Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Pijnlijke tepels en borstvoeding

+2
Linda
Muis
6 plaatsers

Ga naar beneden

Pijnlijke tepels en borstvoeding Empty Pijnlijke tepels en borstvoeding

Bericht  Muis di 26 jun 2012 - 21:05

Zo lang ik mij kan herinneren heb ik al pijnlijke tepels en nu ik zwanger ben is dat nog veel erger geworden. Ik heb altijd geroepen dat ik gewoon flesvoeding zou gaan geven als ik ooit zou bevallen. Ik werd namelijk al gék bij het idee dat er iemand aan mijn tepels zou komen.

Nu ben ik dus zwanger en denk er inmiddels anders over. Ik heb best veel allergieën (gehad) en heb ook last van eczeem. Het zou dus goed zijn om borstvoeding te geven. Helaas kan ik nog steeds niks aan mijn tepels velen dus nu zit ik in tweestrijd. Ik lees regelmatig hier op het forum dat er ook mensen zijn die fulltime hebben gekolfd. Worden je tepels dan meer ontzien? Mij lijkt kolven een goede tussenweg om toch borstvoeding te kunnen gaan geven.

Als iemand andere tips heeft zijn ze zeer welkom want vind het best moeilijk om een beslissing te nemen.
Muis
Muis
Prater
Prater

Aantal berichten : 787
Punten : 854
Registratiedatum : 14-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Pijnlijke tepels en borstvoeding Empty Re: Pijnlijke tepels en borstvoeding

Bericht  Gast di 26 jun 2012 - 21:12

Ik denk dat je het altijd kunt proberen. Ik had ook vrij gevoelige tepels en dat ging tijdens de borstvoeding over in flinke pijn. Het was af en toe best heel moeilijk, het deed pijn als hij dronk, als ik onder de douche stond, als ik over de koude gang liep etc. maar ik heb doorgezet en inmiddels gaat het al maanden zonder een centje pijn.

Ik heb trouwens om andere redenen anderhalve week alles gekolfd en dat ontziet je tepel wel. Maar het kost ook enorm veel energie, zeker als je vriend weer aan het werk moet en je het kolven en voeden allebei zelf moet doen.

Gast
Gast

Bericht  Linda di 26 jun 2012 - 21:14

Ik vind dat ik bij kolven m'n tepels veel meer voel dan bij live voeden. Ik denk dat het echt per persoon verschilt.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 26 jun 2012 - 21:16

Maar je hoeft toch ook niet nu een beslissing te nemen, je kan het toch ook aan zien en dan proberen?
Tijdens mijn zwangerschap waren mijn tepels ook behoorlijk gevoelig en de eerste week deed t met aanhappen ook best pijn maar je tepels wennen er ook aan en de pijn was al snel verdwenen en nu voed ik zonder dat het pijn doet.

Gast
Gast

Bericht  Rouge di 26 jun 2012 - 22:04

Ik zelf heb helemaal geen gevoelige tepels, kan er zo in knijpen zonder pijn. Maar bij de tweede had ik toch pijn bij het voeden de eerste week, na een week toch doorzetten is het weer helemaal pijnloos. Het is iets waar je doorheen moet, wil je toch bv willen geven. Maar ik kan me voorstellen dat er vrouwen zijn waarbij het altijd pijnlijk blijft. Ik zou voor mezelf een doel stellen, bijvoorbeeld 2 weken proberen, is het dan nog niet te houden dan flesvoeding of kolven.
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Bericht  Muis di 26 jun 2012 - 22:14

Ik ga er nog eens over nadenken. Soms doet zelfs een BH aan hebben nog zeer, dus ze zijn echt heel gveoelig. Het zou mij verbazen als de pijn ineens weg gaat, maar kan het altijd een weekje of 2 proberen denk ik. Mocht het niks zijn zou ik wel graag willen gaan kolven als dat minder zeer doet.
Muis
Muis
Prater
Prater

Bericht  *Lookie* di 26 jun 2012 - 22:24

Ik had voor en tijdens de zwangerschap ook heel gevoelige tepels. Toch gewoon borstvoeding geprobeerd en dat gaat goed, al heb ik in het begin wel wat kloven gehad. Maar daarna alweer 6 maanden zonder pijn gevoedt. Kolven ontziet bij mij de tepels wel, dus tijdens de kloven heb ik meer gekolfd en dat ging prima. Ik zou het gewoon proberen als ik jou was, misschien valt het hartstikke mee! In principe zou bv ook geen pijn moeten doen en vaak doet het dat ook niet als je eenmaal weet hoe de baby moet aanhappen enzo (al kunnen we natuurlijk altijd problemen ontstaan zoals spruw oid).
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast wo 27 jun 2012 - 0:48

Ook ik heb hele gevoelige tepels, en zo kloven. En daarbij ingetrokken,dus dat maakte het niet makkelijk alle keren.

Ik gebruikte daarom een tepelhoedje, dan was het minder pijnlijk. Bij zoon heb ik zo 16 maanden gevoed. Bij de tweeling 9 maanden,en nu voed ik vanaf 9 maanden al zonder tepelhoedje. Helaas blijft 1 tepel pijnlijk bij het drinken, maar daar ben ik inmiddels al aan gewent. Het is vooral het aanhappen, daarna zakt het gelukkig wel wat af.

Kolven vind ik juist pijnlijker.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 27 jun 2012 - 4:38

Hier nog een met een heel gevoelige huid en tepels.. En dat deed echt de eerste zes weken zeer met voeden, daarna alleen aanhappen wat pijnlijk was en nu na drie maanden is het voeden pijnloos!

Ik vind het smeren met purelan echt een aanrader! Daarbij droeg ik ook soms lekschalen om de tepel te ontzien tussen de voedigen door.
Mothermates is ook erg prettig bij kloven.

Gast
Gast

Bericht  Muis wo 27 jun 2012 - 4:55

Meiden met pijnlijke tepels; doen ze buiten het voeden om dan nog wel zeer? Ik lees namelijk dat het na een paar maanden beter gaat, maar nu zonder borstvoeding (en ook als ik niet zwanger ben) doet het al echt zeer. Of is de pijn dan hetzelfde als dat je niet voed?
Muis
Muis
Prater
Prater

Bericht  Gast wo 27 jun 2012 - 4:56

Woon je heel toevallig in de buurt van Eindhoven?

Gast
Gast

Bericht  Muis wo 27 jun 2012 - 5:04

Nee 45 minuutjes er vandaan hoezo?
Muis
Muis
Prater
Prater

Bericht  Gast wo 27 jun 2012 - 6:07

Muis schreef:Meiden met pijnlijke tepels; doen ze buiten het voeden om dan nog wel zeer? Ik lees namelijk dat het na een paar maanden beter gaat, maar nu zonder borstvoeding (en ook als ik niet zwanger ben) doet het al echt zeer. Of is de pijn dan hetzelfde als dat je niet voed?

Nu tijdens de borstvoedingsperiode zijn ze extra gevoelig. En vooral de kant die al heel pijnlijk is. Na het voeden hou ik er daarna nog uren last van.

Gast
Gast

Bericht  Filoria wo 27 jun 2012 - 9:04

Heb je er al over nagedacht om na de bevalling meteen een lactatiekundige in te schakelen? Die weet er vast meer van.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  CCC wo 27 jun 2012 - 10:56

Ik twijfelde de hele zwangerschap over wel of geen borstvoeding geven, maar mijn motivatie was uiteindelijk mijn vriend die enorm allergisch en asmatisch is. Ik wilde het dus toch proberen na de bevalling en zou dan wel beslissen of het bij me paste ja of nee en of ik wilde doorzetten. Ik heb dus ook na de bevalling doorgezet, maar kan je vertellen de eerste week is echt even flink op je tanden bijten. Ik heb hele gevoelige tepels en heb ook zo kloven, het deed behoorlijk pijn de eerste week omdat de huid van mijn tepels opgerekt werd tijdens het drinken. Dit vond ik het meest pijnlijke, ik heb ook gekolfd in het ziekenhuis met een elektrische kolf en dit vond ik 3x niks... Dit deed behoorlijk pijn en vond het gevoel vreselijk, nu kolf ik thuis met een handkolf en vind dit prettiger persoonlijk. Wel vraag ik me af of ik niet meer zou kunnen kolven met een elektrische, maar voor nu heb ik alle tijd en ruimte om het zo te doen en als ik weer aan het werk ga in oktober zie ik wel weer verder. Ik denk dat je het gewoon over je heen moet laten komen, en inderdaad eventueel een lactatiekundige inschakelen na de bevalling. Ik heb in het ziekenhuis ook twee consulten gehad en vond dit erg fijn. Nu dat ik bijna 3 weken verder ben, is het niet pijnlijk of gevoelig meer. Na de eerste week was dit al vrijwel weggetrokken, belangrijkste is gewoon dat je leert hoe je je kindje goed moet aanleggen en laten aanhappen... Ik kan het je aanraden om het in elk geval te proberen, ik vind het echt het mooiste wat er is...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 27 jun 2012 - 19:02

Ik had daar ook heel erg last van. Binnen een dag ook al kloven. Toen heb ik Purelan crème van Medela besteld. Topspul! Dat er na elke voeding opsmeren en het werkt als een tierelier. Dus als je er serieus aan wilt beginnen,zou ik dat alvast kopen

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: