balen belastingdienst..
+6
Fearie
M@niek
Didi
Carra
Printje
MADDIE
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
balen belastingdienst..
Ik kreeg net een brief dat ik over 2010 bijna 400 euro moet terug betalen
Vind het altijd zo raar dat ze daar nu pas achter gaan komen en controleren.
Vind het altijd zo raar dat ze daar nu pas achter gaan komen en controleren.
Gast- Gast
Re: balen belastingdienst..
He bah!! dat is een heel bedrag!!
MADDIE- Prater
- Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10
Ow jakkes zeg! Dat hebben wij ook ooit gehad, ging echt over 2000 euro ofzo, was flink balen.
Volgens mij mogen ze iets van 5 jaar terugvragen ofzo.
Volgens mij mogen ze iets van 5 jaar terugvragen ofzo.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
En je kunt volgens mij niet in termijnen terug betalen, of wel?
Balen!!!!!
Balen!!!!!
Gast- Gast
Bij de Inkomstenbelasting is het heel lastig om een betalingsregeling te treffen. Bij de toeslagen is dat anders.
Ik krijg nog geld van de BD. Maar zal eerst mijn aangifte moeten doen.
Ik krijg nog geld van de BD. Maar zal eerst mijn aangifte moeten doen.
Gast- Gast
Jeetje Maura, dóe dat dan gewoon!! Je kan het geld nu prima gebruiken. Hop, schop onder je kont en aangifte doen!
Katie, bij toeslagen kan je altijd in termijnen betalen. Let dan wel even op of je nu nog toeslag ontvangt. Anders moet je volgend jaar en het jaar daar op nog steeds terugbetalen.
Katie, bij toeslagen kan je altijd in termijnen betalen. Let dan wel even op of je nu nog toeslag ontvangt. Anders moet je volgend jaar en het jaar daar op nog steeds terugbetalen.
Carra- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10
Katie_ schreef:En je kunt volgens mij niet in termijnen terug betalen, of wel?
Balen!!!!!
Ik zou gewoon even bellen. Het hangt van een aantal factoren af of je wel of niet een betalingsregeling kan treffen.
Wie weet kan het gewoon.
Didi- Prater
- Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10
Carra schreef:Jeetje Maura, dóe dat dan gewoon!! Je kan het geld nu prima gebruiken. Hop, schop onder je kont en aangifte doen!
Nouhouhou.... Ik stel het, het liefst zolang mogelijk uit. Want ondanks dat ik nog geld van hen krijg (Zorgtoeslag), heb ik uitgerekend dat ik nog 1400 euro aan de inkomstenbelasting moet betalen.
Gast- Gast
Ik moet toeslagen terug betalen ook balen, maar kan gelukkig wel in termijnen.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Toeslagen kun je altijd in termijnen terug betalen met een minimaal bedrag van € 20 per maand, onder de € 500 moet het in 12 maanden terug betaalt worden en boven de € 500 in 24 maanden.
Voor de IB terugbetalingen is ook wel een betalingsregeling mogelijk, gewoon even bellen. Mocht het voor de Toeslagen zijn moet je even in de gaten houden of je inkomen nu wel goed is anders moet je straks weer terug betalen.
Voor de IB terugbetalingen is ook wel een betalingsregeling mogelijk, gewoon even bellen. Mocht het voor de Toeslagen zijn moet je even in de gaten houden of je inkomen nu wel goed is anders moet je straks weer terug betalen.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10
Heb tot voor kort bij de Bel. dienst gewerkt (inkomstenbelasting, deed ook betalingen) en er is haast altijd wel iets te regelen, een betalingsregeling of uitstel van betaling. Als je daarvoor belt kun je ook even vragen waarom je zoveel moet betalen, dat kunnen ze je prima uitleggen en 9 van de 10 keer is het dan te voorkomen voor een volgende keer (omdat je bijvoorbeeld maandelijks teveel terugkrijgt, wat verlaagd moet worden of omdat je 2 werkgevers had/hebt die samen te weinig inhouden (die 2 dingen komen het meeste voor)!
Achteraf controleren kan niet anders, want pas na afloop van het jaar krijgt de BD gegevens van werkgevers, uitkerende instanties etc..
Oja wat betreft betalingsregeling: een uitstel voor 4 maanden kan vaak telefonisch worden aangevraagd, wil je langer uitstel dan moet je een formulier invullen (en dat is wel veel werk..)
Achteraf controleren kan niet anders, want pas na afloop van het jaar krijgt de BD gegevens van werkgevers, uitkerende instanties etc..
Oja wat betreft betalingsregeling: een uitstel voor 4 maanden kan vaak telefonisch worden aangevraagd, wil je langer uitstel dan moet je een formulier invullen (en dat is wel veel werk..)
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Mijn vriend heeft vandaag ook zo'n brief gekregen over 2009..
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Wij hebben laatst een berekening gehad van 2011 en 2010 en we moeten bij elkaar iets meer van 2000 euro terugbetalen Het zijn in totaal 3 berekeningen. Over alle 3 de berekeningen hebben wij een betalingsregeling van 35 of 31 euro per maand. Dit is echt zo'n dikke domper. We hebben jaren lang schulden gehad tot voorkort dat we welgeteld 1 week schuldenvrij waren. Dus nu maar weer minimaal.... Echt balen
Laatst aangepast door Mirjam4you op vr 3 aug 2012 - 8:29; in totaal 1 keer bewerkt
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
*Lookie* schreef:Heb tot voor kort bij de Bel. dienst gewerkt (inkomstenbelasting, deed ook betalingen) en er is haast altijd wel iets te regelen, een betalingsregeling of uitstel van betaling. Als je daarvoor belt kun je ook even vragen waarom je zoveel moet betalen, dat kunnen ze je prima uitleggen en 9 van de 10 keer is het dan te voorkomen voor een volgende keer (omdat je bijvoorbeeld maandelijks teveel terugkrijgt, wat verlaagd moet worden of omdat je 2 werkgevers had/hebt die samen te weinig inhouden (die 2 dingen komen het meeste voor)!
Leuk, ik ook! Toevallig in L?
Didi- Prater
- Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10
Maura schreef:Carra schreef:Jeetje Maura, dóe dat dan gewoon!! Je kan het geld nu prima gebruiken. Hop, schop onder je kont en aangifte doen!
Nouhouhou.... Ik stel het, het liefst zolang mogelijk uit. Want ondanks dat ik nog geld van hen krijg (Zorgtoeslag), heb ik uitgerekend dat ik nog 1400 euro aan de inkomstenbelasting moet betalen.
Dat geld heb je toch al gekregen? Tenminste, dat zei je een aantal weken geleden.
Gympie- Kletskop
- Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12
Gympie schreef:Maura schreef:Carra schreef:Jeetje Maura, dóe dat dan gewoon!! Je kan het geld nu prima gebruiken. Hop, schop onder je kont en aangifte doen!
Dat geld heb je toch al gekregen? Tenminste, dat zei je een aantal weken geleden.
2012. Het gaat hier om 2011.
Gast- Gast
Oooh, ik dacht al!
Gympie- Kletskop
- Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: