oppas aan huis - wat kan ik vragen?
+8
CCC
Marin
Liadan
Parel
Susan
Coco
Mamsie
JD
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
oppas aan huis - wat kan ik vragen?
Ik hoop dat deze topic in deze pijler mag staan,aangezien hier alle mama's zich bevinden
Mijn contract op het kdv waar ik werk wordt niet verlengd,en nu is er daar een ouder met 4 kindjes,die heeft gevraagd of ik 1 dag pw bij hun thuis zou willen oppassen.
Aangezien er weinig werk is, zit ik erover te denken om die ene dag in ieder geval bij hun aan de slag te gaan, maar.... Wat kan ik vragen per uur?
Het zijn dus 4 kinderen,waarvan 1 overdag op school zit (en dus vanaf 14.15 aanwezig is)
Het oppassen zou zijn van 8.00 tot 18.00.
Zelf heb ik spw gedaan, 8 jaar ervaring in de kinderopvang en ben ik 27.
Het oppassen zal wrs zwart uitbetaald worden.
Wat zouden jullie als moeders hiervoor per uur een goede,redelijke prijs vinden?
Mijn contract op het kdv waar ik werk wordt niet verlengd,en nu is er daar een ouder met 4 kindjes,die heeft gevraagd of ik 1 dag pw bij hun thuis zou willen oppassen.
Aangezien er weinig werk is, zit ik erover te denken om die ene dag in ieder geval bij hun aan de slag te gaan, maar.... Wat kan ik vragen per uur?
Het zijn dus 4 kinderen,waarvan 1 overdag op school zit (en dus vanaf 14.15 aanwezig is)
Het oppassen zou zijn van 8.00 tot 18.00.
Zelf heb ik spw gedaan, 8 jaar ervaring in de kinderopvang en ben ik 27.
Het oppassen zal wrs zwart uitbetaald worden.
Wat zouden jullie als moeders hiervoor per uur een goede,redelijke prijs vinden?
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Re: oppas aan huis - wat kan ik vragen?
Als je het wit zou doen dan krijg je meestal 10euro per uur ongeacht het aantal kinderen.
Ik zelf zou rond de 8,50 per uur netto vragen.
Ik zelf zou rond de 8,50 per uur netto vragen.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Ik zou de prijs aanhouden die gastouders ook krijgen, per kind.
Ik kreeg 10 euro per uur, 3 jaar geleden, voor 1 kind. Maar dat is vrij veel, denk ik.
Ik kreeg 10 euro per uur, 3 jaar geleden, voor 1 kind. Maar dat is vrij veel, denk ik.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Ik zou het nettobedrag per uur aanhouden van het kinderdagverblijf. De werkzaamheden zijn ongeveer gelijk, even er vanuit gaande dat de leidster/kind-ratio op jouw kinderdagverblijf ongeveer 1 op 4 is.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Leidster kind ratio is 1 op 7 met kinderen in verschillende leeftijden.
Ik zou zelf zo'n 9 euro vragen en km vergoeding.
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Volgens mij 1 op 6 en als er meer dan 3 kinderen onder het jaar zijn zelfs 1 op 5.Parel schreef:Leidster kind ratio is 1 op 7 met kinderen in verschillende leeftijden.
Ik zou ook 9 of 10 euro vragen.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
oei ik vind het zo lastig....
Als ik uitga van de uurprijs van het kdv, dan zou ik dat dus x 3 moeten doen....aangezien ze voor 3 kinderen kdv betalen, maar goed, dat zou uitkomen op bijna 20 euro, dus dat is wat overdreven he
ik denk dat ik gewoon 10 euro ga vragen, dat moet ik toch wel kunnen maken met mijn vooropleiding en het aantal kinderen? En dan laat ik de benzinevergoeding wel zitten...
Misschien kan ik beter gewoon een vast bedrag per dag afspreken?
Ik ben er niet zo in thuis, zoals jullie merken. Ik paste wel eens op, maar toen was ik veel jonger en dat was 's avonds wat uurtjes als de kinderen sliepen.
Als ik uitga van de uurprijs van het kdv, dan zou ik dat dus x 3 moeten doen....aangezien ze voor 3 kinderen kdv betalen, maar goed, dat zou uitkomen op bijna 20 euro, dus dat is wat overdreven he
ik denk dat ik gewoon 10 euro ga vragen, dat moet ik toch wel kunnen maken met mijn vooropleiding en het aantal kinderen? En dan laat ik de benzinevergoeding wel zitten...
Misschien kan ik beter gewoon een vast bedrag per dag afspreken?
Ik ben er niet zo in thuis, zoals jullie merken. Ik paste wel eens op, maar toen was ik veel jonger en dat was 's avonds wat uurtjes als de kinderen sliepen.
JD- Ratel
Ik zou niet uitgaan van de prijs die zij per uur betalen voor het kinderdagverblijf, maar van het bedrag dat jij netto per uur verdient. En dan niet per kind, maar in totaal.
Susan- Lady Post-a-lot
Toen ik tijdelijk als oppas werkte (ook overdag) kreeg ik 7,50 per uur. Niet bijster veel dus.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Marin schreef:Toen ik tijdelijk als oppas werkte (ook overdag) kreeg ik 7,50 per uur. Niet bijster veel dus.
ik denk dat ik het dan niet eens ga doen...
Als het nou 1 kindje zou zijn zou ik dat wel oke vinden, maar voor 4...
JD- Ratel
JaneDoe schreef:Marin schreef:Toen ik tijdelijk als oppas werkte (ook overdag) kreeg ik 7,50 per uur. Niet bijster veel dus.
ik denk dat ik het dan niet eens ga doen...
Als het nou 1 kindje zou zijn zou ik dat wel oke vinden, maar voor 4...
Als het zwart is, en je hebt nog geen baan zijn het wel extra inkomsten dus dan zou ik al blij zijn met die 7.50 euro per uur. Waarom laat je hun niet eerst uitspreken wat ze in gedachten hebben? En daarna kun je onderhandelen met ze? Of valt het bedrag per uur heel erg mee
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Ja ik had ook niet echt een keuze op dat moment. Onderhandelen werkte niet.
Marin- Lady Post-a-lot
Ik weet dat ik al blij mag zijn met werk:) Ik ga waarschijnlijk invallen op een kdv, waar ik rond de 13e per uur verdien. Dus als ik bij dat gezin dan weinig verdien, ik wordt gebeld door het kdv of ik wil invallen, dan vind ik het haast zonde...
Ik wil hun ook eerst een bedrag laten noemen hoor, maar door jullie reacties weet ik dan in ieder geval een beetje wat er redelijk is, voor ik het gesprek in ga
Ik wil hun ook eerst een bedrag laten noemen hoor, maar door jullie reacties weet ik dan in ieder geval een beetje wat er redelijk is, voor ik het gesprek in ga
JD- Ratel
Ik heb een tijdje op 1 kind gepast en kreeg 8,50 p/u + km vergoeding. Heb ook spw gedaan.
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Je moet een vaste dag per week vrij nemen van je oproepbaan waardoor je dus die dag werken bij hun mis zou lopen. Je zou daar dan 13euro verdienen, weet even niet of dat nou netto of bruto was. Maar ik zou dus rond die 13euro gaan zitten.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Mijn moeder is overigens ook oppasmoeder en verdient ook niet meer dan een tientje per uur. Wel krijgt ze benzinevergoeding er bij voor 't halen en brengen van de kinderen.
Marin- Lady Post-a-lot
Ik zou het niet doen..
Maar goed dat is mijn mening..
Als er op je werk iets gebeurd met de kinderen, is je werkgever aansprakelijk..
Maar goed dat is mijn mening..
Als er op je werk iets gebeurd met de kinderen, is je werkgever aansprakelijk..
Laatst aangepast door Purpleflower op wo 22 aug 2012 - 8:27; in totaal 1 keer bewerkt
Purpleflower- Prater
- Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11
Maar haar contract wordt toch niet verlengd, dus ze heeft dat andere werk straks toch niet meer?
Susan- Lady Post-a-lot
Onze oppas (ook werkzaam op een kdv) krijgt van ons 10 euro per uur bij overdag oppassen en 8,50 wanneer de kids al slapen voor zij komt, wanneer wij een verjaardag hebben ofzo..
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Soortgelijke onderwerpen
» Oppas
» Vragen wat betreft een huis kopen
» kdv vragen, wie werkt daar en mag ik wat vragen stellen?
» Oppas zoeken
» Ongewilde oppas?
» Vragen wat betreft een huis kopen
» kdv vragen, wie werkt daar en mag ik wat vragen stellen?
» Oppas zoeken
» Ongewilde oppas?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: