Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Angst na pijnlijke ervaring

+3
Lejow
kwak
Jazzlyn
7 plaatsers

Ga naar beneden

Angst na pijnlijke ervaring Empty Angst na pijnlijke ervaring

Bericht  Jazzlyn wo 15 aug 2012 - 8:26

Niet buiten ivm herkenbaarheid.

Zondag waren we lekker naar een plas gegaan. L. Heerlijk aan het spelen. Maar er zaten veel wespen. Denk beetje opletten etc.

L komt naar ons toe en begint ineens te krijsen. Auw auw. En zijn voetje aanwijzen. Volledig in paniek, onder zijn voet gestoken. Man zuigt angel eruit en ik zet hem in de maxi van A. en we rijden naar zon hokje en even zalf erop. Nou voor de troost een ijsje je kent het wel. Ik terug gingen we.spullen pakken, hij had erg pijn en voet goed dik.

Alles in de auto en we rijden weg . Hoor ik l. huilen dus ik kijk om zie ik een wesp op zijn handje ik roep man , remt,springt uit auto, stoel naar voren en slaat hem. In misschien 30 seconden is hij 4!!!! keer gestoken:-(

Heel zielig en heel veel pijn. Maar nu is hij doodsbang voor alles wat vliegt! Vliegen, vlinders, wespen etc. Hij klimt bijna in mijn nek en rilt als een rietje. We leggen het hem rustig uit en hij snapt het san goed. Maar zodra hij ziet is het drama!
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Angst na pijnlijke ervaring Empty Re: Angst na pijnlijke ervaring

Bericht  kwak wo 15 aug 2012 - 8:27

wat sneu!
Ik kan me voorstellen dat hij nu bang is voor alles wat vliegt.
Ik denk dat je het goed doet door te zeggen dat vlinders ect niet eng zijn.

heeft hij nog last van de plekken?
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Jazzlyn wo 15 aug 2012 - 8:28

Zo telefoon wil niet meer....

Maar nu weet ik dus niet meer zover wat te doen!

Iemand tips? Ik negeer het niet, we praten , als hij aangeeft naar binnen te willen is dat oke..

Help? Over een week gaan we naar zuid frankrijk... Zat rondvliegends..
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Bericht  Jazzlyn wo 15 aug 2012 - 8:31

Kwak, 4 keer in 1 handje door het slaan van L. Laatste prik van angel kwijt . Hij heeft geen pijn meer maar droomt er wel over en komt elke morgen vertellen dat hij beestje deed prikken en hij heel veel pijn had en papa hem deed slaan. We gaan soms samen vliegen slaan als hij dat vraagt.

Maar als hij nu kriebels voelt is het een auw vlieg, ook al is er niks.

Sorry zit op mijn telefoon soms er moeilijk. Vanmiddag bleef hij doodsbang, hij had een wesp is de tuin gezien. Dus zijn we ergens een ijsje gaan eten, maarja dat kan niet altijd !
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Bericht  Lejow wo 15 aug 2012 - 8:34

Jazzlyn schreef:Kwak, 4 keer in 1 handje door het slaan van L. Laatste prik van angel kwijt .

Sorry zit op mijn telefoon soms er moeilijk. Vanmiddag bleef hij doodsbang, hij had een wesp is de tuin gezien. Dus zijn we ergens een ijsje gaan eten, maarja dat kan niet altijd !

En niet buiten ivm herkenbaarheid? Wat bedoel je daarmee?

Wat bij mijn nichtje hielp (die was ook bang voor alles wat vloog), was zeggen dat het babydiertjes waren. Toen vond ze ze ineens lief.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Jazzlyn wo 15 aug 2012 - 8:36

Lejow schreef:
Jazzlyn schreef:Kwak, 4 keer in 1 handje door het slaan van L. Laatste prik van angel kwijt .

En niet buiten ivm herkenbaarheid? Wat bedoel je daarmee?

Wat bij mijn nichtje hielp (die was ook bang voor alles wat vloog), was zeggen dat het babydiertjes waren. Toen vond ze ze ineens lief.

Quoten haha leuk autocorrectie.

Hij vind het geen babydiertjes haha . Hij heeft er een zeer negatieve ervaring mee natuurlijk !
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Bericht  Annie24 wo 15 aug 2012 - 8:58

Helaas geen oplossing voor je, maar wat ontzettend sneu zeg Sad

Wij hebben altijd zo'n uitzuigpompje bij ons als we op stap gaan met Y. Niet zo'n nepding van 6 euro want daarvan vind ik de zuigkracht niet goed, maar de originele/duurdere versie. Pleistertjes in het doosje en we hebben alles bij de hand voor als er iemand geprikt wordt. Nu te laat, maar misschien handig voor in de toekomst:

Angst na pijnlijke ervaring Aspivenin-uitzuigpomp-1-stuk-1
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Floor wo 15 aug 2012 - 18:57

sorry geen idee hoe je hem kunt helpen dat hij minder bang wordt. Mijn broertje is ook ooit meerdere keren gestoken en hij was daarna ook zo bang, heeft lang geduurd voordat het beter ging.

Annie dat ding lijkt me wel handig, koop je dat gewoon bij etos of moet ik dat op internet bestellen (en hoe weet ik wat de echte is en welke goed is)
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 15 aug 2012 - 21:06

Agos dat is wel heel zielig zeg!!

J is vorig jaar ook gestoken door (ik vermoed) een bij. Hij 'ving' hem per ongeluk en tsja als dat beessie klem zit steekt hij ... Nou ben ik zelf ook panisch voor wie beesten sinds ik vroeger gestoken ben. En helaas is J nu ook doodsbang voor die beesten.

Ik probeer er geen aandacht aan te geven, maar ja hij ziet mij ook reageren (en ik kan dat echt niet stoppen Embarassed ). Ik denk (hoop) dat hij er uiteindelijk wel overheen groeit.

Gast
Gast

Bericht  Annie24 wo 15 aug 2012 - 23:21

Floor schreef:Annie dat ding lijkt me wel handig, koop je dat gewoon bij etos of moet ik dat op internet bestellen (en hoe weet ik wat de echte is en welke goed is)

Je kan hem gewoon bij de Etos kopen. De Kruidvat heeft hem geloof ik niet. Hij is € 17,25 geloof ik en staat deze week ook in de folder van de Etos, maar niet met een aanbiedingsprijs.

Die op het plaatje is trouwens de echte smile
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Floor do 16 aug 2012 - 0:14

Bedankt Annie, dan ga ik kijken bij Etos hier in het dorp. Lijkt me wel handig om zoiets altijd bij de hand te hebben.
We zijn vanmorgen gaan zwemmen bij een buitenzwembad en daar vloog ook van alles rond aan beestjes, toen moest ik hier meteen weer aan denken.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  Jade do 16 aug 2012 - 0:23

Misschien kun je met hem naar een imker gaan? Een waar ze filmpjes laten zien? En op een speelse manier plaatjes en dergelijke? Misschien dat hij dan wat minder bang wordt? Eventueel daar nog honing ed. proeven.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Bericht  Gast do 16 aug 2012 - 0:26

S. was ook bang nadat hij gestoken was door een hommel.
Nu inmiddels niet meer.
Elke keer hebben wij uitgelegd dat vlinders en vliegen niet prikken. Uiteindelijk ging het beter en nu heeft hij nergens geen last meer van.
Het is natuurlijk ook niet vreemd dat hij nu zo bang is.

Gast
Gast

Bericht  Jazzlyn do 16 aug 2012 - 0:39

Snoepy87 schreef:S. was ook bang nadat hij gestoken was door een hommel.
Nu inmiddels niet meer.
Elke keer hebben wij uitgelegd dat vlinders en vliegen niet prikken. Uiteindelijk ging het beter en nu heeft hij nergens geen last meer van.
Het is natuurlijk ook niet vreemd dat hij nu zo bang is.

Het is ook absoluut niet vreemd. En hij krijgt ook alle begrip.. Maar over een paar dagen zitten we in een land waar je nog vaker iets zal gaan zien vliegen. DAt maakt het moeilijk.
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Bericht  Gast do 16 aug 2012 - 0:47

Gewoon uitleggen en uiteindelijk gaat het wel weer over. Hier was het een week dat hij er last van had, eerste dagen bij alles en dan steeds minder.

Gast
Gast

Bericht  Ayla do 16 aug 2012 - 0:52

Ik denk dat je het zo wel goed doet, en uitleggen dat vlinders en vliegen niet prikken, alleen de beestjes die zwart/wit gestreept zijn? Degene die gevaarlijke kleuren hebben ofzo? Je kan hem die angst nu toch zo snel niet afnemen, een wespensteek doet ook kei zeer natuurlijk.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  Floor vr 17 aug 2012 - 1:54

Annie, ik heb dat ding vandaag gekocht bij etos. Je schrijft al pleisters in het doosje erbij doen, dus dat zal ik nog doen.
Moet ik verder nog ergens aan denken? is er iets wat jullie altijd meenemen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  Annie24 vr 17 aug 2012 - 3:32

Floor schreef:Annie, ik heb dat ding vandaag gekocht bij etos. Je schrijft al pleisters in het doosje erbij doen, dus dat zal ik nog doen.
Moet ik verder nog ergens aan denken? is er iets wat jullie altijd meenemen.

We hebben van die Betadine pleisters zodat we iig geen ontsmettingsspul mee moeten nemen, want dat zit dan al op de pleisters.
We nemen vaak ook een washandje mee in een zakje. Een flesje water hebben we zowiezo altijd bij ons, dus als hij valt of geprikt wordt kunnen we het direct met schoon water koelen/schoonmaken.

Tuurlijk zijn er op de meeste plaatsen wel EHBO posten als je ergens heen gaat, maar die zitten niet op elke hoek van waar je bent en ik vind het een fijn idee meteen te kunnen handelen ipv eerst met een huilend kind een EHBO post op te gaan zoeken.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Floor vr 17 aug 2012 - 3:41

ah slim, dan moet ik ook betadine pleisters kopen. Inderdaad ehbo zit niet op elke hoek van de straat dus het is wel fijn als je zelf wat bij hebt.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud