Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Werkgeversverklaring voor nieuwe woning

4 plaatsers

Ga naar beneden

Werkgeversverklaring voor nieuwe woning Empty Werkgeversverklaring voor nieuwe woning

Bericht  Niekske ma 15 aug 2011 - 20:19

Mijn vriend en ik hebben ons ingeschreven voor een nieuwbouwproject en hiervoor moeten we allerlei formulieren verzamelen, waaronder een werkgeversverklaring. Ik heb op mijn werk een contract voor bepaalde tijd, dat was 4 jaar en daar is nu nog 1,5 van over zeg maar. Het is een project dat 4 jaar loopt, daarna is het gewoon klaar en ga ik ergens anders een baan zoeken. Alleen staat er op de werkgeversverklaring een stukje dat mijn leidinggevende moet invullen, dat bij 'gelijkblijvend functioneren mijn contract voor bepaalde tijd wordt omgezet naar een contract voor onbepaalde tijd'. Hij moet daar 'nee' invullen, want zo gaat het bij mij nu eenmaal niet. Zal dat gevolgen hebben voor het krijgen van een woning? Ik heb in elk geval nog zeker 1,5 jaar salaris en ik ga ervanuit dat ik daarna ook wel een baan kan vinden, maar toch...
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werkgeversverklaring voor nieuwe woning Empty Re: Werkgeversverklaring voor nieuwe woning

Bericht  Paper Crown ma 15 aug 2011 - 20:29

Niekske schreef:Mijn vriend en ik hebben ons ingeschreven voor een nieuwbouwproject en hiervoor moeten we allerlei formulieren verzamelen, waaronder een werkgeversverklaring. Ik heb op mijn werk een contract voor bepaalde tijd, dat was 4 jaar en daar is nu nog 1,5 van over zeg maar. Het is een project dat 4 jaar loopt, daarna is het gewoon klaar en ga ik ergens anders een baan zoeken. Alleen staat er op de werkgeversverklaring een stukje dat mijn leidinggevende moet invullen, dat bij 'gelijkblijvend functioneren mijn contract voor bepaalde tijd wordt omgezet naar een contract voor onbepaalde tijd'. Hij moet daar 'nee' invullen, want zo gaat het bij mij nu eenmaal niet. Zal dat gevolgen hebben voor het krijgen van een woning? Ik heb in elk geval nog zeker 1,5 jaar salaris en ik ga ervanuit dat ik daarna ook wel een baan kan vinden, maar toch...

Ligt er aan wat je vriend verdiend en of hij het alleen kan bekostigen. Zo'n werkgeversverklaring is best belangrijk..
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Werkgeversverklaring voor nieuwe woning Empty Re: Werkgeversverklaring voor nieuwe woning

Bericht  rapa nui di 16 aug 2011 - 0:07

Ik zou toch op je werk overleggen / vragen of ze daar "ja" willen invullen ivm de hypotheek. Volgens mij heeft dit voor hun verder geen consequenties, zitten ze er niet aan vast om je echt een nieuw contract aan te bieden. En het maakt voor jou denk ik wel veel uit, omdat die werkgeversverklaring best wel belangrijk is om een hypotheek te krijgen.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werkgeversverklaring voor nieuwe woning Empty Re: Werkgeversverklaring voor nieuwe woning

Bericht  Lynn_ di 16 aug 2011 - 8:16

Een werkgeversverklaring is behoorlijk belangrijk. Ik weet uit ervaring (niet bij mezelf, maar bij vrienden) dat ze geen hypotheek konden krijgen door een contract van bepaalde tijd. Wie weet kun je iets regelen met je werkgever? Als je vriend de hypotheek alleen kan bekostigen zal het niet zo'n probleem zijn denk ik.
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werkgeversverklaring voor nieuwe woning Empty Re: Werkgeversverklaring voor nieuwe woning

Bericht  Niekske di 16 aug 2011 - 20:22

Thanks voor jullie reacties, het gaat trouwens om een huur-woning, dus niet om een hypotheek. Is dat net zo streng? Anders ga ik mijn leidinggevende gewoon lief aankijken of hij daar 'ja' wil invullen ofzo, voor hem zitten daar verder toch geen consequenties aan.
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werkgeversverklaring voor nieuwe woning Empty Re: Werkgeversverklaring voor nieuwe woning

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum