Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe noemen jullie kindjes de familieleden?

+8
kwak
Thunder
Catwoman79
Dolphinne
Twellie
Barbabella
Marin
Flower_L
12 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe noemen jullie kindjes de familieleden? Empty Hoe noemen jullie kindjes de familieleden?

Bericht  Flower_L do 9 aug 2012 - 4:40

Hier hebben mn ouders l 'Mima' voor oma en Pipa' voor opa aangeleerd en ik krijg het er niet uit... confused

Hebben jullie kindjes bijnamen of andere benamingen voor familieleden?

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe noemen jullie kindjes de familieleden? Empty Re: Hoe noemen jullie kindjes de familieleden?

Bericht  Gast do 9 aug 2012 - 5:09

*


Laatst aangepast door Pom_ op zo 2 sep 2012 - 4:58; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe noemen jullie kindjes de familieleden? Empty Re: Hoe noemen jullie kindjes de familieleden?

Bericht  Marin do 9 aug 2012 - 5:14

Da's toch juist leuk, Flower? Veel origineler en persoonlijker dan altijd dezelfde opa en oma.

Ik noemde m'n ene oma en opa Omi en Pa, en m'n andere Ama en Opajaap. Pas in m'n tienerjaren kwam ik er achter dat m'n oma dus gewoon zelf Jaap heette. laughcry
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe noemen jullie kindjes de familieleden? Empty Re: Hoe noemen jullie kindjes de familieleden?

Bericht  Barbabella do 9 aug 2012 - 5:28

.


Laatst aangepast door Barbabella op za 12 okt 2019 - 1:58; in totaal 1 keer bewerkt
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe noemen jullie kindjes de familieleden? Empty Re: Hoe noemen jullie kindjes de familieleden?

Bericht  Twellie do 9 aug 2012 - 5:34

Mijn oma noemt ze 'oude oma' en haar eigen oma gewoon 'oma'.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe noemen jullie kindjes de familieleden? Empty Re: Hoe noemen jullie kindjes de familieleden?

Bericht  Dolphinne do 9 aug 2012 - 5:44

Als hij ze aanspreekt is het gewoon opa of oma en als we het over ze hebben soms ook opa\oma en dan de voornaam.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe noemen jullie kindjes de familieleden? Empty Re: Hoe noemen jullie kindjes de familieleden?

Bericht  Catwoman79 do 9 aug 2012 - 5:47

R.uben noemt mijn ouders opa en oma N.icky.
En mijn schoonouders opa en oma T.hijs.

Heeft hij zelf zo verzonnen, hij heeft de naam van het oudste nichtje/neefje er achter geplakt.
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het noorden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe noemen jullie kindjes de familieleden? Empty Re: Hoe noemen jullie kindjes de familieleden?

Bericht  Thunder do 9 aug 2012 - 5:50

Mijn opa en oma noemen ze 'oude opa en oude oma'. Hun eigen opa's en oma's gewoon 'opa en oma'.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe noemen jullie kindjes de familieleden? Empty Re: Hoe noemen jullie kindjes de familieleden?

Bericht  kwak do 9 aug 2012 - 5:51

mijn schoonouders noemen zichzelf opa Jip en oma Janneke. Ze hete namelijk J.an en J.anneke en mijn schoonmoeder vind dat grappig Hoe noemen jullie kindjes de familieleden? 394967
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe noemen jullie kindjes de familieleden? Empty Re: Hoe noemen jullie kindjes de familieleden?

Bericht  Bruintje Beer do 9 aug 2012 - 5:56

mijn moeder en schoonouders gewoon oma en opa. De oma's van ons noemen we Omi.
Zelf noemde ik mijn mijn oma 'Omi'
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe noemen jullie kindjes de familieleden? Empty Re: Hoe noemen jullie kindjes de familieleden?

Bericht  Annemie do 9 aug 2012 - 6:23

Mijn ouders noemt hij opa en oma tractor en mijn schoonouders opa en oma bink.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe noemen jullie kindjes de familieleden? Empty Re: Hoe noemen jullie kindjes de familieleden?

Bericht  RYW do 9 aug 2012 - 6:30

Mijn jongens noemen mijn ouders gewoon 'opa en oma'. Verder hebben ze nog een opa en oma en stiefopa en stiefoma van vaders kant die ze nauwelijks zien. Die oma en stiefopa noemen ze 'logeeroma en logeeropa', omdat ze daar vroeger, toen de band tussen vader en oma nog beter was, vaak logeerden. De opa en stiefoma zien ze hoogstens eens per jaar, en die heten niet eens opa of oma. Die heten 'de papa van papa' en 'S.'.

Mijn broer en schoonzus noemen ze bij alleen hun voornaam, dus geen 'oom' of 'tante'. De broers van mijn ex noemen ze dan weer wél 'ome A.'. En dan noemen ze mijn vriendin ook weer 'tante P.', terwijl dat dat dus niet eens hun echte tante is smile

Mijn vriend is hun stiefvader, maar die noemen ze niet zo, omdat ze van de sprookjes geleerd hebben dat stiefmensen per definitie gemeen zijn. Ze noemen hem dus gewoon bij zijn naam, en als iemand dan vraagt wie hij is, dan zegt mijn jongste altijd 'J. is mijn mama's moppie' Very Happy

En dan hebben ze nog een overgrootmoeder, de oma van hun vader. Die noemen ze 'kleine omaatje'.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe noemen jullie kindjes de familieleden? Empty Re: Hoe noemen jullie kindjes de familieleden?

Bericht  loesje do 9 aug 2012 - 7:33

hier de ene oma en opa en en de andere oma ninjo (de hond) en auto opa.
en mijn broer en vrouw noemt hij Maja (mark) en Attie (angelique) en verder zegt hij het gewoon normaal.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe noemen jullie kindjes de familieleden? Empty Re: Hoe noemen jullie kindjes de familieleden?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum