Wie kan mij iets leuks vertellen over Rhodos?
+8
Fayebella
Happydobby
Belle1985
Mint
Zonnetje
Zininzon
Mari
NerdChic
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wie kan mij iets leuks vertellen over Rhodos?
Mijn vriend en ik gaan in Augustus 13 dagen naar Rhodos. We zitten vlak bij de barstreet (beetje jammer, maar je schijnt er weinig last van te hebben) Dat is dus in de nieuwe stad.
Wie kan mij leuke do's en don'ts vertellen?
En misschien zijn er nog mensen met foto's??
NerdChic- Fluisteraar
- Aantal berichten : 393
Punten : 413
Registratiedatum : 19-11-10
Re: Wie kan mij iets leuks vertellen over Rhodos?
NerdChic schreef:Mijn vriend en ik gaan in Augustus 13 dagen naar Rhodos. We zitten vlak bij de barstreet (beetje jammer, maar je schijnt er weinig last van te hebben) Dat is dus in de nieuwe stad.
Ik ben 3 jaar terug in Rhodos geweest,
Welke accomodatie zit je? Wij zaten ook vlak bij de barstreet, was heel gezellig en leuk
Wat je zeker moet doen is naar de oude stad gaan, super mooi gedeelte van Rhodos, waar ze binnen de oude stadmuren allemaal restaurantje en winkeltjes hebben gebouwd.
Wij hebben een baaien excursie gehad, dit was leuk en vooral verfrissend op die warme dagen.
Auto huren en dan naar Lindos gaan.
Wij vonden het een heel leuk eiland, erg gezellig een veel mogelijkheden.
Veel plezier!!!
Mari- Prater
- Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10
Mari schreef:NerdChic schreef:Mijn vriend en ik gaan in Augustus 13 dagen naar Rhodos. We zitten vlak bij de barstreet (beetje jammer, maar je schijnt er weinig last van te hebben) Dat is dus in de nieuwe stad.
Ik ben 3 jaar terug in Rhodos geweest,
Welke accomodatie zit je? Wij zaten ook vlak bij de barstreet, was heel gezellig en leuk
Wat je zeker moet doen is naar de oude stad gaan, super mooi gedeelte van Rhodos, waar ze binnen de oude stadmuren allemaal restaurantje en winkeltjes hebben gebouwd.
Wij hebben een baaien excursie gehad, dit was leuk en vooral verfrissend op die warme dagen.
Auto huren en dan naar Lindos gaan.
Wij vonden het een heel leuk eiland, erg gezellig een veel mogelijkheden.
Veel plezier!!!
Wat moet ik me met die baaien excursie voorstellen? Klinkt interessant!
Oh het klinkt overigens ook heel gezellig met die restaurantjes in de stad.
We zitten in app. complex Athena.
NerdChic- Fluisteraar
NerdChic schreef:Mijn vriend en ik gaan in Augustus 13 dagen naar Rhodos. We zitten vlak bij de barstreet (beetje jammer, maar je schijnt er weinig last van te hebben) Dat is dus in de nieuwe stad.
Vreemd, je zegt dat je het jammer vind dat je bij barstreet zit, maar denkt er toch geen last van te hebben. Ook al was het wel zo, dan had je ergens anders heen kunnen boeken waar je zeker weet dat het rustig is.
Gast- Gast
Ik ben een paar jaar geleden op Rhodos geweest. Vind Rhodos voor ieder wat wils. Je kunt de gezellige drukte opzoeken, maar ook lekker rustige plekjes opzoeken.
Ik heb op Rhodos een eilandtour gedaan met een bus, naar een kerkje, opgravingen, wijnproeverij, vlindervallei en de rest weet ik zo niet meer.
Wat ik echt een super excursie vond was de 'jungle tour' van Nikos Papas. Je gaat dan lopend door een gebied met watervalletje, verschillende planten, grot, mooie bloemen etc. Vond hem echt een geweldige man, hij spreekt wat Nederlands, maakt veel grapjes etc.
Ik heb wel veel foto's, maar ligt er maar net aan wat je wilt zien!
Ik heb op Rhodos een eilandtour gedaan met een bus, naar een kerkje, opgravingen, wijnproeverij, vlindervallei en de rest weet ik zo niet meer.
Wat ik echt een super excursie vond was de 'jungle tour' van Nikos Papas. Je gaat dan lopend door een gebied met watervalletje, verschillende planten, grot, mooie bloemen etc. Vond hem echt een geweldige man, hij spreekt wat Nederlands, maakt veel grapjes etc.
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10
Mooie natuur en strandenZininzon schreef:Ik ben een paar jaar geleden op Rhodos geweest. Vind Rhodos voor ieder wat wils. Je kunt de gezellige drukte opzoeken, maar ook lekker rustige plekjes opzoeken.
@Carribbeanlover, ik vind het niet heel jammer. Ik bedoelde het meer in de zin van dat ik niet veel affiniteit heb met die stappende jongeren. Maar als ik daar geen last van heb is dat prima!
NerdChic- Fluisteraar
[weg]
Laatst aangepast door Zininzon op zo 23 sep 2012 - 5:27; in totaal 1 keer bewerkt
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Ik ben een paar jaar geleden ook met mijn vriend op Rhodos geweest. We hebben daar een heel leuke vakantie gehad met een mix van strand, cultuur, natuur en uitgaan. Wij hadden ook een hotel vlakbij de barstreet, maar geen last van lawaai. Het hotel dat je noemt, ken ik niet. Excursies die wij toen gedaan hebben zijn:
- met de boot naar Lindos: echt een heel mooie plaats
- eilandtour met daarbij de vlindervallei en nog wat andere plaatsjes die we bekeken hebben
- jeepsafari: ook heel mooi om wat van het binnenland te zien
Verder is Rhodos-stad zelf inderdaad mooi. Het gedeelte bij de haven is echt de moeite waard om te bekijken. Wij hebben daar ook verschillende avonden gegeten.
- met de boot naar Lindos: echt een heel mooie plaats
- eilandtour met daarbij de vlindervallei en nog wat andere plaatsjes die we bekeken hebben
- jeepsafari: ook heel mooi om wat van het binnenland te zien
Verder is Rhodos-stad zelf inderdaad mooi. Het gedeelte bij de haven is echt de moeite waard om te bekijken. Wij hebben daar ook verschillende avonden gegeten.
Zonnetje- Kletskop
- Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Die junlge tour hoorde we ook iedereen enthousiast over, als mijn ozo geweldige touroperator dat verteld had, dan hadden we dat zeker ook gedaan.
Die baaientour is een tour op een boot langs allerlei mooie baaien, je krijgt ook telkens tijd om te zwemmen, en je gaat met z'n alle ergens eten.
Ken het complex niet, maar maak je er niet te druk om.
Die baaientour is een tour op een boot langs allerlei mooie baaien, je krijgt ook telkens tijd om te zwemmen, en je gaat met z'n alle ergens eten.
Ken het complex niet, maar maak je er niet te druk om.
Mari- Prater
- Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10
Ik ben er ook geweest, prachtig eiland. En Rhodos stad is inderdaad ook heel erg mooi. Een aanrader van mij: Anthony Quinn bay. Is niet zo touristisch, het is een badplaats voor de echte grieken. Je hebt 2 kanten, de toeristischere kant, waar ook een strandtent zit. Loop je de heuvel op en weer af, is er een plateau met een trapje eraan, zo het water in. Het is echt prachtig! Wel moeilijk te vinden/komen niet iedereen kent het. Ik ging altijd met de taxi.
Gast- Gast
Ik ben er ook geweest, en het is daar zooo mooi
Mint- Fluisteraar
- Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10
Ik ben vorig jaar zomer met een vriendin naar Rhodos geweest. Wij zaten toen in hotel Blue Sky, als wij op het balkon stonden keken wij ook rechts de barstreet in. De overlast valt volgens mij erg mee (alhoewel ik zelf ook veel op stap ben geweest ). Het is maar een klein straatje. Recht voor het hotel lag een strand maar dat was wat klein en er was veel wind, als je langs het water naar rechts loopt kom je aan bij een groter strand met leuke strandtentjes. Wij zijn op excursie geweest naar Lindos (met de boot), erg mooi. Wij zijn op een ezel naar de akropolis gereden. Het oude centrum is ook erg gezellig. En in Faliraki heb je het grootste waterpark van Europa, daar hebben we ons ook wel een hele dag vermaakt. Er gaan de hele dag gratis pendelbussen heen en weer.
Belle1985- Fluisteraar
- Aantal berichten : 87
Punten : 87
Registratiedatum : 28-12-10
Ik ben 4 jaar terug op rhodos geweest, maar wij zaten in het bejaarden seizoen.
Faliraki waterpark is leuk, verder vonden wij de oude stad in rhodos erg leuk maar voor de rest vonden wij er niks aan. Strand vakanties zijn voor ons niks aan.
Faliraki waterpark is leuk, verder vonden wij de oude stad in rhodos erg leuk maar voor de rest vonden wij er niks aan. Strand vakanties zijn voor ons niks aan.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Ik ben 2 jaar geleden in Rhodos geweest, we zaten ook dichtbij de Barstreet, maar niks van gemerkt. Ik vind het gedeelte tussen de Barstreet en de oude stad ook erg leuk. Veel leuke restaurantjes waar je goed kunt eten. De oude stad is ook supermooi en verder zijn we in Lindos geweest, warm maar wel mooi om te zien. Vlindervallei hebben wij niet gedaan omdat dit ons was afgeraden i.v.m. het warme weer in de zomer.
De badschoenen die zijn genoemd, zijn zeker een aanrader. Wij hebben ook nog een dagtocht naar Marmaris gedaan, maar dat was niet echt spectaculair.
De badschoenen die zijn genoemd, zijn zeker een aanrader. Wij hebben ook nog een dagtocht naar Marmaris gedaan, maar dat was niet echt spectaculair.
Fayebella- Prater
- Aantal berichten : 863
Punten : 902
Ah echt super dit! Aan deze tips heb ik wel wat.
@Jen: Ik ga jouw tip denk ik zeker wel proberen (wel even met vriend overleggen natuurlijk )
@Jen: Ik ga jouw tip denk ik zeker wel proberen (wel even met vriend overleggen natuurlijk )
NerdChic- Fluisteraar
Wij zijn 2 jaar terug naar Rhodos geweest en zaten ook in Athena. Je hebt echt helemaal geen last van de barstreet hoor!
Het is een goed verzorgd complex. Wij zaten in een appartement, jullie?!
We hadden trouwens geen ontbijt en daar had ik achteraf wel spijt van want het brood wat we daar haalden bij een kleine supermarkt tegenover het hotel was echt niet te eten.
Je bent overal vlakbij. Je liep de straat uit en keek links gelijk naar de zee. Wij liepen altijd iets door waar wat meer strand was en geen bedjes waren. Ik was zo slim geweest om een luchtbed mee te nemen zodat ik niet op de kiezels hoefde te liggen. Er staat daar altijd wind en de zee was best ruw. Maar dat ondervind je zelf wel! haha!
Wij hebben ook de eiland excursie gedaan, was echt super. Verder nog de excursie naar Lindos. Dat was ook echt super mooi, dus echt een aanrader. Alleen beetje jammer dat de boottocht 2 uur duurde en ik al zeeziek was voordat we de haven uit waren.
En ja, de oude stad. Super mooi! Dus al met al gewoon een aanrader om daar heen te gaan. Ik zou er zo nog een keer heen willen!
Het is een goed verzorgd complex. Wij zaten in een appartement, jullie?!
We hadden trouwens geen ontbijt en daar had ik achteraf wel spijt van want het brood wat we daar haalden bij een kleine supermarkt tegenover het hotel was echt niet te eten.
Je bent overal vlakbij. Je liep de straat uit en keek links gelijk naar de zee. Wij liepen altijd iets door waar wat meer strand was en geen bedjes waren. Ik was zo slim geweest om een luchtbed mee te nemen zodat ik niet op de kiezels hoefde te liggen. Er staat daar altijd wind en de zee was best ruw. Maar dat ondervind je zelf wel! haha!
Wij hebben ook de eiland excursie gedaan, was echt super. Verder nog de excursie naar Lindos. Dat was ook echt super mooi, dus echt een aanrader. Alleen beetje jammer dat de boottocht 2 uur duurde en ik al zeeziek was voordat we de haven uit waren.
En ja, de oude stad. Super mooi! Dus al met al gewoon een aanrader om daar heen te gaan. Ik zou er zo nog een keer heen willen!
ShallY- Prater
- Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
...
Laatst aangepast door naomi83 op di 5 apr 2011 - 14:17; in totaal 1 keer bewerkt
naomi83- Zwijger
- Aantal berichten : 2
Punten : 2
Registratiedatum : 05-04-11
hallo,
ik ben vorig jaar met mijn nicht 15 dagen naar rhodos geweest.. wij zaten ook in het nieuwe gedeelte..blue sky beach was het hotel.. echt 10 stappen van de barstreet af.. maar de barstreet stelt niet zo veel voor dus je hebt er totaal geen last van..
Ik heb zo genoten deze vakantie.. we hebben een eilandentour gedaan waar je inderdaad naar kamiros gaat de verlaten stad vanwaar ze delen hebben uit moeten graven..erg mooi uitzicht van alle kanten..
je bezoekt kerkjes je krijgt wijn en ouzo te proeven die daar gemaakt worden in die streek..
honginproeverij.. en je ziet zoveel moois echt een aanrader..
ook hebben we de boottocht naar symi genomen..
echt de moeite waard.. het is daar prachtig... net een sprookje...
de boottocht duurt een uur geloof ik...die verloopt ook echt lekker je kan eten binnen zitten of op het dek...prachtig zo de zee..
de oude stad is tien minuten lopen..daar moet je ook echt heen gaan..vooral als je met je partner gaat...tis savonds heel romantisch...ook veel winkeltjes...leuke eettentjes....veel roofgardens..echt gezellig..en tis allemaal niet prijzig..
wat wij hebben gedaan is een scooter gehuurd...waarom ... omdat dat ten eerste super is...en ten tweede wij wilden een aantal baaien opzoeken.. waar je gewoon makkelijk komt met de scooter niet moeilijk te vinden... een echte aanrader is sint pauls bay op lindos..(waar het overigens ook heel gezellig is) je komt daar ook makkelijk met de bus..
De anthony quin bay daar moet je gewoon heen....het is zo prachtig..niet zo groot..maar zoo mooi je kijkt echt je ogen uit..tis makkelijk te vinden met de scooter... vlindervallei is ook erg leuk om daar eens heen te gaan...
echt er is zoveel te doen ik had het niet verwacht..
als je een scooter zou willen huren zou ik bij het hotel waar je zit vragen op de dag dat je reisleider komt bij welke ze zijn aangesloten..ze gaan heel netjes met je om dan..je krijgt dan (meestal) een kaartje mee van je reisleider en die lever je daar in..de scooterverhuurder geeft je ook een kaart mee en als je ergens heen wilt dan legt hij je uit hoe je moet rijden..
als je aan de kant van de barstreet zit.. zit je bij het strand met de grote kiezels...loop je die boulevard af dan kom je vanzelf bij zand..daar vind je ook een duikplank midden in de zee...hele leuke strandtentjes ook daar..
ik heb nog een goeie aanrader en dat is FALIRAKI dat is echt een goed strand..je kunt er het beste met de bus heen gaan.. busstation is heel dichtbij de barstreet..gewoon vragen bij het hotel..
je kunt op dat strand ook verschillende watersporten doen en er zijn vaker beachparties..
als je vragen heb...kun je altijd bij me terecht...zoals je merkt heb ik het er super naar mn zin gehad...zou er zo weer teruggaan...maar dit jaar wordt t em niet... ik ga namelijk volgende maand lekker naar indonesie:D
ik zal een paar fotos uploaden
ik ben vorig jaar met mijn nicht 15 dagen naar rhodos geweest.. wij zaten ook in het nieuwe gedeelte..blue sky beach was het hotel.. echt 10 stappen van de barstreet af.. maar de barstreet stelt niet zo veel voor dus je hebt er totaal geen last van..
Ik heb zo genoten deze vakantie.. we hebben een eilandentour gedaan waar je inderdaad naar kamiros gaat de verlaten stad vanwaar ze delen hebben uit moeten graven..erg mooi uitzicht van alle kanten..
je bezoekt kerkjes je krijgt wijn en ouzo te proeven die daar gemaakt worden in die streek..
honginproeverij.. en je ziet zoveel moois echt een aanrader..
ook hebben we de boottocht naar symi genomen..
echt de moeite waard.. het is daar prachtig... net een sprookje...
de boottocht duurt een uur geloof ik...die verloopt ook echt lekker je kan eten binnen zitten of op het dek...prachtig zo de zee..
de oude stad is tien minuten lopen..daar moet je ook echt heen gaan..vooral als je met je partner gaat...tis savonds heel romantisch...ook veel winkeltjes...leuke eettentjes....veel roofgardens..echt gezellig..en tis allemaal niet prijzig..
wat wij hebben gedaan is een scooter gehuurd...waarom ... omdat dat ten eerste super is...en ten tweede wij wilden een aantal baaien opzoeken.. waar je gewoon makkelijk komt met de scooter niet moeilijk te vinden... een echte aanrader is sint pauls bay op lindos..(waar het overigens ook heel gezellig is) je komt daar ook makkelijk met de bus..
De anthony quin bay daar moet je gewoon heen....het is zo prachtig..niet zo groot..maar zoo mooi je kijkt echt je ogen uit..tis makkelijk te vinden met de scooter... vlindervallei is ook erg leuk om daar eens heen te gaan...
echt er is zoveel te doen ik had het niet verwacht..
als je een scooter zou willen huren zou ik bij het hotel waar je zit vragen op de dag dat je reisleider komt bij welke ze zijn aangesloten..ze gaan heel netjes met je om dan..je krijgt dan (meestal) een kaartje mee van je reisleider en die lever je daar in..de scooterverhuurder geeft je ook een kaart mee en als je ergens heen wilt dan legt hij je uit hoe je moet rijden..
als je aan de kant van de barstreet zit.. zit je bij het strand met de grote kiezels...loop je die boulevard af dan kom je vanzelf bij zand..daar vind je ook een duikplank midden in de zee...hele leuke strandtentjes ook daar..
ik heb nog een goeie aanrader en dat is FALIRAKI dat is echt een goed strand..je kunt er het beste met de bus heen gaan.. busstation is heel dichtbij de barstreet..gewoon vragen bij het hotel..
je kunt op dat strand ook verschillende watersporten doen en er zijn vaker beachparties..
als je vragen heb...kun je altijd bij me terecht...zoals je merkt heb ik het er super naar mn zin gehad...zou er zo weer teruggaan...maar dit jaar wordt t em niet... ik ga namelijk volgende maand lekker naar indonesie:D
ik zal een paar fotos uploaden
naomi83- Zwijger
- Aantal berichten : 2
Punten : 2
Registratiedatum : 05-04-11
Ik word helemaal enthousiast Wij gaan in juni een weekje, verblijven in Rhodos Stad. We hebben vliegtickets via Ryanair voor €90 met z'n tweeën in totaal
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Aziraphale schreef:Ik word helemaal enthousiast Wij gaan in juni een weekje, verblijven in Rhodos Stad. We hebben vliegtickets via Ryanair voor €90 met z'n tweeën in totaal
Wow, hoe krijg je dát voor elkaar?
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Ik ben leerkracht dus kan in principe nooit buiten het hoogseizoen weg (je hoort me verder niet klagen hoor met mijn vele vakanties haha). Maar dit jaar heb ik maar 1 maand meivakantie gehad en dus nog een soort pinkstervakantie in juni om dit te compenseren. Nu gaan wij begin juni naar Rhodos.toetje_ schreef:Aziraphale schreef:Ik word helemaal enthousiast Wij gaan in juni een weekje, verblijven in Rhodos Stad. We hebben vliegtickets via Ryanair voor €90 met z'n tweeën in totaal
Wow, hoe krijg je dát voor elkaar?
Ik was voor een leuke stedentrip aan het zoeken via Ryanair (wij vliegen altijd via Düsseldorf-Weeze) en zag Rhodos ook als locatie staan. Gewoon even alles aangeklikt om te checken en de tickets waren spotgoedkoop! €90 dus voor twee personen retour. Wij hebben speciale rolkoffertjes die de maximale maat zijn voor handbagage van Ryanair, dus we checken geen koffer in (scheelt enorm veel geld, 40 ofzo). Daar mag 10kg in dus dat redden we makkelijk voor een weekje.
Appartement geboekt via www.booking.com
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Soortgelijke onderwerpen
» Hebben jullie nog iets leuks/vrolijks te vertellen?
» Zo iemand nog wat leuks te vertellen?
» Iets leuks van Google
» Vertel eens iets leuks
» Ik kom even iets vertellen...
» Zo iemand nog wat leuks te vertellen?
» Iets leuks van Google
» Vertel eens iets leuks
» Ik kom even iets vertellen...
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: