Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vragen rondom sporten Olympische Spelen

+13
Lenster
Tinus
Hoochie
ellibre
TukTuk
Snoopy
Caramba
L!ND@
Catwoman79
luisa
silly-one
Minx
Kamperseboekenwurm
17 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Vragen rondom sporten Olympische Spelen - Pagina 2 Empty Re: Vragen rondom sporten Olympische Spelen

Bericht  ellibre za 4 aug 2012 - 9:31

Statler schreef:
Lejow schreef:Waarom houdt de coach bij het trampoline springen een mat op de zijkant en veert hij daarmee mee?
Is dat voor het geval als ze zich te pletter valt naar de zijkant ofzo?
dat vroeg ik me ook af...

En discussie die ik had met min vriend over het zwemmen: bij de rugslag starten ze niet met een duik, maar vanuit het water. Mijn vriend beweert dat dit pas sinds kort moet zijn, toen hij nog zwom meende hij dat je met de rugslag ook het water in dook en dán pas naar de rug draaide. Terwijl ik eigenlijk niet beter weet dan dat er altijd vanuit het water gestart werd. Wie weet het?
Je vriend zit er naast; ik heb even gezocht naar filmpjes van de rugslag tijdens de Olympische Spelen in Barcelona (1992), en daar startten ze ook vanuit het water (0.35-0.41s):

Oh, en mocht je vriend beweren dat het in de tussenliggende jaren anders is geweest: in 1996, 2000, 2004 en 2008 startten ze óók vanuit het water.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vragen rondom sporten Olympische Spelen - Pagina 2 Empty Re: Vragen rondom sporten Olympische Spelen

Bericht  silly-one za 4 aug 2012 - 9:35

Ik kan mij ook niet anders herinneren dat ze vanuit uit water starten met de rugslag. Bij mij weten doen ze dat al jaren. Ik heb het geprobeerd te google, maar ik krijg het niet gevonden.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  _Nina za 4 aug 2012 - 9:36

Haha hij stopte dan ook 20 jaar terug met zwemmen, misschien dat hij het gewoon verkeerd onthouden heeft Wink
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Bericht  Lejow za 4 aug 2012 - 9:41

Aha! Idea
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Dora za 4 aug 2012 - 9:42

ellibre schreef:
Statler schreef:
Lejow schreef:Waarom houdt de coach bij het trampoline springen een mat op de zijkant en veert hij daarmee mee?
Is dat voor het geval als ze zich te pletter valt naar de zijkant ofzo?
dat vroeg ik me ook af...

En discussie die ik had met min vriend over het zwemmen: bij de rugslag starten ze niet met een duik, maar vanuit het water. Mijn vriend beweert dat dit pas sinds kort moet zijn, toen hij nog zwom meende hij dat je met de rugslag ook het water in dook en dán pas naar de rug draaide. Terwijl ik eigenlijk niet beter weet dan dat er altijd vanuit het water gestart werd. Wie weet het?
Je vriend zit er naast; ik heb even gezocht naar filmpjes van de rugslag tijdens de Olympische Spelen in Barcelona (1992), en daar startten ze ook vanuit het water (0.35-0.41s):

Oh, en mocht je vriend beweren dat het in de tussenliggende jaren anders is geweest: in 1996, 2000, 2004 en 2008 startten ze óók vanuit het water.

Dit is geen 1992, maar 1988...

Edit: in 84 startte ze ook vanuit het water (lang leve youtube)

Edit 2: in '80 ook, van 1974 kan ik niks vinden.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121

Bericht  luisa za 4 aug 2012 - 10:13

Lenster schreef:
AngelNyn schreef:
luisa schreef:Jij doelt denk ik op de keirin bij het baanwielrennen? Daar gaat eerst een zwart motortje voor. Is niet bij alle onderdelen, alleen bij de keirin. En ja de functie, zodat er vanuit rijdende positie gesprint dient te worden en iedereen al op gang is?

De enige vraag die mij vooralsnog bezig houdt, waarom scheren veel van de mannelijke turners hun okselhaar niet af?

Waarom wel? Het heeft geen enkel voordeel voor de sport zelf?

Nee klopt, maar wel voor de kijkers!

Blegh die Jappo met die cavias onder zn oksels!
Lijkt mij ook wel zo hygiënisch. En ja, gelukkig scheert mijn man uit zichzelf zijn okselhaar.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  TukTuk za 4 aug 2012 - 10:29

Vind er weinig mannenlijks aan als ze hun okselhaar volledig afscheren..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  girli za 4 aug 2012 - 10:36

Het hoeft ook niet volledig kaal. Het mag wel getrimd worden wat bij betreft. Bij Uchimura is het ook wel extreem.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  ellibre za 4 aug 2012 - 10:37

AngelNyn schreef:Vind er weinig mannenlijks aan als ze hun okselhaar volledig afscheren..
+1, vind ik helemaal niks!

En filmpje was inderdaad van '88, die vond ik later nog maar was vergeten m'n bericht aan te passen.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: