Slaappil voor vliegtuig
+2
TukTuk
Jilke
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Slaappil voor vliegtuig
Over 3 weken hebben we een vliegreis van 16 uur voor de boeg, en nou kan ik nooit slapen. We vertrekken savonds, en komen de ochtend weer aan ( ivm tijdsverschil). Ik moet dus een complete nacht overslaan, en de dag erna eigenlijk weer redelijk fit zijn meteen. Dat gaat hem dus niet worden zonder slaap
Nu had ik de huisarts gebeld voor een tablet, maar dit kan ik niet krijgen van hun. Daar doen ze niet aan.
Iemand nog een ander middel wat kan helpen? Lees over melatonine, normaal wat je koopt is 0.1 mg. Nu zie ik ze ook van 5 mg. Schijnt wel goed te werken. Heeft iemand daar ervaring mee?
Nu had ik de huisarts gebeld voor een tablet, maar dit kan ik niet krijgen van hun. Daar doen ze niet aan.
Iemand nog een ander middel wat kan helpen? Lees over melatonine, normaal wat je koopt is 0.1 mg. Nu zie ik ze ook van 5 mg. Schijnt wel goed te werken. Heeft iemand daar ervaring mee?
Jilke- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10
Re: Slaappil voor vliegtuig
5mg werkt inderdaad over het algemeen wel goed, maar die kan je niet zomaar kopen, die kan je alleen op recept krijgen. Overigs zijn die ook vrij prijzig en worden niet vergoed, rond de 30 euro voor 30 stuks (als je gelijk 90 stuks op recept kan krijgen betaal je rond de 42 euro).
Maar huisartsen schrijven dit ook niet zo snel voor.
Je kan wel deze kopen:
http://sleepzz.nl/producten/melatonine-forte/
En dan eventueel 3 stuks nemen, al weet ik niet of dat kwaad kan, wat betreft de vulstoffen etc die er in zitten.
Maar huisartsen schrijven dit ook niet zo snel voor.
Je kan wel deze kopen:
http://sleepzz.nl/producten/melatonine-forte/
En dan eventueel 3 stuks nemen, al weet ik niet of dat kwaad kan, wat betreft de vulstoffen etc die er in zitten.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Oke dat is dus niet bij een Etos te koop ofzo? Probleem is dat de huisarts dus uit principe niks wil voorschrijven. En die 0.1 mg schijnt niet voldoende te werken.
Jilke- Prater
Jilke schreef:Oke dat is dus niet bij een Etos te koop ofzo? Probleem is dat de huisarts dus uit principe niks wil voorschrijven. En die 0.1 mg schijnt niet voldoende te werken.
Nee boven de 1,5mg is niet zonder recept te koop in NL.
Zitten er bij jouw huisarts in de praktijk geen meerdere huisartsen? Misschien kan je het daar proberen of hij of zij wel iets wilt voorschrijven?
0,1mg werkt over het algemeen inderdaad niet, ik slik vaak 10mg als ik écht zeker er van wil zijn dat ik op tijd in slaap.
Als die 0,1mg al bij iemand werkt, denk ik eerder dat het placebo is.
Of je probeert iets homeopatisch, iets rustgevends? Het voordeel alleen van melatonine is ook dat het schijnbaar ook goed werkt tegen jetlags.
TukTuk- Ratel
Ik vind het wel raar dat je huisarts niets wil voorschrijven. Ik hoor om mij heen vaak zat dat mensen wat krijgen van de huisarts op recept
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Dat hoorde ik inderdaad ook, dat er zelden moeilijk over gedaan wordt.
Knullige is, ik heb adhd, en vind het al lastig om zo lang stil te zitten, ik overleef die 16 uur echt niet anders als ik niks krijg van de huisarts probeer ik het wel met een rustgevend spul van A.Vogel in combinatie met een paar van die Melatoninetabletten?
Zal toch niet veel kwaad kunnen, hooguit dat ik er duf van word?
Knullige is, ik heb adhd, en vind het al lastig om zo lang stil te zitten, ik overleef die 16 uur echt niet anders als ik niks krijg van de huisarts probeer ik het wel met een rustgevend spul van A.Vogel in combinatie met een paar van die Melatoninetabletten?
Jilke- Prater
Melatonine wordt juist vaak voor geschreven bij mensen met ADHD! Slik je ook medicatie voor je ADHD? Of heb je bij een psychiater gelopen bijvoorbeeld voor die ADHD? Misschien kan je via die weg melatonine voorgeschreven krijgen? Ik heb de melatonine ook via de psychiater.Jilke schreef:Dat hoorde ik inderdaad ook, dat er zelden moeilijk over gedaan wordt.
TukTuk- Ratel
Overigs vind ik deze links wel op internet:
http://www.vitanatural.net/nl/melatonine-tr-5mg-slaap-hormoon-100-tabletten-619.html
http://www.hqsupps.com/Melatonine-5mg-120-tabletten
Hier kan je het dus wel kopen, maar geen idee of dat betrouwbare tabletten zijn en of die websites betrouwbaar zijn.. Het voordeel van als je het via de huisarts voorgeschreven krijgt, je gewoon zeker weet dat er geen troep in die pillen zit omdat ze door de apotheker gemaakt zijn.
http://www.vitanatural.net/nl/melatonine-tr-5mg-slaap-hormoon-100-tabletten-619.html
http://www.hqsupps.com/Melatonine-5mg-120-tabletten
Hier kan je het dus wel kopen, maar geen idee of dat betrouwbare tabletten zijn en of die websites betrouwbaar zijn.. Het voordeel van als je het via de huisarts voorgeschreven krijgt, je gewoon zeker weet dat er geen troep in die pillen zit omdat ze door de apotheker gemaakt zijn.
TukTuk- Ratel
Die had ik ook gevonden ja, maar wat je zegt, hoe weet ik zeker dat er niks geks in zit...
Jilke- Prater
Anders fake je even dat je vliegangst hebt en vraag om oxazepam. Daar wordt je ook lekker slaperig van. Ik denk dat Melatonine niet echt gaat helpen in dit geval. Vind het echt raar dat ze je niet even een paar slaaptabletten geven, je bent geen verslaafde ofzo!
Reeza- Prater
- Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12
Nee inderdaad, al is het alleen maar voor de heenreis. Kom ik in ieder geval beetje bijgeslapen aan, gezien we smorgens aankomen en nog de hele dag moeten rijden voor we bij het hotel zijn.
Terugreis overleef ik dan wel weer, die slaap ik thuis wel bij.
Ik zal morgen de dokter nog eens bellen, probeer het gewoon nog een keer. In de hoop dat ik een andere heb.
Terugreis overleef ik dan wel weer, die slaap ik thuis wel bij.
Ik zal morgen de dokter nog eens bellen, probeer het gewoon nog een keer. In de hoop dat ik een andere heb.
Jilke- Prater
Jilke schreef:Over 3 weken hebben we een vliegreis van 16 uur voor de boeg, en nou kan ik nooit slapen. We vertrekken savonds, en komen de ochtend weer aan ( ivm tijdsverschil). Ik moet dus een complete nacht overslaan, en de dag erna eigenlijk weer redelijk fit zijn meteen. Dat gaat hem dus niet worden zonder slaap :)
Niet krijgen?! Waar slaat dat op?! Jij hebt daar recht op hoor. Ik kreeg het wel, dus gewoon aandringen . Ze gaf het liever niet, maar dit kunnen ze niet weigeren dus nogmaals proberen.
Overigens hielp het bij mijn man en mij niks, ik was net zo wakker als zonder.
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
Volgens mij heeft ze het al gekregen, als ik haar andere topic goed begrepen heb. En recht op een slaapmiddel hebben is natuurlijk onzin, slaap- en kalmeringsmiddelen blijven natuurlijk dingen met een redelijk hoog verslavingsrisico, dus ik kan me voorstellen dat artsen er voorzichtig mee zijn.
_Nina- Prater
- Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12
Soortgelijke onderwerpen
» Zelf een vliegtuig besturen voor een prikkie!
» To do in het vliegtuig
» handbagage vliegtuig
» Kleding in vliegtuig
» babybasket in vliegtuig
» To do in het vliegtuig
» handbagage vliegtuig
» Kleding in vliegtuig
» babybasket in vliegtuig
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: