Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Fietsstoeltje

+4
Laced
Novalee
Parel
Tania
8 plaatsers

Ga naar beneden

Fietsstoeltje Empty Fietsstoeltje

Bericht  Tania wo 19 sep 2012 - 21:49

Als ik ga lopen met de fiets zou ik m'n dochter dan wel al in het zitje kunnen zetten? Ze kan haar hoofd goed rechtop houden en kan ook wel al even zelf zitten.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fietsstoeltje Empty Re: Fietsstoeltje

Bericht  Parel wo 19 sep 2012 - 22:06

Volgens het cb mochten wij zolang fietsen dat ze zelfstandig kon blijven zitten.
Als je oppast met hobbels (maar goed je loopt zelf, dus dat lijkt me meevallen), dan zou ik niet weten waarom niet. Goed vastzetten, en gaan met die banaan!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Novalee wo 19 sep 2012 - 23:12

Ik zou het persoonlijk niet doen. De adviezen voor wanneer je mag fietsen zijn er, in mijn ogen, niet voor niets. Als je met de fiets loopt ga je natuurlijk niet zo hard over hobbels als wanneer je zou fietsen, maar het wiebelt nog steeds. En voor mijn gevoel zit je kindje in de kinderwagen meer gesteund dan in een fietsstoeltje.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611

Bericht  Laced wo 19 sep 2012 - 23:17

Novalee schreef:Ik zou het persoonlijk niet doen. De adviezen voor wanneer je mag fietsen zijn er, in mijn ogen, niet voor niets. Als je met de fiets loopt ga je natuurlijk niet zo hard over hobbels als wanneer je zou fietsen, maar het wiebelt nog steeds. En voor mijn gevoel zit je kindje in de kinderwagen meer gesteund dan in een fietsstoeltje.

+1 Ik zou het ook niet doen.

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993

Bericht  Flower_L wo 19 sep 2012 - 23:32

Ik ook niet

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Tania wo 19 sep 2012 - 23:57

Het ging regenen dus ik ben maar met de auto gegaan Very Happy

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  -Ieniemienie- do 20 sep 2012 - 1:28

Ikzelf ben heel erg voorzichig geweest met de eerste keer op de fiets.
M was ruim 14 maanden, en T zit er sinds een paar weekjes in.
Ik heb ech gewacht tot ze goed zelf konden gaan zitten, en ook echt een tijd bleven zitten, en zelf weer uit die stand konden.

Maar dat komt omdat de dochter van een nicht van mn moeder (heb ik niet echt contact mee hoor) met haar dochtertje even was gaan fietsen (niet een groot stuk). Ze kon nog niet heel goed zelf zitten. Ze was ruim 6 maanden. Tijdens het fietsen dacht de moeder van het kindje dat ze in slaap was gevallen. Maar toen ze klaar waren met fietsen bleek dat het kindje haar nek had gebroken en was overleden. Moeder kon niks herrinneren kan gekke hobbels in de weg iod. Dit is nu wel al een paar jaar geleden. Ruim voor M geboren was. Maar ben zo geschrokken ervan dat ik echt heeel voorzichtig was.
Ik was de eerste keren ook echt heel bang met fietsen. Nu gaat dat gelukkig wel.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  blondje1313 do 20 sep 2012 - 3:07

Puur uit nieuwsgierigheid, waarom zou je lopend met de fiets gaan ipv met een wandelwagen of buggy?

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Aimee do 20 sep 2012 - 3:12

Dat verhaal van het nekje gebroken ipv slapen hoor je alijd van de zus van de nicht van de vriendin van mijn moeder... Iedereen kent wel iemand die het heeft meegemaakt, dan zou het wel heel vaak moeten gebeuren!

Luuk gaat nu bijna een maandje mee op de fiets, maar kan wel zelf gaan zitten, tijdje blijven zitten en ook weer vanuit zit terug in kruip stand. Ik heb echt uren gezocht naar een goed onderbouwd advies(met bron naar onderzoek), maar ik kon het niet vinden.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Tania do 20 sep 2012 - 3:16

blondje1313 schreef:Puur uit nieuwsgierigheid, waarom zou je lopend met de fiets gaan ipv met een wandelwagen of buggy?

Omdat ik ze op ging halen bij de gastouder en daarheen lopen is een half uur en fietsen tien minuten. Dus dan kon ik heen fietsend en terug lopend.

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  blondje1313 do 20 sep 2012 - 3:19

Daar zit heel wat logica achter, ik had al een heel beeld dat je de hele tijd met een kind in het stoeltje rond aan het lopen was!

Het blijft een gedoe met die dingen, en inderdaad, het verhaal is heel bekend, maar toch altijd bij iemand redelijk ver weg.
Niet dat ik niet geloof dat er risico's aan zitten, maar soms wordt het ook wel overdreven.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Tania do 20 sep 2012 - 3:22

blondje1313 schreef:Daar zit heel wat logica achter, ik had al een heel beeld dat je de hele tijd met een kind in het stoeltje rond aan het lopen was!

Ja een kinderwagen vonden we zo duur Laughing

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  -Ieniemienie- do 20 sep 2012 - 3:48

Aimee schreef:Dat verhaal van het nekje gebroken ipv slapen hoor je alijd van de zus van de nicht van de vriendin van mijn moeder... Iedereen kent wel iemand die het heeft meegemaakt, dan zou het wel heel vaak moeten gebeuren!
Luuk gaat nu bijna een maandje mee op de fiets, maar kan wel zelf gaan zitten, tijdje blijven zitten en ook weer vanuit zit terug in kruip stand. Ik heb echt uren gezocht naar een goed onderbouwd advies(met bron naar onderzoek), maar ik kon het niet vinden.

Dat zeg jij.... hier is het in ieder geval echt gebeurd..
Dus dan denk je wel 3x langer na voor je je kindje op de fiets zet.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud