Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik moet hem toch even delen (Dierenleed Schokkend!!!!)

+7
Tania
Mermaid
Rush
SoGood
Bubbelicious
Lousanne
Blair
11 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Ik moet hem toch even delen (Dierenleed Schokkend!!!!) - Pagina 2 Empty Re: Ik moet hem toch even delen (Dierenleed Schokkend!!!!)

Bericht  Milamber di 7 aug 2012 - 6:31

Sunprincess schreef:Tja, ik blijf het mishandeling vinden dat de dieren niet in de buitenlucht komen.
Net als dat ik het mishandeling vindt hoe er in Nederland met kippen om wordt gegaan.

Jij kunt vinden dat jullie onterecht zwart worden gemaakt, ik vindt het mishandeling.

Mag ik vragen hoe vaak je op een boerderij bent geweest? Want ik vind het vrij ver gaan om bij beesten die niet buiten komen te spreken van mishandeling.

Bij ons komen de koeien wel buiten. Maar ik ken ook genoeg bedrijven waar het niet het geval is. Bij hele moderne bedrijven willen de koeien niet eens naar buiten, omdat ze het binnen veel te goed hebben. Ze hebben daar complete matrasse, klimaatcontrole, een borstel, altijd vers voer en water. Wat wil een koe nog meer. Bij een aantal bedrijven, kunnen de koeien dan ook naar buiten, maar blijven zelf binnen. En dan spreek jij van mishandeling?? Sorry hoor, maar dan krijg ik de indruk dat je niet goed weet waar je over praat en in ieder geval niet veel boerderijen hebt gezien.

Even voor de goede orde ik heb het hier dus over melkveebedrijven en niet over varkens of kippen. Hier weet ik te weinig van en wil ik dus ook geen uitspraken over doen. Bij koeien weet ik wel waar ik over praat, heb samen met mijn man een bedrijf waar we bijna 90 koeien melken.
Milamber
Milamber
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 90
Punten : 115
Registratiedatum : 08-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet hem toch even delen (Dierenleed Schokkend!!!!) - Pagina 2 Empty Re: Ik moet hem toch even delen (Dierenleed Schokkend!!!!)

Bericht  Gast di 7 aug 2012 - 7:06

Dus dit is allemaal onzin?

Koeien grazen niet meer



Ik moet hem toch even delen (Dierenleed Schokkend!!!!) - Pagina 2 184791 Bekijk Koeien Nieuwsuur
Toegevoegd: dinsdag 14 sep 2010, 11:02

Een moderne Hollandse koe wordt drie keer per dag door een robot gemolken en produceert 8000 liter melk per jaar. Twintig jaar geleden was dat nog 6000. Gerda 1 is nummer 131 geworden, een turbokoe. Het doel: voor minder geld, meer melk uit één koe.

Grazen


Buiten grazen is er voor steeds meer melkkoeien niet meer bij. Dat blijkt uit de meest recente cijfers van het Landbouw Economisch Instituut (LEI). In 2006 stond 20 procent van de koeien het hele jaar binnen. Dat is in 2008 gestegen naar 26 procent van de koeien. Door schaalvergroting en automatisering komen inmiddels 350.000 melkkoeien nooit meer buiten.

In de stal


De cijfers die Nieuwsuur heeft opgevraagd bij zuivelgigant Friesland Campina bevestigen dat beeld. Een kwart van de melk komt inmiddels van koeien die nooit meer grazen. Volgens veel melkveehouders maakt het voor de koe niet uit of ze het hele jaar in de stal staat, of zomers buiten kan lopen.

Gezondheid


Twintig jaar geleden produceerde een koe 6000 liter melk per jaar. Dat is gestegen naar 8000 liter per jaar. Maar met de gezondheid gaat het een stuk minder goed: 25 procent van de koeien krijgt jaarlijks een uierontsteking. Daardoor worden ieder jaar 100.000 koeien vroegtijdig afgevoerd naar de slacht, en 70 procent van de koeien heeft last van klauwaandoeningen.

En ook verder alles wat er te vinden is over het belang van grazen?
En ja, ik ben wel op boerderijen geweest en ik vind het zielig wanneer koeien in een beperkte ruimte moeten verblijven terwijl dat tegennatuurlijk is.

Uiteraard blijven ze liever binnen wanneer ze dat gewend zijn. Ze weten niet beter. Een hond kun je ook volledig binnen opvoeden en die zal er na verloop van tijd waarschijnlijk ook zelf voor kiezen om binnen te blijven maar of het dierwaardig is, is iets anders.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet hem toch even delen (Dierenleed Schokkend!!!!) - Pagina 2 Empty Re: Ik moet hem toch even delen (Dierenleed Schokkend!!!!)

Bericht  Milamber di 7 aug 2012 - 9:55

Sunprincess schreef:


En ja, ik ben wel op boerderijen geweest en ik vind het zielig wanneer koeien in een beperkte ruimte moeten verblijven terwijl dat tegennatuurlijk is.


Zielig vind ik al heel wat andere bewoording dan mishandeling. En een hond die in de stad opgroeit is dan ook zielig, want die is ook beperkt in zijn vrijheid, omdat hij in veel gevallen alleen aan de lijn uitgelaten kan worden.

Ik zal morgen even kijken of een artikel kan vinden over het welzijn van koeien in moderne stallen.
Milamber
Milamber
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 90
Punten : 115
Registratiedatum : 08-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet hem toch even delen (Dierenleed Schokkend!!!!) - Pagina 2 Empty Re: Ik moet hem toch even delen (Dierenleed Schokkend!!!!)

Bericht  Lousanne di 7 aug 2012 - 20:35

Sunprincess schreef:Tja, ik blijf het mishandeling vinden dat de dieren niet in de buitenlucht komen.
Net als dat ik het mishandeling vindt hoe er in Nederland met kippen om wordt gegaan.

Jij kunt vinden dat jullie onterecht zwart worden gemaakt, ik vindt het mishandeling.

Vind je een kat die nooit buitenkomt ook mishandeling?
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet hem toch even delen (Dierenleed Schokkend!!!!) - Pagina 2 Empty Re: Ik moet hem toch even delen (Dierenleed Schokkend!!!!)

Bericht  luenca di 7 aug 2012 - 20:49

ik weet niet meer of de verschrikkelijke foto die ik heb gezien was gedeeld/ op gereageerd door iemand van hier of iemand anders uit mijn fb, maar dat beeld vond ik zo verschrikkelijk. iemand had fotos gemaakt van een meid die voor de kick een pup vermoordde Cry
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet hem toch even delen (Dierenleed Schokkend!!!!) - Pagina 2 Empty Re: Ik moet hem toch even delen (Dierenleed Schokkend!!!!)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum