Kinderopvangtoeslag over reisuren
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Kinderopvangtoeslag over reisuren
Sinds 1 januari is er de regel dat je max 140% over je gewerkte uren + reistijd aan kinderopvangtoeslag mag aanvragen.
Hoe zit dit met die reisuren? Ik werk in mijn woonplaats en rij er 5 tot 10 minuten over als ik rechtstreeks naar mijn werk zou rijden.
Maar als ik mijn tijd voor het kdv erbij reken zit ik op 20 minuten.
Wat mag je dan meerekenen?
En hoe zit dat bij het aanvragen, ze vragen je nergens hoeveel uur je werkt.
Moet je dan zelf uit rekenen wat je op mag geven aan uren kdv?
En hoe controleren ze dit? Gaan ze straks alle uren opvragen wat iemand gewerkt heeft?
Het kdv berekende eerst 12 uur en dan zou niet uitkunnen met mijn 8 werkuren.
Toen hebben ze de uren teruggebracht naar 11 uur per 1 maart n.a.v. de nieuwe regel.
Nu trekken ze dit weer in per 1 juli +een tariefverhoging van 0.29 per uur.
Die tariefverhoging had ik wel aanzien komen omdat ze per 1 januari de prijzen niet omhoog hebben gedaan.
Maar dat ene uur zeker niet... ben hier wel wel pissig over eigenlijk.
Niet zo zeer over de kosten(wat ook wel een klein probleem is), maar meer dat ze voor 4 maanden het aantal uren omlaag gooien, er een hele nieuwsbrief(de eerste en laatste?) aan wijden, en het vervolgens weer terugdraaien.
Hoe zit dit met die reisuren? Ik werk in mijn woonplaats en rij er 5 tot 10 minuten over als ik rechtstreeks naar mijn werk zou rijden.
Maar als ik mijn tijd voor het kdv erbij reken zit ik op 20 minuten.
Wat mag je dan meerekenen?
En hoe zit dat bij het aanvragen, ze vragen je nergens hoeveel uur je werkt.
Moet je dan zelf uit rekenen wat je op mag geven aan uren kdv?
En hoe controleren ze dit? Gaan ze straks alle uren opvragen wat iemand gewerkt heeft?
Het kdv berekende eerst 12 uur en dan zou niet uitkunnen met mijn 8 werkuren.
Toen hebben ze de uren teruggebracht naar 11 uur per 1 maart n.a.v. de nieuwe regel.
Nu trekken ze dit weer in per 1 juli +een tariefverhoging van 0.29 per uur.
Die tariefverhoging had ik wel aanzien komen omdat ze per 1 januari de prijzen niet omhoog hebben gedaan.
Maar dat ene uur zeker niet... ben hier wel wel pissig over eigenlijk.
Niet zo zeer over de kosten(wat ook wel een klein probleem is), maar meer dat ze voor 4 maanden het aantal uren omlaag gooien, er een hele nieuwsbrief(de eerste en laatste?) aan wijden, en het vervolgens weer terugdraaien.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Re: Kinderopvangtoeslag over reisuren
Je mag je reistijd niet meerekenen. Je krijgt over 140% van je uren toeslag en daar zit je reistijd al bij in.
Ik heb geen idee hoe ze het controleren, ik denk inderdaad dat ze dat gewoon doorkrijgen van je werk.
Ik heb geen idee hoe ze het controleren, ik denk inderdaad dat ze dat gewoon doorkrijgen van je werk.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Is het niet zo dat je `140% over je gewerkte uren KOT kunt krijgen, dat die 40% juist die reisuren zijn? Bij de belastingdienst kunnen ze trouwens wel zien hoeveel je werkt en verdient toch? Dat kunnen ze ook als ze andere toeslagen of uitkeringen controleren.
Gast- Gast
Hmm, daar zit de reistijd waarschijnlijk dus al bij in.... Morgen maar eens de bd bellen en gaan vergelijken... Misschien dan toch een gastouder overwegen. Met straks 2 kids gaat het financieel erg moeilijk worden.
Zit ook aan 1 dag ouderschapsverlof te denken, voor zolang als dat nog bestaat...
Zit ook aan 1 dag ouderschapsverlof te denken, voor zolang als dat nog bestaat...
PiP- Ratel
Heb gebeld en inderdaad, bij die 140% is al rekening gehouden met reistijd.
Vandaag maar eens flink aan het rekenen gaan, denk dat we dan flink moeten gaan bezuinigen, anders kunnen we het niet meer betalen
Opties: Flink bezuinigen, ander kdv, gastouder zoeken, ouderschapsverlof(tijdelijke oplossing).
Vandaag maar eens flink aan het rekenen gaan, denk dat we dan flink moeten gaan bezuinigen, anders kunnen we het niet meer betalen
Opties: Flink bezuinigen, ander kdv, gastouder zoeken, ouderschapsverlof(tijdelijke oplossing).
PiP- Ratel
Wat veel dat het kdv 12 uur rekent, kun je je kind dan ook echt 12 uur brengen?
Ik zou kijken naar een ander kdv waar ze met flexibele tijden werken, dat je ook echt maar 9 uur af hoeft te nemen als je 9 uur gebruik maakt van ze.
Is er een oudervereniging oid waar je contact mee op kunt nemen, ik denk dat voor veel ouders dit wel erg veel is. Als ik het zo uit ga tellen moet je elke dag dus 0,8 uur helemaal zelf betalen, dat zal zo'n 5 euro zijn, maar dat loopt natuurlijk wel op als dit meerdere keren per week zo is.
Bij ons moet je 11 uur betalen, want ze zijn van 7.30 tot 18.30 geopend.
Ik zou kijken naar een ander kdv waar ze met flexibele tijden werken, dat je ook echt maar 9 uur af hoeft te nemen als je 9 uur gebruik maakt van ze.
Is er een oudervereniging oid waar je contact mee op kunt nemen, ik denk dat voor veel ouders dit wel erg veel is. Als ik het zo uit ga tellen moet je elke dag dus 0,8 uur helemaal zelf betalen, dat zal zo'n 5 euro zijn, maar dat loopt natuurlijk wel op als dit meerdere keren per week zo is.
Bij ons moet je 11 uur betalen, want ze zijn van 7.30 tot 18.30 geopend.
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Ze zijn geopend van 6:30 tot 18:30.
Er is hier ook een kdv dat 11 uur open is, deze ga ik ook in de vergelijking meenemen.
Alleen onze dochter heeft het zoo naar haar zin waar ze nu zit... Ze heeft echt vriendinnetjes, lieve juffen en ze doen gewoon leuke dingen.
Er is hier ook een kdv dat 11 uur open is, deze ga ik ook in de vergelijking meenemen.
Alleen onze dochter heeft het zoo naar haar zin waar ze nu zit... Ze heeft echt vriendinnetjes, lieve juffen en ze doen gewoon leuke dingen.
PiP- Ratel
Ik weet ook niet om hoeveel dagen het gaat, het is ook niet 5 euro per dag netto dat het scheelt, het is iets minder (namelijk alleen het gedeelte over die 5 euro wat je eerst van de belastingdienst kreeg moet je nu er nu bij tellen). Als het verder daar wel heel goed bevalt zou ik zeker in overweging nemen om gewoon te blijven.
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
gaat om 13 dagen per maand per kind = 130,- waar je dan nog wel het gedeelte van af moet halen wat we sowiezo al zelf betaalden. Daar zal dan zo`n 100,- van overblijven + de verhoging van 0,29 cent per uur, welke op 90,- per maand zal komen.
Bijna 100,- per kind per maand meer.
Het is en en EN dat ik me gewoon een beetje "belazerd" voel.
Ik wil natuurlijk ook gewoon het beste voor mijn kinderen en zou over een paar tientjes niet gaan lopen zeuren, maar het gaat nu eerst om 100,- per maand en straks om 200,-
Per Juni zou ik F wel 2,5 dag kunnen laten gaan naar het kdv omdat ik met verlof ga, maar dat is dan voor 4 maanden.
Bijna 100,- per kind per maand meer.
Het is en en EN dat ik me gewoon een beetje "belazerd" voel.
Ik wil natuurlijk ook gewoon het beste voor mijn kinderen en zou over een paar tientjes niet gaan lopen zeuren, maar het gaat nu eerst om 100,- per maand en straks om 200,-
Per Juni zou ik F wel 2,5 dag kunnen laten gaan naar het kdv omdat ik met verlof ga, maar dat is dan voor 4 maanden.
PiP- Ratel
Volgens mij krijg je voor een tweede kind die gebruik maakt van het kdv meer aan toeslag terug.
Het is niet zo dat je het dubbele bedrag moet betalen.
Het is niet zo dat je het dubbele bedrag moet betalen.
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10
Dat klopt inderdaad, maar ik heb het nu over de extra kosten die komen doordat er 11 uur per kind per maand buiten de kinderopvangtoeslag regeling vallen!
En de tariefverhoging komt ook voor beide kinderen volledig voor eigen rekening omdat ze toch al boven het max uurtarief zitten.
Heb het inmiddels allemaal uitgezocht en we worden er niet vrolijk van
Tijdens mijn verlof gaat F iig maar 2,5 dag naar het kdv waardoor we die uren overlappen, voor de periode erna gaan we zeer waarschijnlijk opzoek naar een gastouder.
Een paar cijfers voor het idee:
We moeten nu zelf 319 betalen, dat wordt door alleen de tariefverhoging 360, maar door ook weer de 12 uur te gaan berekenen wordt dit per 440 voor alleen F.
Straks met een 2e kind erbij gaan we 613 zelf betalen.
Dit heb ik allemaal uitgerekend met de proefberekening van de Belasting.
Een verhoging zagen we wel aankomen en dat je bij een 2e kind toch iets extra moet betalen ook, maar die 12 uur zeker niet.
En de tariefverhoging komt ook voor beide kinderen volledig voor eigen rekening omdat ze toch al boven het max uurtarief zitten.
Heb het inmiddels allemaal uitgezocht en we worden er niet vrolijk van
Tijdens mijn verlof gaat F iig maar 2,5 dag naar het kdv waardoor we die uren overlappen, voor de periode erna gaan we zeer waarschijnlijk opzoek naar een gastouder.
Een paar cijfers voor het idee:
We moeten nu zelf 319 betalen, dat wordt door alleen de tariefverhoging 360, maar door ook weer de 12 uur te gaan berekenen wordt dit per 440 voor alleen F.
Straks met een 2e kind erbij gaan we 613 zelf betalen.
Dit heb ik allemaal uitgerekend met de proefberekening van de Belasting.
Een verhoging zagen we wel aankomen en dat je bij een 2e kind toch iets extra moet betalen ook, maar die 12 uur zeker niet.
PiP- Ratel
dan zou ik echt voor een gastouder of een flexibel KDV gaan! Het is toch eigenlijk te gek dat je zoveel meer uren af moet nemen dan waar je gebruik van maakt.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:dan zou ik echt voor een gastouder of een flexibel KDV gaan! Het is toch eigenlijk te gek dat je zoveel meer uren af moet nemen dan waar je gebruik van maakt.
+1
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» kinderopvangtoeslag
» Kinderopvangtoeslag
» Kinderopvangtoeslag
» Kinderopvangtoeslag
» Kinderopvangtoeslag 2010
» Kinderopvangtoeslag