Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

6maanden en voeding

+2
Fiwen
mauwmauw
6 plaatsers

Ga naar beneden

6maanden en voeding Empty 6maanden en voeding

Bericht  mauwmauw zo 10 apr 2011 - 20:42

mijn zoontje word woensdag 6 maanden en ik had nog wat vraagjes over voeding dan,nu moesten wij vandaag eigenlijk naar het cb en wilde ik ze daar vragen,maar dat is net afgezegd ivm ziekte van de arts.dus nu hoop ik dat jullie ze kunnen beantwoorden,
mijn zoontje drinkt nu 4x180+6(200ml dus) kan ik dan overgaan op nutrilon standaard 2?
mijn zoontje krijgt wel fruit en met groente zijn we aan het proberen,hoeveel flessen moet hij hebben.

ik hoop dat jullie me kunnen helpen
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

6maanden en voeding Empty Re: 6maanden en voeding

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 20:44

Dat staat aangegeven op het pak van nutrilon 2. Wat ik me kan herinneren is dat gewoon hetzelfde als bij pak 1. Dezelfde hoeveelheid met dezelfde aantal schepjes. Kijk maar eens op het pak.

Gast
Gast

Bericht  mauwmauw zo 10 apr 2011 - 20:49

ja ik had zien staan dat ze 3-4 flessen mochten,maar nu had ik hier weer gelezen dat ze niet meer als 500 ml ofzo mochten maar heb ik denk verkeerd gelezen
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 20:55

Volgens mij moet dat 1000ml zijn. 500 is wel erg weinig in mijn ogen.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 22:11

Volgens het pak en het CB mogen ze van standaart 2, 800 ml per dag hebben, dat zijn dus 4 flessen van 180+6. Ze mogen niet meer hebben omdat ze anders te vol zitten om goed te gaan eten.

Nu eet mijn dochter sowieso nog niet veel, dus ik ben er even achteraan geweest hoeveel ze nou echt mogen hebben en de officiele grens staat ook voor standaart 2 op 1000ml per dag, kom je daar (structureel) (veel) overheen, dan bestaat de kans dat de niertjes beschadigd raken. Mijn dochter krijgt tussen de 4 en 5 flessen op een dag.

Gast
Gast

Bericht  Fiwen zo 10 apr 2011 - 23:27

Wat Dromertje zegt klopt. Op het pak staat volgens mij idd maximaal 800ml per dag maar ik heb nog gemailt met de voedingsdeskundige van Nutrilon en die vertelde me dat als het 'tijdelijk' 1000ml per dag was dat dit totaal geen probleem is. Maar als het veel meer wordt dan dat, dat je dan wel beter nog even op Nutrilon 1 kon blijven.
Hier ging J. heel snel van 5 naar 3 flessen (in 2 weken) toen ze eenmaal pap, fruit en groente ging eten dus ik zou me er niet te veel zorgen om maken.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  PapillonRose zo 10 apr 2011 - 23:44

Handig dit topic! Hier krijgt ze nu 4 flessen van 210+7.. En die gaan allemaal leeg!
Met bijvoeden al voorzichtig begonnen, maar dat is nog niet echt een groot succes. Ze kokhalst veel en krijgt maar weinig binnen. Dus voorlopig hou ik nog wel deze hoeveelheid voeding aan denk ik. Wel even kijken of ik over 2 weken overga op Friso comfort 2 of op een andere vervolgmelk (Friso Standaard drinkt ze veel slechter van).
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  mauwmauw ma 11 apr 2011 - 4:55

oke ik ben weer helemaal bij qua voeding,blijft toch handig zo'n forum.vraag me weleens af hoe ze dat "vroeger"deden zonder forum enz,
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast ma 11 apr 2011 - 6:16

Ik zou het idd gewoon op 3/4 flessen van 180 laten, zoiets dronk ons zoontje toen ook ongeveer.
Nu drinkt hij max 480 cc melk, meer gaat er gewoon echt niet in! smile

Gast
Gast

Bericht  holaagirl ma 11 apr 2011 - 8:03

hey,
mijn vent dronk ook echt nog 5 flessen met 6 maanden en moest over op opvolgmelk van cb. Officieel kreeg hij te veel voeding binnen. Nu vult opvolgmelk meer, dus al snel kreeg hij minder honger! Het is even wennen! De vaste voeding was hier ook drama! Kokhalzen, uitspugen enz...na flink oefenen en doorzetten eet hij ineens groente en fruit en zelfs brood! Meteen ging hij over van 5 naar 3 flessen...(7.5maand pas...)
mijn ervaring is dat het cb al met 6maanden aan de vaste voeding wilt. Hier was dat te snel!
Overigens zei de kinderarts vorige week dat sommige kindjes nu eenmaal meer nodig hebben en als hij/zij vraagt om meer dan mag je ook 5flessen geven hoor! Succes!
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11

Bericht  mauwmauw ma 11 apr 2011 - 8:13

als opvolgmelk meer vult dan denk ik dat we snel op 3 flessen zit,hij heeft er nu 4 maar ze gaan er niet altijd even makkelijk in.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Bericht  loesje ma 11 apr 2011 - 19:53

vorige week was ik bij het cb en A.lex moest van 4 na 3 flessen gaan en daar zit hij nu ook netjes op. maar wat me nou opvalt dat hij nu ineens heel veel ranja naast zn flessen wilt bvb bij zn middag en avond eten wil hij een fles ranja is dat normaal?
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  Flemy di 12 apr 2011 - 8:30

Loesje, wat voor ranja bedoel jij nu dan?? En tsja, als hij een fles minder krijgt zal hij dus toch ergens z'n vocht vandaan moeten halen lijkt me Wink

Onze dochter krijgt al vanaf dat ze 3 maanden is maar 4 flessen en sinds ze 5 maanden is krijgt ze die met 210+7 per keer.
Groente en fruit gaat nu ook heel goed, dus ze drinkt de flessen wel wat minder leeg nu. We gaan nu dus ook over op 180+6 per fles.
Het was eerst nog vooral wennen aan het eten en wat uitproberen (het begon met kokhalzen en krijsen en werd langzaam aan gretig happen Wink), maar ze eet echt haar bakje leeg nu.
We zullen dus ook komende maand denk ik wel over gaan op 3 flessen en dan dus 180+6 per keer.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552

Bericht  PapillonRose di 12 apr 2011 - 8:32

Flemy schreef:Loesje, wat voor ranja bedoel jij nu dan?? En tsja, als hij een fles minder krijgt zal hij dus toch ergens z'n vocht vandaan moeten halen lijkt me Wink

Onze dochter krijgt al vanaf dat ze 3 maanden is maar 4 flessen en sinds ze 5 maanden is krijgt ze die met 210+7 per keer.
Groente en fruit gaat nu ook heel goed, dus ze drinkt de flessen wel wat minder leeg nu. We gaan nu dus ook over op 180+6 per fles.
Het was eerst nog vooral wennen aan het eten en wat uitproberen (het begon met kokhalzen en krijsen en werd langzaam aan gretig happen Wink), maar ze eet echt haar bakje leeg nu.
We zullen dus ook komende maand denk ik wel over gaan op 3 flessen en dan dus 180+6 per keer.
Gelukkig, ik ben niet de enige die dit heeft laughcry Hier gaat het nu ook langzaam beter, maar ze is nog steeds niet erg enthousiast over de bijvoeding. Hoewel ze vandaag zomaar bijna een halve portie worteltjes gegeten heeft Very Happy
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Flemy wo 13 apr 2011 - 1:58

PapillonRose; Hier heeft het ook even geduurd hoor. Ik ben begonnen met groente, allereerste hapje vrat ze echt op! Een heel potje (zo'n 4 maanden potje)! Daarna werd het ineens tegenwerken, kokhalzen en krijsen. Fruit ook gaan proberen en dat ging wel iets beter. Uiteindelijk ging ze dat zo goed eten dat het hele bakje leeg ging, maar groente bleef moeilijk gaan. Nu pas sinds een paar dagen eigenlijk eet ze dat ook heel goed, zomaar ineens.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud