Kleurenanalyse
+10
Poubelle
Antibes
Silver
Blond
Marin
Niekske
Caramba
Twellie
Urban Naked
Toekan
14 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Kleurenanalyse
Wie van jullie heeft er wel eens een kleurenanalyse laten doen en wat vond je ervan? Heb je er echt wat aan gehad en pas je het ook toe in je kleding en make up?
Ik ga het binnenkort zelf laten doen, en ben dus erg benieuwd naar jullie ervaringen!
Ik ga het binnenkort zelf laten doen, en ben dus erg benieuwd naar jullie ervaringen!
Toekan- Fluisteraar
- Aantal berichten : 66
Punten : 78
Registratiedatum : 13-06-12
Re: Kleurenanalyse
Rood van dit forum heeft dat laatst laten doen! De uitslag van de analyse was voor een deel al wel wat ze zelf al dacht maar het is wel heel leuk om te doen volgens mij.
Urban Naked- Prater
- Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Waar kun je zoiets laten doen? Ik kan ook wel wat advies gebruiken...
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Ik heb het een paar maanden terug laten doen. Ik had eigenlijk verwacht dat ik een herfsttypje zou zijn. Maar ben een wintertype. Uitslag vond ik niet schokkend.
Nadien kreeg ik een kleurenwaaier mee met de kleuren die bij mijn type passen, ik gebruik de waaier nooit, omdat ik zonder die kleurenwaaier ookal de kleuren kocht die op de waaier staan. Ik vond het leuk daar is hetdan verder ook mee gezegd, misschien had ik erg iets meer van verwacht voor die centen. Maar ben nu voor altijd klaar.
Nadien kreeg ik een kleurenwaaier mee met de kleuren die bij mijn type passen, ik gebruik de waaier nooit, omdat ik zonder die kleurenwaaier ookal de kleuren kocht die op de waaier staan. Ik vond het leuk daar is hetdan verder ook mee gezegd, misschien had ik erg iets meer van verwacht voor die centen. Maar ben nu voor altijd klaar.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
De moeder van een vriendin van me doet van die analyses. Die vriendin heeft dus ook een kleurenwaaier en daar kwamen voor haar wel wat verrassingen uit. Ze droeg altijd veel zwart, maar uit de analyse bleek dat dat haar niet mooi zoi staan. Ze is zelfs overgestapt op donkerblauwe mascara... en ze gaat nooit meer zonder die waaier shoppen zegt ze.
Ze heeft mij ook wel eens zo'n analyse aangeboden, maar behalve voor de leuk, lijkt het me niet heel bijzonder. Ze heeft me al eens vlug ingeschat op een lente-typje geloof ik, wat inhoudt dat pastelkleuren mooi bij me zouden staan, terwijl die me juist heel bleek doen lijken het is trouwens best duur ook nog, ze vraagt 70 euro voor de analyse en nog 30-40 euro extra voor zo'n waaier.
Ze heeft mij ook wel eens zo'n analyse aangeboden, maar behalve voor de leuk, lijkt het me niet heel bijzonder. Ze heeft me al eens vlug ingeschat op een lente-typje geloof ik, wat inhoudt dat pastelkleuren mooi bij me zouden staan, terwijl die me juist heel bleek doen lijken het is trouwens best duur ook nog, ze vraagt 70 euro voor de analyse en nog 30-40 euro extra voor zo'n waaier.
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10
Maar dat is het juist. Pastels voeren de hoofdtoon bij Lente types maar komen bij de andere types ook voor in een net andere tint. Alle kleuren komen bij alle types voor maar net even anders. Je kunt dus niet zeggen.. blauw staat mij goed.. (ja welke blauw dan?) en dan is zo'n waaier ontzettend handig.
Lente
Zomer
Winter
Herfst
Lente
Zomer
Winter
Herfst
Gast- Gast
Mooie kleurenwaaier Punk'd!
Mij is wel eens verteld (gewoon door iemand die een boek had, niet professioneel) dat ik een herfstype zou zijn. Ik denk dat dat aardig klopt, of winter. Zeker als ik die kleuren van jou zie.
Mij is wel eens verteld (gewoon door iemand die een boek had, niet professioneel) dat ik een herfstype zou zijn. Ik denk dat dat aardig klopt, of winter. Zeker als ik die kleuren van jou zie.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Maar herfst en winter zijn echt heel verschillend
Als je een herfsttype bent heb je een warme ondertoon in je huid, vaak een goudkleurige gloed in je haar, heel soms wat sproetjes en je bruine kleur blijft lang hangen na een vakantie. Gouden sieraden staan vaak het beste en je kunt qua make up het beste dezelfde teinte als je ogen gebruiken.
Bij het wintertype ben je het koelste type wat er is. Vaak een witte huid met een grijzige ondertoon of je bent echt heel donker qua huiddtype (afrikaans). Oogkleur is vaak blauw/lichtgrijs of lichtgroen of zwart. Je iris is bij type type vaak hard omlijnt. Qua make up staan constrasterende kleuren van je oogkleur het mooiste. Verder is dit echt een zilver type. Goud past niet bij de huid.
Als je een herfsttype bent heb je een warme ondertoon in je huid, vaak een goudkleurige gloed in je haar, heel soms wat sproetjes en je bruine kleur blijft lang hangen na een vakantie. Gouden sieraden staan vaak het beste en je kunt qua make up het beste dezelfde teinte als je ogen gebruiken.
Bij het wintertype ben je het koelste type wat er is. Vaak een witte huid met een grijzige ondertoon of je bent echt heel donker qua huiddtype (afrikaans). Oogkleur is vaak blauw/lichtgrijs of lichtgroen of zwart. Je iris is bij type type vaak hard omlijnt. Qua make up staan constrasterende kleuren van je oogkleur het mooiste. Verder is dit echt een zilver type. Goud past niet bij de huid.
Gast- Gast
Op deze website staat het mooi beschreven per type.
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/beauty/16353-het-hoe-en-waarom-van-een-kleurenanalyse.html
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/beauty/16353-het-hoe-en-waarom-van-een-kleurenanalyse.html
Gast- Gast
Als ik jouw beschrijving lees Punk'd, ben ik echt een wintertype!
Qua kleuren zou het wel eens handig zijn om te weten welke kleuren echt goed bij me passen. Ik draag tegenwoordig veel vaker donkerblauw dan zwart omdat het minder 'hard' is. Maar verder is het wellicht eens handig om van iemand te horen welke kleuren het beste bij me passen.
Vind het wel erg duur..
Qua kleuren zou het wel eens handig zijn om te weten welke kleuren echt goed bij me passen. Ik draag tegenwoordig veel vaker donkerblauw dan zwart omdat het minder 'hard' is. Maar verder is het wellicht eens handig om van iemand te horen welke kleuren het beste bij me passen.
Vind het wel erg duur..
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Ja ik ben waarschijnlijk echt een herfsttype hoor.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik weet het niet goed maar ik weet heel zeker dat ik geen herfsttype ben haha!
Gast- Gast
Hmm, na het lezen van de website twijfel ik toch. Misschien ben ik wel meer een zomertype.
Blond- Lady Post-a-lot
Powerbabe schreef:Ik weet het niet goed maar ik weet heel zeker dat ik geen herfsttype ben haha!
Jij hebt sowieso een koele ondertoon in je huid. Dus winter of zomer
(Ik denk winter.. volgens mij staan 'harde' tinten jou wel mooi.)
Gast- Gast
Ik vind het bij mijzelf ook moeilijk omdat ik naar mijn haarkleur ga kijken maar die is al zovaak geverft.
Bij van die analyses doen ze vaak een witte doek om je hoofd en hals zodat echt alleen je gezicht zichtbaar is. Verder mag je ook geen make up op hebben. Echt naturel
Bij van die analyses doen ze vaak een witte doek om je hoofd en hals zodat echt alleen je gezicht zichtbaar is. Verder mag je ook geen make up op hebben. Echt naturel
Gast- Gast
Ik heb een paar maanden geleden met een vriendin een analyse laten doen, zelf had ik het gevoel een wintertype te zijn omdat ik die kleuren altijd al droeg enzo, maar ik was toch echt een zomertype. Vooral bij bepaalde kleuren was het een hele rare gewaarwording om je gezicht ineens dikker te zien lijken. Ik heb een waaier en als ik nu om kleren uit ga, of online shop pak ik altijd die waaier er wel een beetje bij. Ik heb er in ieder geval wel veel aan gehad.
Silver- Ratel
- Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10
Denk dat ik winter ben na de omschrijving. Maar draag juist altijd gouden sieraden en past volgena mij prima bij mijn huid..
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Ik denk dat PB ook winter is. Heeft duidelijk koele tinten, heldere ogen en veel contrast. Bij sommigen kun je het meteen zo duidelijk zien .
Ben blij dat Punk'd ook een kleurenanalyse-evangelist is. You do the talking babay!
Ben blij dat Punk'd ook een kleurenanalyse-evangelist is. You do the talking babay!
Gast- Gast
Antibes, blonde vrouwen zijn zelden wintertype. Kan wel, maar da's echt uitzonderlijk,
Gast- Gast
Dan ben ik een zomertype
Blond- Lady Post-a-lot
Doe es foto plaatsen dan. Eentje met helder licht en goed zich op je ogen, huid enzo.
Gast- Gast
Rood schreef:Antibes, blonde vrouwen zijn zelden wintertype. Kan wel, maar da's echt uitzonderlijk,
Het kan wel. Ik ben volgens mij ook een wintertype maar je moet echt een koele blonde kleur hebben.
Mijn haar oogt heel snel groenig als ik het niet verf. En ziet er naturel (zonder verf) bijna grauwig uit.
Maar volgens mij krijg ik een kleurenanalyse voor mij afstuderen van mijn ouders Dat lijkt me wel echt heel leuk. Weet ik het eindelijk zeker. Aangezien ik al tijden twijfel tussen zomer en wintertype.
Gast- Gast
Dat zeg ik, Punkie, het kan wel.
Ben benieuwd wat de uitslag wordt van je analyse!
Ben benieuwd wat de uitslag wordt van je analyse!
Gast- Gast
Rood schreef:Doe es foto plaatsen dan. Eentje met helder licht en goed zich op je ogen, huid enzo.
Nee, ik wil niet met mn hoofd op het forum
Blond- Lady Post-a-lot
haha eigenlijk moet je zo'n foto maken . Dan kun je het het beste zien. (het licht moet eigenlijk ook van voren komen en niet van de zijkant. Dat beinvloed de kleur op je huid). Jullie verklaren me voor gek.
- weg -
- weg -
Laatst aangepast door Punk'd op ma 27 aug 2012 - 2:02; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: