Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

kinderen ... handige auto?

+6
RYW
Coccinelle
Mamsie
PapillonRose
TukTuk
JD
10 plaatsers

Ga naar beneden

kinderen ... handige auto? Empty kinderen ... handige auto?

Bericht  JD do 27 jan 2011 - 11:03

Wat is nou echt een handige auto als je kinderen hebt?

Oke, hoe groter hoe beter, dat snap ik...
maar wat zijn de tussenmodelletjes waar ook prima een kinderwagen enzo in past.

wij hebben eindelijk een koper voor mn kia picanto, en op zich waren we nog niet heel erg enthousiast op zoek naar een auto, maar nu ik een koper heb, moet ik toch echt een nieuwe auto ervoor terug kopen, en ik wil er eentje kopen met het oog op de toekomst.

Ik heb een peugeot 307 gezien, dat is toch prima te doen of niet??
ik wil sowieso een 5 deurs, dat is natuurlijk wel zo makkelijk met kinderen,

en waar moet je nog meer op letten?
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kinderen ... handige auto? Empty Re: kinderen ... handige auto?

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 11:05

Ik zou er vooral op letten dat je een grote achterbak hebt, zodat er gemakkelijk een kinderwagen in kan.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk do 27 jan 2011 - 11:30

Ik heb zelf een opel astra, en daar past makkelijk een kinderwagen achterin (heb 5 deurs), wel een oud model uit 1997

(http://images01.olx.fr/ui/1/65/58/545758_1_1163500081.jpg
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  PapillonRose do 27 jan 2011 - 21:36

Ik zou inderdaad in elk geval een 5-deurs nemen als dat kan, daarnaast is een grote achterbak geen overbodige luxe. Een kinderwagenbak en onderstel nemen aardig wat ruimte in, is handig als je dat kwijt kan in de achterbak en het niet op de achterbank hoeft te leggen.

Dat laatste moet ik namelijk weleens in mijn Fiat Panda :P Op zich geen probleem, tenzij je naast je kindje nog iemand wilt meenemen in de auto Laughing
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Mamsie vr 28 jan 2011 - 0:35

Een golf 4 bijv is ruim genoeg voor 2 kinderen, met 3 al niet meer.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 0:41

Ik heb een 5-deurs fiat punto. Is natuurlijk niet echt een grote auto maar van binnen wel ruim. Volgens mij ook ruimer dan zo'n peugeot. Ook vind ik de kofferbak vrij ruim en denk ik dat daar de kleinere onderstellen wel in kunnen. Deze auto is ook licht dus scheelt weer in de kosten.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 2:42

Wij hadden bij de 1e en de 2e een seat leon, kon opzich prima met de wagen, maar werd me met 2 toch net iets te krap in de kofferbak. Vooral als ik de Quinny mee had.
Nu hebben we een volvo v50, station, echt ideaal.
Helaas moet deze ook weer weg, hier passen geen 4 kinderen in.

Ws. gaan we nu voor een vokswagen Touran oid, zijn er nog niet helemaal uit.Wel jammer, als we een extra stoel, of zelfs 2, achterin plaatsen, kunnen we dus geen kinderwagen meenemen. Dat past niet. Maar een stoel achterin op de 3e rij zal wel moeten, anders passen we er allemaal niet meer in! Een gewone kinderwagen past wel, maar een tweelingwagen is net te breed.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 3:15

*Marietje* schreef:Wat is nou echt een handige auto als je kinderen hebt?

Oke, hoe groter hoe beter, dat snap ik...
maar wat zijn de tussenmodelletjes waar ook prima een kinderwagen enzo in past.

wij hebben eindelijk een koper voor mn kia picanto, en op zich waren we nog niet heel erg enthousiast op zoek naar een auto, maar nu ik een koper heb, moet ik toch echt een nieuwe auto ervoor terug kopen, en ik wil er eentje kopen met het oog op de toekomst.

Ik heb een peugeot 307 gezien, dat is toch prima te doen of niet??
ik wil sowieso een 5 deurs, dat is natuurlijk wel zo makkelijk met kinderen,

en waar moet je nog meer op letten?
Dat vind ik écht niet. Ik hoef geen grote auto, nooit gehad ook. Wij hadden een 3 deurs renault toen de oudste kwam, ging prima. Nu hebben we een 4 deurs opel, en een golf TDI, 3 deurs. Geen grote auto's, maar geen enkel probleem.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 3:16

AngelNyn schreef:Ik heb zelf een opel astra, en daar past makkelijk een kinderwagen achterin (heb 5 deurs), wel een oud model uit 1997

(http://images01.olx.fr/ui/1/65/58/545758_1_1163500081.jpg

Die hebben wij ook.

Gast
Gast

Bericht  JD vr 28 jan 2011 - 3:42

sja het liefst hou ik gewoon mn kiaatje, maar daar past amper een kratje bier in....dus laat staan een wagen. hij is wel 5 deurs, maar verder niet zo handig met kinderen denk ik....
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Coccinelle vr 28 jan 2011 - 3:47

Wij hebben de picanto verkocht, de kofferbak is inderdaad zo klein dat er nog geen kratje bier in past. Als ik flink wat boodschappen ging doen stonden de boodschappentassen al op de achterbank.

Nu hebben we een punto evo, prima te doen met 1 kindje. En de kinderwagen (Mutsy rider) past er prima in.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576

Bericht  RYW vr 28 jan 2011 - 4:33

Oh, ik heb ook een Picantootje en maar liefst 2 kinderen, en ik vind het prima gaan. Sterker nog, bij ons is mijn picantootje de familieauto, want mijn vriend heeft een Mazda mx-5, dat is een tweezitter Wink
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Coccinelle vr 28 jan 2011 - 4:43

RYW schreef:Oh, ik heb ook een Picantootje en maar liefst 2 kinderen, en ik vind het prima gaan. Sterker nog, bij ons is mijn picantootje de familieauto, want mijn vriend heeft een Mazda mx-5, dat is een tweezitter Wink

Oh, haha..nouja het is ook maar net wat je wensen zijn mbt een auto en kinderen. Als mijn vriend in de bestuurdersstoel zat dan moest de stoel zo ver naar achter dat de maci cosi er niet fatsoenlijk achter pastte. Kon ook op een andere plek natuurlijk maar achter de bestuurder is wel de veiligste plek.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 5:07

Maar waarom zou je m dan nu verkopen als je hem toch het liefst nog hebt? Ik snap dat niet zo goed. Bedoel, je bent nog helemaal niet zwanger.

Gast
Gast

Bericht  Mamsie vr 28 jan 2011 - 5:13

Wij hebben nu een Mazda Premecy. Heerlijke auto, ruim en 3 stoelen achterin.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476

Bericht  JD vr 28 jan 2011 - 6:15

Elodie schreef:Maar waarom zou je m dan nu verkopen als je hem toch het liefst nog hebt? Ik snap dat niet zo goed. Bedoel, je bent nog helemaal niet zwanger.
nou ik heb geinformeerd bij diverse garages wat ik ervoor terug zou krijgen, en dat ligt tussen de 2500 en 3000 euro... en nu heb ik hem particulier te koop gezet. we hebben inderdaad geen haast met een nieuwe auto, maar had dan ook niet verwacht dat er zo snel iemand op zou reageren.

nu is er dus iemand die hem voor 5000 euro wil kopen. ik kan de gok nemen en hem niet verkopen, maar straks komt er geen andere koper voor, en moet ik hem straks (mocht ik wel zwanger raken) inruilen voor 2500 (of nog minder als we een jaar verder zijn)...dan verkoop ik hem nu liever.

@degene met de kia en 2 kids. hoe doe je dat dan met de kinderwagen achterin?? er is toch geen wagen die erin past? of zet je dan de wagenbak op de achterbank? en als je onderstel erin wil passen dan moet de hoedeplank er zeker af of niet?

JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 6:37

Wij hebben een Skoda Fabia Combi. Betaalbaar en toch heel degelijk. Hij is net iets groter dan een normale auto, maar ook weer niet zo'n mega stationbak. Ik ben er wel heel blij mee.

kinderen ... handige auto? 406107548_5_E2oG

Gast
Gast

Bericht  Bruintje Beer vr 28 jan 2011 - 7:29

Wij hebben ook een grotere auto gekocht toen ik van de 1e in verwachting was. Hadden een peugeut 206 3dr. Hebben er een Ford focus station voor teruggekocht. Ik zou als je 1 auto hebt ook een grote wagen willen hebben. Maar in mijn Kalos 5drs past de kinderwagen ook er in het geheel erin met kinderwagenbak en al. en is echt geen grote kofferbak.

Maar ik zou hem nu ook verkopen als je er particulier meer voor kan krijgen dan bij de dealers.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Flemy vr 28 jan 2011 - 7:33

Ik vind het juist wel slim om je auto nu te verkopen, nu vang je er tenminste nog wat voor.
Hij wordt alleen maar minder waard natuurlijk.

Ik zou vooral op de ruimte van de achterbak letten. Je vergist je gauw in hoeveel ruimte een wagen in beslag neemt vind ik. Mijn moeder heeft een nieuwe Peugeot 307 en daar past onze wagen dus niet in.

Wij hebben een station, een Mitsubishi Lancer. Ik zou nooit meer een andere auto willen dan een station, heerlijk die ruimte!!
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552

Bericht  Diese vr 28 jan 2011 - 7:59

*Marietje* schreef:
Elodie schreef:Maar waarom zou je m dan nu verkopen als je hem toch het liefst nog hebt? Ik snap dat niet zo goed. Bedoel, je bent nog helemaal niet zwanger.
nou ik heb geinformeerd bij diverse garages wat ik ervoor terug zou krijgen, en dat ligt tussen de 2500 en 3000 euro... en nu heb ik hem particulier te koop gezet. we hebben inderdaad geen haast met een nieuwe auto, maar had dan ook niet verwacht dat er zo snel iemand op zou reageren.

nu is er dus iemand die hem voor 5000 euro wil kopen. ik kan de gok nemen en hem niet verkopen, maar straks komt er geen andere koper voor, en moet ik hem straks (mocht ik wel zwanger raken) inruilen voor 2500 (of nog minder als we een jaar verder zijn)...dan verkoop ik hem nu liever.

@degene met de kia en 2 kids. hoe doe je dat dan met de kinderwagen achterin?? er is toch geen wagen die erin past? of zet je dan de wagenbak op de achterbank? en als je onderstel erin wil passen dan moet de hoedeplank er zeker af of niet?

Meteen doen!

Wij hebben twee auto's: een Renault Megane waar mijn vriend altijd in rijdt, en een Ford Ka. Ik heb altijd de kinderwagen achterin, omdat ik het meest met L.une op pad ga. Hij kan er maar op 1 manier in, maar als je dat eenmaal weet gaat het prima!
De maxocosi zet ik naast mij voorin (wel opletten dat je geen airbag hebt!), dus ik mis nu nog geen 5deurs. Als ze groter wordt of een eventuele 2e komt, zal het wel een stuk lastiger worden.
Diese
Diese
Prater
Prater

Aantal berichten : 615
Punten : 679
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Flip Fluitketel vr 28 jan 2011 - 8:39

Ik zou het ook doen, zeker nu je er een lekker bedrag voor kan krijgen. Misschien krijg je z'on bod de volgende keer niet.

Wij hadden 2auto's beide waren 3deurs. Toen ik zwanger was hebben we mijn auto ingeruild voor een grotere auto. Ik heb meestal de stationwagon omdat alles er lekker makkelijk inpast. Ik ben er erg blij mee dat we toendertijd voor een station zijn gegaan.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 8:46

Wij hebben een Opel Meriva 5 deurs. Niet super groot maar groot genoeg voor ons drietjes

Gast
Gast

Bericht  RYW vr 28 jan 2011 - 10:03

*Marietje* schreef:

Dat was ik.

Inmiddels zit mijn jongste niet meer in de wagen, hij wordt over anderhalve week drie jaar, dus die heeft geen wagen meer nodig, maar toen hij die nog wel had had ik eerst een heel plat onderstel en dat paste achterin als ik de hoedenplank eruit had, en later een buggy die plat opgevouwen in de lengte tussen de voorstoelen en achterbank paste. Toen ik nog het onderstel achterin had gingen de boodschappen tussen de voorstoelen en achterbank en toen later daar de buggy lag gingen de boodschappen achterin.

Mijn vriend is overigens 1.90 en past er ook prima in.

Verder heb ik nooit veel keus gehad, ik was alleenstaande moeder en deze auto had 4 deuren en ik kon 'm betalen, en toen bleek dat het eigenlijk best ging Wink maar mijn vriend en ik drinken beide geen bier, dus ik hoef ook geen kratjes te vervoeren Wink
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 21:16

Ik zou niets anders meer willen -nu ik een kind heb- dan een station. Geen geprut over ruimtegebrek. Als je de auto nu kunt verkopen voor 5000 euro zou ik er ook voor gaan. Zeker als je binnen een paar jaar wel kinderen wilt.

Wij hebben een Seat Cordoba station en ik ben nog elke dag blij dat we geen kleine auto meer hebben.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: