Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Legitimate rape?

+6
Blond
Melis_je
Caro
Marin
Highway
TNMN
10 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Legitimate rape? Empty Legitimate rape?

Bericht  TNMN di 21 aug 2012 - 22:54

Afgelopen weekend kwam een republikein in de USA met deze woorden:

Todd Akin, de Republikeinse kandidaat voor de Senaat van Missouri, is er vast van overtuigd dat dat verkrachting niet tot zwangerschap leidt. Dat zei de politicus in een televisie-interview op de vraag waarom hij zich tegen abortus blijft verzetten, zelfs wanneer de zwangerschap het gevolg is van verkrachting.

"Ten eerste, van wat ik heb begrepen van artsen is zwangerschap door verkrachting echt zeldzaam", zei de 65-jarige vader van zes. "Als het echt om verkrachting gaat, heeft het vrouwenlichaam manieren om dat hele ding uit te schakelen. (...) Laten we aannemen dat het misschien niet werkt of iets dergelijks, dan moet er absoluut een straf zijn. Maar die straf moet voor de verkrachter zijn, niet voor de baby."

De woorden 'als het echt om verkrachting gaat' (legitimate rape in English), worden uitgebreid besproken op Twitter, nieuwsprogramma's etc. Op mijn werk hadden we er gisteren ook al een discussie over - de meningen zijn namelijk zwaar verdeeld over wat 'legitimate rape' nou precies inhoudt. Veel mensen zeggen: verkrachting is verkrachting, heb je nee gezegd of niet ingestemd (bijvoorbeeld te dronken om iets te doen) dan is het verkrachting. Maar is natuurlijk ook een grijs gebied: wat als iemand seks heeft gehad met iemand maar zich niet meer kan herinneren of dat hij/zij ja of nee heeft gezegd (door alcohol gebruik), is het dan verkrachting? Kan je verkracht worden door je vriendje, ook al heb je daar veel vaker seks mee gehad en heb je altijd ingestemd?

Wat vind jij? Moet er onderscheidt gemaakt worden tussen legitimate rape en illegitimate rape?
Wat vind jij van abortus als iemand is verkracht, ben je het daar mee eens?

TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Legitimate rape? Empty Re: Legitimate rape?

Bericht  Gast di 21 aug 2012 - 22:57

Ik denk dat het woord verkrachting al duidelijk genoeg is. Als je er 'legitimate' of 'illegitimate' aan toe wilt voegen, gebruik dan niet het woord 'rape', maar het woord 'sex'.

Gast
Gast

Bericht  Highway di 21 aug 2012 - 22:58

Je echtgenoot kan je net zo goed verkrachten, als je gedwongen wordt tot seks terwijl je aangeeft dit niet te willen is het m.i. verkrachting. Ook al is de dader je echtgenoot.Wat mij betreft is er geen verschil tussen legitimate en illegitimate. Wel is het grijze gebied lastig en zal altijd lastig blijven aangezien verkrachtingen doorgaans het ene woord tegen het andere is.

Ik vind de uitspraak van Akin walgelijk en ondoordacht en gewoon dom. Abortus moet zeker kunnen bij verkrachting, zou het vreselijk vinden als dit niet zou kunnen.

Laatst aangepast door Highway op di 21 aug 2012 - 23:00; in totaal 1 keer bewerkt
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  TNMN di 21 aug 2012 - 22:59

@ BOD: Daar ben ik het met je eens, maar doordat Akin het er wel voor plaatste kwam de discussie op gang.
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast di 21 aug 2012 - 23:00

Ik zou die man graag even een knietje geven. Wat een eikel.

Gast
Gast

Bericht  Marin di 21 aug 2012 - 23:00

Ik had het al gelezen en vind het echt walgelijk en dom van hem. Vooral dat stuk over het vrouwelijk lichaam.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  TNMN di 21 aug 2012 - 23:02

Zero schreef:

Ik zou die man graag even een knietje geven. Wat een eikel.

Hij is ook vriendelijk verzocht op te stappen, maar weigert. Ik vind het vooral verbazingwekkend dat er dus daadwerkelijk mensen zijn die denken dat het vrouwelijk lichaam een afweermechanisme heeft om zwanger te worden van een verkrachting, 'van dokters gehoord'.
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast di 21 aug 2012 - 23:02

Marin schreef:Ik had het al gelezen en vind het echt walgelijk en dom van hem. Vooral dat stuk over het vrouwelijk lichaam.

Wat me het meest stoorde/schokte is dat hij daardoor eigenlijk insinueerde dat wanneer je wel zwanger wordt nadat je verkracht bent, je eigenlijk niet verkracht zou zijn...

Gast
Gast

Bericht  Gast di 21 aug 2012 - 23:02

Abortus ben ik sowieso voor. Of het nu in een verkrachtingzaak is of tussen 2 partners. (Al heb ik met dat laatste wel meer moeite, maar ik blijf het de keuze vinden van de persoon van wie het lichaam is). - Daarom heb ik ook veel 'moeite' met het standaart donor zijn en jezelf afmelden. Ik vind dat pincipieel gewoon niet kunnen, dat de overheid belist over het daadwerkelijke lichaam van een persoon.

Wat die Todd Akin allemaal roept daar heb ik niet eens woorden voor. Echt bah. 'Als het om verkrachting gaat heeft het lichaam een manier om het zaad uit te schakelen' (In welke eeuw leef deze man?). Verder vind ik het woordt verkrachting ook al genoeg zeggen.

In mijn ogen is verkrachting sexuele handelingen met iemand uitvoeren die of nee heeft gezegt, of buiten bewustzijn was op het moment supreme of volledig in macht staat van iemand anders (gemanipuleerd wordt) en het daarom laat gebeuren. (Al vind ik het laatste meer 'psychische verkrachting' als dat bestaat. Maar ik hoop dat er begrepen wordt wat ik bedoel_.

Gast
Gast

Bericht  TNMN di 21 aug 2012 - 23:03

Highway schreef:Je echtgenoot kan je net zo goed verkrachten, als je gedwongen wordt tot seks terwijl je aangeeft dit niet te willen is het m.i. verkrachting. Ook al is de dader je echtgenoot.Wat mij betreft is er geen verschil tussen legitimate en illegitimate. Wel is het grijze gebied lastig en zal altijd lastig blijven aangezien verkrachtingen doorgaans het ene woord tegen het andere is.

Ik vind de uitspraak van Akin walgelijk en ondoordacht en gewoon dom. Abortus moet zeker kunnen bij verkrachting, zou het vreselijk vinden als dit niet zou kunnen.

Zeker als het niet te bewijzen is inderdaad.
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast di 21 aug 2012 - 23:03

Ik heb altijd geleerd dat verkrachting = het binnendringen van iemands lichaamsopening met jouw eigen lichaamsdeel dat tegen de wil van de ontvangende persoon gebeurt. Ik weet niet of het klopt.

Als je veel gedronken hebt en je hebt dan seks terwijl je het eigenlijk niet wilde, vind ik dat je eigen verantwoordelijkheid. Je hebt zelf zo veel gedronken. Ik vind dat je de jongen/man dan niet kunt aanklagen o.i.d.

Ik ben best wel behoorlijk tegen abortus, maar ik vind dat er bij verkrachting een uitzondering gemaakt moet kunnen worden.

Gast
Gast

Bericht  Marin di 21 aug 2012 - 23:04

Break Of Day schreef:
Marin schreef:Ik had het al gelezen en vind het echt walgelijk en dom van hem. Vooral dat stuk over het vrouwelijk lichaam.

Wat me het meest stoorde/schokte is dat hij daardoor eigenlijk insinueerde dat wanneer je wel zwanger wordt nadat je verkracht bent, je eigenlijk niet verkracht zou zijn...

Ja precies.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gast di 21 aug 2012 - 23:05

TNMN schreef:Ik vind het vooral verbazingwekkend dat er dus daadwerkelijk mensen zijn die denken dat het vrouwelijk lichaam een afweermechanisme heeft om zwanger te worden van een verkrachting, 'van dokters gehoord'.
Nou, inderdaad. Wat voor theorie is dat nou weer? Hij baseert zich op onderzoek, maar daar zou ik wel eens een check van willen zien. Te belachelijk voor woorden. En vast enorm zeiken op moslims, zo'n type, terwijl 'ie zelf blijkbaar zo achterlijk is als een banaan.

Gast
Gast

Bericht  TNMN di 21 aug 2012 - 23:05

Rood schreef:Ik heb altijd geleerd dat verkrachting = het binnendringen van iemands lichaamsopening met jouw eigen lichaamsdeel dat tegen de wil van de ontvangende persoon gebeurt. Ik weet niet of het klopt.

Als je veel gedronken hebt en je hebt dan seks terwijl je het eigenlijk niet wilde, vind ik dat je eigen verantwoordelijkheid. Je hebt zelf zo veel gedronken. Ik vind dat je de jongen/man dan niet kunt aanklagen o.i.d.

Ik ben best wel behoorlijk tegen abortus, maar ik vind dat er bij verkrachting een uitzondering gemaakt moet kunnen worden.

Maar wat als je nou geen ja of nee zegt (omdat je daar te dronken voor bent)?
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast di 21 aug 2012 - 23:05

Rood schreef:Ik heb altijd geleerd dat verkrachting = het binnendringen van iemands lichaamsopening met jouw eigen lichaamsdeel dat tegen de wil van de ontvangende persoon gebeurt. Ik weet niet of het klopt.

Bedoel je dan dat je de dag erop denkt "Ik wilde niet". Of dat je dronken bent maar niet de kracht hebt om die man in kwestie van je af te slaan? Dus op dat moment wel nee zegt maar door je gesteldheid op het moment niet anders kunt dan meegaan?

Gast
Gast

Bericht  TNMN di 21 aug 2012 - 23:07

Punk'd schreef:

Bedoel je dan dat je de dag erop denkt "Ik wilde niet". Of dat je dronken bent maar niet de kracht hebt om die man in kwestie van je af te slaan? Dus op dat moment wel nee zegt maar door je gesteldheid op het moment niet anders kunt dan meegaan?

Jij verwoord het beter dan ik smile
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast di 21 aug 2012 - 23:07

Sowieso vind ik seks hebben met iemand die niet bij zinnen is onder de noemer verkrachting vallen.

Gast
Gast

Bericht  Caro di 21 aug 2012 - 23:16

Dit ben ik niet compleet met je eens. Als je gedronken hebt, en dan 'nee' zegt tegen die kerel dan is het gewoon verkrachting. Je lichaam heeft dan alleen niet meer de kracht om zich daar compleet tegen te verzetten. Maar 'nee' is toch echt 'nee'..
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801

Bericht  Melis_je di 21 aug 2012 - 23:18

Punk'd schreef:Sowieso vind ik seks hebben met iemand die niet bij zinnen is onder de noemer verkrachting vallen.

Dat is in Nederland gelukkig inderdaad verkrachting: http://www.wetboek-online.nl/wet/Sr/243.html en jurisprudentie over dronkenschap: http://www.wetboek-online.nl/jurisprudentie/ljnAZ8664.html
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Bericht  TNMN di 21 aug 2012 - 23:19

Melis_je schreef:
Punk'd schreef:Sowieso vind ik seks hebben met iemand die niet bij zinnen is onder de noemer verkrachting vallen.

Dat is in Nederland gelukkig inderdaad verkrachting: http://www.wetboek-online.nl/wet/Sr/243.html en jurisprudentie over dronkenschap: http://www.wetboek-online.nl/jurisprudentie/ljnAZ8664.html

Fijn smile
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Bericht  Blond di 21 aug 2012 - 23:24

Seks tegen je zin, valt onder verkrachting. Of dat nu met een kerel uit de kroeg is omdat je zo dronken als een tor bent, of dat het je man is die wel wil en jij niet. Onvrijwillige seks.
Als je je tong in iemand duwt, en diegene wil dat niet, heet dat trouwens ook verkrachting. (Het is maar dat je het weet).

En geen abortus na een verkrachting? De ideeën van die vent stammen uit het jaar krijt. Mensen kinderen, zet die vent op een onbewoond eiland met zijn theorieën.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Melis_je di 21 aug 2012 - 23:29

TNMN schreef:Afgelopen weekend kwam een republikein in de USA met deze woorden:

Todd Akin, de Republikeinse kandidaat voor de Senaat van Missouri, is er vast van overtuigd dat dat verkrachting niet tot zwangerschap leidt. (...) "Ten eerste, van wat ik heb begrepen van artsen is zwangerschap door verkrachting echt zeldzaam", zei de 65-jarige vader van zes. "Als het echt om verkrachting gaat, heeft het vrouwenlichaam manieren om dat hele ding uit te schakelen. (...)

Seks leidt sowieso 'zelden' tot zwangerschap. Veel vrouwen gebruiken hormonale anticonceptie tenzij ze actief proberen zwanger te raken. Wat een domme uitspraak.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Bericht  Gast di 21 aug 2012 - 23:29

Chance schreef:Seks tegen je zin, valt onder verkrachting. Of dat nu met een kerel uit de kroeg is omdat je zo dronken als een tor bent, of dat het je man is die wel wil en jij niet. Onvrijwillige seks.
Als je je tong in iemand duwt, en diegene wil dat niet, heet dat trouwens ook verkrachting. (Het is maar dat je het weet).

En geen abortus na een verkrachting? De ideeën van die vent stammen uit het jaar krijt. Mensen kinderen, zet die vent op een onbewoond eiland met zijn theorieën.

hahaha daar heb ik echt nog nooit van gehoord maar vind het wel heel leuk klinken Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Lonely Goatherd di 21 aug 2012 - 23:30

Bah wat een uitspraken.

Verkrachting is verkrachting. En ja, ook als het door je vriendje is, al heb je al 15000x ja gezegd... nee is nee. En hoe vreselijk ik het idee van abortus ook vind, ik ben er absoluut voorstander van dat het legaal is, niet alleen bij verkrachting.

Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Bericht  TNMN di 21 aug 2012 - 23:32

Melis_je schreef:
TNMN schreef:Afgelopen weekend kwam een republikein in de USA met deze woorden:

Todd Akin, de Republikeinse kandidaat voor de Senaat van Missouri, is er vast van overtuigd dat dat verkrachting niet tot zwangerschap leidt. (...) "Ten eerste, van wat ik heb begrepen van artsen is zwangerschap door verkrachting echt zeldzaam", zei de 65-jarige vader van zes. "Als het echt om verkrachting gaat, heeft het vrouwenlichaam manieren om dat hele ding uit te schakelen. (...)

Seks leidt sowieso 'zelden' tot zwangerschap. Veel vrouwen gebruiken hormonale anticonceptie tenzij ze actief proberen zwanger te raken. Wat een domme uitspraak.

hij is vast ook tegen anticonceptie..
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

Permissies van dit forum: