Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

+22
Lejow
Mute_
Linda
Happydobby
Jazzlyn
Limburg85
Puggle
*Lookie*
iloverose
Parel
_Lana_
Annie24
Ayla
mickey
Twellie
blondje1313
pindaatje
Star007
Aimee
Floor
hellowkitty
studiebol
26 plaatsers

Pagina 26 van 40 Vorige  1 ... 14 ... 25, 26, 27 ... 33 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 26 Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  Mute_ zo 30 sep 2012 - 7:46

Star: je kan ook het 'van wiechenschema' een googlen. Dit gebruiken fysio's vaak voor de ontwikkeling van kinderen. Daar zie je ook in dat de marges echt heel groot zijn! Stelt je misschien een beetje gerust.

Ik ga inderdaad maar eens wat plastic stapelbekers, muziekinstrumentjes en dergelijke aanschaffen. Ze heeft wel een houten loopwagen met allemaal blokken erin die ze heel leuk vindt. Leuk! Weer een reden om geld uit te geven Laughing . Thanks voor de tips, dames!
Mute_
Mute_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 291
Punten : 313
Registratiedatum : 20-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 26 Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  Aimee zo 30 sep 2012 - 7:47

Twellie schreef:En qua speelgoedtips: ik geef ze gewoon alles wat los en vast zit in ons huis smile. Ze speelt met slalepels, folders, tupperwarebakjes enzovoorts. Ze vind het momenteel erg leuk om spullen ergens in te stoppen, dus bijvoorbeeld een rammelaar in een bakje te doen. Verder vindt ze alles met knopjes die ze in kan drukken leuk, dus we hebben nu heel wat speelgoed van V-tech liggen maar ook een oude afstandsbediening en telefoon.

Ja, dit is hier ook zo. We hebben behoorlijk wat speelgoed, maar het leukst zijn tijdschriften, plastic bakjes en bekers, de afstandsbediening, snoeren/touwtjes/kabels/veters
Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 26 Foto-MPGHIPAB
Heeeel handig zo stofzuigen Wink
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Star007 zo 30 sep 2012 - 7:47

Toen ik vorige week bij het cb was, zeiden ze ook dat ze pas met 14 maanden ( als ze dan nog niets anders als dit doet) adviseren naar de fysio te gaan.

Ze was qua handje klappen en mama, papa , naam hond, bah, nee zeggen wel snel ja inderdaad. Het zal ook echt wel zo zijn dat het ene kindje sneller is met de motoriek en andere weer sneller met andere dingen.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Bericht  Star007 zo 30 sep 2012 - 7:49

Thanks voor de tip Mute!

Schattig Aimee Laughing Dan kan hij straks mooi meehelpen hahah;)
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Bericht  Lejow zo 30 sep 2012 - 7:54

Aimee, nou in verband met de taart die je wilde voor L's verjaardag nerd
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  studiebol zo 30 sep 2012 - 7:57

Star, Dus D kletst al wel echt wat? Dat vind ik heel knap en wat je zegt de een ontwikkelt zich sneller dan de andere en ook weer op een ander gebied.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Aimee zo 30 sep 2012 - 7:58

Lejow schreef:Aimee, nou in verband met de taart die je wilde voor L's verjaardag nerd

Ooh haha! Nou, ik heb zelf ook veeeel taarten gemaakt een paar jaar geleden. Toen was ik het zat en heb ik alles in één keer verkocht. Maar nu begint het toch wel weer te kriebelen om Luuk zijn taart zelf te gaan maken...
Maar anders hou ik jou in gedachten, dan rij ik wel een stukje Wink

Star: Ik kan me voorstellen dat je je wel eens zorgen maakt, maar volgens mij zijn er hier ook gewoon een hele hoop vlotte kindjes, niet helemaal representatief voor wat normaal is zeg maar.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Lejow zo 30 sep 2012 - 8:10

Oh ja de kriebels zijn zo herkenbaar!
Ik ga B's taart, natuurlijk, ook zelf maken.. Ben nu al druk aan het broeden wat voor iets ik wil...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Parel zo 30 sep 2012 - 8:42

Star, ik werk natuurlijk op een kdv en geloof me nou dat het verbazingwekkend is hoeveel snel ontwikkelende kindjes hier zitten hoor!

L rolde pas met 7 maanden beide kanten op, tijgerde met 7,5 en zat als we haar neerzetten met 8 maanden. Dit doet ze nu al dik 2 maanden. Heel af en toe gaat ze zelf zitten (dan is het 'heb jij haar zo neergezet?') of van zit naar lig maar voornamelijk tijgert ze.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  _Lana_ zo 30 sep 2012 - 10:09

Star007 schreef:Qua spelletjes doen we hier vooral 'kiekeboe' of met een balletje rollen, kietelen, zingen, samen met de hond spelen..vindt ze allemaal geweldig en de hond ook Laughing .

Ik begin me best weer wat 'zorgen' te maken over de motoriek van D , nu ik zoveel lees dat jullie kindjes al zoveel kunnen! Ik weet dat ik eigenlijk niet moet vergelijken hoor, maar toch doe ik dat. Ze is nu bijna een jaar en kan 'alleen' door de kamer heen rollen, op haar buik naar achter schuiven en op haar billen naar achter schuiven. Ze kan heel goed zitten, maar dan moet ik haar dus op haar billen zetten. Zelf gaan zitten doet ze nog niet, zelfstandig optrekken niet, kruipen niet. En als ze aan de tafel staat beweegt ze haar voetjes nog geen mm verder. Ze houdt haar beentjes ook vaak heel stijf, buigt haar knietjes niet als ze staat of buikschuift. Ze staat trouwens wel heel stevig, maar dat kan ook niet anders met die stijve beentjes Laughing

Ik las ook wel eens dingen van kindjes die net zo oud zijn als die van mij en dacht dan ook echt, huh?? Zijn die kindjes echt even oud?? Maar ook wel eens dat ik bovenstaande dacht en dat mijn dochter het ook ineens ging doen.
Het kan ook ineens hard gaan.
Maar ieder kindje heeft een andere ontwikkeling. Kijk alleen al naar mijn 2 kindjes, ze zijn zoooo verschillend. De één is ondernemend en snel en de ander is wat luier en gelooft bepaalde dingen wel en is meer van de fijne motoriek.

Ik zou toch proberen niet te vergelijken. Maar dat is wel lastig, want je leest zoveel op het forum.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Floor zo 30 sep 2012 - 22:54

domme vraag tussendoor, ik zat in een ander topic te lezen over toetjes.
Danoontjes zijn dat net zoiets als kwark/vla/yoghurt? ik ben toch naar iets op zoek wat ik hem kan geven maar als dat net zoiets is dan kan dat (nog) niet.

Gisteren heeft hij trouwens soep vooraf op, zo'n soep in een potje van olvarit en een klein uurtje later een potje van olvarit en een 30/40 minuten later nog een laatste avondfles, maar daar wou hij maar weinig van hebben. Dat is wel vaker dat hij die fles slecht drinkt maar dan wil hij 's nachts weer een fles. Gelukkig wou hij vannacht geen voeding. Hij is wel tussen 19 en 23 vaak 'wakker' geworden maar daarna niet meer :cheering: Eindelijk weer een fatsoenlijk nachtje, de 3e al in een week.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast zo 30 sep 2012 - 23:42

@ floor, wauw wat fijn al 3 goede nachten!!
ps, ik doe vaak in soep bambix... dat lepelt wat makkelijker en dan vult het wat beter.

kom straks als de rust in de tent is even verder reageren.. :-)
I moet zo naar school en heeft een vriendje spelen nu. M gaat zo naar de psz en J ligt op bed.. Dus om 13.35 is het ff forum tijd...

verder gaat het hier lekker rustig, van het weekend waren J zijn oren wel enorm smerig.. De troep bleef eruit lopen. Duim echt dat er niet ook een buisje uit is gekomen....

liefs

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 1 okt 2012 - 1:13

Sinterklaas en kerst..
ja ook daar zijn wel al mee bezig.. M is van 12-12 dus moeten we altijd goed nadenken waar we wat vragen...
Maar wij huren nu al 2 jaar achter elkaar een sint in, dus zo ook dit jaar.. wij zijn dan met 11 personen en kopen voor elk stelletje wat van 15,00 voor de kindjes staat het bedrag vrij. Wij doen ''maar'' 30,00 per kind aan speelgoed. J is natuurlijk in okt jarig en M net na de heiligman. En als we alles optellen wordt het zo duur allemaal.
We vieren bij men schoonouders ook altijd sinterklaas, dan doen we ook 15,00 per stelletje..

verjaardag J, hier zal zo ongeveer 30-40 man komen, j houd niet van drukte maar dat geeft ie prima aan en dan wil ie naar bed dus komt goed. Mensen willen gewoon graag komen ook vanwege zijn start en het blijft gewoon heel speciaal een verjaardag.
Wij doen meestal chippies etc op tafel en meestal iets van worst/kaas... geen toastjes...Nu vieren we het van 14.00 - 18.00 dus misschien ook broodjes knakworst ofzo

@ star, wat een groot gezin!! wel leuk, al kan ik me voorstellen dat je huis dan al snel vol zit met alleen familie.. :-)

@ lejow, wat een leuk cadeau voor B!!

@ mute, wat een knappert al!!

@ star, hier ook eentje die nog niet veel kan hoor!! komt helemaal goed..
J zit prima maar gaan zitten kan hij niet, tijgeren door de kamer.... rollen ook. Maar poging tot zit/staan o.i.d. neah dat zie ik hem de komende tijd echt niet doen haha.....

@ aimee, straks komt er ook een fase dat ze zelf willen stofzuigen... das ook handig Laughing

Gast
Gast

Bericht  studiebol ma 1 okt 2012 - 5:54

Beegee jij bent dus ook al druk met bedenken en regelen van de verjaardagen en kerst! Hoe gaat het met J? Hoe kom je er achter of zijn buisje er ook uit is?

Floor volgens mij wordt danootje ook van melk/yoghurt product gemaakt dus ik denk dat je het hem dan beter niet kan geven. Maar ja echt verstand heb ik er ook niet van natuurlijk.

V heeft nu ook al een poosje door hoe je kan staan, ze kon het bij de speelgoedkist en de houtmand.. maar net vanavond deed ze het ook in bed, hartstikke knap natuurlijk. Maaaaar nu weet mevrouw niet hoe je dan weer terug moet Very Happy vallen wil ze niet dus ze houd zich heel stevig vast,ik heb haar al een aantal keer geholpen hoe ze het kan doen enzo. Maar net een gehuil boven heeeeel hard, was ze gaan staan met slaapzak aan(!) maar ja toen kon ze niet meer liggen, gek kind!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Mute_ ma 1 okt 2012 - 6:08

Haha studiebol, dat deed L hier ook vorige week! Heeft 3 avonden geduurd en inmiddels gaat ze gewoon slapen. Mooi gezicht he in der slaapzakkie tegen die spijltjes aan. L. weet ook niet hoe ze weer terug moet (of ze heeft er gewoon geen zin in haha).
Mute_
Mute_
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Parel ma 1 okt 2012 - 6:16

Hoooooii!

Hier gaat het ineens ook heel snel allemaal!
Ze heeft zich vandaag al opgetrokken aan de bank, de vaatwasser en de blokkendoos en in bad lag ze te spelen, maar ineens zat ze te spelen haha
Van het weekend gaan wij het bed ook maar helemaal omlaag doen, staat nu nog op de middelste stand.

Sinterklaas vieren wij bij mijn ouders, met zus en man en 3 kids en zusje.
Dan doen we 25 euro per kind. Van mijn moeder krijgen ze alledrie een groter cadeau van 50 euro ongeveer. Meestal doet mijn zus er ook nog iets van een ds ofzo in voor haar kids, maar wij doen een driewieler met duwstang (pas bij de kruidvat voor 15 euro!), dat is een grote doos en kinderen kijken toch meer naar hoeveelheden en grootte dan naar hoe duur iets is.

Voor de rest ben ik erg moe, sorry!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Bericht  Mute_ ma 1 okt 2012 - 6:20

Hard gewerkt Parel?

Wat goed van L., zo ineens kunnen ze het hé! Heel bizar toch soms..

Ik heb nog niets voor Sinterklaas, vind het zo gek.. ze is dan 10 maand, dus ga ik haar cadeautjes uitpakken? Die ik zelf heb gekocht haha! Maar goed, mijn ouders hebben de eerste cadeaus al binnen dus ik moet er toch echt aan geloven:lol: .

Wel een kerstcadeau al gekocht vandaag (ja dat mag wel, pak ik ook zelf uit maar Kerst is leuk). Een houten ijscokraam bij het Kruidvat met houten ijsjes. Ze gaan hier verbouwen en hebben op alles 50% extra korting, dat ding kostte maar €7,-!! Jeeej Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 26 281626781 .

Parel, heb jij dat ding al binnen van de Intertoys? Ben zo benieuwd hoe hij er in verhouding met een kind uitziet.. Of geef je hem pas met haar verjaardag?
Mute_
Mute_
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  studiebol ma 1 okt 2012 - 6:45

Wat een leuk kado Mute!

Parel jij ook al een fiets voor 15 euro? Geweldig zeg!!

Druk op het werk gehad?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Parel ma 1 okt 2012 - 6:49

Ja, die driewieler was van 40 euro naar 15! En nog mooi roze met paars ook haha!
Geef hem idd pas met haar verjaardag mute, heb hem al wel binnen, maar ik zal hem als ik vrij ben even uitpakken en een foto maken, goed?

Zeker hard gewerkt! Heb vandaag mijn eerste meeloopdag voor een eventuele nieuwe baan (verzorgende ig ipv kinderopvang) gehad, maar nogal veel nieuwe indrukken! Het was wel leuk, maar mijn ogen vallen dicht haha
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Bericht  studiebol ma 1 okt 2012 - 6:52

Oh wat goed parel! Hoe vond je het? Leuk? Zou je het willen doen?

Ik snap dat je opzoek bent gegaan naar iets anders hoor. Ik heb voor onze vakantie wel een brief gehad dat er het een en ander zou veranderen per 1 oktober maar voor de groep waar de meiden zitten niet echt. Maar ik kwam er dus vandaag achter dat er groepen dicht zijn/samen zijn gegaan en er zijn veel minder kindjes op de groep van de meiden. Ik vroeg hoeveel kindjes er met hun verjaardag zouden zijn... waarschijnlijk maar 5 :O Ik vind het echt weinig zeg!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Parel ma 1 okt 2012 - 6:58

Nou, precies he! Bij ons moest er nog 1 iemand uit, ik had al het idee dat het een dikke kans was dat ik dat zou zijn, en inderdaad. Ik ga sowieso, als ik bij die andere baan morgen wordt goedgekeurd, die baan aannemen. Werk is werk, en biedt mij weer toekomstperspectief.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Bericht  studiebol ma 1 okt 2012 - 7:01

Oh dus je moet er sowieso uit? Dat wist ik niet, balen zeg!

Je hebt gelijk werk is werk, ik hoop dat je wordt aangenomen hoor! Ik hoop ook dat er nog wat kindjes op het dagverblijf hier worden aangemeld, anders gaan ze vast nog meer maatregelen nemen en dat zou ik jammer vinden voor de meiden ze doen het echt heel goed nu.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Mute_ ma 1 okt 2012 - 7:04

Spannend Parel... Wanneer hoor je meer? Kan mij voorstellen dat je moe bent, dat vergt altijd veel van je zo'n meeloopdag. Als je een foto wil maken, graag! Maar mag ook als ie uitgepakt is eind november hoor.. duurt nog even tot L jarig is smile.

Ja, leuk hé studie! Ik ben ook zo verliefd op houten speelgoed, vind alles bijna mooi. Maar deze leek mij wel leuk voor volgend jaar zomer.. kan ze ijsjes verkopen Very Happy
Mute_
Mute_
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Parel ma 1 okt 2012 - 7:05

Nou, ik had open kaart gespeeld en gezegd dat ik met iets anders bezig was, en toen zei ze idd dat ik heel slim was, en dat ze het ontzettend jammer vond voor mij en de organisatie, maar ze konden gewoon mijn contract niet verlengen. Lag niet aan mijn competenties ofzo, maar financieel trokken ze het niet.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Bericht  Floor ma 1 okt 2012 - 7:09

fijn Parel dat je meeloopdag goed is bevallen.

bedankt studie, ik denk dat ik dan toch nog maar geen danoontje geef. Dan geef ik hem maar soep en warm eten.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 26 van 40 Vorige  1 ... 14 ... 25, 26, 27 ... 33 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: