Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gastouder vraag

4 plaatsers

Ga naar beneden

Gastouder vraag Empty Gastouder vraag

Bericht  Gast do 9 aug 2012 - 21:38

Mocht er een tweede kindje komen gaat die straks voor 1 dag naar een opvang (waarschijnlijk geen kdv maar een gastouder)

Wat ben ik ongeveer per uur kwijt? (wat is een beetje gemiddeld)
Kan ik daarvan iets terug vragen aan de belasting of niet? En zo ja, hoeveel krijg je dan ongeveer terug?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder vraag Empty Re: Gastouder vraag

Bericht  Lejow do 9 aug 2012 - 21:41

Onze gastouder vraagt 5,50 per uur, en het gastouder bureau vraagt 63 cent per uur. We betalen dus 6,13 in totaal per uur.
Je kunt gewoon toeslag terug krijgen van de belasting, dit werkt hetzelfde als bij de kinderopvang.
Je krijgt geloof ik terug tot 4,10 euro (als ik het goed zeg), de rest moet je zelf bij betalen.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Bruintje Beer do 9 aug 2012 - 21:48

Ja je krijgt ook terug als je ooit een 2e kindje. Wij hebben ook een gastouder daar betalen we in totaal 5,93 euro p.u voor incl. bureuakosten. Zonder bureaukosten krijgt ze 4,75.

wij zijn voor 1 dag opang voor 2 kinderen bruto 403 euro kwijt en betalen netto 117 euro. Je krijgt volgens mij zelfs meer terug als je 2 kinderen hebt volgens mij.(Toenwij er nog 1 hadden ging ze nog niet naar de gastouder)
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  ellibre do 9 aug 2012 - 22:00

"U kunt alleen kinderopvangtoeslag krijgen als uw gastouder is geregistreerd in het Landelijk Register Kinderopvang (LRK). Ook het gastouderbureau waarbij uw gastouder is aangesloten, moet in dit register staan."

Lejow, de hoogte van de kinderopvangtoeslag is inkomensafhankelijk. TO kan zelf de hoogte van de kinderopvangtoeslag berekenen via toeslagen.nl, daar kunnen wij niks over zeggen zo.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Bericht  Gast do 9 aug 2012 - 22:11

ellibre schreef:"U kunt alleen kinderopvangtoeslag krijgen als uw gastouder is geregistreerd in het Landelijk Register Kinderopvang (LRK). Ook het gastouderbureau waarbij uw gastouder is aangesloten, moet in dit register staan."

Lejow, de hoogte van de kinderopvangtoeslag is inkomensafhankelijk. TO kan zelf de hoogte van de kinderopvangtoeslag berekenen via toeslagen.nl, daar kunnen wij niks over zeggen zo.

Dat is volgens mij veranderd naar uren dat je werkt.

Ik vraag 5 euro per uur per kind, daar zit wel bijna alles in ( uitgezonderd flesvoeding en luiers)
Daar komen nog wel bureau kosten bij, dat verschild per bureau.
De meeste gastouders vragen tussen de 4,50 en 5 euro per uur.

Gast
Gast

Bericht  ellibre do 9 aug 2012 - 22:15

Snoepy87 schreef:
ellibre schreef:"U kunt alleen kinderopvangtoeslag krijgen als uw gastouder is geregistreerd in het Landelijk Register Kinderopvang (LRK). Ook het gastouderbureau waarbij uw gastouder is aangesloten, moet in dit register staan."

Ik vraag 5 euro per uur per kind, daar zit wel bijna alles in ( uitgezonderd flesvoeding en luiers)
Van toeslagen.nl:

Kinderopvangtoeslag is een tegemoetkoming in de kosten van kinderopvang. Hoeveel kinderopvangtoeslag u krijgt, hangt af van uw inkomen en van het aantal kinderen dat naar de opvang gaat.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Bericht  Gast do 9 aug 2012 - 22:16

ellibre schreef:
Snoepy87 schreef:

Van toeslagen.nl:

Kinderopvangtoeslag is een tegemoetkoming in de kosten van kinderopvang. Hoeveel kinderopvangtoeslag u krijgt, hangt af van uw inkomen en van het aantal kinderen dat naar de opvang gaat.

Sinds 2012 is de kinderopvangtoeslag gekoppeld aan het aantal uren dat de ouder met de kleinste baan werkt. De hoogte van de toeslag hangt ook af van het aantal kinderen dat naar de kinderopvang gaat, voor hoeveel uur dat gebeurt en de uurprijs van de kinderopvang. De overheid vergoedt niet meer dan een maximale uurprijs voor kinderopvangtoeslag.

Gast
Gast

Bericht  ellibre do 9 aug 2012 - 22:20

Snoepy, dat betreft alleen het maximaal aantal uren waar je kinderopvangtoeslag voor kunt krijgen. Voor kinderen die nog niet naar de basisschool gaan geldt maximaal het aantal gewerkte uren van de minst werkende partner plus 40%. Voor kinderen die naar de basisschool gaan geldt maximaal het aantal gewerkte uren minus 30%.

De hoogte van die toeslag is vervolgens weer inkomensafhankelijk.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Bericht  Lejow do 9 aug 2012 - 22:50

De hoogte is inderdaad inkomensafhankelijk, maar ze vergoeden niet de volle 100 % van de uurprijs.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Petteflet vr 10 aug 2012 - 1:38

Daar zit dan nog best veel verschil tussen. Onze gastouder vraagt voor het jongste kind (hele dag opvang) 4,00. Met kosten voor bureau betalen wij 5,15 euro.
Voor het oudste kind (halve dag opvang) vraagt ze 3,50. Met kosten voor bureau betalen wij 4,45 euro.
We moeten dan wel zelf luiers en flesvoeding meegeven. Rest krijgen ze bij de gastouder. Af en toe neem ik een brood, vleeswaren of iets anders eetbaars mee.

Wat wij precies terugkrijgen voor gastouder weet ik niet, aangezien onze kinderen ook nog naar kdv en bso gaan. In totaal betalen wij aan opvangkosten rond de 800 euro en we krijgen 590 euro terug van de belastingdienst.
Petteflet
Petteflet
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 638
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud