Zitverkleiner Maxi Cosi
+10
CCC
Tiara
-Ieniemienie-
Puggle
Floor
Bloem86
Happy
Liadan
Happydobby
PiP
14 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Zitverkleiner Maxi Cosi
Tot welke lengte hadden jullie deze er in??
S heeft nu 1, misschien 2 cm over. Bij F hadden we een andere verkleiner, daar kon ze veel langer in (volgens mij met 4/5 maand er eens uit gehaald).
Lijkt me niet de bedoeling dat de verkleiner er al met een paar weken uit moet!?
S heeft nu 1, misschien 2 cm over. Bij F hadden we een andere verkleiner, daar kon ze veel langer in (volgens mij met 4/5 maand er eens uit gehaald).
Lijkt me niet de bedoeling dat de verkleiner er al met een paar weken uit moet!?
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Re: Zitverkleiner Maxi Cosi
Ik heb hem eruit gehaald toen M 3 maanden was, geen idee hoelang hij toen was. Wij hebben de cabriofix.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Bij Kian heb ik 'm er met 2 weken al uitgehaald, hij zat er heel krap in.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb hem er afgelopen weekend uitgehaald hij zakte steeds helemaal naar onder. Nu zit hij weer goed ook cabriofix.
Happy- Prater
- Aantal berichten : 1027
Punten : 1085
Registratiedatum : 05-12-10
Ik heb vd week alleen het kussentje vd verkleiner eruit gehaald! Haar hoofdje wordt zo nog wel ondersteund, maar zit ze niet meer zo krap! Ik heb ook de cabiofix!
Bloem86- Prater
- Aantal berichten : 735
Punten : 907
PiP schreef:Tot welke lengte hadden jullie deze er in??
Ik heb een maxi cosi pebble, wij hadden de verkleiner erin zitten toen hij 5 weken was, we kwamen aan bij zijn therapeut en die haalde dat ding er meteen uit (tja wij vonden ook al dat hij zo gek in de mc zat maar wij hadden er ook geen verstand van) de verkleiner was bedoelt voor echt kleine babytjes (+/- 2500 gram). Toen dat ding eruit was zat hij veel beter erin, niet zo gek/krom/ingezakt/weet ik veel.
De verkleiner bij het hoofd heb ik er een maand geleden ofzo uitgehaald.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Floor schreef:PiP schreef:Tot welke lengte hadden jullie deze er in??
Ik heb een maxi cosi pebble, wij hadden de verkleiner erin zitten toen hij 5 weken was, we kwamen aan bij zijn therapeut en die haalde dat ding er meteen uit (tja wij vonden ook al dat hij zo gek in de mc zat maar wij hadden er ook geen verstand van) de verkleiner was bedoelt voor echt kleine babytjes (+/- 2500 gram). Toen dat ding eruit was zat hij veel beter erin, niet zo gek/krom/ingezakt/weet ik veel.
De verkleiner bij het hoofd heb ik er een maand geleden ofzo uitgehaald.
Ik heb ook de pebble en had dat kussentje er ook al uit gehaald tot ik bij de babyplanet kwam en ineens 3 verkoopsters bij me had staan ( het was 30 graden en ze hadden duidelijk niks te doen ) en die vonden het heel slecht voor der rug dat ze er zo in zat. Dus die hebben nog een speciaal kussen gemaakt zodat ik veilig thuis zou komen
Ik voelde me erg slecht als moeder toen, maar goed. Ik heb maar braaf geluisterd en het kussentje zit er nu nog in, al vind ik dat ze best vreemd zit daardoor, maar dat was volgens hun niet waar.
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Puggle, het kussentje onderin is echt bedoelt voor 'mini' babytjes, ik weet niet hoeveel je dochter nu weegt en hoe groot ze is maar als ze er gek in zit kan het best zijn dat ze er al te groot voor is. In het begin zitten ze zonder die verkleiner echt diep in de pebble weg (lekker veilig en warm)
Floor- Ratel
Vorige week was ze 4300 gram en 53 cm. Tja ik weet het ook niet. Volgens hun moeten de gordels strak bij de schouders zitten en strak op het lijf, dit is zonder kussen niet zo. En nu ligt ze ook meer horizontaal erin ipv in een kuil, wat dus niet goed is voor de rug zeiden ze.
Puggle- Ratel
Lijkt me aan de ene kant sterk dat het kussentje voor baby`s van 2500 gram is. Hoeveel baby`s worden er van dat gewicht geboren?
Ik dacht dat dat kussentje er meer voor was dat ze niet in een zithouding zitten, maar meer liggen.
Ik dacht dat dat kussentje er meer voor was dat ze niet in een zithouding zitten, maar meer liggen.
PiP- Ratel
Ik heb het echt specifiek over de pebble, dat is echt een dik kussen wat er in zit (zeker 10 cm dik), het zit echt op de bodem en is dus alleen bedoelt om de lengte tot de gordels de verkleinen. Heeft verder niks met lighouding/zithouding te maken.
Hoe het bij andere type autostoeltjes en mc's zit weet ik niet, daarom schreef ik er al bij de mc pebble.
Hoe het bij andere type autostoeltjes en mc's zit weet ik niet, daarom schreef ik er al bij de mc pebble.
Floor- Ratel
Hier hebben ze er bij beide hooguit een week, misschien twee weken ingezeten.
Ze waren veel te groot voor die verkleiner.
Ze waren veel te groot voor die verkleiner.
Gast- Gast
Volgens mij hebben ze bij ons bij de geboorte van F ook gevraagd of we wel een zitverkleiner hadden. Op zo`n van manier dat we die anders nog rap aan moesten schaffen!
Bij de cabrio is het ook een vrij dik(volgens mij geen 10cm) kussen ter opvulling van de "knik" in de bodem.
Kan nu even geen foto maken, de MC staat in de auto en het begint me ineens te donderen buiten!
S is nu trouwens 57/58cm, maar nog maar 3 weken oud. Is wel erg sterk in zijn nek, maar hoe verder zijn spieren zijn heb ik geen idee van.
Anders ga ik donderdag even langs het cb, ben ook wel weer benieuwd naar zijn gewicht
Bij de cabrio is het ook een vrij dik(volgens mij geen 10cm) kussen ter opvulling van de "knik" in de bodem.
Kan nu even geen foto maken, de MC staat in de auto en het begint me ineens te donderen buiten!
S is nu trouwens 57/58cm, maar nog maar 3 weken oud. Is wel erg sterk in zijn nek, maar hoe verder zijn spieren zijn heb ik geen idee van.
Anders ga ik donderdag even langs het cb, ben ook wel weer benieuwd naar zijn gewicht
PiP- Ratel
Puggle schreef:Vorige week was ze 4300 gram en 53 cm. Tja ik weet het ook niet. Volgens hun moeten de gordels strak bij de schouders zitten en strak op het lijf, dit is zonder kussen niet zo. En nu ligt ze ook meer horizontaal erin ipv in een kuil, wat dus niet goed is voor de rug zeiden ze.
Ze is groter en zwaarder dan onze zoon toen wij de verkleiner er uit hebben gehaald. Je moet haar goed met haar billen naar achter erin zetten en dan de rug tegen de leuning, de gordels dicht doen en dan aan de voorkant aan die lus trekken (die loopt voor over de pebble heen) dan komen de gordels strak op de schouders en het lijfje te zitten).
Ook kan je de gordels nog in hoogte afstellen (2 standen, hoog of laag) aan de achterkant van de pebble.
Floor- Ratel
Dan nog zit ze gevouwen in de kuil en de gordels echt niet strak op haar lijf. En door de verkleinde ligt ze recht en niet in de kuil gezakt. Nou ja ik weet het verder ook niet.
Puggle- Ratel
Dat bedoelde ik met een zit- en een lighouding denk ikPuggle schreef:Dan nog zit ze gevouwen in de kuil en de gordels echt niet strak op haar lijf. En door de verkleinde ligt ze recht en niet in de kuil gezakt. Nou ja ik weet het verder ook niet.
PiP- Ratel
Ik ook niet, ik geef alleen aan wat wij bij therapie hebben geleerd.
Floor- Ratel
M heeft best nog een tijd in de cabriofix met verkleiner gezeten. Tot een maand of 4/5.
Bij T hebben we hem er na een week uitgehaald. Hij zat er niet lekker en te krap in.
Bij T hebben we hem er na een week uitgehaald. Hij zat er niet lekker en te krap in.
-Ieniemienie-- Kletskop
- Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Ik zal donderdag als ik bij het cb ben geweest het topic nog eens uppen!
Ga morgen ook eens kijken hoe hij zonder kussentje erin ligt.
Snap trouwens ook niet waarom ze de verkleiner tegenwoordig zo hebben bij de Cabriofix...
Hmm, volgens mij is het alleen een periode geweest(bij de speciale edities?).
Nou ja, de carbriofix van F was zo:
Dan kon het hoofdje dus gewoon verder omhoog zonder dat je het kussentje eronder moest verwijderen.
Nu hebben we deze:
Als het dan niet meer past, past het ook echt niet meer..
Ga morgen ook eens kijken hoe hij zonder kussentje erin ligt.
Snap trouwens ook niet waarom ze de verkleiner tegenwoordig zo hebben bij de Cabriofix...
Hmm, volgens mij is het alleen een periode geweest(bij de speciale edities?).
Nou ja, de carbriofix van F was zo:
Dan kon het hoofdje dus gewoon verder omhoog zonder dat je het kussentje eronder moest verwijderen.
Nu hebben we deze:
Als het dan niet meer past, past het ook echt niet meer..
PiP- Ratel
Die onderste hebben wij ook en na een paar weken heb ik eerst dat kussentje er uitgehaald wat er in zit om op de zitten en na 3 maand gok ik het hele ding.
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Ja ik had deze vraag dus ook, zat er een paar dagen geleden al naar te kijken. N. is nu 56.5 cm en ze zit zo krap qua lengte in dat ding... maar vind het ook nog niks om het eruit te halen, ze is heel smal dus dan heeft ze bij haar hoofd aan beide kanten zoveel ruimte... Ik heb dat ding een beetje omhoog getrokken nu... en dan kan het nog even... Ik heb ook de cabriofix trouwens..
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Hier ook de Cabriofix gehad en Y. heeft tot een maand of 4 in de verkleiner gezeten. Hij zat er iig nog in toen hij voor het eerst naar het kdv ging met 3 maanden. Toen had hij nog maatje 56 (omdat hij bijna niet sliep groeide hij ook niet hard en hij was bij zijn geboorte maar 2675gram) Hij heeft toen een groeispurt gehad doordat hij minder ging huilen na de opname op de huilpoli en heeft maat 62 overgeslagen. Tijdens/Na de groeispurt ging de verkleiner er uit.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
CCC: je kan onderuit die verkleiner een kussentje halen. Bij mij zit het in een wit netje waar een opening in zit. Dan zit haar kontje lager en heeft haar hoofdje meer ruimte tot de bovenkant, maar nog wel de bescherming vd de zijkant.
PiP- Ratel
D zit ook zo gevouwen in de mc. Ik ga ook het kussentje er eens uit halen.
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Wij hebben de zitverkleiner bij P er in het ziekenhuis al uitgehaald, het paste echt niet.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Maxi cosi en zitverkleiner
» Maxi Cosi Priori SPS - Maxi Cosi Tobi
» maxi cosi easybase
» Maxi cosi op MC Mura 4
» maxi cosi vraagjes
» Maxi Cosi Priori SPS - Maxi Cosi Tobi