Vragen rondom sporten Olympische Spelen
+13
Lenster
Tinus
Hoochie
ellibre
TukTuk
Snoopy
Caramba
L!ND@
Catwoman79
luisa
silly-one
Minx
Kamperseboekenwurm
17 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Vragen rondom sporten Olympische Spelen
Vanaf vorige week ben ik weer fanatiek Olympische Spelen kijker.Nu vraag ik mij na een weekje een aantal dingen af:
- Bij het baanwielrennen fietst er de eerste ronden een man op een zwarte fiets voorop. Het lijkt erop dat de wielrenners die ronden deze persoon niet mogen inhalen. Wat is hiervan de functie?
- Bij het roeien zie je op de achtergrond elke keer mensen meefietsen. Is dit voor de fun of heeft het een speciale functie?
- Bij het hoogspringen hebben de atleten een zwarte band om hun been. Wat is daar de functie van?
- Bij judo kan de jury ook een winnaar uitkiezen. Hoe werkt dan dan?
Ben benieuwd of jullie de antwoorden weten!
- Bij het baanwielrennen fietst er de eerste ronden een man op een zwarte fiets voorop. Het lijkt erop dat de wielrenners die ronden deze persoon niet mogen inhalen. Wat is hiervan de functie?
- Bij het roeien zie je op de achtergrond elke keer mensen meefietsen. Is dit voor de fun of heeft het een speciale functie?
- Bij het hoogspringen hebben de atleten een zwarte band om hun been. Wat is daar de functie van?
Kamperseboekenwurm- Prater
- Aantal berichten : 533
Punten : 779
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Vragen rondom sporten Olympische Spelen
Bij judo kijken ze als het gelijk spel is naar de persoon met de meeste goede aanvallen. Dus de persoon die op het oog het actiefste is.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Volgens mij het van wielrennen dat ze allemaal hun positie in kunnen nemen voor de race van start gaat.
Bij Judo is dat als de tijd van de wedstijd voor bij is en ook de extra tijd, als er dan geen winnaar is dan word er 1 gekozen. De scheidsrechters kiezen dat aan de hand van wie het beste en de meeste aanvallen deed.
Bij roeien, volgens mij fietsen de coachen mee..
( volgens mij, als het niet zo is dan hoor ik het graag )
Bij Judo is dat als de tijd van de wedstijd voor bij is en ook de extra tijd, als er dan geen winnaar is dan word er 1 gekozen. De scheidsrechters kiezen dat aan de hand van wie het beste en de meeste aanvallen deed.
Bij roeien, volgens mij fietsen de coachen mee..
( volgens mij, als het niet zo is dan hoor ik het graag )
Gast- Gast
Minx schreef:Bij judo kijken ze als het gelijk spel is naar de persoon met de meeste goede aanvallen. Dus de persoon die op het oog het actiefste is. Kijk weer wat geleerd, dus dan is het ook bij deze sport erg belangrijk om actief 'aan te vallen.
Bij het roeien fietsen de mensen voor de lol mee. Wat ik heb begrepen mag er vanaf de kant niet worden gecoacht.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Gebruikelijk fietst de coach mee met de boot en geeft vanaf de wal aanwijzingen
bron: wikipedia
bron: wikipedia
Gast- Gast
Jij doelt denk ik op de keirin bij het baanwielrennen? Daar gaat eerst een zwart motortje voor. Is niet bij alle onderdelen, alleen bij de keirin. En ja de functie, zodat er vanuit rijdende positie gesprint dient te worden en iedereen al op gang is?
De enige vraag die mij vooralsnog bezig houdt, waarom scheren veel van de mannelijke turners hun okselhaar niet af?
De enige vraag die mij vooralsnog bezig houdt, waarom scheren veel van de mannelijke turners hun okselhaar niet af?
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
Ik denk omdat dat in hun cultuur niet gebruikelijk is, het is ook niet verplicht.
Gast- Gast
Kamperseboekenwurm schreef:Vanaf vorige week ben ik weer fanatiek Olympische Spelen kijker.Nu vraag ik mij na een weekje een aantal dingen af:
Je hebt 2 soorten races, een staande start en een rijdende start. Bij de laatste fietst die meneer 3 rondes mee. De eerste halve ronde mogen de sporters nog om een plek vechten, daarna blijf je achter die man en heb je een vliegende start.
Dit is voor de fun, het is een open wedstrijd en je hoeft geen kaartje te kopen om aanwezig te mogen zijn als publiek. Sommige kijkers fietsen mee om de wedstrijd op de voet te volgen.
De witte bandjes om de pols is om de kracht van de te water koming te verminderen, de zwarte om de benen is mij nog niet op gevallen.
Om de meest actieve speler te kiezen als er een gelijk spel is geweest.
Catwoman79- Prater
- Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
@ catwoman Ik denk dat ze hoogspringen over de lat bedoelt Ik heb er alleen geen antwoord op.
L!ND@- Kletskop
- Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Ooh ja, hahaha. Ik las schoonspringen, lekker dom.L!ND@ schreef:@ catwoman Ik denk dat ze hoogspringen over de lat bedoelt Ik heb er alleen geen antwoord op.
Catwoman79- Prater
- Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Dank dames, heb nu dus al op 3 van de 4 vragen een feitelijk antwoord.
Ik bedoelde inderdaad keirin bij het baalwielrennen, wist de naam niet meer.
En inderdaad ik bedoelde hoogspringen (bij atletiek) i.p.v. schoonspringen.
Nu dus alleen nog deze vraag...
Bij het hoogspringen (atletiek) hebben de atleten een zwarte band om hun been. Wat is daar de functie van?
Wie heeft er nog meer Olympische spelen vragen waar anderen misschien een antwoord op weten?
Ik bedoelde inderdaad keirin bij het baalwielrennen, wist de naam niet meer.
En inderdaad ik bedoelde hoogspringen (bij atletiek) i.p.v. schoonspringen.
Nu dus alleen nog deze vraag...
Bij het hoogspringen (atletiek) hebben de atleten een zwarte band om hun been. Wat is daar de functie van?
Wie heeft er nog meer Olympische spelen vragen waar anderen misschien een antwoord op weten?
Is dat geen steunbandje onder de knie? Bandje tegen meniscus? Ooit had een klasgenoot/vriendin van mij tijdens sporten ook zo'n bandje onder de knie.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Antwoord gevonden!
http://patellabandje.webs.com/
http://patellabandje.webs.com/
Snoopy- Prater
- Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10
Zat er niet ver vanaf
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
luisa schreef:Jij doelt denk ik op de keirin bij het baanwielrennen? Daar gaat eerst een zwart motortje voor. Is niet bij alle onderdelen, alleen bij de keirin. En ja de functie, zodat er vanuit rijdende positie gesprint dient te worden en iedereen al op gang is?
Waarom wel? Het heeft geen enkel voordeel voor de sport zelf?
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Bij het roeien fietsen 2 soorten mensen mee:
- Ploeg/verenigingsgenoten, om de ploegen aan te moedigen en omdat ze het leuk vinden.
- Coaches, om de race te kunnen analyseren en om aanwijzingen te geven. Je mag tijdens een roeiwedstrijd niet coachen met hulpmiddelen zoals een megafoon of walky-talky. Als roeier hoor je de stem van je coach echter zo vaak, dat je die vaak wel tussen alle rumoer uit pikt. Coaches roepen vaak slechts 1 of 2 woorden die genoeg betekenen voor een ploeg, bijvoorbeeld "hoog afmaken", "strak zitten", "meer versnelling" of "druksprint". Dit zijn vaak dingen die in trainingen vaak aan bod zijn gekomen, en zo'n aanwijzing zorgt er voor dat iedereen weer even scherp op dat technische punt let. Omdat het bij het roeien essentieel is dat iedereen zich op het zelfde richt worden aanwijzingen van de kant alleen over genomen als deze aangekondigd worden door iemand in de boot. Bij nummers met stuurman of stuurvrouw is deze daarvoor verantwoordelijk, bij ongestuurde nummers meestal de boegroeier omdat hij/zij het beste te verstaan is door de rest van de ploeg.
- Ploeg/verenigingsgenoten, om de ploegen aan te moedigen en omdat ze het leuk vinden.
- Coaches, om de race te kunnen analyseren en om aanwijzingen te geven. Je mag tijdens een roeiwedstrijd niet coachen met hulpmiddelen zoals een megafoon of walky-talky. Als roeier hoor je de stem van je coach echter zo vaak, dat je die vaak wel tussen alle rumoer uit pikt. Coaches roepen vaak slechts 1 of 2 woorden die genoeg betekenen voor een ploeg, bijvoorbeeld "hoog afmaken", "strak zitten", "meer versnelling" of "druksprint". Dit zijn vaak dingen die in trainingen vaak aan bod zijn gekomen, en zo'n aanwijzing zorgt er voor dat iedereen weer even scherp op dat technische punt let. Omdat het bij het roeien essentieel is dat iedereen zich op het zelfde richt worden aanwijzingen van de kant alleen over genomen als deze aangekondigd worden door iemand in de boot. Bij nummers met stuurman of stuurvrouw is deze daarvoor verantwoordelijk, bij ongestuurde nummers meestal de boegroeier omdat hij/zij het beste te verstaan is door de rest van de ploeg.
ellibre- Prater
- Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12
Judo: waarom wordt de verliezer in een partij voor brons 5de en geen 4de?
Hoochie- Prater
- Aantal berichten : 846
Punten : 1082
Registratiedatum : 17-11-10
Hoochie schreef:Judo: waarom wordt de verliezer in een partij voor brons 5de en geen 4de?
Omdat er bij judo 2 x brons wordt uitgereikt. (hoorde ik laatst op tv toen Edith Bosch brons won)
Tinus- Prater
- Aantal berichten : 1104
Punten : 1188
Registratiedatum : 22-01-11
AngelNyn schreef:luisa schreef:Jij doelt denk ik op de keirin bij het baanwielrennen? Daar gaat eerst een zwart motortje voor. Is niet bij alle onderdelen, alleen bij de keirin. En ja de functie, zodat er vanuit rijdende positie gesprint dient te worden en iedereen al op gang is?
Nee klopt, maar wel voor de kijkers!
Blegh die Jappo met die cavias onder zn oksels!
Lenster- Fluisteraar
- Aantal berichten : 252
Punten : 452
Vraag je ook aan je man / vriend om zijn oksels te scheren?Lenster schreef:AngelNyn schreef:luisa schreef:Jij doelt denk ik op de keirin bij het baanwielrennen? Daar gaat eerst een zwart motortje voor. Is niet bij alle onderdelen, alleen bij de keirin. En ja de functie, zodat er vanuit rijdende positie gesprint dient te worden en iedereen al op gang is?
TukTuk- Ratel
AngelNyn schreef:Vraag je ook aan je man / vriend om zijn oksels te scheren?Lenster schreef:AngelNyn schreef:luisa schreef:Jij doelt denk ik op de keirin bij het baanwielrennen? Daar gaat eerst een zwart motortje voor. Is niet bij alle onderdelen, alleen bij de keirin. En ja de functie, zodat er vanuit rijdende positie gesprint dient te worden en iedereen al op gang is?
Ja.
Lenster- Fluisteraar
- Aantal berichten : 252
Punten : 452
Waarom houdt de coach bij het trampoline springen een mat op de zijkant en veert hij daarmee mee?
Is dat voor het geval als ze zich te pletter valt naar de zijkant ofzo?
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Lejow schreef:Waarom houdt de coach bij het trampoline springen een mat op de zijkant en veert hij daarmee mee?
Volgens mij voor als ze uit balans raken en dreigen te vallen op de trampoline zeg maar, om de val te breken en zodoende te voorkomen dat ze gelanceerd worden vanaf de trampoline. Je kan namelijk behoorlijk hard "wegschieten" als je verkeerd land op te trampoline. Daarom moet je eigenlijk ook nooit met 2 personen op 1 trampoline tegelijkertijd springen, omdat je elkaar dan kan lanceren.
Bij 1.42 ongeveer zie je dat ze die mat gebruiken bij een val Bij 2,16 trouwens nog een beter voorbeeld.
Laatst aangepast door AngelNyn op za 4 aug 2012 - 9:30; in totaal 1 keer bewerkt
TukTuk- Ratel
dat vroeg ik me ook af...Lejow schreef:Waarom houdt de coach bij het trampoline springen een mat op de zijkant en veert hij daarmee mee?
En discussie die ik had met min vriend over het zwemmen: bij de rugslag starten ze niet met een duik, maar vanuit het water. Mijn vriend beweert dat dit pas sinds kort moet zijn, toen hij nog zwom meende hij dat je met de rugslag ook het water in dook en dán pas naar de rug draaide. Terwijl ik eigenlijk niet beter weet dan dat er altijd vanuit het water gestart werd. Wie weet het?
_Nina- Prater
- Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» De Olympische Spelen
» Opening Olympische Spelen London
» Mobieltjes tijdens slot Olympische spelen..
» kdv vragen, wie werkt daar en mag ik wat vragen stellen?
» Welke olympische man vinden jullie leuk?
» Opening Olympische Spelen London
» Mobieltjes tijdens slot Olympische spelen..
» kdv vragen, wie werkt daar en mag ik wat vragen stellen?
» Welke olympische man vinden jullie leuk?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: