Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Last van schaambeen, wat kan dit zijn?

+4
Pandora
Océane
Dora
Eva1985
8 plaatsers

Ga naar beneden

Last van schaambeen, wat kan dit zijn? Empty Last van schaambeen, wat kan dit zijn?

Bericht  Eva1985 do 23 aug 2012 - 23:06

Hoi meiden,

Ik heb even een vraag. Ik ben nu 22 weken zwanger en heb af en toe last van mijn schaambeen.
Het voelt beurs aan de linkerkant. Ik heb er geen last van als ik loop of gewoon zit. Maar bij bepaalde bewegingen voel ik het. Ook als ik erop druk, dan voelt het net als een blauwe plek. Er is overigens verder niks te zien.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Ik dacht misschien zelf aan teveel tillen? Teveel doen? Heb afgelopen 3 dagen weinig stil gezeten (behangen, kamertje in orde gemaakt etc.).

Alvast bedankt!

Groetjes Eva
Eva1985
Eva1985
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 113
Punten : 144
Registratiedatum : 20-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Last van schaambeen, wat kan dit zijn? Empty Re: Last van schaambeen, wat kan dit zijn?

Bericht  Dora vr 24 aug 2012 - 1:18

Zit de baby misschien meer daar?
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10

Last van schaambeen, wat kan dit zijn? Empty Re: Last van schaambeen, wat kan dit zijn?

Bericht  Eva1985 vr 24 aug 2012 - 2:12

Kan je kind zo laat zitten dan? haha ik heb namelijk geen idee! Dit is de eerste.
Eva1985
Eva1985
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Océane vr 24 aug 2012 - 2:47

Bij mij begon mijn bekkenpijn met een pijnlijk schaambeen...
Océane
Océane
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 891

Bericht  Pandora vr 24 aug 2012 - 2:52

Ik heb er ook vreselijk veel last van, volgens mij komt het echt vanuit je bekken.
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Bericht  Eva1985 vr 24 aug 2012 - 2:59

Hmm oke bedankt meiden. Dus ik moet dit even goed in de gaten houden?
Wat denken jullie moet ik de verloskundige hiervoor bellen of gewoon aangeven bij de volgende controle? (5 september).

Ik hoop echt niet dat ik meer last ga krijgen. Moet vanaf 3 september weer gaan werken. Werk fulltime op een basisschool. Kleuterklas met 26 kleuters. Dus veel rust heb ik niet op mijn werk. Hmm maar even goed in de gaten houden dus.

Wat voor symptomen horen er verder bij bekkenpijn?
Eva1985
Eva1985
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Paper Crown vr 24 aug 2012 - 3:02

Wauw.. ik heb dit ook. Precies hetzelfde. Lijkt alsof er een blauwe plek zit en het bot zelf doet gewoon zeer.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Eva1985 vr 24 aug 2012 - 3:04

Ja precies zoals jij omschrijft! Het voelt net als een blauwe plek, er is alleen niks te zien.
En het bot doet zeer ja.. Vooral als ik er zachtjes op druk (nu snap ik ook wel dat ik dat niet aldoor moet doen haha)

Maar zit me gewoon de hele tijd af te vragen wat het kan zijn. Hopelijk wordt het wat minder als ik me de aankomende dagen wat rustig hou.
Eva1985
Eva1985
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  vlinder-19 vr 24 aug 2012 - 3:10

Bekkenpijn...

Ik zal op zoek gaan naar een goed bekkentherapeut...
vlinder-19
vlinder-19
Prater
Prater

Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Fiebje vr 24 aug 2012 - 4:52

Het komt omdat je lichaambezig is om de doorgang te verruimen zodat je kindje eruit kan over een x aantal weken.

Echter zoals sommige al aangaven zou ik het goed in de gaten houden ivm bekkeninstabiliteit ( zo begon het toen bij mij ook). Even aangeven de volgende x bij de verlos als je er nog last van hebt zij kan je doorsturen naar een bekkenterapheut.

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552

Bericht  Tania vr 24 aug 2012 - 5:04

Ik had dit de tweede keer ook heel erg en dat kwam inderdaad van mijn bekken.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: