Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

bandjes afdoen van fietsstoeltje... tips?

+4
Coco
Linda
Caroow
duckie
8 plaatsers

Ga naar beneden

bandjes afdoen van fietsstoeltje... tips? Empty bandjes afdoen van fietsstoeltje... tips?

Bericht  duckie zo 5 aug 2012 - 3:46

vanmiddag zijn we lekker een eindje wezen fietsen met A. en nu wil/doet ze continu de bandjes van haar schouders af... telkens zeg ik er wat van maar ik vind het toch maar eng dat ze dit zomaar kan... we hebben een bobike mini stoeltje voor... iemand tips hoe ik dit tegen kan gaan? ze zitten toch al best wel strak vast maar toch lukt het haar... een ander stoeltje wat beter vast gaat of andere tips?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bandjes afdoen van fietsstoeltje... tips? Empty Re: bandjes afdoen van fietsstoeltje... tips?

Bericht  Caroow zo 5 aug 2012 - 3:50

Kan je niet iets met een elastiekje doen? Wat die bandjes bij elkaar houdt zodat ze niet zomaar af kan doen.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bandjes afdoen van fietsstoeltje... tips? Empty Re: bandjes afdoen van fietsstoeltje... tips?

Bericht  Linda zo 5 aug 2012 - 3:52

Hier hetzelfde probleem, geen tips helaas. Soms laat ik het maar zo.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bandjes afdoen van fietsstoeltje... tips? Empty Re: bandjes afdoen van fietsstoeltje... tips?

Bericht  duckie zo 5 aug 2012 - 3:59

ja maar ben bang dat ze dr uit valt ofzo... maar gelukkig deed ze de laatste keer ook zelf weer om maar toch...

nu twijfel om te kijken voor n ander stoeltje misschien maar ze hebben bijna allemaal de zelfde gordels dus dan maakt het weinig uit... voor achterop heb ik ook een bobike maar die ga ik denk ik verkopen en dan wil ik toch een yepp
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bandjes afdoen van fietsstoeltje... tips? Empty Re: bandjes afdoen van fietsstoeltje... tips?

Bericht  Coco zo 5 aug 2012 - 4:01

Ik bind de gordels aan de voorkant met zo'n breed elastiek van de postbode vast aan elkaar.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

bandjes afdoen van fietsstoeltje... tips? Empty Re: bandjes afdoen van fietsstoeltje... tips?

Bericht  duckie zo 5 aug 2012 - 4:03

das ook een goeie, die ga ik onthouden

stuk goed koper dan een nieuw zitje hahaa
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bandjes afdoen van fietsstoeltje... tips? Empty Re: bandjes afdoen van fietsstoeltje... tips?

Bericht  Printje zo 5 aug 2012 - 8:25

R deed dat in het begin ook maar ik heb hem toen uitgelegd dat het erg gevaarlijk is etc etc. Toen ik het daarna nog een keer zag heb ik flink gemopperd en sindsdien doet hij het niet meer.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bandjes afdoen van fietsstoeltje... tips? Empty Re: bandjes afdoen van fietsstoeltje... tips?

Bericht  Gast zo 5 aug 2012 - 8:27

Mijn zoontje doet het ook en omdat hij achterop zit, zie ik het niet altijd. Ook in de auto doet hij zijn gordels af. Ik heb hem gezegd dat het niet mag van de politie, dat maakt wel indruk (maar voor hoe lang...)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bandjes afdoen van fietsstoeltje... tips? Empty Re: bandjes afdoen van fietsstoeltje... tips?

Bericht  Printje zo 5 aug 2012 - 8:29

R zit nu ook achterop en ik ben ook echt als de dood dat hij het toch weer gaat proberen, heb hem er nu super strak in zitten en probeer regelmatig te kijken hoe het zit.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bandjes afdoen van fietsstoeltje... tips? Empty Re: bandjes afdoen van fietsstoeltje... tips?

Bericht  _Jet zo 5 aug 2012 - 9:11

Het eerste wat bij me opkwam was idd de bandjes bij elkaar houden d.m.v een 'middenstuk', zoals al eerder werd gezegd met bv een elastiek.
_Jet
_Jet
Prater
Prater

Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bandjes afdoen van fietsstoeltje... tips? Empty Re: bandjes afdoen van fietsstoeltje... tips?

Bericht  PiP zo 5 aug 2012 - 9:48

Hoe klik je het tuigje vast van een Bobike? Volgens mij in 1x of niet?
Zo niet, dan zou je misschien de gordelbeschermers van de Yepp eromheen kunnen doen.
Dan zijn de banden wat breder! Anders een ander soort die met klittenband om de bandjes gaan?
Of idd met stiek bij elkaar binden. Als je nog geen ander achterstoeltje had zou ik idd voor een Yepp gaan, maar dat is nu ook zo zonde!
Kan ook zo zijn dat het bij A nu ook een fase is.

F heeft het ook een tijdje gedaan in de auto, gelukkig was het een fase en heeft ze het nooit op de fiets gedaan.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bandjes afdoen van fietsstoeltje... tips? Empty Re: bandjes afdoen van fietsstoeltje... tips?

Bericht  snoezel zo 5 aug 2012 - 10:08

Wij hebben gelukkig een goed luisterend kind tot nu toe angel (serieus). Ze heeft het regelmatig geprobeerd, maar als we er dan iets van zeiden deed ze het niet meer. Wij hebben inderdaad ook een bobike stoeltje. Op vakantie hadden we een ander systeem op een huurfiets en daar was veel meer over nagedacht. Ik vind die bandjes van de bobike echt niet handig (en ook niet echt veilig)...
Maar inderdaad de bandjes bij elkaar binden met iets op borsthoogte. Dat iets zou volgens mij van alles kunnen zijn, een touwtje, een elastiekje, een stuk klittenband... Ik denk wel dat je op moet passen dat ze niet afzakken, omdat de bandjes natuurlijk in een v naar beneden lopen. Eventueel vastzetten aan één van de bandjes?
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bandjes afdoen van fietsstoeltje... tips? Empty Re: bandjes afdoen van fietsstoeltje... tips?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum