Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kinkhoest; gevaar?

+5
Flower_L
Wennes
Printje
Susan
Aimee
9 plaatsers

Ga naar beneden

Kinkhoest; gevaar? Empty Kinkhoest; gevaar?

Bericht  Aimee ma 13 aug 2012 - 4:37

Mijn nichtje van 1,5 heeft kinkhoest. Mijn schoonzusje smste mij meteen dat de dokter zegt dat het wel besmettelijk is, maar niet gevaarlijk voor Luuk.
Google is mijn beste vriend, dus ik heb het even opgezocht(omdat onze huisartsen elkaar vaker tegen sprekenO, maar daar vind ik dat het voor kinderen onder de 12 maanden wel levensbedreigend kan zijn. Daarna staat beschreven: 'Gevaccineerde kinderen tot en met de leeftijd van 4 maanden lopen ook risico, aangezien zij door hun leeftijd nog niet in staat zijn om voldoende immuniteit op te bouwen. Voorts lopen kinderen van 6 maanden tot en met 4 jaar, die één of meer kinkhoestvaccinaties niet gehad hebben, risico.'

Luuk heeft al z'n vaccinaties gewoon gehad, dus dan zou hij inderdaad geen risico moeten lopen toch? Ik vind het wel een beetje eng, maar als ik nu zeg dat ik liever voorzichtig ben, ben ik weer zo'n zeikerd die het beter denkt te weten dan de huisarts...
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinkhoest; gevaar? Empty Re: Kinkhoest; gevaar?

Bericht  Susan ma 13 aug 2012 - 4:45

Kijk even op de website van het RIVM, daar staat het wel vrij duidelijk. Heb het laatst ook opgezocht, omdat ik een brief kreeg dat er vermoedelijk kinkhoest heerste op de groep van Ezra.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinkhoest; gevaar? Empty Re: Kinkhoest; gevaar?

Bericht  Gast ma 13 aug 2012 - 4:49

Waarschijnlijk heeft z kinkhoest gehad de afgelopen maanden. Toen hij 1 week oud was is mijn nichtje langs geweest. Toen wisten we nog niet dat zij kinkhoest had. Het hoesten is heel akelig im te zien. Het is soms net alsof ie er in stikt. Ik zou dus toch echt met mijn kinderen uit de buurt van iemand met kinkhoest blijven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinkhoest; gevaar? Empty Re: Kinkhoest; gevaar?

Bericht  Aimee ma 13 aug 2012 - 5:07

Bedankt Yvonne en Susan!
Volgens de site van de RIVM is het wel gevaarlijk als niet alle inentingen zijn gegeven, maar er staat ook dat je contact moet openemen met de huisarts als je baby in contact is geweest met een kinkhoest patient. Op de site staat dat het alleen besmettelijk tijdens de incubatie periode, dus ik kan er verder niets meer aan doen (al hou ik hem daar wel liever nog even weg...)
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinkhoest; gevaar? Empty Re: Kinkhoest; gevaar?

Bericht  Printje ma 13 aug 2012 - 6:00

Kinkhoest is zeker wel gevaarlijk voor kinderen onder het jaar. Ik zou uit de buurt blijven, kinkhoest ie geen pretje.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinkhoest; gevaar? Empty Re: Kinkhoest; gevaar?

Bericht  Wennes ma 13 aug 2012 - 14:10

Printje schreef:Kinkhoest is zeker wel gevaarlijk voor kinderen onder het jaar. Ik zou uit de buurt blijven, kinkhoest ie geen pretje.

+1
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinkhoest; gevaar? Empty Re: Kinkhoest; gevaar?

Bericht  Gast ma 13 aug 2012 - 19:07

Wennes schreef:
Printje schreef:Kinkhoest is zeker wel gevaarlijk voor kinderen onder het jaar. Ik zou uit de buurt blijven, kinkhoest ie geen pretje.

+1

+1

Ik zou echt je kindje uit de buurt houden! Mijn broertje en zusje hebben t gehad met de leeftijd van 10 en 11.. nou ik kan je vertellen, dat wil je niet bij je zoontje zien. Het is ook lang besmettelijk dus de komende weken maar niet afspreken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinkhoest; gevaar? Empty Re: Kinkhoest; gevaar?

Bericht  Flower_L ma 13 aug 2012 - 19:30

Ik ben daar heel 'strict' in...onzeker? Dan niet in de buurt.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinkhoest; gevaar? Empty Re: Kinkhoest; gevaar?

Bericht  ellibre ma 13 aug 2012 - 19:34

Als de kinkhoest zich al geopenbaard heeft bij je neefje is het niet meer besmettelijk.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinkhoest; gevaar? Empty Re: Kinkhoest; gevaar?

Bericht  Printje ma 13 aug 2012 - 19:36

ellibre schreef:Als de kinkhoest zich al geopenbaard heeft bij je neefje is het niet meer besmettelijk.

Dat klopt maar dan nog zou ik geen risico nemen en er de eerste tijd niet heen gaan, vooral met een kind onder het jaar nog niet. Wij hebben het onlangs op school gehad en het is erg besmettelijk en je bent er maanden zoet mee.
Mijn nichtje had het met een kleine maand geloof ik en heeft ermee in het ziekenhuis gelegen aan de beademing en al.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinkhoest; gevaar? Empty Re: Kinkhoest; gevaar?

Bericht  Pien ma 13 aug 2012 - 19:37

ellibre schreef:Als de kinkhoest zich al geopenbaard heeft bij je neefje is het niet meer besmettelijk.
huh... Het gaat over een nichtje en een zoon toch?!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinkhoest; gevaar? Empty Re: Kinkhoest; gevaar?

Bericht  Fiwen ma 13 aug 2012 - 19:39

Even dit topic gebruiken. Er is een flinke kans dat mijn man kinkhoest heeft. De huisarts zal hier niks tegen gaan geven en we hebben bij J nog geen symptomen gezien. Moeten we nog ergens op letten behalve hygiëne? (En natuurlijk J in de gaten houden)
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinkhoest; gevaar? Empty Re: Kinkhoest; gevaar?

Bericht  Printje ma 13 aug 2012 - 19:40

Fiwen; volgens mij stond er in onze brief naar de ouders toe toen over veel handen wassen, zoveel mogelijk contact via de mond vermijden.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinkhoest; gevaar? Empty Re: Kinkhoest; gevaar?

Bericht  Paper Crown ma 13 aug 2012 - 19:41

Ik vind kinkhoest erg eng, in onze klas heersde het ook toen ik 5 was. De een na de ander werd ziek. Zelfs na maanden als die kindjes terugwaren en 'beter' waren hoestten ze nog als een zieke zeehond, echt erg!

Ik zou mijn kind zoveel mogelijk beschermen, en als je schoonzus je hierom een zeikerd vindt dan is dat maar zo, jammer dan.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinkhoest; gevaar? Empty Re: Kinkhoest; gevaar?

Bericht  ellibre ma 13 aug 2012 - 19:50

Pien schreef:
ellibre schreef:Als de kinkhoest zich al geopenbaard heeft bij je neefje is het niet meer besmettelijk.
huh... Het gaat over een nichtje en een zoon toch?!
Nichtje bedoelde ik ja, zat even via m'n telefoon op het forum.

Lees overigens wat tegenstrijdige dingen erover nu. Dus negeer maar wat ik hier boven zei. De besmettingsperiode duurt drie tot vier weken nadat de hoestbuien zijn begonnen, en kan verkort worden door het gebruik van antibiotica.


Laatst aangepast door ellibre op ma 13 aug 2012 - 19:56; in totaal 2 keer bewerkt
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinkhoest; gevaar? Empty Re: Kinkhoest; gevaar?

Bericht  Aimee ma 13 aug 2012 - 19:52

Ik heb even de HA gebeld.
Het is wel nog steeds besmettelijk voor hem. De kans is heel klein dat het ook daadwerkelijk 'levensgevaarlijk' is, maar kinkhoest is gewoon iets heel naars waarvan je niet wil dat je kindje het krijgt. Dus we houden hem lekker daar weg smile
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinkhoest; gevaar? Empty Re: Kinkhoest; gevaar?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum