Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kern van waarheid? Of niet?

+8
Tania
Lonely Goatherd
Stokstaartje
PapillonRose
Aimee
Puggle
Steep
Marin
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Kern van waarheid? Of niet? Empty Kern van waarheid? Of niet?

Bericht  Marin wo 22 aug 2012 - 21:47

Grappig filmpje met aanstekelijk liedje..
Zit er een kern van waarheid in of niet?

Ik vond 'm wel leuk! Maar ik geloof niet dat iedereen zo denkt, ik in elk geval niet.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kern van waarheid? Of niet? Empty Re: Kern van waarheid? Of niet?

Bericht  Steep wo 22 aug 2012 - 22:08

Ik vind het een ontzettend irritant liedje.. En kijkend naar mezelf tijdens de zwangerschap, zie ik er geen kern van waarheid in.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Puggle wo 22 aug 2012 - 22:24

Steep schreef:Ik vind het een ontzettend irritant liedje.. En kijkend naar mezelf tijdens de zwangerschap, zie ik er geen kern van waarheid in.

+1
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Bericht  Aimee wo 22 aug 2012 - 22:34

Ik denk ook dat vooral niet-moeders zich in de tekst kunnen vinden Wink
Er zitten zeker wel waarheden in. Vooral het stukje 'boy or girl? Doesnt't matter, as long as it's healthy', daar stoor ik me ook altijd aan, dat vraag je toch helemaal niet!
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  PapillonRose wo 22 aug 2012 - 22:43

Ik vind 'm wel leuk! Al ben ik het niet eens met de denkwijze in dit filmpje, maar volgens mij moet je dit soort filmpjes sowieso niet te serieus nemen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Marin wo 22 aug 2012 - 22:54

PapillonRose schreef:Ik vind 'm wel leuk! Al ben ik het niet eens met de denkwijze in dit filmpje, maar volgens mij moet je dit soort filmpjes sowieso niet te serieus nemen.

Haha ja precies, het is duidelijk met een knipoog gemaakt. Ik vond 'm wel grappig en passen in deze pijler smile
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Stokstaartje do 23 aug 2012 - 0:38

ik ben ook (nog) geen moeder, maar ik vond het wel een grappig filmpje. Het deuntje is wel aanstekelijk, maar wat ze zeggen is totaal niet aardig.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik niet geloof dat niemand een voorkeur heeft in geslacht.
Tuurlijk is het het allerbelangrijkste dat het gezond is, maar ik zelf zou bijvoorbeeld graag een jongetje en een meisje willen. Maar als dat niet gebeurd is het niet zo dat ik minder van ze zal houden ofzo. Ik denk dat mensen bang zijn als ze uitspreken wat ze graag zouden willen krijgen de buitenwereld gaat denken dat als het het andere geslacht is dan wat ze 'wensten' het kindje minder welkom is en daarom krijg je van die uitspraken 'als het maar gezond is'.

En ik moet eerlijk toegeven dat ik me soms best wel erger aan dat als mensen het geslacht zelf wel (willen) weten ze dan niet willen zeggen wat het wordt. Zo van ik weet het ik weet het maar ik zeg het lekker niet. Dan denk ik begin er dan ook niet over als je het niet wilt zeggen. Kijk als mensen je er naar vragen dan is het anders, maar soms dan hoor ik een gesprek en dan zegt de zwangere en ik weet ook al wat het wordt. En dan vraagt de gesprekspartner ow wat wordt het dan, en dan zegt de zwangere ja dat willen we voor ons zelf houden silent

Hoop dat niemand zich aangevallen voelt, want ik bedoel het niet verkeerd smile Gaat mij echt op de manier hoe het dan gezegd wordt zeg maar Very Happy
Stokstaartje
Stokstaartje
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 536
Registratiedatum : 16-08-12

Bericht  Steep do 23 aug 2012 - 0:50

Ik snap je heel goed stokstaartje, ik vind het zelf ook vervelend als mensen zeggen dat ze het geslacht wel weten maar niet zeggen. Zeg dan dat je het niet weet. Wij wilden het niet weten, maar ik had ook echt geen voorkeur! In beide geslachten zag (en zie) ik veel voordelen en ik kon de keus niet maken. Mijn man had wel een sterke voorkeur voor een jongen.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Bericht  Lonely Goatherd do 23 aug 2012 - 0:51

Ik vond er niet zoveel aan, behalve 'You're gonna poop on the table'Very Happy Ik herken het ook niet echt, maar ik heb zwangerschappen altijd al wel interessant gevonden, ook toen het voor mij nog lang niet aan de orde was.

Dit filmpje van hetzelfde vrouwtje vind ik wel leuk:
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Bericht  Tania do 23 aug 2012 - 0:53

Stokstaartje schreef:En ik moet eerlijk toegeven dat ik me soms best wel erger aan dat als mensen het geslacht zelf wel (willen) weten ze dan niet willen zeggen wat het wordt. Zo van ik weet het ik weet het maar ik zeg het lekker niet. Dan denk ik begin er dan ook niet over als je het niet wilt zeggen. Kijk als mensen je er naar vragen dan is het anders, maar soms dan hoor ik een gesprek en dan zegt de zwangere en ik weet ook al wat het wordt. En dan vraagt de gesprekspartner ow wat wordt het dan, en dan zegt de zwangere ja dat willen we voor ons zelf houden silent

Dit vind ik ook wel raar. Maar mijn ervaring is dat mensen bijna standaard als eerste vragen hoe het gaat en of je al weet of het een jongetje of een meisje wordt dus zo vaak zal bovenstaande situatie niet voorkomen denk ik.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Stokstaartje do 23 aug 2012 - 1:27

Steep schreef:Ik snap je heel goed stokstaartje, ik vind het zelf ook vervelend als mensen zeggen dat ze het geslacht wel weten maar niet zeggen. Zeg dan dat je het niet weet. Wij wilden het niet weten, maar ik had ook echt geen voorkeur! In beide geslachten zag (en zie) ik veel voordelen en ik kon de keus niet maken. Mijn man had wel een sterke voorkeur voor een jongen.

Daarom wil ik graag een jongen en een meisje hihi. En idd zeg dan gewoon dat je het niet weet. Ik wil ook niet van tevoren weten of het een jongen of een meisje is. Laatst vroeg ik aan iemand die een dochter had gekregen hoe ze had geheten als het een jongen was. Dat wilde ze niet zeggen voor het geval ze nog een jongetje zouden krijgen. Dat kan ik dan wel weer begrijpen Very Happy

Tania schreef:
Stokstaartje schreef:En ik moet eerlijk toegeven dat ik me soms best wel erger aan dat als mensen het geslacht zelf wel (willen) weten ze dan niet willen zeggen wat het wordt. Zo van ik weet het ik weet het maar ik zeg het lekker niet. Dan denk ik begin er dan ook niet over als je het niet wilt zeggen. Kijk als mensen je er naar vragen dan is het anders, maar soms dan hoor ik een gesprek en dan zegt de zwangere en ik weet ook al wat het wordt. En dan vraagt de gesprekspartner ow wat wordt het dan, en dan zegt de zwangere ja dat willen we voor ons zelf houden silent

Dit vind ik ook wel raar. Maar mijn ervaring is dat mensen bijna standaard als eerste vragen hoe het gaat en of je al weet of het een jongetje of een meisje wordt dus zo vaak zal bovenstaande situatie niet voorkomen denk ik.

Ik heb het regelmatig gehoord, vandaar mijn reactie. Misschien dat ik een vertekend beeld heb daarin.
Stokstaartje
Stokstaartje
Prater
Prater

Bericht  Steep do 23 aug 2012 - 1:32

Stokstaartje schreef:
Steep schreef:Ik snap je heel goed stokstaartje, ik vind het zelf ook vervelend als mensen zeggen dat ze het geslacht wel weten maar niet zeggen. Zeg dan dat je het niet weet. Wij wilden het niet weten, maar ik had ook echt geen voorkeur! In beide geslachten zag (en zie) ik veel voordelen en ik kon de keus niet maken. Mijn man had wel een sterke voorkeur voor een jongen.

Daarom wil ik graag een jongen en een meisje hihi. En idd zeg dan gewoon dat je het niet weet. Ik wil ook niet van tevoren weten of het een jongen of een meisje is. Laatst vroeg ik aan iemand die een dochter had gekregen hoe ze had geheten als het een jongen was. Dat wilde ze niet zeggen voor het geval ze nog een jongetje zouden krijgen. Dat kan ik dan wel weer begrijpen Very Happy

Ja ik ook, wij zeggen de meisjesnaam die we in gedachten hadden ook niet, maar ik twijfel of we die gaan gebruiken voor een tweede..
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Bericht  Sanne do 23 aug 2012 - 2:23

Stokstaartje schreef:

En ik moet eerlijk toegeven dat ik me soms best wel erger aan dat als mensen het geslacht zelf wel (willen) weten ze dan niet willen zeggen wat het wordt. Zo van ik weet het ik weet het maar ik zeg het lekker niet. Dan denk ik begin er dan ook niet over als je het niet wilt zeggen. Kijk als mensen je er naar vragen dan is het anders, maar soms dan hoor ik een gesprek en dan zegt de zwangere en ik weet ook al wat het wordt. En dan vraagt de gesprekspartner ow wat wordt het dan, en dan zegt de zwangere ja dat willen we voor ons zelf houden silent

Hoop dat niemand zich aangevallen voelt, want ik bedoel het niet verkeerd Kern van waarheid? Of niet? 561177 Gaat mij echt op de manier hoe het dan gezegd wordt zeg maar Very Happy

Tja, die manier die je hierboven beschrijft, vind ik ook wel een beetje apart. Maar om het geslacht voor jezelf te willen houden, dat vind ik echt niet raar. Wij hebben destijds ook ervoor gekozen om het niet met de buitenwereld te delen. Het 'geslacht' was nog iets van ons, dat wilden we voor ons houden. En dat heb ik dus ook altijd gezegd als mensen vroegen of wij het geslacht wisten (en mijn ervaring is ook dat het één van de eerste vragen is).

Ik vond het juist vervelend om net te doen alsof we niet wisten wat het geslacht was. Dat zou er namelijk toe leiden dat ik vaak moest 'liegen'. Dan krijg je vragen of je het niet jammer vindt dat je alleen geslachtsneutrale spullen kan kopen etc. Nu kon ik gewoon overal over praten, de baby werd gewoon 'hij' genoemd, ik kon gewoon vertellen dat ik leuke kleertjes had gekocht, alleen ik kon ze nog niet laten zien.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Stokstaartje do 23 aug 2012 - 3:17

Ja het is ook niet erg als je het niet wilt vertellen. Dat is ieder zijn eigen keus, net als wel of niet de namen vertellen of wel of niet het geslacht van tevoren willen weten. Maar ik doel echt op de situaties dat mensen een beetje interessant lopen doen maar vervolgens niks vertellen Very Happy

Wel lijkt het me erg lastig als je het zelf weet maar niet met de buitenwereld wil delen. Als je bijvoorbeeld dingen hebt gekocht of een babykamer hebt waarbij je het geslacht uit kunt halen kun je dit allemaal niet delen. Daarbij heb je natuurlijk nog de kans om je te verspreken :P Voor mijzelf lijkt me dat erg moeilijk om geheim te houden. Ik persoonlijk vind het verrassingseffect veel leuker, hele zwangerschap speculeren wat het wordt. En je kunt nog snel genoeg geslachtsgebonden kleertjes kopen of laten kopen als het is geboren :P
Stokstaartje
Stokstaartje
Prater
Prater

Bericht  Gast do 23 aug 2012 - 6:45

Waarom? Dan moet iemand dus gaan liegen omdat jij het vervelend vindt dat zij iets voor zichzelf wil houden? Ik vind het veel vervelender dat als iemand het weet en het voor zich wil houden iedereen constant gaat lopen vissen en overal wat achter zoekt.

Ik zeg echt niet uit mezelf: wij weten het maar houden het lekker voor onszelf. Maar je wilt niet weten hoe vaak ik die vraag krijg en dan zeg ik inderdaad wel eerlijk: wij weten het wel. Daar houdt het voor mij dan op.

Ik zie de lol van dit soort filmpjes wel in hoor.

Gast
Gast

Bericht  Snoes do 23 aug 2012 - 7:09

Jetje schreef:

Waarom? Dan moet iemand dus gaan liegen omdat jij het vervelend vindt dat zij iets voor zichzelf wil houden? Ik vind het veel vervelender dat als iemand het weet en het voor zich wil houden iedereen constant gaat lopen vissen en overal wat achter zoekt.

Ik zeg echt niet uit mezelf: wij weten het maar houden het lekker voor onszelf. Maar je wilt niet weten hoe vaak ik die vraag krijg en dan zeg ik inderdaad wel eerlijk: wij weten het wel. Daar houdt het voor mij dan op.

Ik zie de lol van dit soort filmpjes wel in hoor.
Helemaal mee eens. Wij weten het geslacht ook, maar we gaan nooit uit onszelf zeggen: "Hé, we weten wat het wordt, maar jullie mogen het niet weten". Mensen vragen het alleen bijna standaard, ik ga dan echt niet liegen door te zeggen dat we het niet weten, alleen maar omdat de vragende persoon zich daaraan kan ergeren. Dan moeten ze het maar niet vragen of zich gewoon niet zo snel ergeren.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 23 aug 2012 - 7:42

Haha, ik vind het filmpje wel grappig. Die actrice met de korte bruine haren vond ik al grappig in Raising Hope smile

Gast
Gast

Bericht  Steep do 23 aug 2012 - 8:00

Dan verschillen we daarin in mening. De situaties waarin ik het heb meegemaakt had het de aanstaande papa en mama een hele hoop gezeur gespaart! Dat ik het irritant vind doet er inderdaad niet toe, dat ben ik met jullie eens. Maar er zitten ook mensen bij die echt onbeleefd zijn en dus wel gaan zeuren en klagen bij de as pa en ma dat ze het raar, irritant, stom, noem maar op, vinden. En vanuit die redenatie en ervaringen zou ik dus eerder kiezen om te liegen als te zeggen dat ik het geslacht wel weet maar niet ga delen.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast do 23 aug 2012 - 8:14

Marin schreef:Ik vond 'm wel leuk! Maar ik geloof niet dat iedereen zo denkt, ik in elk geval niet.

Huh? Very Happy

Anyway, ik vind hem behoorlijk flauw eigenlijk. Nogal flauwe dingen waar ze zich aan zouden ergeren. Mss had ik hem leuker gevonden als hij grover was geweest.

Gast
Gast

Bericht  Marin do 23 aug 2012 - 10:44

Wat is er huh?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Twellie do 23 aug 2012 - 11:16

Marin schreef:Wat is er huh?

Je vond hem wel leuk, maar toch niet smile.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  TukTuk do 23 aug 2012 - 11:27

Tuinstoel schreef:

Je vond hem wel leuk, maar toch niet Kern van waarheid? Of niet? 561177.

Volgens mij bedoelt Marin dat ze het filmpje wel leuk vind, maar niet op dezelfde manier over zwangere vrouwen denkt smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Marin do 23 aug 2012 - 11:50

Tuinstoel schreef:

Je vond hem wel leuk, maar toch niet smile.

Nee ik vond m leuk, maar ben het niet eens met de tekst, dat bedoelde ik.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Twellie do 23 aug 2012 - 12:19

Ik snapte 'm, moest zelf ook even lezen waar de 'huh' op sloeg.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Snoes do 23 aug 2012 - 19:40

Steep schreef:Dan verschillen we daarin in mening. De situaties waarin ik het heb meegemaakt had het de aanstaande papa en mama een hele hoop gezeur gespaart! Dat ik het irritant vind doet er inderdaad niet toe, dat ben ik met jullie eens. Maar er zitten ook mensen bij die echt onbeleefd zijn en dus wel gaan zeuren en klagen bij de as pa en ma dat ze het raar, irritant, stom, noem maar op, vinden. En vanuit die redenatie en ervaringen zou ik dus eerder kiezen om te liegen als te zeggen dat ik het geslacht wel weet maar niet ga delen.
Ik heb niet zulke reacties gekregen dat mensen het stom, raar of irritant zouden vinden dat wij het voor onszelf houden, maar ook al zou ik die wel krijgen, ik zou echt niet gaan liegen en zeggen dat we het niet weten. Als mensen dat dan irritant vinden, is dat hun probleem.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: