Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gevoel onder woorden brengen

3 plaatsers

Ga naar beneden

Gevoel onder woorden brengen Empty Gevoel onder woorden brengen

Bericht  _Muppit vr 28 jan 2011 - 4:39

hoi meiden,

Ik doe de opleiding SPH en zit momenteel in het derde jaar. Ik ben nu vooral bezig met het onder woorden brengen van mijn gevoel. Dit vind ik erg lastig. Zijn er nog meer meiden die dit moeilijk vinden/vonden? Wat werkt voor jullie prettig om het toch voor elkaar te krijgen?

Liefs,
_Muppit
_Muppit
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 273
Punten : 364
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevoel onder woorden brengen Empty Re: Gevoel onder woorden brengen

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 5:05

Waarom zou dat moeten dan, je gevoel onder woorden brengen?

Neem dat soort opleidingen niet al te serieus. Ik moest ooit in een groep mijn seksleven gaan bespreken omdat we dan zouden ervaren hoe moeilijk dat voor clienten zou zijn als het ging om misbruik enzo. Tja, sorry hoor, allemaal leuk en aardig, maar daar werk ik niet aan mee. Binnen 20 minuten zat de halve klas te huilen vanwege misbruik in het verleden. Heel vervelend, maar dat wil ik niet van klasgenoten weten en ik wil er ook zelf niets over delen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gevoel onder woorden brengen Empty Re: Gevoel onder woorden brengen

Bericht  Roze Roos vr 28 jan 2011 - 7:14

De "truc" bij dit soort opleidingen is ( uit ervaring weet ik dat, 7 jaar sociale studie;)) om een prachtig verslag te schrijven, veel te vertellen maar daarin wel voor jezelf te beslissen wat je wil vertellen. Hoe je het ook went of keert, je gaat met mensen werken en het is belangrijk dat je jezelf kent. Daarbij is het ook belangrijk dat je je eigen gevoelens onder woorden kan brengen.
Wat vind je er precies lastig aan? Wat denk je dat jou verder kan helpen? Ik heb zowel tijdens mijn SPW of SPH veel over mezelf geleerd waaronder dus ook leren om mijn gevoelens etc onder woorden te brengen. Je kunt er zelf voor kiezen of je dit "oppervlakkig" wil houden of dat je er veel diepgang in aanbrengt.

Mijn supervisor zei ooit en dat is goed blijven hangen bij mij: "Je bent het sterkst als je transparant bent. Je stelt je niet kwetsbaar op door je kwetsbare kant te laten zien, dat maakt je juist sterk"

Roze Roos
Roze Roos
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevoel onder woorden brengen Empty Re: Gevoel onder woorden brengen

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 7:18

Lilith schreef:Waarom zou dat moeten dan, je gevoel onder woorden brengen?

Neem dat soort opleidingen niet al te serieus. Ik moest ooit in een groep mijn seksleven gaan bespreken omdat we dan zouden ervaren hoe moeilijk dat voor clienten zou zijn als het ging om misbruik enzo. Tja, sorry hoor, allemaal leuk en aardig, maar daar werk ik niet aan mee. Binnen 20 minuten zat de halve klas te huilen vanwege misbruik in het verleden. Heel vervelend, maar dat wil ik niet van klasgenoten weten en ik wil er ook zelf niets over delen.

Serieus? :S Wat een stomme opdracht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gevoel onder woorden brengen Empty Re: Gevoel onder woorden brengen

Bericht  Angela_1986 vr 28 jan 2011 - 7:46

Ik sluit me aan bij het stukje van RR!

Ik heb zelf een blauwe maandag SPH gedaan en ben daarin vast gelopen doordat ik opdrachten kreeg waarbij ik over mijn gevoel e.d. moest praten. Gezien mijn verleden was dat op dat moment nogal confronterend en ik kende het 'trucje' nog niet dus het gevolg was dat ik alle negatieve dingen uit mijn verleden ging ophalen. Achteraf gezien is dat niet erg geweest, ik heb er veel van geleerd maar de begeleiding vanuit school was ronduit schandalig, bij ons werden ook mensen 'gedwongen' dingen te vertellen... Rolling Eyes
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevoel onder woorden brengen Empty Re: Gevoel onder woorden brengen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum