wel dat het misschien goed is om ergens heen te gaan waar iets te doen is. Het lijkt me lekker om uit te rusten, maar misschien is het ook wel lekker om de gedachten echt even te verzetten. Het wordt toch wel 'het tripje na die gebeurtenis', maar het zou toch ook wel fijn zijn als er ook leuke herinneringen samen ontstaan en je niet alleen op je strandbedje aan hem ligt te denken, maar samen even je gedachten kan verzetten op reis. Dus dan is een stad misschien meer geschikt. (niet dat je niet aan hem mag denken of herinneringen ophalen, don't get me wrong, maar meer dat het misschien fijn is om ook wat afleiding te hebben op reis).
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Nog gecondoleerd met je vader.
Misschien nog een idee om naar Malta te gaan. Het is er dan denk ik heerlijk weer, er is veel te zien en te doen, gezellige stadjes, lekker eten etc. En je kunt ook naar het strand (al zijn het geen mooie zandstranden).
En anders misschien een eiland als Madeira, dat schijnt ook schitterend te zijn (ben ik zelf niet geweest). Of misschien Cyprus?
Misschien nog een idee om naar Malta te gaan. Het is er dan denk ik heerlijk weer, er is veel te zien en te doen, gezellige stadjes, lekker eten etc. En je kunt ook naar het strand (al zijn het geen mooie zandstranden).
En anders misschien een eiland als Madeira, dat schijnt ook schitterend te zijn (ben ik zelf niet geweest). Of misschien Cyprus?
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Mizz_S schreef:Nog gecondoleerd met je vader.
Ik wilde met mijn vriend ook terug naar Malta in oktober, maar helaas is het dan niet echt mooi weer meer
"In oktober en november neemt de kans op storm en regen sterk toe en daalt de temperatuur. Echte winters kent Malta niet, maar erg prettig is een verblijf op Malta in het najaar vaak niet."
Gast- Gast
http://www.actievandedag.nl/dinsdag/28-08-2012-gomundo-berlijn (Geen week, maar misschien is het wel heel leuk).
http://www.actievandedag.nl/maandag/28-08-2012-go-mundo-istanbul (Turkije wilde je niet,maar Istanbul schijnt een mooie stad te zijn dus wie weet ga je overstag).
http://www.actievandedag.nl/maandag/27-08-2012-de-jong-maastricht ( Ook geen week..........sorry!)
http://www.actievandedag.nl/zaterdag/25-08-2012-corendon-cyprus-topset ( Helaas van vanaf 10 okt. maar misschien kunnen jullie toch)
http://www.actievandedag.nl/zaterdag/25-08-2012-de-jong-intra-gent ( Ook geen week, maar wel dichtbij)
Je wil graag zon las ik later, maar dat heb je niet echt als je naar NYC of Chigago gaat iig is het geen zonvakantie om bij te kleuren.
http://www.actievandedag.nl/maandag/28-08-2012-go-mundo-istanbul (Turkije wilde je niet,maar Istanbul schijnt een mooie stad te zijn dus wie weet ga je overstag).
http://www.actievandedag.nl/maandag/27-08-2012-de-jong-maastricht ( Ook geen week..........sorry!)
http://www.actievandedag.nl/zaterdag/25-08-2012-corendon-cyprus-topset ( Helaas van vanaf 10 okt. maar misschien kunnen jullie toch)
http://www.actievandedag.nl/zaterdag/25-08-2012-de-jong-intra-gent ( Ook geen week, maar wel dichtbij)
Je wil graag zon las ik later, maar dat heb je niet echt als je naar NYC of Chigago gaat iig is het geen zonvakantie om bij te kleuren.
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
Caribbeanlover schreef:http://www.actievandedag.nl/dinsdag/28-08-2012-gomundo-berlijn (Geen week, maar misschien is het wel heel leuk).
Dank je wel voor het meezoeken CBL! En de rest natuurlijk.. En ja, Marin NYC ofzo leek me ook een goede afwisseling.. en ze wil het gewoon leuk voor mij maken.
Eens even kijken CBL: Istanbul: ben ik idd geweest maar voor een week lijkt het me wat minder geschikt. Maastricht: daar komen we zelf vandaan ;-). Cyprus zou wel een optie kunnen zijn en Gent kennen we eigenlijk ook al te goed. Berlijn, daar is mam nog net met pap geweest, dus ook niet echt een optie (ja, we reizen veel als gezin ;-))
Malta oid zou idd ook nog een optie kunnen zijn!!
Caro- Ratel
Carrie schreef:Mizz_S schreef:Nog gecondoleerd met je vader.
Ik wilde met mijn vriend ook terug naar Malta in oktober, maar helaas is het dan niet echt mooi weer meer
"In oktober en november neemt de kans op storm en regen sterk toe en daalt de temperatuur. Echte winters kent Malta niet, maar erg prettig is een verblijf op Malta in het najaar vaak niet."
Laat maar: Malta is een no go dus :-).
Caro- Ratel
Caro schreef:Carrie schreef:Mizz_S schreef:Nog gecondoleerd met je vader.
Laat maar: Malta is een no go dus :-).
Ok, ik heb wat anders gelezen. Ik was er overigens in januari en toen was het 18-20 graden en echt heerlijk.
'Malta heeft een mediterraan klimaat met een droge lange zomer van april tot en met oktober. In de zomermaanden is de gemiddelde temperatuur 26 °C'
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Caro, niet dat NYC niet leuk is, want daar wil ik ook nog eens heen. Wist niet dat je vader overleden is. Wat erg zeg. Hoe lang is dat geleden als ik vragen mag.
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
Ik vond Wenen ook erg mooi, ook leuk om 's avonds naar een concert oid te gaan. Wel niet strand natuurlijk maar ik vond het bij bv Schonbrunn in het park ook wel erg relaxt zitten maar misschien is dat in oktober minder. Je kunt vanuit Wenen ook een dagtocht naar Bratislave maken en je kunt ook vrij gemakkelijk Wenen en Budapest combineren.
Dit is meer een idee als je moeder toch niet zo lang wil vliegen als naar bv Chicago en is ook goedkoper natuurlijk.
Ik zou zelf graag nog een keer Moskou en St. Petersburg combineren.
Baltische staten staat ook op mijn lijstje en daar kun je ook makkelijk 2 of zelfs alle 3 landen/hoofdsteden combineren.
Dit is meer een idee als je moeder toch niet zo lang wil vliegen als naar bv Chicago en is ook goedkoper natuurlijk.
Ik zou zelf graag nog een keer Moskou en St. Petersburg combineren.
Baltische staten staat ook op mijn lijstje en daar kun je ook makkelijk 2 of zelfs alle 3 landen/hoofdsteden combineren.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Caribbeanlover schreef:Caro, niet dat NYC niet leuk is, want daar wil ik ook nog eens heen. Wist niet dat je vader overleden is. Wat erg zeg. Hoe lang is dat geleden als ik vragen mag.
Ja hoor.. dat mag je best vragen. Maar mijn vader is 11 augustus overleden..
Caro- Ratel
Praag schijnt ook een enorm mooie stad te zijn en Tsjechie is sowieso een mooi land. Geen idee alleen hoe het weer is in die periode daar..
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Wie helpt mee zoeken?
» Wie helpt me zoeken?
» Wie helpt mee zoeken? Nachtje weg in Brabant
» Wie helpt mij zoeken? (Jeans)
» Wie helpt me zoeken? waskussen
» Wie helpt me zoeken?