Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer zijn jullie geminderd/gestopt met sporten?

+2
red rose
Kruidkoek
6 plaatsers

Ga naar beneden

Wanneer zijn jullie geminderd/gestopt met sporten? Empty Wanneer zijn jullie geminderd/gestopt met sporten?

Bericht  Kruidkoek di 21 aug 2012 - 23:11

Ik heb een eigen paard en naast mijn fulltime baan rij ik hem bijna elke dag.

Hij heeft wel pit/kan er geen bom naast afsteken maar hij is niet gemeen/probeert mij niet van zijn rug af te gooien. Ik rij hem meestal een halfuur tot uur en ben dan wel fanatiek met hem bezig. Nu ben ik 18 weken zwanger en begint mijn buik te komen, rijbroek zit al niet meer zo lekker. Op stal zijn 2 meiden die ook zwanger zijn geweest. 1 is meteen nadat ze wist dat ze zwanger was gestopt met rijden omdat die met moeite/met medische hulp zwanger was geworden en geen enkel risico wilde nemen. De ander is met 3 maanden gestopt omdat ze last kreeg van haar rug tijdens/na het rijden.

Ik heb nog nergens last van, buik zit niet in de weg en heb na het rijden ook geen pijntjes ofzo. De verloskundige zei dat ik door mag rijden tot ik last krijg maar ik hoor/lees ook verhalen dat je dan eigenlijk al te lang doorgegaan bent. Het rijden en bezig zijn met mijn paard is voor mij ook echt een stukje ontspanning. Het lijkt ook wel of mijn paard doorheeft dat er wat met mij is want hij loopt de laatste weken echt super fijn/niet te klieren terwijl hij voorheen nog wel eens aan de ren ging voor denkbeeldige bakkabouters of opeens na al 10x door een hoek gegaan te zijn, het vertikte om die hoek in te rijden met een bokkensprongen tot gevolg. Maar goed, tot wanneer in de zwangerschap hebben jullie gesport/paard gereden?

Kruidkoek
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 534
Registratiedatum : 05-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zijn jullie geminderd/gestopt met sporten? Empty Re: Wanneer zijn jullie geminderd/gestopt met sporten?

Bericht  red rose di 21 aug 2012 - 23:16

Ik rij ook paard, toen tijdelijk weer manegepaarden en ben met drie maanden gestopt. Ik vond het risico te groot om nog door de rijden. Met een eigen paard ligt de grens voor mij ook bij drie maanden, hoe jammer ik het ook vind om niet te kunnen rijden.
red rose
red rose
Prater
Prater

Aantal berichten : 536
Punten : 587
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zijn jullie geminderd/gestopt met sporten? Empty Re: Wanneer zijn jullie geminderd/gestopt met sporten?

Bericht  Kruidkoek di 21 aug 2012 - 23:22

Oké maar wat voor risico dacht jij aan? Er af vallen of dat het gehobbel niet goed is voor de baby?

Kruidkoek
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 534
Registratiedatum : 05-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zijn jullie geminderd/gestopt met sporten? Empty Re: Wanneer zijn jullie geminderd/gestopt met sporten?

Bericht  Muppetje di 21 aug 2012 - 23:30

Ik kwam tijdens het gedoe met de vorige zwangerschap, miskraam en curretage al nooit meer op de sportschool... Erna was ik meteen weer zwanger en dat leek me niet het beste moment weer te beginnen. Ik heb toen opgezegd. Wil wel weer lid worden als het weer kan, sterker nog, kijk er al naar uit...

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zijn jullie geminderd/gestopt met sporten? Empty Re: Wanneer zijn jullie geminderd/gestopt met sporten?

Bericht  red rose di 21 aug 2012 - 23:34

Kruidkoek schreef:Oké maar wat voor risico dacht jij aan? Er af vallen of dat het gehobbel niet goed is voor de baby?


Gehobbel kan volgens mij helemaal geen kwaad. Het eraf vallen vond ik een risico.
red rose
red rose
Prater
Prater

Aantal berichten : 536
Punten : 587
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zijn jullie geminderd/gestopt met sporten? Empty Re: Wanneer zijn jullie geminderd/gestopt met sporten?

Bericht  Snoes di 21 aug 2012 - 23:35

Ik zou denk ik ook voornamelijk bang zijn om van het paard te vallen.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zijn jullie geminderd/gestopt met sporten? Empty Re: Wanneer zijn jullie geminderd/gestopt met sporten?

Bericht  Annemie di 21 aug 2012 - 23:55

Snoes schreef:Ik zou denk ik ook voornamelijk bang zijn om van het paard te vallen.

+1, een kennis van mij heeft doorgereden totdat ze 7 a 8 maanden zwanger was, maar zij had ook wel een superbraaf paard.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zijn jullie geminderd/gestopt met sporten? Empty Re: Wanneer zijn jullie geminderd/gestopt met sporten?

Bericht  tweeling wo 22 aug 2012 - 5:55

Ik heb tot 18 weken gesport, daarna had ik er geen zin meer in.
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zijn jullie geminderd/gestopt met sporten? Empty Re: Wanneer zijn jullie geminderd/gestopt met sporten?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum